[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

mijn nieuwe truck


Caelan

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds vorige week rij ik in deze auto,het is een Kenworth W900L,

Het is mijn eigen wagen,dus mag ik mijzelf nu "owner-operator"noemen.

over de auto zelf: het is dus en Kenworth W900L,er zit een cummins motor in van 550pk,

studiosleeper van 72 inch,wielbasis 244 inch, interieur is zgn.Owner-operator package,dat houdt in dat werkelijk alle luxe erop-aan-onder en in zit...

foto's van de binnenkant komen later..

post-2691-1394787056,1453_thumb.jpg

post-2691-1394787056,3329_thumb.jpg

post-2691-1394787056,4474_thumb.jpg

post-2691-1394787056,6241_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kenworth W900L ( brochure << klik !! < )

cummins motor in van 550pk

studiosleeper van 72 inch, = 183 cm

wielbasis 244 inch, = 620 cm

(Klopt dit zo Caelan? )

En met uw goedvinden ben ik nog wel geïnteresseerd in een paar details. Onder andere het (leeg) gewicht van de verschillen de assen en wat u dan totaal mag wegen (eventueel per as). Ik kan me voorstellen dat u hier geen kentekenbewijs gaat plaatsen, maar ik ben wel benieuwd wat daar allemaal op staat bij jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi spul , gefeliciteerd en dat je er maar veel veilige en rendabele miles mee gaat doen.

Maar shetlandertjes , weet je dat zeker , daar zaten toch Przewalskipaarden in??

pas op hoor, Gé..!! Noord Amerika wordt overspeold door Europese troep op motorengebied, denk aan MaxxForce, Mercedes en Paccar. Cummins is de laatste echte motor die ze nog over hebben. Een echte big block rode Cummins..!!

post-1253-1394786918,3346_thumb.jpg

O ja, en we hebben detroit natuurlijk nog maar dat is ook onderdeel van Mercedes tegenwoordig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie auto! Ben er maar zuinig op!

Ben ook zeer benieuwd naar foto's van de binnenkant.

Even een andere vraag: je zegt dat dit een splinternieuwe auto is, als je zou zeggen hij komt uit 1995 geloof ik het ook (qua model). Is dat net als bij ons met de Volvo, die eigenlijk ook al ruim 15 jaar hetzelfde is, op een paar kleine details na, dat die W900 zelden is/wordt veranderd van de buitenkant?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In Esselsteyn Limburg Staat ongeveer de zelfde

Ik denk dat die ongeveer 25 Jaar oud is

Ziet er net zo mooi uit

Huub

Daar in Lierop tussen Venlo en Eindhoven stonden er vroeger 2, een rode en een blauwe. Die rode was dacht ik verkocht, maar nou zag ik er laatst weer 2 staan. Dacht dat er nu 2 blauwe stonden. Mooi spul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En over het model...veel chauffeurs hier in Noord Amerika hebben wat moeite met nieuwe modellen en bestellen de "classics" zoals Freightliner Classic, Peterbilt 379 en Kenworth W900.

Alle truckbouwers leveren ook highwaytrucks die wat meer van deze tijd zijn qua uiterlijk en interieur (Freightliner Cascadia, Peterbilt 587 en Kenworth T680/660) maar er is domweg veel vraag naar de klassieke modellen.

En als er vraag naar is, is er geld aan te verdienen.

Stel je voor dat de scania 143 en zelfs de 111 super nog werden geleverd, maar dan met nieuwe motoren en iets aangepast interieur. Of de Volvo F88, eerste generatie Globetrotter enz.

Ik ben er van overtuigd dat daar een markt voor is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Daar in Lierop tussen Venlo en Eindhoven stonden er vroeger 2, een rode en een blauwe. Die rode was dacht ik verkocht, maar nou zag ik er laatst weer 2 staan. Dacht dat er nu 2 blauwe stonden. Mooi spul.

Kom je daar dagelijks langs dan? Ondanks de crisis is het natuurlijk wel daghandel...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kom je daar dagelijks langs dan? Ondanks de crisis is het natuurlijk wel daghandel...

Maarten

nee niet dagelijks. Maar weet dat er ooit 2 stonden, toen was er 1 weg, en laatste keer dat ik er langs reed stonden er weer 2. je ziet die vanaf de snelweg staan, bij afslag Someren, als je van Venlo naar Eindhoven rijd aan de rechterkant.

vind dat classic model inderdaad ook wel mooi. als ze een 143 met nieuwe motor en aangepast interieur zouden maken, zou dat inderdaad denk ik wel een goeie zijn. denk dat er genoeg zijn die hem kopen. zouden ze dan als limited edition moeten maken, zeg 5.000 stuks. denk dat ze zo verkocht zijn. zou wel wat zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
nee niet dagelijks. Maar weet dat er ooit 2 stonden, toen was er 1 weg, en laatste keer dat ik er langs reed stonden er weer 2. je ziet die vanaf de snelweg staan, bij afslag Someren, als je van Venlo naar Eindhoven rijd aan de rechterkant.

vind dat classic model inderdaad ook wel mooi. als ze een 143 met nieuwe motor en aangepast interieur zouden maken, zou dat inderdaad denk ik wel een goeie zijn. denk dat er genoeg zijn die hem kopen. zouden ze dan als limited edition moeten maken, zeg 5.000 stuks. denk dat ze zo verkocht zijn. zou wel wat zijn!

Is ook wel zo, een liefhebber die iets 'zoekt' ziet ze staan en weg!

En zo'n retro-143 is denk ik wel een idee, maak er maar 15.000. Handel is handel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

De énorme berg wetenswaardigheden die boven zijn komen drijven n.a.v. dit onderwerp zijn een eigen topic wel waard dacht ik,

vandaar deze afgesplitst naar http://www.chauffeursforum.nl/overige-algemeen/38461-amerikaanse-techniek-soms-vergeleken-met-europese.html Enkele originele berichten meegekopieerd omwille van de duidelijkheid.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, had het ook al eerder willen doen maar die hoeveelheid bleef maar groeien... Nu maar eens opgepakt.

Zat te denken om deze http://www.chauffeursforum.nl/u-s-trucks/38500-kenworth-t700-mijn-nieuwe-werkpaard.html er ook bij te doen, maar dan wordt het wel een zooitje omdat de plaatsingsdatum en-tijd bepalend is voor de volgorde...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gefeliciteerd G.

Nieuw.. toe maar. Geld zat bij jouw thuis. Beetje die vieze tarsand olie aan ons verkopen voor een belachelijk hooge prijs.:D

Ieder dat wat hij verdient IBO :D

Mooie Bak C veel mooier als die nieuwe, moderne trekkers.

Veel plezier ermee.ow ja en altijd weer veilig thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden