[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

vosa neemt cabotage op nieuwe manier aan.


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid

Vosa in Immingham heeft een Poolse chauffeur met een poolse trekker verbaliseerd aangaande zijn vierde cabotage rit, geen probleem het is goedkoper om de bekeuring te betalen dan hem te verschepen. aan dit muisje zit echter een staartje hij moet volgens de documentatie van Vosa terug naar Polen voordat hij terug naar Engeland mag komen.

Ons rechtskundig team betwijfeld de legaliteit van deze actie maar het is mogelijk dat Vosa deze mensen blijft terugsturen naar het land van herkomst tot de dag dat de Engelse rechtbank hierover uitspraak doet.

Ik kan mij hier niet verder over uitlaten maar ik hoor de champagne kurken knallen in de kantoren van de Engelse advocaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie is De pool gaat per vliegtuig op en neer Laat een stempel in het paspoort zetten in polen

Dat die in polen is geweest

En de reis gaat weer verder

Want de controlle per vrachtauto in de E.G.G. landen is nog ver zoek

Pak de valse C.M.R maar is Waar ook veel Nederlandse transport bedrijven gebruik van maken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goed idee Huub,

Ik, ben hier misschien een beetje onduidelijk geweest de wagen moet terug naar Polen en dit is eenvoudig te controleren.

Terug naar Polen kunnen <e nooit verplichten. Het land uit wel. Ritje Ierland of Belgie bv zou genoeg zijn.

Als je niet beter weet zou je toch zeggen dat VOSA zich ook aan de regels,zoals gesteld in EU 1072/2009,moet houden.

En dan vooral aan art 8.2:

2.

Zodra de in het kader van het inkomende internationale vervoer vervoerde goederen zijn geleverd, wordt de in lid 1 bedoelde vervoerders toestemming verleend om, aansluitend op internationaal vervoer vanuit een andere lidstaat of vanuit een derde land naar de lidstaat van ontvangst, met hetzelfde voertuig of, in het geval van een samenstel van voertuigen, het trekkende voertuig van datzelfde voertuig, tot drie cabotageritten uit te voeren. De laatste lossing in het kader van een cabotagerit, alvorens de lidstaat van ontvangst te verlaten, vindt plaats binnen zeven dagen na de laatste lossing die in het kader van het inkomende internationale vervoer in de lidstaat van ontvangst heeft plaatsgevonden.

Binnen de in de eerste alinea bedoelde termijn mogen de vervoerders een aantal of alle van de in die alinea bedoelde cabotageritten in iedere lidstaat uitvoeren, op voorwaarde dat zij worden beperkt tot één cabotagerit per lidstaat binnen drie dagen na de binnenkomst zonder lading op het grondgebied van die lidstaat.

Mooi hoor,dat VOSA de binnenlandse markt beschermt,maar als je afspraken maakt moet je je daar ook aan houden,m.i.(maar wie ben ik) heeft deze Pool volkomen terecht een bekeuring gehad,maar als hij het U.K. verlaat moet dat voldoende zijn,en kan men m niet verplichten naar zijn thuisland terug te keren.

Terecht dat de advocaten op het puntje van hun stoel zitten,er is voor hun geld te verdienen.

IK vraag me af of,indien VOSA dit standpunt verliest,de gedupeerden schadeloos gesteld kunnen worden,op kosten van de Engelse belasting betaler, uiteraard.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK vraag me af of,indien VOSA dit standpunt verliest,de gedupeerden schadeloos gesteld kunnen worden,op kosten van de Engelse belasting betaler, uiteraard.:D:D

Zo zie je maar, er is toch nog goed geld te verdienen in transport, zelfs, of vooral, als je geen trucks hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
NL goed

de rest slecht.

Ik weet dat allemaal niet, maar gelijke monniken, gelijke kappen, hopenlijk lezen de NL transporteurs dit.

Interessant standpunt een Nederlander moet terug naar Nederland maar een Pool hoeft niet terug naar Polen waar zijn de monniken en de kappen, we moeten wel in de gaten houden dat de Pool in overtreding van de regels was en dat de Vosa inspecteur hem terug stuurt naar Polen als gedeelte van zijn bestraffing.

Ik heb uiteraard met mijn contact persoon bij Vosa gesproken en hij zou navraag doen maar des te meer ik na de zaak kijk des te meer ik vind dat de straf redelijk is.

Ondertussen ga ik ook maar aan de champagne biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb uiteraard met mijn contact persoon bij Vosa gesproken en hij zou navraag doen maar des te meer ik na de zaak kijk des te meer ik vind dat de straf redelijk is.

Wat dat betreft laat u ons hier dan toch een beetje "bungelen", door niet het "hele verhaal" te vertellen over wat er nu precies aan de hand is.

Een inspectiedienst kan in het ergste geval altijd - in het kader van de handhaving en bij een ernstige overtreding - iemand sommeren om het grondgebied van een betreffend land onverwijld te verlaten. Maar dan houdt het in principe op.

Misschien kunt u ons vertellen wat er dan precies aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Interessant standpunt een Nederlander moet terug naar Nederland maar een Pool hoeft niet terug naar Polen waar zijn de monniken en de kappen, we moeten wel in de gaten houden dat de Pool in overtreding van de regels was en dat de Vosa inspecteur hem terug stuurt naar Polen als gedeelte van zijn bestraffing.

Ik heb uiteraard met mijn contact persoon bij Vosa gesproken en hij zou navraag doen maar des te meer ik na de zaak kijk des te meer ik vind dat de straf redelijk is.

Ondertussen ga ik ook maar aan de champagne biertje

Geld dit ook voor de Nederlandse vervoerders

Want die kunnen er ook wat van Vroeger al

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geld dit ook voor de Nederlandse vervoerders

Want die kunnen er ook wat van Vroeger al

Huub

Uiteraard. En terrecht.

Maar welke nederlandse bedrijven voeren deze praktijken uit?:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat dat betreft laat u ons hier dan toch een beetje "bungelen", door niet het "hele verhaal" te vertellen over wat er nu precies aan de hand is.

Een inspectiedienst kan in het ergste geval altijd - in het kader van de handhaving en bij een ernstige overtreding - iemand sommeren om het grondgebied van een betreffend land onverwijld te verlaten. Maar dan houdt het in principe op.

Misschien kunt u ons vertellen wat er dan precies aan de hand is.

De zaak is eenvoudig, De Poolse chauffeur was betrapt op het overtreden van de cabotage regels gedurende zijn vierde vracht, hij krijgt een boete van £ 200.-- en word als verdere bestraffing met de wagen terug gestuurd naar Polen.

Wij weten niet of deze straf rechtmatig is, in mijn opinie heeft de Vosa man misschien gelijk daar een overtreding is begaan, de strafmaat is zwaar en er bestaat de mogelijkheid om hier tegen bezwaar aan te tekenen vandaar de champagne kurken daar de kosten van een bezwaarschrift kunnen oplopen tot £ 15.000.--

Ik heb regelmatig contact met Vosa en ik heb hun om een verklaring gevraagd aangaande de rechtmatigheid van het terug naar Polen sturen, het antwoord op deze vraag blijft tot op heden uit.

Voor RobNiat

Als je gepakt word in Engeland voor een overtreding van de cabotage wetgeving moet je terug naar Nederland geen pontje naar Cherbourg of Ierland en aangaand de champagne heb je gelijk ik kan hier misschien een beetje geld aan verdienen, dit zal een gedeelte goedmaken van de kosten en tijd die ik kosteloos besteed aan het uit de moeilijkheden halen van Nederlandse chauffeurs die geen lid zijn van het FNV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De zaak is eenvoudig, De Poolse chauffeur was betrapt op het overtreden van de cabotage regels gedurende zijn vierde vracht, hij krijgt een boete van £ 200.-- en word als verdere bestraffing met de wagen terug gestuurd naar Polen.

Zo eenvoudig is het niet,ART 13.2 van EU 1072/2009 leert ons dat de lidstaat van ontvangst(UK)op niet discriminerende basis een waarschuwing kan geven(in dit geval b.v. die 200 pond boete)of ,bij ernstige overtreding(hoe ernstig is een vierde cabotagerit??),een tijdelijk cabotageverbod kan uitvaardigen.

Artikel 13

Sancties van de lidstaat van ontvangst

.

2.

Onverminderd eventuele strafvervolging zijn de bevoegde instanties van de lidstaat van ontvangst gemachtigd sancties op te leggen aan de niet-ingezeten vervoerder die op hun grondgebied bij het verrichten van cabotagevervoer inbreuken op deze verordening of op de nationale of communautaire voorschriften inzake vervoer over de weg heeft gepleegd. Zij treffen deze sancties op niet-discriminerende basis. Deze sancties kunnen met name bestaan in een waarschuwing of, in geval van een ernstige inbreuk, in een tijdelijk verbod op het verrichten van cabotagevervoer op het grondgebied van de lidstaat van ontvangst waar de inbreuk is gepleegd.

Verplicht terugsturen naar Polen,in dit geval,zal denk ik niet tot de bevoegdheden van de bevoegde instanties van het Verenigd Koninkrijk behoren,wel het land uit,dat wel,maar dan wel naar een land van keuze van de overtreder zelf,hoogstens naar de dichtstbijzijnde verbinding naar het continent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden