[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gyydo's belevenissen


gyydo

Recommended Posts

Gast sindaco

nou gyydo proficiat

vaste oproepkracht of zoiets en ja dan zit je hier op het forum natuurlijk gebakken bij al die schrijf en foto talenten die het forum rijk is.

dan maak je ook kennis met de echte vormen van het wonderbaarlijke leven van het transport.

goh italie daar is het volgens mij echt wel mooi en ik hoor dat ze daar ook goed eten kunnen koken.

we zullen dus nog meer van je zien en lezen.

maar zoals pap zegt wel je studie afmaken...heb ik ook gedaan...maar voordat ik ging rondreizen ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al dat studeren, daar word je maar slim van, iets wat bazen liever niet hebben. Plus, het is zo tijds rovend.

Waar studeer je voor?

@ sindaco.

Je hebt dus weleens gehoord dat ze daar goed eten hebben..... vandaar dat je zo magertjes bent John.:D

Aan dat huisdier in die grot te zien is t eten zo goed dat er nooit niks overblijft. Pech voor hem. Of haar natuurlijk, het ziet er nogal gemeen uit.:zegtniets::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar studeer je voor?

Technische Vervoerskunde, vroeger de vervoersacademie. Ik heb me nu toegespitst op de technische kant, hiermee kan ik later consultant worden. Klinkt mooi, is het ook:D, maar het komt erop neer de een bedrijf een logistiek probleem heeft (warehouse niet op orde, inefficiënte productielijn etc.) en dan mag ik de boel op orde gaan brengen. Dit kan dus zowel intern, dus in dienst van het bedrijf, of extern, en dan ga je telkens naar een ander bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Technische Vervoerskunde, vroeger de vervoersacademie. Ik heb me nu toegespitst op de technische kant, hiermee kan ik later consultant worden. Klinkt mooi, is het ook:D, maar het komt erop neer de een bedrijf een logistiek probleem heeft (warehouse niet op orde, inefficiënte productielijn etc.) en dan mag ik de boel op orde gaan brengen. Dit kan dus zowel intern, dus in dienst van het bedrijf, of extern, en dan ga je telkens naar een ander bedrijf.

Een interim manager is toch net zo iets,de boel weer in de rail helpen..:confused::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deels klopt dat. Een interim manager dendert vaak als een wals door een bedrijf, dat zijn meestal rigoureuze ingrepen omdat de boel op instorten staat.

Ik heb daarintegen meer optimalisatie projecten, bijvoorbeeld een warehouse structureren( ABC indelen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deels klopt dat. Een interim manager dendert vaak als een wals door een bedrijf, dat zijn meestal rigoureuze ingrepen omdat de boel op instorten staat.

Ik heb daarintegen meer optimalisatie projecten, bijvoorbeeld een warehouse structureren( ABC indelen).

Weet dat de firma waar jij werkt een doorstart heeft gemaakt,is niet een groot bedrijf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een van de twee ja, de andere draait al 136 jaar.

Maar ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. Als je doelt op de projecten, dat gaat nu vanuit school, maar wel bij 'echte' bedrijven.

Bij de twee bedrijven waar ik werk ben ik gewoon oproepchauffeur, en die hebben dus niks met m'n studie te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een van de twee ja, de andere draait al 136 jaar.

Maar ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. Als je doelt op de projecten, dat gaat nu vanuit school, maar wel bij 'echte' bedrijven.

Bij de twee bedrijven waar ik werk ben ik gewoon oproepchauffeur, en die hebben dus niks met m'n studie te maken.

oh nee bedoel dat niet negatief hoor gydo,heb het hier ooit op het forum voorbij zien komen.. En vind het heerlijk om zulke verslagen te lezen,zoals jij ze schrijft.. Ik maak helaas de laatste tijd weinig boeiends mee,dus schrijf ik ook wat minder en ook geen foto's..:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Nou het is alweer een tijdje geleden, maar ik ga weer eens probeer een verslagje te typen.

Eindelijk is de vakantie begonnen en aangezien het enorm druk is bij ons dus lekker veel gewerkt deze week. Het begon allemaal zondag, met een mooi dagritje.

Zondag:

Om 3:00(!) loopt het wekkertje af en om 3:45 zit ik al klaar in de auto, even m'n drinken koel leggen en dan kan ik vertrekken. Het is dan 7 weken geleden dat ik gereden heb. In de tussentijd heb ik niet gereden vanwege een hoop drukte op school en tentamens die ik moest maken.

Trailer stond al aangekoppeld en al dus alleen even de temperatuur controleren en gaan. De koeler staat uit! Als ik hem start geeft ie 18 graden aan!!

Nu twijfelde ik even over het terugkoelen maar heb hem eerst op 12 gezet en daarna op 8, dat bleek ook de juiste manier te zijn)

Ik draai de snelweg op en wat een heerlijk gevoel zeg, lekker de radio aan en eerst eens 3 uur het stuur vasthouden. Om 7:00 moet ik in Bingen zijn dus dat gaat allemaal prima. De zon komt al op en daarmee is ook goed te zien hoe de mist de weilanden omsluiert. Schitterend altijd die zonsopkomst, ook het wild dat je vaak ziet maken het zeer aangenaam.

Hier zijn de pluimen te zien die de energiecentrales uitstoten. Dat was het enige vuil(tje) aan de lucht.

13509772.jpg

Zonsopkomst

13509778.jpg

Dikke mist, 50 meter later was alles weer weg

13509783.jpg

Bij die heuvel na Koblenz viel de auto in snelheid terug en dat gaf echt kippenvel, hoe fijn kan het zijn! Mooi weer, 200% loon, alle tijd van de wereld en weer lekker op pad na een (te) lange periode. Woww!!:D

Om 7:00 ben ik in Bingen en wordt ik, na aanmelding, weer teruggestuurd, bewapend met een pieper...... En jawel, dik anderhalf uur later piept het en mag ik gaan lossen. 8 pallets d'r uit en op naar Koblenz. Ik heb alle tijd dus tuf lekker op m'm gemak daarheen. Dan even door de stad en ergens naast een huis ligt de loods waar ik moet lossen. Er zaten twee Chinezen uien te schillen en verder was er niemand. Nadat er 6 pallets uit waren hield de pompwagen ermee op. Dus na de Chinese man toe en zijn handpompwagen geleend. Het was een slechte ramp om aan te lossen en dat bleek. Met de elektrische pompwagen ging het nog wel maar één pallet courgettes hield het niet en donderde om.

God kreeg hiervan de schuld maar hij wilde het niet voor me opruimen.. Gelukkig waren de kratjes nog heel dus het alles weer erin gedaan en opgestapeld, samen met (een chauffeur van?) Marcel van Zon, die ook kwam lossen.

Daarna naar Montabaur, die pas om 14:00 beginnen normaal gesproken maar de beste man was er al wat eerder:ok:. Na lossing kon ik leeg naar huis, net op tijd voor de BBQ;)

Binnendoor, mooi hè voelde me net een toerist.

13509849.jpg

De elektrische pompwagen uit 1800, let ook op het hendeltje, daarmee gaat het ding omlaag

13509827.jpg

Koblenz stad, lekker smal

13509866.jpg

A48 omhoog

13509854.jpg

De rest volgt nog:bey:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De rest van de week:

Maandag lekker naar Amsterdam geweest, gewoon een dagje eruit met m'n vriendin. :banaan:

Laatste dag van het gratis OV trouwens van dit schooljaar.:D

Dinsdagavond mocht ik weer aantreden. M'n vriendin wilde wel meegaan dus nadat we een halve tas eten en drinken hadden ingeruimd konden we om 19:00 gaan laden.

4 adressen veiling laden voor 2x markt Hamburg, 1x Norderstedt (ReWe:kill:) en daarna terug naar Hamburg en terugladen in Alfeld. Makkie eigenlijk.

Toch was er een probleem. De lading bestond uit 24 blokkers en 3 euro's, alleen had ik niet helemaal goed geladen dus paste de laatste pallet niet... Dus even omladen en toen paste het wel. Voorafgaand hieraan had een collega mijn pallet geladen in zijn auto en was maar vast vertrokken. Al met al was het 22:30 toen we konden wegreden.

Onderweg nog even achter deze zwaartransporter gezeten. Stapvoets reeds hij, en ondanks dat de derde baan vrij was mocht hij niet ingehaald worden, jammer...

13514679.jpg

Goedemorgen

13514682.jpg

De markt kost daar €12, daarvoor hebben ze wel een mooie hal gebouwd maar in vergelijking met andere markten vind ik €12 veel. Dus even betaald (op de zaak krijg je dat direct weer terug) en 2 klantjes gelost. Ik was door alle vertraging wel laat maar was toch op tijd bij ReWe Norderstedt. Daar weer de beruchte pieper ontvangen en eerst maar eens gaan slapen. Na 1,5 uur (zucht) 3 pallets gelost en toen was het nog 30 minuten wachten totdat de papieren ondertekend werden, wat een drama. Toen gauw terug naar Hamburg, daar gelost en een plaatsje gezocht op een raststätte. Ik zat al iets over mijn werktijd heen maar ja, soms moet het maar...

Eerst eens lekker gaan eten daar en de voorruit gepoetst, verder wat rondgehangen want zelfs de standairco kon het niet koel krijgen in de auto.

Het eten, €7,50 of zo, wel jammer dat zelfs de groente vet was:stom:

13514695.jpg

's Avonds moesten we nog 2,5 uur rijden naar Alfeld, waarvan de laatste 60km binnendoor. Prachtige route was het met een glooiend landschap.

Bij de fabriek werd me verteld dat er maar 11 pallets klaar waren. Het zou te lang duren dus 11 pallets geladen en op naar huis.

13514692.jpg

13514694.jpg

Rond 3:00 uur op donderdag rolde we weer binnen.

Donderdagavond was het weer zover, 4 adressen laden voor Morbach, Birkenfeld, Saarburcken en Grevenmacher.

Laden ging super snel en al na 1 uur reed ik weg!:banaan:

Baas boven baas

13514711.jpg

Naar Morbach is het een flink stuk binnendoor, dus de snelheid ging er behoorlijk uit. Na wat zoeken het ik het adres gevonden en 6 pallets gingen er snel uit.

'Waar zijn de 2 dozen knoflook die er ook bij moeten zitten', vraag de man. Geen idee jongen, ik ben maar de chauffeur...

Toen naar Birkenfeld, ook binnendoor. Helling- en dalingen van 10% waren geen uitzondering dus ook dat schoot niet op. Toch maar rustig gebleven want als ik ga jakkeren en dan tegen een boom sta heb ik ook niks bereikt. Onderweg ook nog verkeerd gereden omdat ik de omleiding wilde volgen. Later toch maar m'n gevoel gevolgd en de weg gereden die zogenaamd afgesloten was. Niks gemerkt van een omleiding of zo dus voortaan maar op gevoel in plaats van op de borden.

Wel nog twee schitterende grote herten gezien, die me met hun gele kijkers aankeken in de nacht.

Een van de vele dorpjes waar ik doorheen kwam

13514710.jpg

Eenmaal aangekomen zag ik alleen een loods midden in een woonwijk. Na wat gezocht te hebben vond ik het codekastje en kon ik gaan lossen. Ik sta nooit zo gaan in die donkere loodsen, maar gelukkig ging alles goed en kon ik naar de markt van Saarburcken.

Op de markt kon ik vanaf één ramp de 5 klanten lossen dus dat schoot lekker op.

Saarburcken @night

13514718.jpg

Luxemburg

13514719.jpg

De volgende klant kreeg een speciale folie die men over de ruiten doet ter voorkoming van steenslag, dit spul mag maximaal op 6 graden vervoert worden dus nadat de groente eruit was het temperatuur maar even op 3 graden gezet, zodat het zeker koel genoeg zou zijn.

Deze piloot kwam wat doosjes lossen en zetten zijn wagen maar lekker makkelijk neer.

13514720.jpg

In Wittlich bij de Aldi wachtte een lading afgekeurde planten. Daar nog geladen en zowaar hulp gekregen van een medewerker daar:D.

Op de terugweg nog een stuk binnendoor gereden en daar genoten van het mooie uitzicht.

13514724.jpg

13514722.jpg

13514723.jpg

13514721.jpg

De grond kost in dit dorp €29.50 per m2!!:eek: Het was ook een dorp van niks, maar als gepensioneerde of zo zou het best een geschikte plek kunnen zijn.

Ze hadden wel al zonnepanelen.

13514725.jpg

Al met al dus weer een mooi week achter de rug, ik heb echt genoten van het uitzicht met al dat binnendoor rijden.

Hopelijk binnenkort weer op pad, maar nu eerst even een aantal dagen vakantie vieren:wijn::bey:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moest je toevallig bij MM packaging Behrens in Alfeld laden?

Toevallig wel ja, is verder ook niet veel daar volgens mij. We komen daar vaker, ik denk vanwege de ruime laadtijden 's avonds.

Verder weer mooi verslag Gydo.

Graag gedaan:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi gedaan Guido!

Altijd leuk om elkaars avonturen een keer te lezen, jammer dat het clubje schrijvers beperkt blijft tot een paar man.

Dus diegene die zich geroepen voelt....klim ook in de pen!!:D

Jammer Pierre, de pen was te hoog en ben er net uitgevallen.:D

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk, Gyddo geniet er van, dat maakt zelfs een klote dag nog te doen. Verander je karakter niet.

Zo een verslag schrijven met fotoos laden en plaatsen is aardig wat werk.

Maar...... 2 ritjes en dan op vakantie gaan,, ttttsssss....

Ook hier even in de pen geklommen, maar dan wat Pierre???? Heb de ramen gewassen, en de dakgoot schoon gemaakt, wat nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar...... 2 ritjes en dan op vakantie gaan,, ttttsssss....

Haha Ibo, noem het maar een minivakantie. Bij mij kan het altijd weer veranderen. Ik dacht vrij het hebben deze week maar heb toch weer gewerkt en ga dit weekend ook weer.

Niet is zeker dus:p:bey:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ziet er weer leuk uit gyydo.

blijf posten.

ja pierre hoeveel van die schrijvers hebben we.

is een select groepje wereldburgers...als je die van de andere kant van de grote plas ook meetelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

JvL heeft nog wel eens een leuk verhaal, Trieftol, RobNiat, Arie67, Gerrit Piel ook. Maar dan zijn er ook een aantal die aardig drooggevallen zijn. Dat geldt ook een beetje voor Johannes. Dus al met al is er niet heel veel te lezen aan verhalen nee.

Deze week heb ik een inhaalslagje gemaakt met filmpjes van Guus, maar over het algemeen neemt het aantal verhalen makers niet toe helaas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het echt top dat jullie zulke verhalen schrijven. Van mij mogen er meer mensen gaan schrijven, maar ik denk dat er ook heel veel mensen zijn voor wie hun dag een gewone werkdag is. Die blij zijn dat ze thuis zijn en niet de hele werkdag of werkweek opnieuw willen herbeleven, maar het wel leuk vinden om verder wat op het forum te lezen en discussieren. Heel begrijpelijk natuurlijk.

Maar voor de mensen die schrijven: Dank jullie wel! Ik lees alle verhalen graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

het valt niet altijd mee als je weer op dezelfde plekken komt, maar de ervaring bij vts is dat je vaak wel weet wat je opgaand doet , maar terug??????

en vaak zijn de jaargetijden anders en gebeuren er zaken.

nou dan is er nog wel eens wat te produceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden