[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kazemier in aduard in zwaar weer


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik kwam DIT ( << klik !! < ) bericht nog tegen.

Het is trouwens triest zat. Precies 3 jaar nadat die 2 nieuwe eigenaren vol goede moed hun nek uitstaken voor dat bedrijf. Voor bedrijven die al veel langer bezig zijn duurt deze crisis inmiddels al lang genoeg, of zelfs te lang. Laat staan als je midden in zo'n periode begint. Zoiets zou je ook niet uitkiezen wanneer men in de toekomst kon kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dat ziet u wel goed Freddie, maar ik las dat ook van die 7 wagens.

En net als JP-eastway vraag ik me dan toch een aantal dingen af. Ik wordt dan in ieder geval heel erg benieuwd wat daarmee dan precies bedoeld wordt.

Zonder diesel lopen ze ook niet. Wel pech als de tank leeg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vraag me af of beide heren Beukers en Postma wel captabel waren om Kazemier Transport te leiden , beide heren hadden Jefo logistics , deze BV is inmiddels ook failliet , en als je zo onprofessioneel uit in de media als afgelopen week met de mededeling "ik zoek samenwerking voor dat het bedrijf omvalt" ja dan krijg je vraagtekens , en als je een gezond bedrijf binnen 3 jaar naar de Fillestijnen helpt dan lijkt me de smoes met de te repareren voertuigen ook uit de lucht gegrepen. het is wederom jammer dat er weer een grote groep gewaarde medewerkers zo hun baan verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kwam DIT ( << klik !! < ) bericht nog tegen.

Het is trouwens triest zat. Precies 3 jaar nadat die 2 nieuwe eigenaren vol goede moed hun nek uitstaken voor dat bedrijf. Voor bedrijven die al veel langer bezig zijn duurt deze crisis inmiddels al lang genoeg, of zelfs te lang. Laat staan als je midden in zo'n periode begint. Zoiets zou je ook niet uitkiezen wanneer men in de toekomst kon kijken.

Hmmm 3 jaar...... Belastingdienst ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je een gezond bedrijf binnen 3 jaar ..

Wie zegt dat het een "gezond" bedrijf was?

Meestal zijn zulke bedrijven vóór een overname alleen levensvatbaar omdat de eigenaar al z'n spaarcentjes (en "pensioen") wat hij in z'n hele leven heeft "gespaard" in het bedrijf heeft zitten. En daar geen realistische vergoeding (rente, huur, etc) voor rekent aan het bedrijf.

Kortom, er heeft nooit een reële beloning plaatsgevonden. Veel mensen die graag een bedrijf willen overnemen stinken daar volop in. Zelfs een bedrijf als Vos (Oss) heeft zich daar regelmatig in verslikt bij overnames (met name in het Noorden).

Onderstaand grafiekje, gebaseerd op rekensommetjes hoe het zou zijn wanneer (transport-)bedrijven op een realistische in elkaar zouden steken, die kloppen echt wel hoor:

post-11632-1394787222,4095_thumb.jpg

Rentabiliteit transportondernemingen 2001 - 2011, Bron: NIWO

Ik heb het hier op dit forum al eerder geschreven: Voor vrijwel alle transportbedrijven geldt dat een realistische waardering betekent dat er bij een overname (door de vorige eigenaar) een paar ton wordt toe betaald. Dus geld wat betaald word, of meegegeven moet worden aan de nieuwe eigenaars (de overnemende partij).

Meestal zit zo'n transportondernemer die z'n hele even dag en nacht heeft gebuffeld en van z'n bedrijf af wil je dan met waterige ogen aan te kijken, wanneer je dat voorrekent. En heel vaak zie je de woede opborrelen. Die verkoper die had namelijk de gedachte dat hij nu eindelijk van z'n zorgen verlost zou worden en z'n pensioen zou verzilveren. Niets is minder waar, wanneer je er een realistische berekening op los laat (met een beetje kennis van de sector in je achterzak natuurlijk).

Maar dat is nu eenmaal wel de situatie van transporterend Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vraag me af of beide heren Beukers en Postma wel captabel waren om Kazemier Transport te leiden , beide heren hadden Jefo logistics , deze BV is inmiddels ook failliet , en als je zo onprofessioneel uit in de media als afgelopen week met de mededeling "ik zoek samenwerking voor dat het bedrijf omvalt" ja dan krijg je vraagtekens , en als je een gezond bedrijf binnen 3 jaar naar de Fillestijnen helpt dan lijkt me de smoes met de te repareren voertuigen ook uit de lucht gegrepen. het is wederom jammer dat er weer een grote groep gewaarde medewerkers zo hun baan verliezen.

Goed opgemerkt, ik twijfel ook aan de capabelheid van deze twee.

Nu is het niet zo dat ik ermee wil zeggen dat ik het heb uitgevonden, maar was wel alle ellende voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik twijfel ook aan de capabelheid van deze twee.

Dat is altijd makkelijk, achteraf.

Ze durfden in ieder geval wel 3 jaar geleden hun nek uit te steken en hebben (toen) de werkgelegenheid van een aantal chauffeurs geprobeerd continuïteit te geven. Om dan een bedrijf wat met "niets" (financiële buffer) begint in deze slechte economische periode overeind te houden is niet niets. Daarvoor moet alle ondernemerschap worden aangewend, en dan nog soms tevergeefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is altijd makkelijk, achteraf.

Ze durfden in ieder geval wel 3 jaar geleden hun nek uit te steken en hebben (toen) de werkgelegenheid van een aantal chauffeurs geprobeerd continuïteit te geven. Om dan een bedrijf wat met "niets" (financiële buffer) begint in deze slechte economische periode overeind te houden is niet niets. Daarvoor moet alle ondernemerschap worden aangewend, en dan nog soms tevergeefs.

Dat ze hun nek hebben uitgestoken uiteraard lijdt geen twijfel, maar als je 3 jaar terug een bedrijf overneemt met geleend (bank) geld en zelf geen nagel hebt om je eigen R........ te krabben dan heb al gauw een probleem o.a. door tegenslag in deze tijden , dan kun je alle ondernemerschap die je rijk bent aanwenden maar het is meestal vechten tegen de bierkaai zoals nu blijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat je ook doet en hoe goed je wel of niet een ondernemer bent, hoe hard je ook werkt, het is heel simpel, als er maar uit gaat (kosten) als er binnen komt (opbrengsten), houdt niemand dit vol, uitgezonderd liefdadigheids doelen.

en hier is bewezen dat de kosten groter waren dan de opbrengsten (over een langere termijn) met als gevolg dat het een keer ophoudt.

Wat ik niet snap is dat er een bank is die dit 3 jaar geleden financierden, ik denk dat er een ander soort geld schieter achter zat, maar dat doet er niet toe.

Al bij al vond ik het al een dappere actie om dit over te nemen terwijl de heren de transport wereld toch goed genoeg dienden te kennen...

Mijnheer kazemier had/heeft een goed bedrijf, zeer sterk vermoedelijk gefinancieerd uit bijna volledig eigen vermogen, en de jongens die dit overnamen zullen om en nabij de 90% vreemd vermogen er in gestoken hebben, en dan moet er, laten we voor het gemak stellen dat de trailers uit eigen geld betaald zijn, per truck per maand toch een 1000-1200 euro rente en aflossing opgehoest worden, ( is al nie duur) een 3500 verzekering, (ook nie duur) 8 ct reparatie en onderhoud per km (ook al nie duur) nog wat meer bij komende kosten, laten we zeggen 1.2 fte per auto wat er opgehoest moeten worden, ook een 2500 per maand, en onderhoud van de trailer ????/km, kun je uit tellen wat er binnen MOET komen, heb ik het nog niet over winst maken, en daar zit 'm denk ik de kloe van het verhaal, het rendement is gewoon te laag, en in het transport wordt al jaren de ''winst'' gehaald uit de omzet en efficientie, niet uit de zg. goede prijzen (die in het chauffeurs cafe wel in de dubbletjes per km lopen.....) die jou bedrijf wel heeft, want de prijzen lopen echt niet veel uit een hooguit wat centjes per km.

Ik verkeer in de positie om vracht aan te bieden, en die gaat veelal voor prijzen weg dat gewoon niet uit kan, maar ja als het goed aankomt vindt ik het best...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als je in deze tijden ZONDER geld een bedrijf in het transport overneemt en denkt dat jer er winst mee kan maken, leef je op een hele andere planeet dan waar het bedrijf ingeschreven staat.

Goed ondernemersschap, ok, geluk op zijn tijd, ok. Maar als je met helemaal niets een transportbedrijf denkt te kunnen redden/runnen....:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Door deze zin gaat het Nederlandse transport naar de kloten: Ik verkeer in de positie om vracht aan te bieden, en die gaat veelal voor prijzen weg dat gewoon niet uit kan, maar ja als het goed aankomt vindt ik het best... en bedankt boerontour

Jij laat je post ook door de duurste bezorgen ? :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Door deze zin gaat het Nederlandse transport naar de kloten: Ik verkeer in de positie om vracht aan te bieden, en die gaat veelal voor prijzen weg dat gewoon niet uit kan, maar ja als het goed aankomt vindt ik het best... en bedankt boerontour

ik kan niet zeggen dat je ongelijk heb stuktrucker, maar het meest wordt hier aangevoerd en afgevoerd door de klant zelf, ook ik moet scherp met de prijs, ik heb onregelmatig wat vracht overal en nergens naar toe, een nog steeds een abonnement op teleroute, vandaar, als ze allemaal het dubbele vragen voor een pallet, stuur ik 'm ook mee.

Ik zit in werk waar specialiteit nog aanwezig is, en waar iets meer voor (constante) kwaliteit wordt betaalt, ik heb ook wel vracht meegestuurd met diverse nederlandse transportbedrijven alsook gerenomeerde pakket diensten, ik kan niet zeggen dat er 1 echt uitspringt in kwaliteit of dienstverlening, daar is mijn aanbod misschien ook te klein voor, zo ben ik ook tegen buitenlanders (oostblokkers) aangelopen, ze deden ook wat gevraagd wordt, allen die commerciele mannen die er achterweg komen heb ik er liever niet bij..............

wat ik hier mee wil zeggen, het is vrij makkelijk om allemaal de zelfde kwaliteit te leveren, daar klaag ik doorgaans niet over, en dat maakt het voor het transport moeilijker om zich te onderscheiden, wat uitmond in een prijzenslag...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als alle boeren een gelijk loon hebben en allemaal dezelfde vaste kosten dan is het idd eerlijk dat degene met de meeste centen de kip koopt. Alleen als er een boer tussen zit die geen boerderij heeft en de kip direct doorverkoopt en er met de meeste winst vandoor gaat dan is het al niet zo normaal meer!!!!!

Zo gaat het ook in het transport. Er komen steeds meer expeditiekantoren die zaken doen met onze Oostblokvrienden zodat het Nederlandse transport ten dode is opgeschreven. Het duurt gene 10 jaar meer voordat er in Nederland nog maar 100 transportbedrijven over zijn. Alle kleine bedrijven worden kapot gemaakt (jammer genoeg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie is/was daar ook alweer planner ??? Is die vorig jaar ook zelf niet failliet gegaan ?? :confused:

Waar blijven de berichten van Sipma Theo ?? Het schijnt dat die zijn grootste opdrachtgever ook kwijt is :eek:

Die beste man is daar al ik weet niet hoe lang weg. Voor zover ik weet al meer dan 10 jaar. Dus dan lijkt het er meer op dat ze nooit weer zo'n goeie planner gevonden hebben. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden