[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gyydo's belevenissen


gyydo

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik zal ook eens iets proberen te schrijven, ik lees altijd graag die verhalen hier maar zal zelf ook eens een poging doen. Eerst een korte introductie.

Doordeweeks studeer ik (ja echt..) en op mijn vrije dagen en in de weekenden rij ik. Voordat ik met deze studie begon heb ik anderhalf jaar op een sprinterbusje gereden door Nederland en Belgie. Dit was o.a. distributie van koffiemachines en met dat werk kwam je werkelijk in ieder dorpje en ieder bedrijf, van de bakker in Uithuizen tot het AMC. Bij dat bedrijf zit ik nog steeds, maar nu op de ‘grote’ afdeling. Voor de weekenden zit ik op dit moment nog bij Kempen Transport. Iedere keer weer als ik op de weg zit voel ik me heerlijk op mijn gemak, machtig mooi is het. Ik hoop nog wel eens de overstap te maken naar een werkgever die meer rijdt dan voornamelijk Duitsland, maar dat zal de toekomst wel uitwijzen.

Eindelijk weer onderweg

Vandaag had ik een rustig ritje voor de boeg: eerst Koln en daarna Essen. Om half 6 ‘s ochtends kom ik op de zaak voor de sleutels en papieren. Vandaag heb ik een huurauto mee maar so what. Ik heb nu anderhalve week niet meer gereden omdat een rit deze week niet doorging. Het werd dus hoog tijd dat ik weer ging rijden en ik kon niet wachten om weer achter het stuur te zitten. De koeler ronkt al lekker, dus starten maar en op naar Koln. Als ik de grens overga werp ik een blik op die elle lange rij vrachtwagens, die daar opgepropt aan de kant staan. Daartussen ook een paar auto’s van Bolk en een van Rensink. Ik denk, tja daar sta je dan, je weekend op ±2 uur van huis, maar je weet wat je kiest en volgens mij hebben ze ook schitterend werk.

De grens ligt inmiddels achter mij en de zon begint al wat op te komen. De muziek van de Beatles (Yesterday) maakt mijn plaatje compleet. Lekker rijden, de mooie zonsopkomst, de douw op het gras, nergens aan denken en ‘all my troubles seems so far away’. Het kan mij niet lang genoeg duren. Maar ja, daar komt de klant in zicht. Even aanmelden, lossen en alleen nog de ‘warenkontrolle’ en dan snel door naar Essen. Maar dat gaat niet volgens plan. Het spul wordt afgekeurd en alles kan terug de auto in. Godver….. Kan ik ook nog de rest omladen omdat dat anders in de weg staat. Al met al anderhalf uur later kan ik eindelijk weg. De rest van de dag gaat vlekkeloos. Op de terugweg lekker het raampje open en van de vrijheid genieten. Echt helemaal toppie en ook nog eens 200%, zonder gelul van schrappen of wat dan ook:ok:!!

Vandaag was eigenlijk maar een simpel dagje, dicht bij huis maar toch had ik dat heerlijke chauffeurs gevoel waarvan gezegd wordt dat het aan het verdwijnen is. Ik denk daar dus heel anders over.

Hier nog wat foto's van de koets van vandaag.

huj04g.jpg

r0p94x.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Marnix: hun bestellen die spullen bij een fruithandelaar, dus die heeft waarschijnlijk 'slecht' fruit ingekocht. Wij zitten er alleen mee..

Deze week heb ik drie nachten gereden en overdag school gehad.:D Het was gewoon een 'rustige' nachtpendel, 2x Dietzenbach en 1x Kassel. Eigenlijk weinig over te zeggen. Woensdag alleen met een Euro4 gereden terwijl er ook Euro5 op de plaats stonden:stom:, dus dat moet ik nog eens navragen waarom dat was..

Ow ja, maandag gekoppeld met een collega waarbij altijd alles een grote k*tzooi is. Ik was al aan het denken wat zal hij nu weer voor negatieviteit te melden hebben. En jawel, voor hij hallo zei eerst: 'wat enne k*tzooi man (ik dacht: ow jee, daar gaan we weer). Zijn relaas ging links erin en rechts eruit.

Zaterdag komen er 22(!) nieuwe Volvo's en gaan er 21 oude uit, dus dat wordt gegarandeerd CHAOS!! Alles komt tegelijk namelijk. Ben benieuwd hoeveel het er aan het hart krijgen, want zo'n gebeurtenissen gaan niet altijd vlekkeloos;).

Ik moest toch al rangeren dus zal eens kijken of ik er wat plaatjes van kan maken.:bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marnix: hun bestellen die spullen bij een fruithandelaar, dus die heeft waarschijnlijk 'slecht' fruit ingekocht. Wij zitten er alleen mee..

Deze week heb ik drie nachten gereden en overdag school gehad.:D Het was gewoon een 'rustige' nachtpendel, 2x Dietzenbach en 1x Kassel. Eigenlijk weinig over te zeggen. Woensdag alleen met een Euro4 gereden terwijl er ook Euro5 op de plaats stonden:stom:, dus dat moet ik nog eens navragen waarom dat was..

Ow ja, maandag gekoppeld met een collega waarbij altijd alles een grote k*tzooi is. Ik was al aan het denken wat zal hij nu weer voor negatieviteit te melden hebben. En jawel, voor hij hallo zei eerst: 'wat enne k*tzooi man (ik dacht: ow jee, daar gaan we weer). Zijn relaas ging links erin en rechts eruit.

Zaterdag komen er 22(!) nieuwe Volvo's en gaan er 21 oude uit, dus dat wordt gegarandeerd CHAOS!! Alles komt tegelijk namelijk. Ben benieuwd hoeveel het er aan het hart krijgen, want zo'n gebeurtenissen gaan niet altijd vlekkeloos;).

Ik moest toch al rangeren dus zal eens kijken of ik er wat plaatjes van kan maken.:bey::bey:

Jammer dat al het "oude" spul er uit gaat. Er lopen een paar hele knappe tussen waarvan de chauffeurs echte poetsers zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jammer dat al het "oude" spul er uit gaat. Er lopen een paar hele knappe tussen waarvan de chauffeurs echte poetsers zijn......

Geen zorgen Shompie, het is niet bij Kempen. Daar loopt alles nog vrolijk door. Die binnenland auto staan daar rond de 1,7 miljoen.

Het is bij m'n 'primaire' werkgever. Daar is het spul iets minder spannend:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zaterdag zijn dus de nieuwe trekkers gekomen. Er stonden voor een heel leger broodjes dus daar werd niet op bezuinigd:ok:.

Iedereen die een vaste auto krijgt was ook aanwezig voor de intructies dus het was al vroeg druk. De oude wagens moesten leeg gemaakt worden, denk aan (diesel eruit, ladder eraf, e.d.) Dit heb ik samen met een andere collega gedaan. Hij wordt meestal gevraagd voor dit soort klussen, een soort 'opgeleid persoon' die van alles en nog wat regeld. Vroeg was ie ook chauffeur.

In de pauze was een chauffeur nog aan het vertellen waar hij alle geweest was met 'zijn' auto. Polen, Hongarije, Servie, Kroatie kwamen tot een paar jaar geleden nog voor. Jammer dat die tijden voorbij zijn...

Tussendoor ben ik zelf nog even op pad geweest met een motorwagen voor een ritje tussen verzorgingstehuizen met eten voor de oudjes. Daarna weer snel terug! Op wat gestress na ging het verder goed en het was een leuk dagje weer!!:D:ok:

Hieronder nog wat plaatjes.

Ja ja, daar staan ze!

10mq2bp.jpg

Het was nogal vol op de plaats...

2z7jyf6.jpg

978442km, dus nog niet aan de norm dus deze blijft nog even. Hij is economisch toch al afgeschreven dus wat dat betreft kost hij niet meer zo veel.

8z1f2s.jpg

Deze dacht dat hij maanden niet meer thuis kwam..

156slue.jpg

Thanks for serving us:bey:

1enmmx.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee inderdaad, en ik ook niet want met die schijf kon ik gewoon zeggen dat ik die dag school had gehad:D.

Volgens mij zijn dr ook nog een hoop die er niks van snappen, als ik dat gepraat zo hoorde.

´Ja ik druk maar gewoon op nee´ en ´ik zie het wel met dat ding´. Toen dacht ik: nou jij krijgt dus bij de eerste controle een probleem met bijv. de ingevoerde weekendrust. Maar er werd zo 'leuk' gepraat, dan laat ik die gene maar in zijn waarde:angel::bey:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach, ook aan de digitach wen je wel een keer.

Zeker weten, ik vind hem denk ik fijner dan de analoge. Je kunt makkelijk zien hoeveel je gereden hebt en als je bijvoorbeeld, al dan niet per ongeluk, te snel bergaf gaat kunt je gewoon binnen de minuut afremmen en is er niets aan de hand. Bij de schijf staat dat meteen erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten, ik vind hem denk ik fijner dan de analoge. Je kunt makkelijk zien hoeveel je gereden hebt en als je bijvoorbeeld, al dan niet per ongeluk, te snel bergaf gaat kunt je gewoon binnen de minuut afremmen en is er niets aan de hand. Bij de schijf staat dat meteen erop.

Een digitach schrijft ook snelheid. Alleen blijft dit niet lang op je pas staan.

Abs kan daar meer over vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Nou de afgelopen weken waren niet zo spannend.

Heb volgens mij geen pallet meer gelost afgelopen maand, maar enkel ´s nachts koppelwerk gedaan.

Eigenlijk voor mij helemaal niks mis mee want je weet precies hoe laat je weer terug bent en dan kun je nog een paar uur rusten voordat je weer in de collegezaal verwacht wordt.:banaan: Dus geen stress van ben ik op tijd terug of wat dan ook.

Volgende week vakantie dus de planner gebeld dat ie me in mocht plannen. Bericht terug: we hebben niks:mad:. Paar minuten later: Heb je zin in een ritje Bremen Hamburg en nog een paar adressen? Ow ja prima:ok:!!

Ben dus wel benieuwd hoe het verloopt. Had van de zomer m'n laatste meerdaagse rit en dat waren ook niet zoveel klantjes. We zullen wel zien....:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 40sec ja.

(En die 40sec neem ik dan maar van Pierre aan.)

Ga Anoloog eens een auo verzetten......

Ga Anoloog je collega je auto eens gaan verzetten.......

Ga Anoloog eens 'out of scoop' rijden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een digitach schrijft ook snelheid. Alleen blijft dit niet lang op je pas staan.

Abs kan daar meer over vertellen.

Op een bundesstrasse in Duitsland hou ik hem al jaren aan de 70kmpu, en nog nooit enig probleem gehad bij controlle van de schijf dus.

Mijn vraag> hoe lang kan de politie je gereden snelheid terug zien op je digitale tacho??

Want als dit snel niet meer terug te vinden is verklaart dat ook dat er tegenwoordig op een bundesstrasse sneller word gereden dan voorheen met een analoge tacho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

Laatste tijd weinig gereden, ook bij ons is het minder druk. Aangezien we veel chauffeurs hebben blijven die wel allemaal aan het rijden maar dat betekend wel dat ik als oproeper het rustig heb de laatste tijd.

Tijdje terug op vrijdag nog wel even naar Duitsland gependeld.

35nd8yb.jpg

2956715.jpg

Begin van de week zat ik toch wat te tobben over het feit dat ik al een tijdje geen niet meer onderweg ben geweest en dan begin ik het toch wel te missen.

Niet veel later gaat de telefoon:

'Heb je zin om volgende week vrijdag naar Cannes te gaan?

Ow, daar hoef ik niet lang over na te denken. :D

'Het is wel met een bestelwagen (dus dat wordt een hotelletje) maar ach, voor de verandering is dat ook niet erg. Ik zie er al weer naar uit maar helaas duurt het nog anderhalve week... Zal in ieder geval wat foto's gaan maken van onderweg. Ik hoop dat het een aangename temperatuur is dan kan ik nog mooi even de haven en de stad gaan bezichtigen.

Vanavond mag ik ook nog even aan de bak, mag 'taxitje' spelen en een aantal hoge heren + klanten van ons naar een vergadering brengen ergens in Duitsland. Dan blijf ik daar even rondhangen in de stad (betaald;):D) en op het eind van de avond knallen we weer terug.:ok:

helemaal top!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Afgelopen vrijdag ben ik dus vertrokken naar Cannes. Ik betrof een koeriersrit dus ditmaal eens niet met de vrachtwagen.

Om 4:00 uur vertrokken en mijn doel was om toch zeker een paar uur gas te geven zonder te stoppen. Het verliep echter helemaal anders.

Al voordat ik Nederland uit was merkte ik dat ik er niet goed aan was. Misselijk, rugpijn, geen trek in een boterham, en dat baarde me toch zorgen. Ondertussen toch maar doorgegaan maar bij Arlon werd ik erg gespannen dus het werd tijd voor een sanitaire stop. @#$zooi, het restaurant was nog dicht, en WC's hebben ze op de Belgische parkings ook niet veel, dan maar door naar Luxemburg. Gelukkig duurde het niet lang voordat ik daar was, wat een opluchting!!

Eenmaal in La France gaat het alleen nog maar beroerder..

Als ik zie dat de tank al aardig leeg is wordt het tijd om voor de zoveelste keer te gaan stoppen. Ik stap uit en, jezus, ik voel me meer dood dan levend. Ik schuifel naar de kassa, haal nog ff een nieuwe fles water en strompel weer terug de auto in. Dan maar weer gas erop. Een belletje naar het thuisfront geeft weer even moed en ik ben vastbesloten om door te gaan tot aan m'n hotel, want ik heb ook geen zin om dat om te gaan boeken..

Mijn tussen doel was Des Fumades in Orgon (tip van Herman:ok:). Toen ik daar aankwam in de middag bleek dat ik alleen nog maar stokbrood kon bestellen. Dus maar een met Jambon besteld. Ik durfde echter niet het risico te nemen hem helemaal op te eten dus heb maar beleefd gezegd dat ik hem meenam in de auto. Vervolgens snel naar de Pharmacie om wat pilletjes te halen die mij zouden helpen de laatste 200km.

Foto in de buurt van die Pharmacie

14cv1pd.jpg

Zo rol ik rond 17:00 uur Cannes binnen en is het hotel makkelijk te vinden. Na het inchecken even de Wi-fi geïnstalleerd en gelijk onder de douche:D. Dat doet goed.

Ik loop nog even wat rond door de haven (mooie bootjes:p) en dan opzoek naar een winkel voor wat fruit en daarna vind ik het wel mooi geweest.

Als ik wakker wordt voel ik me stukken beter dus ik heb ik weer vertrouwen in voor vandaag.

Ik moet daar in de buurt zijn dus ontbijt nog even in het hotel en dan op naar het adres. Zodra ik daar klaar ben zo snel mogelijk de cruise erop want ik heb nog een dikke 1200km en het wordt dus sowieso laat vandaag.

Ik besluit iets anders terug te rijden, namelijk over de N85 (route de Napoleon) en dan via Grenoble terug naar huis.

Vlak voor Aix-en-Provence gooi ik nog even snel de tank vol. Daarna ga ik de A51 op richtig Gap.

971vvc.jpg

10xyfjn.jpg

De N85 is schitterend en het hoogte punt is iets van 1246m. Het slingert lekker op en neer en nu ik weer in goede conditie ben kun ik daar erg van genieten!

Nog wat foto's van onderweg:

2yu0cps.jpg

dzvuo5.jpg

icuwxi.jpg

Dit barrel kwam ik ook nog tegen...

28gwe9c.jpg

3589f9g.jpg

Nadat ik weer op de Autoroute zit kan ik uren sturen zorgen ook maar één keer af te remmen dus de vaart zit er goed in.

Met die zelfde vaart scheur ik langs de Gendarmarie die in een van de vele inhammen staan langs de snelweg. Ik kijk in de spiegel en zie geen lichten dus vermoed dat ze blijven staan.. Aangezien ik toch weer moet gaan tanken schiet ik maar direct ervan af om voor de laatste keer diesel te scoren. Het is dan nog een dikke 400km naar huis en die verlopen soepeltjes. In Luxemburg stop ik nog even en verbaas me over een heel leger aan Poolse koeriersbusjes (je kent ze wel, die met een topsleeper) het waren er zeker 30.

Tegen 23:00 zaterdag rij ik m'n hometown weer binnen en 2563km verder zit deze rit erop.

Moe maar voldaan:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Zaterdag maar weer eens een ritje gedaan!

Het terrein waar de trailer stond was spekglad dus de schep moest eraan te pas komen om een beetje grip te krijgen. Gelukkig was ik ruim op tijd dus ik zat niet in de stress..:ok:

Mijn wederhelft was gezellig mee dus het was een en al plezier weer!!

Plaatje van onderweg

33usvhf.jpg

In Essen werd het ff chaotisch en moest het gas d'r af... Ik moest richting het Sauerland en had eigenlijk verwacht dat daar veel meer sneeuw lag, maar dat was niet het geval. Beetje jammer want ik had me wel verheugd op een lekker pak sneeuw. Maar wat niet is kan nog komen.

Normaal stop ik daar altijd bij het zelfde tankstation maar aangezien we met 2 auto's waren reden we maar door, er is nogal weinig plaats daar.

Onderweg nog even een sanitaire stop gemaakt en achter mij stopte een auto van Vaex.

Héé dacht ik, eens vragen of die ook weekenden rijden. Ik heb daar al eens gebeld maar aanleiding van een vacatures maar dan was je regelmatig 3 weken achterelkaar weg. Mooie bestemmingen, maar helaas dat is niet te combineren met mijn studie. Dan zou ik alleen in de zomervakantie kunnen werken en daar nemen hun natuurlijk ook niet speciaal iemand voor aan.

Ik spreek de man aan maar hij antwoordt: English please. Oké ook goed. Dus ff gebabbeld en toen bleek dat het een Roemeen was. Aardige kerel trouwens:ok:.

Ze gaat daar 7 dagen per week (dat wist ik al), dus ook weekenden. Maar of ze ook specifiek weekendritten hebben ik nu nog niet:p. We hebben elkaar maar weer een goede rit toegewenst en ben weer verder gegaan.

Hij nog een plaatje van vlak voor de grens vanaf de Duitse kant.

2r74x76.jpg

Hopelijk willen veel mensen weer vrij hebben tijdens de kerst en tussen nieuwjaar zodat ik weer flink wat kan gaan rijden:D;).

We zullen het meemaken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Op de vrijdag na de kerst heb ik mijn laatste rit gedaan. Dit was weer een wat anders dan normaal. Ik rij bij ons eigenlijk alles dat wielen heeft en nu mocht ik dus met een motorwagen op stad. Op de planning stonden 10 adressen in en rond Brussel! De afdeling waar ik nu dus voor op pad ben doet specialistisch werk en er komt dus wel wat meer bij kijken dan alleen een stuur vasthouden. Het werd dus weer eens een dag werken voor m’n geld.

Half 6 de wagen eens aangeslingerd en zo via hobbel ik lekker naar onze Europese hoofdstadJ.

Zonnetje op de heenweg

z3694.jpg

Mijn eerste klant krijgt een doos dus dat is tekenen en wegwezen, want tijd om te ouwehoeren heb ik vandaag absoluut niet. Ter opvullen van de route heb ik vandaag ook wat pallet adresjes erin zitten. Bij de tweede moet ik ff wachten dus ik zet het spul alvast op de klep. Dan komt het chef eraan (met hond) en daar heb ik het normaal niet op. Meestal zit ik dan zo weer in de wagen totdat er iemand bij is maar daar kreeg ik nu de kans niet voor. Afijn, paar minuten later de krabbel en weer door. Ik bekijk de lijst en merk op dat er een foutief adres op staat. De plannert gebeld zus en zo ow ja goed gezien dan doe die maar eerst. Dus naar het vliegveld om daar in de juist loods te lossen.

Op dat vliegveld moet je wel een beetje de weg kennen. Alles heet Brucargo en de panden heten dan Building xyz. Echter heeft niet iedere expediteur aan zijn gebouw ook de loods zitten. Daarnaast zitten in bijna iedere loods weer meerdere bedrijfjes.

2ijgh93.jpg

Gelukkig ken ik daar nu wel de weg dus direct aanzetten, lossen en naar boven rennen voor de papieren. Koffie? Nee sorry, moet weer door. Het loopt als een trein maar je weet nooit wat je tegen gaat komen later op de dag. Ik probeerde voor Pierre nog even een vlieger op de foto te zetten maar zonder al te veel succes:P Dus door het naar centrum en daar kom ik langs dit consulaat.

Hopelijk hebben de beambte me niet gezien anders menen ze nog dat ik spionage foto’s maakte… rizrds.jpg

Nog wat pracht van Brussel

2nj913.jpg

Mijn laadadres zat achter deze bocht

34pj3ps.jpg

en wat ik moest laden mocht een paar km verder weer eruit. Echter kon ik geen contactpersoon vinden dus dan maar bellen. 45 minuten later toch iemand aanwezig en toen was het karwij snel geklaard. Al met al wel kostbare tijd verloren, want die pauze had ik anders wel tijdens het laden gemaakt. De volgende zat in een klein straatje en de weg daarnaartoe verliep allerminst soepel. In een klein straatje waren Albert en Pierre aan de straat aan het werken dus kon ik er niet door. Ik stappen en ernaartoe. Je avec le camion uhhhhh... Tot daar gaat mijn Frans en de man wees niet de kuil die ze aan het dicht spaaien waren. Achter mij al een boze menigte ook al heb ik nog geprobeerd ruimte te maken door zolang mijn auto bijna tegen die andere aan te zetten.

28sygd1.jpg

Een dikke rij naast mij en achter mij en iedereen over de zeik komt de chauffeur aangesjokt om toch zijn auto wat te verzetten. Op dat moment komen mijn twee redders in nood aan. STADSWACHTERS!! Normaal niet echt de helden van de samenleving maar ditmaal begonnen ze direct het verkeer te regelen zodat ik er uit kan komen. Zo, daar had ik anders nog wel een tijdje gestaan. Gelukkig dus niet al te veel tijdsverlies. Ik zat op 300 meter van de klant maar dit bleek een eenrichtingsweg te zien dus dan maar even omrijden.

Maar goed dat ik hier met de motorwagen ben.

2q24ml2.jpg

Na de middag heb ik nog het een en ander rondom Brussel te doen en daar valt eigenlijk weinig over te zeggen.

Nog wat bezienswaardigheden

godshuis

28r19af.jpg

Paleis

16c3meq.jpg

Op de terugweg zit ik te rekenen of ik het allemaal wel ga halen en daarvoor moet ik nog 6 minuten inlopen op de navi. Dus zo hard als hij gaat en niet voor van de cruise afhalen, ook niet voor auto’s die dan 78 gaan rijden.. Jammer maar Guido wil graag naar huis. Net als iedereen natuurlijk maar niemand had last van mijn inhaalactie.

Blijkbaar ging het niet hard genoeg voor deze Tjsech. Jezus man hou ff afstand er kruip dan naar me toe als je me ook voorbij kunt, en niet zomaar duwen want harder loopt de mijne niet.

2por3b6.jpg

Met 4.30 uur draai ik de plaats weer op de snel de pas eruit halen. Ah ah ah, mooi niet. De tacho wacht met uitwerpen totdat er 4.31(!!) staat en dan komt hij eruit. Godver, das dus mooi klote maar ja 1 minuut mag toch hopelijk geen probleem zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden