[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

CASE Bevroren remmen


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Zou je een of ander spul (antivries) in de rode slang kunnen spuiten ... om het probleem wanneer het zich voordoet te verhelpen???

Kan wel maar niet te veel: in spiritus zit een percentage water en dat bevriest dus weer in de ventielen. Pure alcohol of ether werkt beter maar wel met mate: teveel verdampt niet goed en blokkeert de ventielen.(helaas ervaring mee)

Als je met een tankwagen rijdt of een tankwagenchauffeur in de buurt staan hebt;

Een losslang in de uitlaat steken, wat gas geven en de slang op het geblokkeerde ventiel of rem richten.

Binnen de minuut is de rem los.

Werkt ook bij bevroren portiersloten.;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb v/d week ook twee keer vastgestaan (bakwagen welliswaar) maar weet me elke keer met een bekertje heet water weer te redden

Achter de cardan zit een ventiel als ik daar het water over gooi is ie weer los ik heb trouwens vrijdag de auto in de versnelling en van de handrem af aan de kant gezet

Het gebeurd ook nog wel eens dat als ik achter de zaak wegrij niks aan de hand is en als ik geladen heb muurvast sta dan is ie na een paar minuten met draaiende motor te hebben gestaan ook zo weer los

de monteur van Daf had trouwens een paar jaar geleden een andere minder smakelijke oplossing en is voor de dames al helemaal niet te doen .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De auto parkeren van de handrem af en in de versnelling wil wel,maar dan moet ie geen lucht verliezen!Anders kun je de koppeling niet intrappen om hem weer in z'n vrij te zetten.

Bij sommige automaten schijnt het helemaal een ramp te zijn om hem weer in z'n "vrij" te krijgen......

Dan is de oplossing van Peterr beter,wielkeggen gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb trouwens vrijdag de auto in de versnelling en van de handrem af aan de kant gezet

dan hoop ik voor je dat de auto geen lucht lekt, en dat je dan de koppeling nog ingetrapt krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden