[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kazemier in aduard in zwaar weer


Recommended Posts

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Officieel niet dat kopt

Het contract kan niet voor het einde worden opgezegd door werkgever of werknemer. Dit mag alleen als hier van te voren afspraken over zijn gemaakt. De werkgever moet dan wel eerst een ontslagvergunning aanvragen bij UWV. Pas als UWV toestemming geeft, mag de werkgever opzeggen. Het is wel mogelijk om met wederzijds goedvinden uit elkaar te gaan.

Bron. Werk.nl

ik weet zowiezo 1 reden dat zelfs een contract voor bepaalde en of onbepaalde tijd ook kan worden ontbonden..

Mompelt iets van economische redenen. ( enja vorig jaar bijna aan den lijve ondervonden met mijn contract voor onbepaalde tijd) :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Sterker nog. Met een contract voor bepaalde tijd heb je tegenwoordig meer zekerheid omdat deze niet ontbonden kan worden.

Die zekerheid bestaat uit het feit dat je NA die bepaalde tijd er uitgewipt gaat worden?

Bij mijn weten kan IEDER contract ontbonden worden.

Al zal er bij meningsverschillen een rechter aan de pas moeten komen. Die toetst dan de redenen voor ontslag aan bepaalde regels.

Maar een grond kan zijn dat het bedrijf gewoonweg niet de middelen meer heeft....

Een heel andere situatie (heb ik al eens meegemaakt bij een collega) is wanneer een werknemer weg wilt en de baas hem aan het contract houdt.

Ook dan zijn er wegen die tot de ontbinding leiden, waare het niet dat dit een krachtinspanning en een financieel plaatje aan vast zit. Rechtbanken, advocaten.....Terwijl een opzegtermijn maar 1 a 2 maanden is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sterker nog. Met een contract voor bepaalde tijd heb je tegenwoordig meer zekerheid omdat deze niet ontbonden kan worden.

Zekerheid, wil je dat echt?

De enige zekerheid die we allemaal hebben is dat we ooit een keer zullen sterven, en daar zit hoop ik niemand op te wachten.

Er is geen werkgever die zelf zekerheid heeft en toch willen jullie dat ze dat wel aan hun werknemers gaan geven.

Zekerheid krijg je dus nooit, alleen kan je jezelf iets veiliger voelen en dat is heel wat waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dacht dat Kazemier failiet was maar op het adres van Kooiker zit weer een nieuwe Kazemier.

[TABLE=class: BGLblue2]

[TD=class: tabelrij]Naam:[/TD]

[TD=class: data]Kazemier Logistics B.V.[/TD]

[TD=class: tabelrij]Vestigingsadres:[/TD]

[TD=class: data]De Finnen 3 [/TD]

[TD=class: tabelrij]Vestigingsplaats:[/TD]

[TD=class: data]9001XW Grou[/TD]

[TD=class: tabelrij]KvK-nummer:[/TD]

[TD=class: data]54657245[/TD]

[TD=class: tabelrij]Vestigingsnummer:[/TD]

[TD=class: data]000024399310[/TD]

[TD=class: tabelrij]Soort Inschrijving:[/TD]

[TD=class: data]Hoofdvestiging[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat zo. !!!!

Zelfs met een contract voor onbepaalde tijd ben je tegenwoordig niet meer zeker van je baan.

@ Flaptop heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. biertje
Officieel niet dat kopt

Bron. Werk.nl

ik weet zowiezo 1 reden dat zelfs een contract voor bepaalde en of onbepaalde tijd ook kan worden ontbonden..

Mompelt iets van economische redenen. ( enja vorig jaar bijna aan den lijve ondervonden met mijn contract voor onbepaalde tijd) :zegtniets:

Ik weet naar waar de klepel hangt? Volgens mij heb jij problemen met lezen. Ik had het over contract met bepaalde tijd en jij begint over onbepaalde tijd en dat je bijna zelf ontslagen was met een contract voor onbepaalde tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Transportnieuws - Althuisius Logistics wil op creatieve manier van vast personeel af - UPDATE!

Althuisius Logistics wil op creatieve manier van vast personeel af - UPDATE!

[TABLE=class: intable]

[TD=class: tcell]image-10966.jpgGROU - CNV Vakmensenen FNV Bondgenoten gaan niet akkoord met de manier waarop transportbedrijf Althuisius Logistics in Grou een reorganisatie wil doorvoeren, waarbij 19 werknemers (18 chauffeurs en een planner) hun baan verliezen.

"Althuisius wil de mensen nu ergens anders gaan detacheren, terwijl hun werk wordt overgenomen door uitzendkrachten of andere vormen van flexibele inlening. Dat gaat wat ons betreft niet gebeuren", stelt Mirjam Pieters, bestuurder van CNV Vakmensen. De bond heeft het transportbedrijf een ultimatum gestuurd, dat afloopt op vrijdag 22 maart, 12.00 uur.

CNV Vakmensen verzet zich niet tegen de reorganisatie op zich, wèl tegen de manier waarop. "In de afgelopen maanden hebben de werknemers zich constructief opgesteld", zegt Pieters. "Ze vinden de reorganisatie uiteraard zeer vervelend, maar begrijpen dat het nodig is. We hebben in januari met Althuisius een sociaal plan afgesproken, waarmee de werknemers hebben ingestemd. Voor negentien mensen betekent dat de komende maanden ontslag.".......................

[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kazemier, Kooier, Althuisius grijpt allemaal in elkaar.

Kooiker Groep Grou - Welkom bij Kooiker Groep Grou

Citaat van de WWW.

"Speerpunt bij de Kooiker Groep Grou is het bieden van kwaliteit, wat bij ons betekent dat wij luisteren naar onze klanten, hen willen ontzorgen en meerwaarde willen bieden. Om dit te bereiken zorgen we voor een brede dienstverlening, met professionele medewerkers, in een dynamische bedrijfsomgeving en staan we steeds open voor nieuwe uitdagingen.

Wij staan altijd open voor de nieuwste trends, ontwikkelingen en technieken, zoeken aansluiting bij de steeds veranderende wet- en regelgeving, en streven daarbij ook een gezonde leefomgeving na. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast combidriver

Hier uw gevraagde antwoord:

ADUARD – De onderhandelingen over overname van transportbedrijf Kazemier in Aduard de firma Kooiker te Grouw zijn dinsdag afgerond.

Het bedrijf is vorige week failliet verklaard. Bij Kazemier werken 32 mensen. Vorige week zijn gesprekken gestart met Kooiker Transport. Overname was in beeld, als de grootste klant – uit Southampton, Engeland – bereid zou zijn om mee te gaan in het plan.

lees verder:

Transportbedrijf Kazemier Aduard overgenomen - Westerkwartier

bewerkt door combidriver
aanpassing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

"De huidige directeur Folkert Postma (sinds 2009) gaat mee naar de nieuwe eigenaar"

Hmmmm, een bedrijf dat zich JARENLANG staande heeft weten te houden, in 4 jaar naar de kloten geholpen en mag als dank blijven.....Zo zie ik het.

(Geef eerlijk toe dat er meer bedrijven naar de kloten gaan, ook zonder de "hulp" van bovengenoemde.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden