[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Is dit een normale week?


Gast

Recommended Posts

  • Forumlid
maare is niet mogelijk toch met je 90uren in de 2 weken:confused:

Rotterdam-München v.v.is 1700 km

Rotterdam Braunschweich v.v. is 940 km

Totaal km 2640,tel er nog 350 bij voor naar je klanten te rijden is dat 3000 km, met een gemiddelde snelheid van 75 km/h zijn dat 40 rij uren.

Dan heb je per week 5 uur om te verliezen aan rijtijd.

En je mag max 56 rij urenmaken, met een max van 90 rijuren op twee weken,de laad en losuren worden hier niet bijgerekend.

Zou je b.v een snelle week hebben,met rijuren over,kun je op zondagavond vertrekken,deze uren worden dan nog bij de lopende,snelle week bijgeteld.

In principe zouden dit soort ritten gewoon goed te doen zijn,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu alleen die baas nog vinden die dat werk in de aanbieding heeft...

Fland, dit is ongeveer hoe het er tegenwoordig aan toegaat.

Jij heb nog met de oude RTW gewerkt.

Er is ondertussen een nieuwe, hebben we een digitale tacho, en liegen de boete's er niet om.

Ik moest echter een voorbeeld kiezen om dit topic tekunnen starten.

(Let maar op, daar komt nog wel gezeik over.)

Maar het leek me een vrij herkenbaar voorbeeld. 2 landen, en niks moeilijks.

Achteraf had ik plaatsen moeten nemen die net iets meer rijtijd in beslag namen.

Dan had je 1 meer kilometers en uren gehad.

Ik hoop alleen dat mensen proberen mee tegaan in het verhaal, en niet gaan ''zeiken'' over ja maar dit of dat.

Want ik geef het je toen toen een goed voorbeeld tevinden.

Ik heb aan Peter een 'grote' steun in dit topic. Die leeft ze eigen in in zo'n rit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rotterdam-München v.v.is 1700 km

Rotterdam Braunschweich v.v. is 940 km

Totaal km 2640,tel er nog 350 bij voor naar je klanten te rijden is dat 3000 km, met een gemiddelde snelheid van 75 km/h zijn dat 40 rij uren.

Dan heb je per week 5 uur om te verliezen aan rijtijd.

En je mag max 56 rij urenmaken, met een max van 90 rijuren op twee weken,de laad en losuren worden hier niet bijgerekend.

Zou je b.v een snelle week hebben,met rijuren over,kun je op zondagavond vertrekken,deze uren worden dan nog bij de lopende,snelle week bijgeteld.

In principe zouden dit soort ritten gewoon goed te doen zijn,

Kijk dit bedoel ik.

Peter rekent de 2wekelijkse rijtijd ook mee.

En daarvoor had ik de plaatsen iets verder moeten zoeken, want dan was je aardig aan je rijuren gekomen.

En dus iets meer uren. Dus inplaats van de 55 die we nu ''maken'', kom je dan aan de 60uur.

En dat van maandag tot vrijdag.

Het lijkt me daarom helemaal geen verkeerd werk.

(Zoals Windhoos al opmerkte.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Fland, dit is ongeveer hoe het er tegenwoordig aan toegaat.

Jij heb nog met de oude RTW gewerkt...

Ik probeer helemaal niet je topic onderuit te schoffelen of zo hoor, Willem. Ik begrijp heel goed hoe die nieuwe RTW in elkaar steekt en hoe moeilijk het is om daar mee te werken. Wat ik in een eerdere posting al schreef, voor mij hoeft het op zo'n manier niet meer...

Maar wat wil je proberen te bereiken met de voorbeeld-rit. Kijken wat het maximaal haalbare is met de huidige beschikbare uren..??

En nogmaals, het is toch te zot voor woorden dat je amper gemiddeld 3000 km in de week mag en kunt maken... Is totale idioterie...

Het is nu woensdagavond. Ik heb er deze week 3250 km opzitten en nog plenty uren over voor deze week. Ik zit er niet bij als een wrak, ben niet opgebrand, voel me kiplekker. Hoe heeft het ooit zover kunnen komen in Europa, wat een waanzin...

En dit is niet bedoeld om de situatie hier op te hemelen, hier schort er ook wel iets aan her en der, echt wel. Maar zoals jullie moeten werken, ik vind het triest..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik probeer helemaal niet je topic onderuit te schoffelen of zo hoor, Willem. Ik begrijp heel goed hoe die nieuwe RTW in elkaar steekt en hoe moeilijk het is om daar mee te werken. Wat ik in een eerdere posting al schreef, voor mij hoeft het op zo'n manier niet meer...

Maar wat wil je proberen te bereiken met de voorbeeld-rit. Kijken wat het maximaal haalbare is met de huidige beschikbare uren..??

En nogmaals, het is toch te zot voor woorden dat je amper gemiddeld 3000 km in de week mag en kunt maken... Is totale idioterie...

Het is nu woensdagavond. Ik heb er deze week 3250 km opzitten en nog plenty uren over voor deze week. Ik zit er niet bij als een wrak, ben niet opgebrand, voel me kiplekker. Hoe heeft het ooit zover kunnen komen in Europa, wat een waanzin...

En dit is niet bedoeld om de situatie hier op te hemelen, hier schort er ook wel iets aan her en der, echt wel. Maar zoals jullie moeten werken, ik vind het triest..!!

Waar jij woont En Europa is wel dag en nacht verschil

Kijk is naar de afstanden Het zijn alleen maar autobaan km,s

Wat zit bij jullie op de autobaan Ik denk niet veel

Rij hier maar is in de morgen van Utrecht naar Rotterdam

Dat is opletten en niet slapen onder het rijden Bij jullie is alles recht uit

Pak de ring van Amsterdam is

Daar ben je sneller met de fiets als met de auto

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is een hele wijze opmerking, Huub. Er zijn heel veel lange rechte snelwegen met weinig verkeer in Canada en de States. Ik kom daar ook graag, dat is het droombeeld voor elke chauffeur. Nadeel is dat de meeste bedrijven zich graag vestigen in druk bevolkte gebieden, en die heb je ook hier.

Morgen ga ik lossen in Brampton, een industrie-voorstad van Toronto, westelijk op het kaartje. Ochtendspits in Toronto begint om een uur of zes, de avondspits om drie uur. Zelfs 's nachts is het er eigenlijk nog druk... Ik heb net 400 kilometer achter de rug op die 401, vanaf Montreal. Het is de drukste verkeersader in Canada.

greater-toronto-area-gta-map.jpg

Heb je er enig idee van hoe druk het is in de oostkust staten van de States, zoals bv Connecticut, Massachusetts en New Jersey..?? Veel transportbedrijven betalen de chauffeurs extra bonus om daar heen te gaan wegens de grote kans op tijdverlies door files en drukte. Enig idee hoe gezellig het is in de omgeving van Chicago..??

Vorige week nog een vracht gelost aan de kust van Maine, doe ik regelmatig. Het is maar 250 km rijden vanaf huis maar dat is wel 250 km binnendoor. Geladen bijna 4 uur rijden, leeg 3,5 uur...

In Atlantic Canada zijn geen echte bergen maar je kunt het toch zeker heuvelachtig noemen. Met treingewichten van 45 tot 62 ton moeten de wagens er flink aan trekken. Lijkt in de verste verte niet op lange rechte snelwegen en geen verkeer, Huub..!!

Overigens begrijp ik niet dat je hierop terugvalt. Het zal gerust vermoeiender zijn op bepaalde momenten om in Europa te rijden. Dat wil echter niet zeggen dat je dan maar een rijtijden wet moet maken waardoor ze hun werk niet meer kunnen doen. Dan moet je geen regels gaan verzinnen zoals een 48-urige werkweek omdat die chauffeur ook recht heeft op een weekend vrij.

Het voorbeeld waar Willem mee komt zou daar helemaal niet hoeven te zijn. Je moet als chauffeur zijnde met je vingers in je neus twee ritten Munchen in de week kunnen doen. Een rit Munchen komt overeen met een rit Montreal voor mij. Ongeveer 2000 km. Ga ik zondag in de middag weg dan ben ik donderdag met de middag thuis. Als ik me kwaad maak dan doe ik drie ritten in de week, en nog legaal ook. Moet zeggen dat ik dan zaterdag wel het end in de bek heb hoor...:ja:

Sorry voor de interruptie van het onderwerp maar moest het even kwijt...

post-1253-1394787168,7967_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Iniddels een sollicitatieafspraak willen maken met Willem maar hij woont te ver weg, dus heb ik toch nog geen mooi werk voor de komende 8 jaar LOLdus blijf ik nog effe dobberen op mijn tankertje:banaan:

als je een beetje gas geef richting vestby kun je vannavond met willem aan de koffie of biertje heb je gelijk tijd voor solicitatie gesprek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden