[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

(België) Socialistische vakbond belooft Monsterfiles op 24 September


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid
De woorden van een eigen Belgische rijder en ook voor onze Noorderburen is dat van toepassing :ja: Als ik langs de snelwegen donder en ik kom een Wolter Koops langs op Poolse nrpltn ,of ik sta naast een [ATTACH=CONFIG]47192[/ATTACH]Nederlands kenteken op de trailer en op de trekker W***** Warszawa , tak , tak Poland :(, dan treft dit ook jullie staatskas en zijn jullie ook de dupe op de belastingen dat jullie op het loon moeten betalen . lees gerust Dirk Segers zijn openbaar antwoord :ok:

En dit is gewoon de waarheid besef het eens ,heel dat tranport gebeuren is om zeep,dankzij de politiek in europa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
In de 70-80er jaren was dit al aan de gang in NL met Turken bij Stolk en Centrum, Joego,s bij van Heezik , Spanjaarden bij Langen , bij Vos diverse nationaliteiten , GB,ers bij de Rooij.

En dit allemaal slechts om de loonkosten te drukken ten faveure van de winsten van de bedrijven.

Niks politiek dus , die zijn er later pas op in gaan spelen , wij zullen nooit te weten komen hoeveel lobby er door de werkgeversorganisatie,s op de achtergrond is gepleegd.

Ik persoonlijk denk dat deze "actie-stakingsrit" totaal niets zal opleveren , de transportsector is ten dode opgeschreven voor westerse chauffeurs op een bepekt aantal na voor specialistisch werk.

Kijk eens naar de textielindustrie of naar de productiebedrijven van bijvoorbeeld Philips waar niets meer van over is gebleven in het westen , eenzelfde lot wacht een groot deel van het transport , niet leuk maar wel realiteit.

Ge' ga dan maar eens op fb support owners drivers united echt tot zelfs banken etc zitten er mee in .:cool:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
lees gerust Dirk Segers zijn openbaar antwoord
Denk daar maar eens over na want het enige wat jullie zien is die chauffeur hoog uit kijkend boven de auto’s , dat jullie ook vergeten dat deze mens achter dat stuur jullie dagelijks van alles voorziet om jullie luxe leventje aangenaam te maken ook al moet deze dag en nacht zen gezin missen voor jullie pracht leventje van 9 to 5!Hou op met de idiote reacties te posten en denk aan de toekomst van u en onze kinderen als dit verder gaat deze volledig weg zal zijn en dat wij later achter een ijzer gordijn zullen wonen in dictatuur en armoede.

Hoe serieus moet men zo'n emotionele oproep nemen? En dan vooral de laatste zin.

Stiekem wil Dirk Segers eigenlijk wèl z'n eigen dictatuur (binnen België), omdat het hem nu past, met allerlei regeltjes die bijvoorbeeld buitenlanders op achterstand zetten. Concurrentie moet uitgebannen worden. Dirk Segers zal vast de Belgische Staatskas niet benadelen en bijvoorbeeld niet in Luxemburg tanken als de diesel daar goedkoper is en zijn rit door Luxemburg voert. Uit principe benadeelt hij de Belgische Staatskas niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de transportsector is ten dode opgeschreven voor westerse chauffeurs op een bepekt aantal na voor specialistisch werk.

Kijk eens naar de textielindustrie of naar de productiebedrijven van bijvoorbeeld Philips waar niets meer van over is gebleven in het westen , eenzelfde lot wacht een groot deel van het transport , niet leuk maar wel realiteit.

Geen woord aan toe te voegen.

Met name dat laatste zinnetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bijvoorbeeld niet in Luxemburg tanken als de diesel daar goedkoper is en zijn rit door Luxemburg voert. Uit principe benadeelt hij de Belgische Staatskas niet.
Benelux ;) , ook ik kom winkelen in Nederland omdat het me beter ( goedkoper ) uitkomt . Allemaal hebben we der een beetje de schuld aan , maar we doen het op een eerlijke manier . Wat die uitgevlagde firma's doen is hier het geld ophalen ( de factuur word hier aangeboden ) en het daar op hun buitenlandse rekening zetten en daarna de chauffeur ook op een buitenlandse rekening betalen , tja daarvoor is het de Euro geworden en vrij goederenverkeer . Laat ze een belasting betalen AAN het land waar ze werken , rijden ze 20 dagen de maand in België of Nederland laat ze dan op die 20 dagen dat ze hier hun loon verdiend hebben ook belastingen afdragen aan dat land , nu lopen ze met ons werk weg en ontduiken ze de staatskas , ook voor de bedrijven willen ze goedkoper transport , OK geen probleem , maar bij de post onkosten duidelijk onderscheid door eigen Nederlandse of Belgische transporteur of door een uitgevlagde of buitenlandse > deze kostenaftrek dik terug schroeven of zelf belasten wegens .. .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geen woord aan toe te voegen.

Met name dat laatste zinnetje.

Ze laten tenminste wat van zich horen. Het is inderdaad de realiteit en niet leuk maar wanneer houd het op?

Het is niet alleen de vrachtwagenchauffeur, maar wat Dirk ook zegt, de bouwvakkers, schoonmakers en ander laaggeschoold werk die nu en straks wellicht nog meer in de ww raken, waarop de overheid straks weer gaat bezuinigen.

Vorige week hoorde ik Eelco Brinkman nog roepen dat er meer geïnvesteerd moet worden in de bouw, beter voor de werkgelegenheid... Ja voor de moe-se werkgelegenheid. Ik krijg steeds meer een hekel aan dat vrije verkeer van personen binnen de EU. Straks met Bulgarije en Roemenië erbij zijn de laaggeschoolde helemaal de pineut.

D'r moet gewoon eens hervormingen in de sociale voorzieningen plaatsvinden en de kosten van arbeid naar beneden. Misschien kan dat ons helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe serieus moet men zo'n emotionele oproep nemen? En dan vooral de laatste zin.

Stiekem wil Dirk Segers eigenlijk wèl z'n eigen dictatuur (binnen België), omdat het hem nu past, met allerlei regeltjes die bijvoorbeeld buitenlanders op achterstand zetten. Concurrentie moet uitgebannen worden. Dirk Segers zal vast de Belgische Staatskas niet benadelen en bijvoorbeeld niet in Luxemburg tanken als de diesel daar goedkoper is en zijn rit door Luxemburg voert. Uit principe benadeelt hij de Belgische Staatskas niet.

Wat een zielig antwoord u kent Dirk Segers van waneer die naast je stond in luxemburg naast de pomp.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In de 70-80er jaren was dit al aan de gang in NL met Turken bij Stolk en Centrum, Joego,s bij van Heezik , Spanjaarden bij Langen , bij Vos diverse nationaliteiten , GB,ers bij de Rooij.

En dit allemaal slechts om de loonkosten te drukken ten faveure van de winsten van de bedrijven.

Niks politiek dus , die zijn er later pas op in gaan spelen , wij zullen nooit te weten komen hoeveel lobby er door de werkgeversorganisatie,s op de achtergrond is gepleegd.

Ik persoonlijk denk dat deze "actie-stakingsrit" totaal niets zal opleveren , de transportsector is ten dode opgeschreven voor westerse chauffeurs op een bepekt aantal na voor specialistisch werk.

Kijk eens naar de textielindustrie of naar de productiebedrijven van bijvoorbeeld Philips waar niets meer van over is gebleven in het westen , eenzelfde lot wacht een groot deel van het transport , niet leuk maar wel realiteit.

Moet jou gelijk geven

Wij hadden het voordeel

In het oostblok hadden ze niks

Maar de meeste bedrijven wilden er ook niet heen

Het klimaat was er heel anders.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Trekken aan een dood paard heeft ook geen zin.

De huidige situatie zal alleen nog maar verslechteren omdat opdrachtgevers hun tarieven steeds scherper zullen stellen , er is altijd wel weer een bedrijf (van welke nationaliteit dan ook) die voor die prijs zal gaan rijden.

Misschien is omscholen naar een technisch beroep wel beter, daar is best een goede boterham in te verdienen tegen een redelijk salaris.

Gé, in de transport is het wellicht een beetje trekken aan een dood paard, maar denk ik dat er altijd werk in zal blijven en niet alleen specialistisch.

Maar wat vind je van het schoonmaakwerk dan? Bungalowpark een dorp verderop, al sinds mensenheugenis werken alle huismoeder daar op maandag en vrijdag op een parttime contractje in loondienst van het park. Daar kwam een aanbesteding voor en ja hoor iedereen eruit gebonjourd en Polski en Polski voor in de plaats.

Times are changing, klopt, maar dit klopt echt van geen kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het mooie is Dat probleem is op gelost

Daar bij komt nog Veel huis moeders willen zo iets niet

En daarom doen de polen of oostblok mensen het

Daarbij ze hebben gewoon Nederlands CAO

Zelfs in Hotels werken ze al Zelfs mensen uit Ghanna

Nu jij Dan ik

huub

Misschien is niet Duidelijk ik schrijf.

Huismoeders Willen werken. Maar Polski kwam en nu Is buiten Overblijfmoeder niks meer te Doen in dat Hol.

Behalve Melk aan de Poes geven. Zijn niet een stuk of vijf moeders, neen Wel 25.

Die zitten nu thuis. En ze stemmen allemaal PVV:p

Nu hunnie, straks ikkie.

Nu jij dan ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een tip:laat niet zo'n dikke v8 voorop rijden met 80 lampen erop.
Op langere termijn kan deze goedkoper zijn dan een wagen die na 1.000.000 lam gereden is ;) Als deze dikke V8 der nog eens 1.000.000 bijdoet en de inruil waarde is dan nog eens 200% hoger als die dat al na 1.000.000 de geest heeft gegeven . Alles begint bij een kostenraming aankoopprijs / onderhoud / inruilwaarde en de gefietste kilometers 140.000€ + 120.000 € aan onderhoud voor 1.000.000 km of 190.000 € + 120.000 € aan onderhoud voor 1.500.000 km is bij de ene 0.26€ cent/km en bij de andere 0.206 € cent/km en die ene die goedkoper heeft aangekocht moet sneller investeren of rijden we liever na 4 jaar met het nieuwe model , is ook duur hoor .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op langere termijn kan deze goedkoper zijn dan een wagen die na 1.000.000 lam gereden is ;) Als deze dikke V8 der nog eens 1.000.000 bijdoet en de inruil waarde is dan nog eens 200% hoger als die dat al na 1.000.000 de geest heeft gegeven . Alles begint bij een kostenraming aankoopprijs / onderhoud / inruilwaarde en de gefietste kilometers 140.000€ + 120.000 € aan onderhoud voor 1.000.000 km of 190.000 € + 120.000 € aan onderhoud voor 1.500.000 km is bij de ene 0.26€ cent/km en bij de andere 0.206 € cent/km en die ene die goedkoper heeft aangekocht moet sneller investeren of rijden we liever na 4 jaar met het nieuwe model , is ook duur hoor .

Allemaal prima maar met zo'n auto lijkt het net of je nog een dikke boterham hebt. Dat wou ik even aan geven. punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien is niet Duidelijk ik schrijf.

Huismoeders Willen werken. Maar Polski kwam en nu Is buiten Overblijfmoeder niks meer te Doen in dat Hol.

Behalve Melk aan de Poes geven. Zijn niet een stuk of vijf moeders, neen Wel 25.

Die zitten nu thuis. En ze stemmen allemaal PVV:p

Nu hunnie, straks ikkie.

Nu jij dan ik

Dat is toch mooi

de buitenlanders het land uit

En de nederlanders thuis op stoel niks te doen

Omdat we niks meer hebben

Zelf het geld is op

Want de gulden heeft geen waarden

huub

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal prima maar met zo'n auto lijkt het net of je nog een dikke boterham hebt. Dat wou ik even aan geven. punt.
Ik snapte het wel ;), maar voor de andere die het niet zo zouden snappen :rolleyes:, snappie :ok: En ja ze zouden beter het Europese parlement aanpakken , daar zitten diegene die de verdragen onderling regelen > vriendjes politiek :confused: als hun loon van dik 80.000 + onkosten plaatje / maand maar op de rekening staat , wat kan hun het schelen dat hun landgenoten te lijden hebben om hun beleid . Nu ja in Brussel zit ook wel het HQ van Europe , maar ....... dit zijn nog broekventjes vergeleken met ........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou die lampen voegen in ieder geval niet toe aan de levensduur.

Ik blijf er daarnaast bij dat het in de toekomst voor een heel groot deel einde verhaal is voor de Nederlandse chauffeur. Ons beroep is gewoon jarenlang ( en ja, nog steeds) goed betaald geweest. De Europese regels laten het toe dat Jan en alleman binnen de EU kan werken waar hij wilt. Bedrijven grijpen hierdoor ook hun kans.

Daarnaast mag NL wel een 'netto betaler' zijn, er wordt door veel partijen gezwegen over alle baten die wij door de EU hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trucker10, ga Dick Zegers alvast eens inlichten over de Nederlandse bedrijven die ondertussen al Chyriotisch cao betalen.

Die Oostblokbedrijven zijn makelijk teherkennen. De Nederlandse bedrijven die met Oostblokkers werken zullen wel bekent zijn.

Maar die Nederlandsebedrijven met Nederlandse chauffeurs die via Cyprus betaald worden, die herken je niet he!!!

Die betalen helemaal niks in NL. En ga maar eens rekenen wat die chauffeurs kosten, dan merk je wel dat ze dan al goedkoper zijn als een Poolse chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trucker10, ga Dick Zegers alvast eens inlichten over de Nederlandse bedrijven die ondertussen al Chyriotisch cao betalen.

Dat hebben ze geleerd uit de scheepvaart , varen onder een andere vlag en dan hebben wij der in België ook zo ene die op de troon zit met zijn luxe schuit , varen onder een andere vlag . Tja hij moet toch meedoen met de grote hoop en als we hem van de troon schoppen kan hij asiel aanvragen in het land van , mijn vroeger " manager" baas waar ik werkte voer ook onder Maltese vlag met zijn zeilboot ook kwestie van het zwart geld uit de vergeet hoek te houden . Ik zal Dirk een PB sturen via FB als hij al niet aan het meelezen is , tenminste als hij der nog tijd voor heeft om alles te lezen .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bespaar je de moeite.

Want zoals een Belg in NL mag werken, zo mag een Nederlander ook in Cyprus werken.

Krijg het maar voor elkaar dat die Oostblokker niet meer in Belgie mag werken, dan komen de Nederlanders met een Chyriotische betaling dat wel doen. (Zover ze het nog niet doen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden