[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eten in de auto of in een restaurant?


hwm.klaassen

Recommended Posts

Je hebt groot gelijk Vaale. In die café's kost het een hoop geld en voor de rest tref je daar een hoop dom gelul en gezuip.

Je kan ook overdrijven.

Daar ben je ook zelf bij.

Ik bestel wat te eten en wat te drinken.

Gewoon alleen aan een tafel met een krant, of ik kijk tv.

Dan heb ik van al jouw bovenstaande gegevens geen last.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg ehh freddie.

Wat zit er in die kant en klaar maaltijden van jou ??? type voer ????

Conserveringsmiddelen, smaakstoffen, kleurstoffen etc etc.

Maar lekker en gezond dat uit de ping eten is....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al die comotie om niks. De één wil wel, de ander geen magnetron.

Ik heb er één en ben er blij mee. Vaak sta ik bij de klant te overnachten in de UK of aan een layby.

Ik kook op Zondag zelf NL eten met alles erop en er aan; stop het in een curverbakje, dus luchtdicht en in de koelkast.

kosten: 15 euro. Als ik één keer ergens ga eten ben ik al 15 euro kwijt en nu heb ik, veelal nog beter ook, voor de hele week eten.

Wel afdekken met magnetronfolie zodat het goed warm wordt.

Let wel, niet alles kan er in, maar NL aardappellen en groenten met een bal gehakt of worst gaat heel goed.

Daarbij rijd ik Engeland en aangezien het eten daar zo'n beetje in de jus drijft, heb ik het wel gehad...

Dan is er nog het probleem van de etenslucht in je cabine. Een wierrookje, probleem opgelost.

Ik vind het triest dat er chauffeurs zijn die een magnetron te min vinden.

Het zal me niks verbazen als die in drie delig pak achter het stuur zitten.

Ik zou zeggen betaal je groen en geel, dan houd ik mijn geld in mijn zak voor mijn gezin.

Ps, bij AH heb je stoommaaltijden voor de magnetron. Heel erg lekker voor iets minder dan 5 euro.

Dat doe ik ook wel eens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik nog regelmatig op Engeland reed, nam ik ook altijd magnetronvoer mee van huis.

Ik vond het driekeer niks, maar altijd nog beter dan het opgewarmde kattenvoer van de Engelse eettenten (afgezien van het feit dat ik daar niet veel van ken).

Maar wanneer ik op Duitsland reed, of nog beter....Frankrijk... ging ik never never nooit niet in de cabine kokkerellen.

Er gaat niks boven min of meer vers eten in een ontspannen sfeertje.

En dan heb je ook wel eens een dag dat je wat minder goed eet ja; da's juist de charme van dit leven.;)

En wat routier schrijft is zeker waar; ik erger me ook aan de sterke verhalen onzin van (voornamelijk) Nederlandse collega's (die meestal nooit verder weggeweest zijn dan dee Hollandse grens).

Gewoon lekker alleen gaan zitten met je eigen krantje.

Heb je van niemand last!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik toen meenam was verschillend, elke dag iets anders.

stampot boerenkool, hutspot, zuurkool, rode kool met hachee en aardappelpuree, rode bietenmet aardappels en speklapje.

babi pangang met witte rijst, spagheti bolgnese, balletje gehakt van thuis, karbonaadje van thuis, er is zo veel te koop en mee tenemen op dat gebied.

ach ja en die zitten niet in de maaltijden van de moderne restaurants?

doppertjes uit blik, soep uit een pakje, gebakken aardappels uit een pakje noem maar op.

of geloof jij werkelijk dat in de gaarkeu... eh restaurants nog alles vers word bereid?

En wat zijn de gevolgen van dat eten allemaal

Veel willen dat niet onder ogen zien

En veel moeten wel haast iedere maand naar de huisarts toe voor controlle

Nee laat mij gewoon eten En veel dingen heb je zelf in de hand

Het nadeel is Een chauffeur eet graag veel En het liefst nog wat vet ook

Friet vindt die normaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toen ik nog regelmatig op Engeland reed, nam ik ook altijd magnetronvoer mee van huis.

Ik vond het driekeer niks, maar altijd nog beter dan het opgewarmde kattenvoer van de Engelse eettenten (afgezien van het feit dat ik daar niet veel van ken).

Maar wanneer ik op Duitsland reed, of nog beter....Frankrijk... ging ik never never nooit niet in de cabine kokkerellen.

Er gaat niks boven min of meer vers eten in een ontspannen sfeertje.

En dan heb je ook wel eens een dag dat je wat minder goed eet ja; da's juist de charme van dit leven.;)

En wat routier schrijft is zeker waar; ik erger me ook aan de sterke verhalen onzin van (voornamelijk) Nederlandse collega's (die meestal nooit verder weggeweest zijn dan dee Hollandse grens).

Gewoon lekker alleen gaan zitten met je eigen krantje.

Heb je van niemand last!

Ik heb vroeger Hier en daar in Engeland ook goed gegeten

Heb haven Dover nog mee gemaakt Vis en chips nog in een oude krant

De letters werden ook nog op gegeten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook overdrijven.

Daar ben je ook zelf bij.

Ik bestel wat te eten en wat te drinken.

Gewoon alleen aan een tafel met een krant, of ik kijk tv.

Dan heb ik van al jouw bovenstaande gegevens geen last.

Je bestel een colaatje van 2Euro? Daar koop je in een supermarkt een liter voor.

Je wijf kan blijkbaar niet koken, want anders kookte ze wel een beetje extra, en neem je dat mee.

Maar wel 'alleen' in een hoekje gaan zitten. Waarom dan niet alleen in de auto, met het vreten van je wijf?

Ik lees ook de Nederlandse krant. Wel digitaal, die heel wat acueler is dat dat papieren ding.

En ik kijk ook Nederlandse TV. Bijna life.

Maar stay happy bij het oude systeem. Ik heb al vaak genoeg gepost wat ik bespaar/in mezak hou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt groot gelijk Vaale. In die café's kost het een hoop geld en voor de rest tref je daar een hoop dom gelul en gezuip.

Ik zeg maar :

Zuinigheid met vlijt

Bouwt huizen als kastelen

En als je niet op tijd

Een schoon hemd aantrekt

Krijg je luizen als kamelen.

Het leven is al als een kinderhemdje:

Kort en bescheten.

En dan moet je ook nog zelf je kuch opwarmen.

Geintje hoor,het ligt er natuurlijk aan wat voor werk en naar welke landen je doet,als ik naar Engeland zou moeten gaan rijden zou ik ook z.s.m een magnetron aanschaffen,de kroegen waar je kunt staan zijn meestal slecht en waar je wel goed kunt eten hebben ze liever geen "lorry drivers" want meer ben je niet daar: lorry driver.

Hetzelfde voor Scandinavië;ik kon daar altijd wel goed eten,maar t gebeurde wel eens dat er gewoonweg niks in de buurt was.

Sturen ze mij echter naar Italië of,in mindere mate,naar Frankrijk of Spanje vind ik het eeuwig zonde om in de cabine zelf mijn eten te verzorgen als ik weet dat ik om de hoek voor een redelijke prijs een maaltijd van goede kwaliteit kan kopen.

Buiten dat vind ik het nuttigen van een maaltijd,na een dag noeste arbeid,een onmisbaar sociaal gebeuren,en niet alleen iets om "mijn buik te vullen"

Maar ja,hoe ik over eten en de verzorging onderweg denk is hier wel bekend vrees ik.:D:D

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bestel een colaatje van 2Euro? Daar koop je in een supermarkt een liter voor.

Je wijf kan blijkbaar niet koken, want anders kookte ze wel een beetje extra, en neem je dat mee.

Maar wel 'alleen' in een hoekje gaan zitten. Waarom dan niet alleen in de auto, met het vreten van je wijf?

Ik lees ook de Nederlandse krant. Wel digitaal, die heel wat acueler is dat dat papieren ding.

En ik kijk ook Nederlandse TV. Bijna life.

Maar stay happy bij het oude systeem. Ik heb al vaak genoeg gepost wat ik bespaar/in mezak hou.

Wijf hier, wijf daar.

Ik heb een vrouw Willem.

Dat jij vrijgezel bent, dat snap ik nu helemaal.

Ik denk dat jij hooguit een viswijf aan de haak slaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik met je eens peter, in italie en in frankrijk kun je voor een redelijk bedrag goed eten, maar in de rest van europa is het huilen met de pet op.

in duitsland was het altijd redelijk tot goed, maar sinds ze daar de schnitzels in de frituurpan bakken hoeft het voor mij niet meer.

denemarken heb ik nooit wat aan gevonden qua eten, en in zweden houd het pina panna ook wel op.

noorwegen is gewoon veel te duur hoeven we niet eens over te praten.

nederland en belgie is gewoon waardeloos op enkele locaties na, kun je net zo goed naar een snackbar of frietkot gaan.

maar feit is gewoon dat je tegenwoordig eigenlijk niet meer om mag rijden of extra kilometers mag maken om ergens zogenaamd fatsoenlijk te eten.

als je bij een bedrijf staat en je kunt niet meer laden of lossen dan zegt de baas blijf daar maar staan tot morgen.

en diegenen die dan toch zeggen dat verdom ik en kilometers gaan maken om ergens te eten, die houden het vaak niet lang meer vol bij hun baas.

en ja er zijn uitzonderingen, maar bij de meesten werkt het wel zo, ook al zal niemand dat graag toegeven.

want nog afgezien van de dieselprijs, wat dacht je van de extra tol die je betaalt voor zeg maar 30 kilometer omrijden voor eten.

een werkgever rekent dan het complete plaatje, brandstof, tol, extra uren, slijtage en afschrijving om er een paar te noemen.

Lekker sociale werkgever heb je dan Freddy.

Een werkgever die je zonder basis voorzieningen ergens voor de deur laat creperen.

Wij mogen wel naar een eettent rijden, als de klant dicht is.

Goed, natuurlijk wel binnen het redelijke natuurlijk.

100 km is te mats, maar over 30 km horen wij niets.

En je hoeft niet altijd naar een chauffeursrestaurant te rijden.

Wat Huub zegt: bij een supermarkt kan je ook vaak lekker eten voor weinig.

En anders loop je het dorp in.

Bovendien hebben wij geen koelkast of ping in de wagen.

Hoe wil een werkgever dan dat je gaat eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je bij een bedrijf staat en je kunt niet meer laden of lossen dan zegt de baas blijf daar maar staan tot morgen.

Ik bel gewoon zelf het bedrijf tot wanneer ik kan laden/lossen, als ik dat niet meer haal ga ik er gewoon niet meer naar toe en blijf ik bij de eerste gelegenheid om te eten en douchen staan!En gaat het toch een keer fout rij ik gewoon terug/door naar een restaurant(wel zo dicht mogelijk in de buurt),maarja ik heb dan ook nog een sociale werkgever!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik stel het nu wel heel zwart wit, en het is niet om werkgevers aan te vallen bedoeld.

maar waar staat in je arbeidscontract of cao dat je het recht hebt om met de wagen van je baas en op zijn kosten extra kilometers mag rijden om te gaan eten?

heel zwart wit gezien heeft hij het volste recht om te zeggen blijf maar staan, en wat jij vervolgens in je vrije tijd doet is niet zijn probleem.

ook dat er geen eetgelegenheid is is niet zijn probleem, je hebt 11 uur de tijd om op eigen gelegenheid ergens te gaan eten.

nogmaals dit schrijf ik niet om werkgevers of werknemers slecht te maken of negatief te doen.

maar als je werkgever je verplicht ergens laat staan waar geen voorzieningen zijn dan heeft hij het volste recht omdat te doen, dat het niet normaal is of sociaal spreekt voor zich !

de oostblokker weet trouwens niet beter !

Nu stel je het i.d.d. wel erg zwart wit ja,staat niet in je contract dat je naar de kroeg mag rijden,maar er staat ook nergens dat t niet mag.

Iemand,in een andere beroepsgroep,die ergens moet gaan eten rijdt ook naar een restaurant met de auto van de baas hoor,of er word catering voor hem verzorgd.

Je kunt ook voor je bij de klant bent al stoppen,je hoeft niet door te rijden tot bij je los of laadadres en er dan achter komen dat je niet kunt eten.

En omdat het niet zijn probleem is moet je zorgen dat het ook jouw probleem niet word.

En ook die oostblokker rijdt met de auto van de baas naar de Aldi hoor.:ja::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gaaaappp..!!

Ben koffie aan het zetten, broodje smeren, forumpie erbij, lekker op m'n gemakje ontbijten in de cabine. Alleen dat brood dat ik mee heb dat smaakt een beetje apart, stuffing bread heet het, niet voor herhaling vatbaar...

Ieder z'n meug, ik heb het naar mijn zin op deze manier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden