[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kazemier in aduard in zwaar weer


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb mezelf altijd afgevraagd wat dat nu precies was, dat Kazemier transport. Reden die met uitsluitend Nederlandse chauffeurs? Zag ze regelmatig in Duitsland rijden, de trekkers zagen er altijd best flink uit. Zaten altijd van die gele kastentrailers achter, van een Duitse opdrachtgever, kan even niet op de naam komen. Maar heb wel eens gehoord dat ze ook best ver weg reden. Maar nog nooit een chauffeur van gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik heb mezelf altijd afgevraagd wat dat nu precies was, dat Kazemier transport. Reden die met uitsluitend Nederlandse chauffeurs? Zag ze regelmatig in Duitsland rijden, de trekkers zagen er altijd best flink uit. Zaten altijd van die gele kastentrailers achter, van een Duitse opdrachtgever, kan even niet op de naam komen. Maar heb wel eens gehoord dat ze ook best ver weg reden. Maar nog nooit een chauffeur van gesproken.

ze hadden volgens mij alleen maar nederlandse chauffeurs! wagens waren altijd netjes. maar sinds de overname paar jaar terug, mochten de chauffeurs de wagens niet meer extreem op showen. ze reden vaak met log in trailers er achter. die trailers hadden ze volgens mij voor het vervoer van shag en sigaretten voor de niemeyer fabriek in groningen. en daar gingen ze volgens mij de laatste jaren heel europa mee door. en verder reden er ook nog wat wagens voor de nvo. en volgens mij hadden ze ook nog wel wat oud papier rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ze hadden volgens mij alleen maar nederlandse chauffeurs! wagens waren altijd netjes. maar sinds de overname paar jaar terug, mochten de chauffeurs de wagens niet meer extreem op showen. ze reden vaak met log in trailers er achter. die trailers hadden ze volgens mij voor het vervoer van shag en sigaretten voor de niemeyer fabriek in groningen. en daar gingen ze volgens mij de laatste jaren heel europa mee door. en verder reden er ook nog wat wagens voor de nvo. en volgens mij hadden ze ook nog wel wat oud papier rijden.

Ja Log-In. Dacht het al, maar dacht ook weer dat dat de CAO van meneer Vallenduuk was, dus schreef het maar niet. Maar dus toch. Dus dure lading ja. Waren inderdaad altijd strakke auto's om te zien. Toch jammer dat het dan zo eindigt, zeker omdat hij altijd met Nederlanders heeft gewerkt dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ze reden vaak met log in trailers er achter. die trailers hadden ze volgens mij voor het vervoer van shag en sigaretten voor de niemeyer fabriek in groningen. en daar gingen ze volgens mij de laatste jaren heel europa mee door. en verder reden er ook nog wat wagens voor de nvo. en volgens mij hadden ze ook nog wel wat oud papier rijden.

Klopt als een bus de verre reizen werden toen ook gedaan door Transit-Zevenaar totdat die failliet ging , nu Kazemier niet meer bij die tabaksboer komt is er een ander aan het slepen daar hou je vast .....Transit wederom :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Transit is toch Essers geworden en de ex direkteur van Transit heeft nu toch een nieuw bedrijf (Fikse) samen met ene S.Beyer ?

Tjonge jonge wat een wereld , best mogelijk hoor ik geloof je direct maar viel mij op omdat er nog steeds Transit op die (mooie) auto's staat

Die hadden een hoop werk daar in Zevenaar bij tabacco totdat die ontdekte dat ze goedkoper shag/sigaretten in het buitenland goedkoper konden produceren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Transit is toch Essers geworden en de ex direkteur van Transit heeft nu toch een nieuw bedrijf (Fikse) samen met ene S.Beyer ?

De ex- directeur van Transit heeft samen met mr. Fikse ( van Fikse autobedrijven) Fikse Transport opgericht (Home | Welkom bij Fikse Transport), Beyer zit hier niet bij in, hiervan was eerst wel sprake, maar dit is niet zo.

Meneer Fikse heeft dit bedrijf opgericht als hobby beweert hij ,maar die wagens van Fikse hebben hele mooie gele kentekens op de voorkant zitten, maar wat erin de zit spreekt geen Nederlands, er werken overigens wel Nederlandse chauffeurs. (ik zal in het weekend wel een fototje van camping Fikse maken als ik eraan denk). Ze rijden veel voor Versteijnen (de rooie).

Klopt en die directeur van Fikse zit op staatskosten en bij boef Beyer ligt beslag wegens faillissements fraude.

Marcel V. (door heel Nederland de klok rond) en J. Beyer, zitten/ zaten op staatkosten. Ze worden in ieder geval vervolgd voor faillisements fraude.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Merkwaardig, de trucks waren teveel kapot:confused:? Ze reden toch voornamelijk met Volvo's en heb volgens mij ook nieuw model Mercedes Actros bij hun gespot, zijn dat echt zulke slechte auto's dan?

Daar zou ik toch wel meer van willen weten dan.

Maar er waren toch ook forumleden die daar werkten? Daar ligt me iets van bij, misschien kunnen die wat licht op de zaak werpen.

Vind het maar een apart verhaal, nog niet zolang geleden stond er hier een enthousiast verhaal van de nieuwe eigenaren. Ze waren gespecialiseerd in waardevolle lading ahum, wat je waardevol noemt, gevaarlijke stoffen voor je longetjes. Je zou verwachten dat bij die vrachten de prijs wat hoger ligt, en je een beetje pech wel op kunt vangen.

Groet JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch ben ik wel nieuwsgierig wat voor pech dat nou precies was, Freddie.

Er is nogal wat verschil tussen een in elkaar gelopen motor, of even een dynamo vervangen. En als het echt serieuze pech was bij redelijk nieuwe auto's, wat niet te wijten was aan bijvoorbeeld achterstallig onderhoud of verkeerd gebruik, dan mag je toch wel uitgaan van coulance van de dealer.

Ik ben van mening dat je als transportbedrijf zoiets op moet kunnen vangen, anders had je gewoon te weinig reserves aangehouden. Als er 7 van de 24 auto's stuk gaan, is dat 29%. Als mijn vrachtwagen stuk gaat, is dat 100%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan wel een paar dingen bedenken, alleen zou dat puur giswerk zijn.

Ik heb DEZE ( << klik !! < ) pagina's een doorgebladerd.

En zo naar de kentekens kijkend (voor zover ze zichtbaar zijn) dan krijg ik de indruk dat het nog helemaal niet zo'n vreemd verhaal hoeft te zijn van die stilstand en vanzelfsprekend de bijkomende (onderhouds- en reparatie-)kosten.

Nog niet zo lang geleden is het bedrijf overgenomen van de vorige eigenaar (was 74 jaar oud). De nieuwe eigenaars zijn er vol frisse moed ingestapt. Ik zie regelmatig dat mensen dan zich in dergelijke omstandigheden flink verslikken in de werkelijke onderhoudskosten en (achteraf gezien) toch onvoldoende in staat blijken om dat risico goed af te dekken. Onderhoud en reparatie kost gewoon al snel 8000 euro per auto per jaar.

En je kunt altijd beter de eerste 500.000 km aan "kosten en stilstand" van een auto in de (onderhouds-)portefeuille hebben, dan de daaropvolgende kilometers. Of men het onderhoud nu uitbesteed of dat men het zelf doet, dat maakt niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Freddie

U snapt wat ik bedoel.

Met een eigen werkplaats is het maar de vraag of een eigen monteur opeens 7 (flinke) reparaties er "even bij doet". Dus lange stilstand, want die monteur kan niet aan 4 auto's tegelijkertijd sleutelen, buiten het "gewone werk" wat toch ook gedaan moet worden. Nog los van de vraag of die eigen monteur dan voor al die ingrijpende reparaties wel de kennis en middelen in huis heeft. Dus dat er niet toch uitgeweken moet worden naar externe garages/dealers.

Of men heeft geen eigen werkplaats, dan zullen dealers er best wel met een aantal monteurs tegelijk op willen springen, waardoor de stilstand beperkt kan blijven. Maar dat is dan een hele flinke hap uit het financiële budget van zo'n transportbedrijf als dat ook nog even binnen een korte periode komt, en net na een periode dat er weinig inkomsten waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden