[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kenworth T700, mijn nieuwe werkpaard...


Fland

Recommended Posts

  • Forumlid

Nou ja, zal ik ook maar wat plaatejs van mijn nieuwe truck laten zien. Hoewel, heb hem al bijna twee jaar...

Kenworth T700

Motor: Paccar MX 485 pk / 1650 lb/ft (2300 Nm?)

Versnellingsbak: Eaton Ultrashift Plus 13-speed

Schijfremmen op de vooras, niet bijzonder in Europa maar hier toch behoorlijk gewaagd...

post-1253-1394786939,657_thumb.jpg

post-1253-1394786940,0603_thumb.jpg

post-1253-1394786940,4962_thumb.jpg

post-1253-1394786940,8687_thumb.jpg

post-1253-1394786941,2542_thumb.jpg

post-1253-1394786941,8844_thumb.jpg

post-1253-1394786942,495_thumb.jpg

post-1253-1394786942,9096_thumb.jpg

post-1253-1394786943,2788_thumb.jpg

post-1253-1394786943,6763_thumb.jpg

post-1253-1394786944,0626_thumb.jpg

post-1253-1394786944,4631_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, daar zit mijn koelkast ook, dat is die foto die op z'n kant staat. Koelkast is een schuiflade, is heel handig..!!

Het is inderdaad een gemoderniseerde T2000. Op zich is het vreemd dat ze nu op de markt zijn gekomen met die T680, die maakt de T700 eigenlijk overbodig...

Ja, GPS zit in de dash. Is een hele mooie, met ingebouwde MP3 speler. Na een paar weken gaf het ding de geest, kreeg een nieuwe voor garantie. Vervangingswaarde iets boven de 2000 dollar. Het ding heeft ook net als google maps dat je de kaart als foto ziet, alle gebouwen en zo staan erop. Het allerslimste is dat hij niet is gebaseerd op gegevens voor chauffeurs. Geen lage viaducten, geen bruggen met beperkingen. Een beetje TomTom is slimmer dan dit ding.

Maar hij is wel mooi...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zit de schakelaar van de liftas van de trailer op aangesloten. Soms ook werkt de ABS van de trailer via dat stopcontact...

We hadden één trailer die op die manier bedraad was. Had je dan geen extra stopcontact en trapte je op de rem dan ging de liftas van de trailer omhoog (en weer naar beneden als je de rem losliet. ABS is hier een veel eenvoudiger systeem dan in Europa (en het werkt ook lang zo goed niet. Net nu een werkorder ingevuld. M'n ABS trailer lampje is aan. Als ik rem onderbreekt hij de remdruk naar de oplegger. Ik was blij dat ik maar een licht vrachtje had...

Overigens had ik een tweede stopcontact met liftas-schakelaar besteld toen ik de truck kocht. Zat er niet op en is er later opgebouwd. Was een hele operatie, complete kabelboom en schakelaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fland. Als die ABS daar 'simpler' is. Hoe zit dat dan op sneeuw en/of ijs?

Karel, ik weet niet of wij Miles ahead zijn. ;)

Maar wij hebben tegenwoordig ook een schakelaars in de auto voor de stuuras en liftas. (Trailer.)

In deze auto, Scania, zijn nog 7 plekjes vrij voor een schakelaar.

Even tellen...... 17 schakelaar op het dashbord. :stom:

(Schakelaar, dus geen lichtschakelaars, lichtknopjes, kachel, etc.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Fland. Als die ABS daar 'simpler' is. Hoe zit dat dan op sneeuw en/of ijs?

Karel, ik weet niet of wij Miles ahead zijn. ;)

Maar wij hebben tegenwoordig ook een schakelaars in de auto voor de stuuras en liftas. (Trailer.)

In deze auto, Scania, zijn nog 7 plekjes vrij voor een schakelaar.

Even tellen...... 17 schakelaar op het dashbord. :stom:

(Schakelaar, dus geen lichtschakelaars, lichtknopjes, kachel, etc.)

Ik mis de W.C.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar wij hebben tegenwoordig ook een schakelaars in de auto voor de stuuras en liftas. (Trailer.)

Nou, ik dacht Fland eigenlijk een aanleiding te geven zodat hij het zelf kon vertellen.

Elders, volgens mij was het bij rij- en rusttijden, plaatste Fland bijvoorbeeld een foto van een 4-assige oplegger. Ook hebben ze daar motorwagens met soms wel 30 :passen eronder, waarvan dan nog steeds alleen de vooras maar gestuurd is.

Wat ik er wel eens van heb begrepen, als je daar bijvoorbeeld bij een kruispunt staat dan remt er een auto, hoor je vervolgens een heleboel gesis, en dan pas neemt-ie de bocht. Vanwege het ontbreken van stuurassen, laten ze de luchtbalgen van een partijtje assen leeglopen iedere keer, wanneer ze een bocht om moeten. Anders kun je sturen wat je wilt, maar gaat die auto gewoon rechtdoor!

Fland, of iemand anders zal vast wel gaan vertellen, of dat klopt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helaas?

Gebruiken jullie die met manoeuvreren of de bocht omgaan ?

Nou, meer helaas omdat het leuk is, een knopje op je dashboard om de traileras te liften...

Maar toch ook omdat het soms makkelijk is om hem even te laten zakken als je een krappe bocht om moet. Gaat de trailer toch wat minder door de binnenbocht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Fland. Als die ABS daar 'simpler' is. Hoe zit dat dan op sneeuw en/of ijs?

Karel, ik weet niet of wij Miles ahead zijn. ;)

Maar wij hebben tegenwoordig ook een schakelaars in de auto voor de stuuras en liftas. (Trailer.)

In deze auto, Scania, zijn nog 7 plekjes vrij voor een schakelaar.

Even tellen...... 17 schakelaar op het dashbord. :stom:

(Schakelaar, dus geen lichtschakelaars, lichtknopjes, kachel, etc.)

Ik denk dat ook mijn plekjes allemaal bezet zijn. Maar er zitten er ook drie reserveschakelaars bij, voorbedraad en wel, ik weet alleen niet waar ze uitkomen...

Ik herinner me van Nederland dat er een hele dikke extra kabel was, enkel voor de ABS. Hier wordt de ABS aangestuurd door de remlichten. Geladen heb ik niet echt problemen maar leeg voel je dat het remsignaal wordt onderbroken. Geladen heb ik weinig last, maar weet niet wat er gebeurt als ik een noodstop moet maken wanneer het glad is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou, ik dacht Fland eigenlijk een aanleiding te geven zodat hij het zelf kon vertellen.

Elders, volgens mij was het bij rij- en rusttijden, plaatste Fland bijvoorbeeld een foto van een 4-assige oplegger. Ook hebben ze daar motorwagens met soms wel 30 :passen eronder, waarvan dan nog steeds alleen de vooras maar gestuurd is.

Wat ik er wel eens van heb begrepen, als je daar bijvoorbeeld bij een kruispunt staat dan remt er een auto, hoor je vervolgens een heleboel gesis, en dan pas neemt-ie de bocht. Vanwege het ontbreken van stuurassen, laten ze de luchtbalgen van een partijtje assen leeglopen iedere keer, wanneer ze een bocht om moeten. Anders kun je sturen wat je wilt, maar gaat die auto gewoon rechtdoor!

Fland, of iemand anders zal vast wel gaan vertellen, of dat klopt. :D

Stuurassen op opleggers heb ik hier nog niet gezien. Die extra assen, zo ook bij die vierasser die ik plaatste, gaan inderdaad automatisch omhoog wanneer ze onder een bepaalde snelheid komen. Ik vind het een beetje een kromme gedachtengang want het betekent wel dat je dan overbeladen bent op de andere assen...

Die heleboel assen zie je in de staat Michigan. Achtassige trailers zijn daar heel gewoon. Je ziet ook kippers met extra assen, ook in Indiana en omgeving. Dan hebben ze voor de tandem nog drie of vier assen met een maat kleinere wielen.

Wij zijn dan graag multifunctioneel als Hollanders zijnde maar voor de kippermarkt hebben we toch speciale voertuigen, Terberg en Ginaf bv met vijfassige super of the road capaciteiten. Hier neem je een standaard truck met een langer chassis en hang er een paar extra assen onder. Maar ik moet toegeven dat ik denk dat zo'n Terberg 10 x 8 heel wat meer mans is in de zandbak...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar fland, vertel eens wat over de motor als je wilt, veel reparaties, of net niks misschien?

Goed verbruik? Is het met een DEF tank, of hoe dat ook heet.

Mijn, wel Lucas zijnKW heeft een Cummins en ik krijg nog steeds 1 op 6,5 gemiddeld, niet slecht voor een 10 jaar oud beestje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar fland, vertel eens wat over de motor als je wilt, veel reparaties, of net niks misschien?

Goed verbruik? Is het met een DEF tank, of hoe dat ook heet.

Mijn, wel Lucas zijnKW heeft een Cummins en ik krijg nog steeds 1 op 6,5 gemiddeld, niet slecht voor een 10 jaar oud beestje.

Gaat gebeuren maar niet nu. Fland's huiveringwekkende avonturen met de Paccar MX..!!

6.5 mpg is helemaal niet zo gek..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden