[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Visschedijk-Transport BV failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Transportbedrijf Visschedijk-Transport BV, gevestigd aan de Hanhofweg 32 in De Lutte is op woensdag 8 augustus failliet verklaard.

Op zich mag dit faillissement opmerkelijk genoemd worden omdat Transport Online eerder dit jaar meldde dat het transportbedrijf werd overgenomen door JTE Transport uit Enschede. De overname zou toen ingaan op 28 januari 2012.

Volgens de meest recente gegevens bij de Kamer van Koophandel zouden er bij het bedrijf 39 mensen werken. Of dit op de dag van het faillissement ook nog zo was is niet bekend. Ook de reden van het faillissement is op dit moment niet bekend.

Curator Mr. C.A.M. Luttikshuis was donderdag niet bereikbaar voor commentaar.

Bron: Transportnieuws - Visschedijk-Transport BV failliet

Best intressant eigenlijk.. lege bv laten klappen ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Als JTE Visschedijk heeft overgenomen, zou het dan niet zo kunnen zijn dat onder regie van Dhr Jacobs de boel op de fles is gegaan.

Weet dat het al langer niet goed gaat bij JTE, dus dan zou dit een logische stap kunnen zijn.

ohw en wie heeft jou dat verteld dan?????

mischien eerst beter informeren voor dat je iets op een forum neer knalt.

bespaart je een hoop elende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb er geen klagen dus.

maar dat zijn zaken voor de directie en niet voor mij als chauffeur.

Werd dit maar vaker door mensen op het forum gezegt, soms lijkt 't wel alsof hier alleen maar directeuren zitten, zo erg wordt er op de financiële en zakelijke details in gegaan.:zegtniets::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan zou dit forum doodgebloed zijn als zakelijke , financiële en CAO zaken niet meer ter sprake zou mogen komen , niet iedereen heeft of wil het over een v-acht hebben. ;)

Hier een voorbeeld van zo,n doodgebloed gedoe: transport forum jaren geleden nog een stuk levendiger en een plaats waar ook dit forum een aardig deel der oudgedienden vandaan komen.

Je moest wel kunnen zwemmen want je moest toen nog via een zee-aquarium CF binnen komen. :cool:

Zo Gé, ik dacht dat 't helemaal niet meer bestond. Niet dat het nog erg levendig is trouwens hoor, maar ik dacht dat oa jij en ik hier terecht waren gekomen omdat ze ermee ophielden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Iets zegt me dat het lijkt of je een beetje geïrriteerd bent bij de reactie,s lezende in dit topic.

Nu zullen er ongetwijfeld leden zijn die best wel interesse hebben om dat stukje in de Tubantia te lezen wat jij aanhaalde en het getuigd dan wel van een zeer grote kinderachtigheid om de link daar niet bij te plaatsen.

Ging het nu om deze link waar geen naam ergens naar verwijst :Groepje Tukkers verdacht van faillissementsfraude - Regio - TC Tubantia

Of bedoel je deze waar ook geen verwijzing is te vinden: FIOD doet onderzoek naar faillissementsfraude - Binnenland - Algemeen - Nieuws - TC Tubantia

ik kon het stukje niet vinden online en nog steeds niet, helaas heb ik de krant al weg gegooit....zal straks ff neuzen in de prullebak:pen kijken of ik het kan scannen en dan posten hier.....

En geïrriteerd, argh wat jij in jouw post schrijf zegt genoeg voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Klopt, was ik ook al achter...

Maar ook als aangemeld 'lid' van Faillisementsdossier krijg ik daar geen verdere informatie over: "(nog) geen dossier beschikbaar"

Er staat mij nl. iets bij over een verwantschap/verwevenheid met Vaartjes destijds; kan daar (ook) al niets meer over vinden.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zou het heel misschien zo kunnen zijn dat JTE na overname van Visschedijk heeft besloten om dat oude bedrijf te sluiten door het gewoon failliet te laten gaan om een hele zooi rompslomp voor te blijven?

want je hebt eigenlijk heel snel een bedrijf gestart maar om dat dan naderhand te sluiten en netjes op te ruimen geeft een rompslomp daar word je niet goed van.

ik heb zoiets al een keer meegemaakt, wij namen een bedrijf over, en 1 of 2 jaar later las ik dat dat bedrijf failliet ging. toen ben ik eens gaan vragen of dat oude bedrijf nog steeds actief was?? en als ze niet actief waren hoe konden ze dan failliet gaan?

simpel Kees omdat wij hun hebben overgenomen en alle rekeningen hebben betaald zit er geen activiteiten en geld en vermogen meer in die tent en dus kunnen ze in principe d,r rekeningen niet meer betalen!

en omdat het een GIGA drama is om een BV te sluiten is dit een nette en makkelijke manier om een BV te sluiten.

en is compleet legaal.

dus niet ieder overgenomen bedrijf wat naderhand "failliet"gaat is automaties fraude.

mits wel alle rekeningen zijn betaald heeft niemand schade van zo,n actie.

denk wel dat het zo is ja.

want de chauffeurs van visch werken nu bij jte.

maar ja ik maak me er niet druk om.

en ja er is 1 grote klant weg.

daar stond je soms wel een hele dag uit je neus te vreten.

nee dat levert bakkenmet geld op.

maar goe whatever als er 1 klant weg is kan er ook weer wat nieuws bij toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
denk wel dat het zo is ja.

want de chauffeurs van visch werken nu bij jte.

maar ja ik maak me er niet druk om.

en ja er is 1 grote klant weg.

daar stond je soms wel een hele dag uit je neus te vreten.

nee dat levert bakkenmet geld op.

maar goe whatever als er 1 klant weg is kan er ook weer wat nieuws bij toch.

Dat zal niet meevallen om een nieuwe klant te vinden voor de juiste prijs en lager dan het tarief waar JTE voor rijd gaat al niet.

En wat betreft de Duitse klant ( Hamburg) die weg is, daar heeft heel Oost Nederland al voor gereden en JTE kreeg daar het tarief ook niet omhoog, vandaar de juiste beslissing om te stoppen voor die klant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tariefen weet ik niets van.

en wil me daar ook niet meebezighouden.

zolang ik mijn eigen tarief maar krijg (loon)

wat ik gehoord het rijdt van maanen er nu voor.

maar ik bedoelde.

jte zal vast wel een vervanger vinden voor de oude klant.

een nieuwe klant dus.

maar ja ik vindt het wel goed back to topic maar he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden