[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

mijn nieuwe truck


Caelan

Recommended Posts

  • Forumlid

Geweldige auto Calean:ok:ik heb er ook mee mogen rijden, eerst met een W900 en later met de W600 de iest kortere versie met afgeschuinde neus, kortere draaicirkel.

Het was wel goed mikken en timen met insturen met de lange draaicirkel van de W900 in steden als LA en New York, maar wel de fijnste auto waar ik mee gereden heb.

Later zijn we overgestapt op een moderne Freightliner omdat ik altijd samen met de vrouw was en we de extra ruimte goed konden gebruiken.

De ruimte van die Freightshaker was heerlijk, maar dat was dan ook wel het enige, de rest was bagger vergeleken met de Kenworth.

post-3113-1394787145,43_thumb.jpg

post-3113-1394787144,5514_thumb.jpg

post-3113-1394787145,052_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Ron..... Iedere dag word die W900 wakker in het mooie en rustige Canada.

Vaak zien voorbij gangers een traan uit de linkse koplamp rollen, en andere, mindere, trucks schudden hun antenna's vol met medeleven.

De truck houde zoveel van jouw Ron, en jij stapte , zonder om te kijken, in een vliegtuig, de aarts vijand van iedere truck.

Maar KW zijn zeer trouw, en ook deze ochtend staat ze bij het vliegveld, alweer vergeefs, te wachten op haar liefde......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Begrijp me goede, Ibo

Ik heb daar een mooie tijd gehad, maar heb beslist geen heimwee hoor.;)

Ik heb nog nooit gehoord van een chauffeur die heimwee had naar H&R... Ik hoor alleen maar de slechte verhalen...

Wat was de reden om terug te gaan naar Nederland, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen..??

Tijd om Caelan z'n topic weer even een andere draai te geven...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb nog nooit gehoord van een chauffeur die heimwee had naar H&R... Ik hoor alleen maar de slechte verhalen...

Wat was de reden om terug te gaan naar Nederland, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen..??

Tijd om Caelan z'n topic weer even een andere draai te geven...:D

H&R was niet anders als alle andere grote bedrijven, je bent een nummer.

Het grootste probleem bij H&R was de verdeling van de ritten naar Vancouver en de wachttijden die daarmee gepaard gingen.

Men had een aantal vaste Vancouver chauffeurs, maar meer opvrachten, die vaste chauffeurs kregen voorrang op de terugvrachten waardoor de longhaul chauffeurs regelmatig 1 a 2 dagen moesten wachten, en dat terwijl de gem. milage toch al niet zo groot was in de rockies, dat was het grootste ruziepunt bij H&R.

Voor ons was het anders, niet de insteek om daar te blijven maar voor een mooie werkvakantie en het hele continent te zien.

Daar zaten we bij H&R goed voor, heel Canada over de breedte gezien en 40 staten van de US, waarvan vele meerdere malen.

Daarbij moet ik zeggen dat ik het geluk gehad heb om een vracht van Montreal naar St.John's, Newfounland te mogen doen, was op het juiste moment op de juiste plek, normaliter gaven ze dat aan een Canadees uit Montreal.

Daar vandaan met 2 x omkoppelen naar Vancouver, steek je in 1 week van het uiterste oosten naar het uiterste westen, 7500 km en 8 uur varen.

De reden dat wij terug gegaan zijn is omdat vrouwlief kinderen en kleinkinderen teveel ging missen, ook was ze geen fan van het vaak barre weer in de winter.

Al met al heeft deze werkvakantie 18 maanden geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geweldige auto Calean:ok:ik heb er ook mee mogen rijden, eerst met een W900 en later met de W600 de iest kortere versie met afgeschuinde neus, kortere draaicirkel.

Het was wel goed mikken en timen met insturen met de lange draaicirkel van de W900 in steden als LA en New York, maar wel de fijnste auto waar ik mee gereden heb.

Later zijn we overgestapt op een moderne Freightliner omdat ik altijd samen met de vrouw was en we de extra ruimte goed konden gebruiken.

De ruimte van die Freightshaker was heerlijk, maar dat was dan ook wel het enige, de rest was bagger vergeleken met de Kenworth.

[ATTACH=CONFIG]47635[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47636[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]47637[/ATTACH]

Ron , T800 bedoel je wel he , LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
H&R was niet anders als alle andere grote bedrijven...

Er zijn niet veel mensen die anderhalf jaar op vakantie kunnen...

Ik zou misschien je blog moeten lezen maar geef mezelf daar geen tijd voor. Die Kenworths zien er niet uit als company-trucks. Toch lijkt het me niet dat je voor een jaartje een eigen truck gaat kopen, toch..??

H&R staat heel slecht bekend. Doen er alles aan om chauffeurs binnen te halen uit Engeland en Nederland. Zo gauw ze op de truck zitten zijn ze niet meer dan een nummer. Vooral chauffeurs die met gezin overkomen kunnen het zwaar hebben. Aan de andere kant denk ik dat je veel ellende voor kunt zijn wanneer je je goed laat inlichten zodat je weet wat je te wachten staat. Iets dat ik ook niet had gedaan. Ik heb veel geluk gehad. Hoewel je geluk ook wel een beetje kunt afdwingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn niet veel mensen die anderhalf jaar op vakantie kunnen...

Ik zou misschien je blog moeten lezen maar geef mezelf daar geen tijd voor. Die Kenworths zien er niet uit als company-trucks. Toch lijkt het me niet dat je voor een jaartje een eigen truck gaat kopen, toch..??

H&R staat heel slecht bekend. Doen er alles aan om chauffeurs binnen te halen uit Engeland en Nederland. Zo gauw ze op de truck zitten zijn ze niet meer dan een nummer. Vooral chauffeurs die met gezin overkomen kunnen het zwaar hebben. Aan de andere kant denk ik dat je veel ellende voor kunt zijn wanneer je je goed laat inlichten zodat je weet wat je te wachten staat. Iets dat ik ook niet had gedaan. Ik heb veel geluk gehad. Hoewel je geluk ook wel een beetje kunt afdwingen...

De Kenworth's waren gewoon company trucks.;)

@Rudy, denk dat je gelijk hebt, is alweer ff terug he.

Ik denk dat zo'n 70% van de immigranten bij H&R is gebleven en nu een goed bestaan opgebouwd hebben en bij andere bedrijven werken, heb met diverse nog contact.

Van die 30 % die terug gegaan zijn is het om diverse redenen, sommigen kregen geen PR en andere hadden aanpassings problemen, konden niet wennen of kregen heimwee.

Er zijn ook gezinnen teruggegaan vanwege tegenvallende resultaten bij H&R en tekort vlees op de botten hadden om dat jaar te overbruggen.

Ook maakte H&R en hun immigratie bureau de mensen wijs dat de echtgenoot het eerste jaar niet mocht werken, dit bleek achteraf helemaal niet zo te zijn.

En ook in Canada is het moeilijk leven met 1 inkomen, vermoedelijk deed men dit om de mensen aan het bedrijf te binden en gewillig te houden.

H&R was een opstap om het land binnen te komen, de meesten hebben H&R daar ook voor gebruikt, sommigen hebben het niet gered en dat is jammer.

Bij H&R was men aan de ene kant blij met de europeanen, verzekeringspremie voor materiaal en lading was flink gezakt(werd veel minder schade gereden).

Aan de andere kant waren de europeanen te mondig, iets wat ze niet gewend waren, ik hoorde ook dat dit de reden was dat ze bij Bison geen hollanders meer aannamen, maar of dat werkelijk waar is weet ik niet.

En ja, ook ik heb een paar maal flink woorden gehad daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb dit bij H&R ook nog gehoord dat ze geen nederlanders niet meer wilden, maar alles bij elkaar waren ze nog niet zo slecht , ben na H&R bij een veeeeeeeeeeeeeeeeeel slechtere terecht gekomen. De grootste zak die ik tot nu toe ontmoet heb is nog steeds die Cris Singer , een geluk voor de mensen die er nu nog zijn dat die op een andere plaats zit daar nu in het bedrijf .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden