[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chipdrive drivercard software


Fred#54

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik gebruik sinds kort de chipdrive die ik heb gekocht bij Conrad.

Nu dacht ik dat ik me eigen netjes aan de regels hield, maar met het uitlezen van de kaart krijg ik elke keer fouten mbt de dagelijkse arbeidstijd.

Het gaat hier om een Duitse versie, maar neem aan dat we dezelfde EU regels hanteren.

Ik heb regelmatig de melding dat ik mijn dagelijkse arbeidstijd heb overschreden.

Ik maak netjes mijn pauzes binnen de 5.15 en heb nooit een werkdag langer dan 15 uur en sta ook stil binnen mijn rij uren.

Wat kan hier dan mis zijn?

Zijn er hier meer die deze sofware gebruiken?

Gr Fred

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wel langere werkdagen dan 13uur? En daar ga je nat.

Je mag je rust 3x per week verkorten naar 9uur, dan is het mogelijk DAARVOOR een werkdag temaken van 15uur.

Alle andere dagen kan/mag de werkdag niet langer zijn als 13uur. Dit omdat er 11uur rust bij opmoet. Binnen 24uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat komt volgens mij omdat je de dagelijke rust op 2 dagen maakt bv zondag avond 22-24 is2 uur dan op maandag 00,00 tot 09.00 is 9 uur totaal 11uur maar die aparaten tellen van 00.00-24.00 dus volgens z.n aparaat heb je dus maar 9 uur rust binnen je 24 uur en geen 11 zoals de tacho vermeld dus verkorte rust en zo tellen ook de meeste controlerende amtenaren en zeker in oost europa die denken kassa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fred#54: volgens deze gegevens werk je inderdaad wo 12.45, do 13 en vr 13 uur. En Marnix heeft gelijk: de arbeidstijden wet zegt max 12 uur per dag. Er zijn weliswaar 13 tot 15 uur beschikbaar om te werken, maar je mag maar 12. Als je digitaal rijdt kun je een print van de dag maken en deze op de dagindeling controleren. Bij schijfrijden is dit wat moeilijker natuurlijk. Een print kan ik voor je uitleggen, dan zou je me wat moeten mailen.

Ide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En aan Rij- en rusttijden(Vo. (EG) nr. 561/2006)

Als ik die uitvink dan heb ik geen fouten meer.

Met die optie aangevinkt 3 stuks.

En als ik de optie "treat availability times as working times in single driver mode" aanvink dan heb ik 1 melding van te lang werken (6 uurs regel).

Maar hoe zit dat nu met je 24h regel?

Telt die van aanvang van je eerste dag, bv zondag 12:00 beginnen en dus je 24uurs blok tot maandag 12:00?

Of telt dat gewoon van 00:00 tot 24:00?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Heel simpel Alain: Als je maandag om 0600 uur begint, moet je dinsdag om 0600 uur 11 uur rust hebben gehad na einde dienst maandag (eventueel twee keer per week 9).

Dat betekent dus dat je om 1900 uur uitgewerkt moet zijn maandagavond als je op dinsdag weer om 0600 uur beginnen wilt/moet. En zo rommel je de week verder door...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, dan wordt het lastig... maar ik neem aan dat je zover rijdt dat je negen uur ergens kunt staan tot maandagochtend?

Dan zit je alvast goed, want die 9 uur staat genoteerd vóór 12.00 uur maandag.

Ooit had de belastindienst hier de kreet "Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker!" Best wel van toepassing hier:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden