[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De Nederlandse vrachtwagenchauffeur dreigt te verdwijnen.


Fred N

Recommended Posts

Tja. Is een filmpje waar Joop de Rooij van Typisch transport kennelijk een nieuwe belangenvereniging heeft opgericht. De feiten kloppen, deels, helaas niet. Dat een Nederlandse chauffeur meer gecontroleerd wordt dan een "oostblok"-collega vind ik nogal discutabel. Als je dit aan willekeurig welke controlerende meneer zou vragen, geeft hij echt niet een antwoord zoals de chauffeur op de video dat verwoord. Daarnaast is het gewoon niet zo dat er, althans in Frankrijk, België en Nederland andere tarieven voor "oost"blokkers worden gehanteerd. Het mag niet eens, volgens een rechtelijke uitspraak onlangs!! Een berichtgeving met veel kletspraat en praatjes voor de Vaak. Het zal, helaas, de chauffeur geen goed doen. Transport Europa: Als je werkelijk belangen wilt behartigen voor de beroepsgroep, houdt je aan feiten en klets niet in de ruimte.

Zo. Dat wilde ik even kwijt.

Niks aan toe te voegen :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Nederlandse vrachtwagenchauffeur dreigt te verdwijnen.

Dat zegt Transport Europa, een nieuwe belangenvereniging voor vrachtwagenchauffeurs.:confused:

Lees meer

Nieuws: 'Vrachtwagenchauffeur heeft het moeilijk'

Weer een nieuwe belangenvereniging. Hoeveel hebben we er nu?

Al die clubjes geven aan er er nog steeds een grote hobbyfactor is in het transport. Men rijdt maar door en wil niets liever, ook al is het voor een appel en een ei. En maar klagen als ouwe wijven die vanachter het spinnewiel de Chinese textielimport tegen willen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaja, als het maar goedkoper is....... :D

Precies...ipv opkomen voor een goed basisloon, gaan we uitwegen zoeken om toch maar een klein beetje geld over te houden.

Zoals vaker gezegd...de chauffeur schijt in zijn nest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Nederlandse vrachtwagenchauffeur dreigt te verdwijnen.

Dat zegt Transport Europa, een nieuwe belangenvereniging voor vrachtwagenchauffeurs.:confused:

Lees meer

Nieuws: 'Vrachtwagenchauffeur heeft het moeilijk'

ONZIN!!!

Ik rij al 24 jaar, en ja ik heb me ook zorgen gemaakt.

Maar mijn baas rijd nog altijd met NL chauffeurs, en waar wij voor charteren ook(100) trucks.

Sterker nog de hoofd vervoerder van een groot koeriersbedrijf wil een EU bedrijf afstoten omdat bulgaargse collegas alles kapot maken.(letterlijk en figuurlijk).

Ik zeg maar zo alles komt goed!!!!

Sorry collegas ik wil anoniem blijven want de bazen lezen mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar het klopt wel, de Nederlandse chauffeur verdwijnt....uit NL....

NAL, Polarbeer, die visboer, harrie nak, ik zei de gek, Corydon, dutchinQuebec, nederlandse fin, enz. enz....

OK dat geloof ik wel.

maar ik kan je ook wel een aantal bedrijven opnoemen die het niet doen om met oost europeanen te werken.

Denk aan high value en luchtvracht.

Natuurlijk komen nu opmerkingen van dat jan de rijk ,koine enz met dat uitschot rijdt, koine zelfs met indiers rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zeg maar zo alles komt goed!!!!

Kijk, een optimist! Maar ik zie inderdaad het probleem ook niet. Een goede chauffeur is gewoon een handige jongen (of meisje) die heus wel op andere manier een boterham kan verdien, mocht de werkgelegenheid voor de NL chauffeur in 10 a 20 jaar tijd compleet verdwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden