[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tuinkabouter on tour


Gast

Recommended Posts

Zojuist zei Teddybeer:

Dan heb je je half uurtje wel nodig.

 

Als je dan ook nog ergens wil binnen wippen dan weet je zeker dat je op de bouw in de weg staat als je weer komt. :D

 

Weer komt :zegtniets:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En daar schrijft ie niks op bij? Dan krijg je het nog druk met het invoeren van de tuseen liggende tijd. LOLLOL

 

 Waar je voor op moet passen, als je een poosje op zo'n tank hebt gereden, dat je niet met je "trekkertje" ergens invliegt waarvan je al heel snel beseft dat dat met een 8x8 prima ging, maar met een oplegger minder goed afloopt. :D

 

**spreekt uit ervaring** :rolleyes::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei Teddybeer:

En daar schrijft ie niks op bij? Dan krijg je het nog druk met het invoeren van de tuseen liggende tijd. LOLLOL

 

 Waar je voor op moet passen, als je een poosje op zo'n tank hebt gereden, dat je niet met je "trekkertje" ergens invliegt waarvan je al heel snel beseft dat dat met een 8x8 prima ging, maar met een oplegger minder goed afloopt. :D

 

**spreekt uit ervaring** :rolleyes::rolleyes:

 

Ik had dat ook toen ik net met een oplegger reed, een werk waar je met de combi (6x2 + 3asser ahw) eerst gewoon door de baan reed en met de oplegger na een paar meter vast kwam te staan....

Maar bandenmaten opgeteld:

     - Combi  650 cm
     - Trailer   450 cm

Combi van 70 ton had minder druk per cm2 dan trailer met 50 ton totaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
8 uur geleden zei gerrit piel:

Kwam gisteren nog een oud collega van mij tegen toen ik nog voor Holtrop reed.

Deze collega was ook gestopt. 

Zo werkt er ook een van "jouw" ex collega's bij ons.

 

En er zijn inmiddels al meerdere langs geweest. Gaat niet goed daar in Assen..:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Teddybeer:

Zo werkt er ook een van "jouw" ex collega's bij ons.

 

En er zijn inmiddels al meerdere langs geweest. Gaat niet goed daar in Assen..:eek:

 

Schijnt er nogal een beetje kleuterschool te zijn....en een planning die je opdraagt hoe  en wat en hoeveel je moet rijden op een dag heb er ook een paar kennissen werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hou op, ik heb inmiddels genoeg van Jan gehoord over dergelijke geleerde hogere wetenschappen.:eek::eek:

 

Maar ook tegenover klanten zijn ze onverbeterlijk eigenwijs.

 

Bestel je een dieplader omdat de kraan er zijdelings op moet, sturen ze een semi. Probeer het maar wordt de chauffeur opgedragen. Maar een semi hebben we zelf ook wel, daarvoor huren we niet een ander in.

 

Dergelijke geintjes hoef je geen 3 x te flikken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Teddybeer:

Hou op, ik heb inmiddels genoeg van Jan gehoord over dergelijke geleerde hogere wetenschappen.:eek::eek:

 

Maar ook tegenover klanten zijn ze onverbeterlijk eigenwijs.

 

Bestel je een dieplader omdat de kraan er zijdelings op moet, sturen ze een semi. Probeer het maar wordt de chauffeur opgedragen. Maar een semi hebben we zelf ook wel, daarvoor huren we niet een ander in.

 

Dergelijke geintjes hoef je geen 3 x te flikken.....

Wat is het verschil tussen een semi &  een  dieplader foto jongens dank je wel??

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei road train:

Wat is het verschil tussen een semi &  een  dieplader foto jongens dank je wel??

Dieplader gaat de lading tussen de wielen en bij een semi net boven de wielen. 

Met een semi kan je dus minder hoge lading laden. 

Diep

2B5337A9-9114-48F2-A095-AE5ACA9E1AE9.jpeg

 

Semi diep

598B9AA8-25C0-473E-8EFE-A4EDCE92A41B.jpeg

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

 

Met een semi kan je dus minder hoge lading laden. 

Opzich klopt dit, maar een 50 tons rupskraan past ook prima op een semi. Kijk maar naar Marco555 zijn foto's.

 

Wat bij ons van belang is in een dergelijk geval, is dat je bij een kuipdieplader zijdelings de dieplader op kan. Dan hoeft dus de rupskraan niet op het wegdek te draaien (schranken) om de bouw/sloopput te verlaten of te betreden. Een semidieplader rij je er aan de acherkant op, dus moet er meestal een 90 graden draai gemaakt worden als er niet de ruimte is om achterwaards de put op te rijden met de dieplader. 

 

Dat schranken is opmzich geen probleem, daar is de kraan op gebouwd. Maar niet elk wegbeheerder is het daar mee eens.......:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden