[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uitzend bureau


Gast shompie

Recommended Posts

Misschien niet een vraag die ik hier zou moeten stellen maar toch.... ik ben toch ook wel benieuwd naar de reacties.

Wat heb je in Nederland nodig om een uitzendbureau te beginnen?

Ik loop al heel lang mee in het transport en kwam en kom nog steeds bij heel veel transport bedrijven. De meeste weten hoe ik werk en weten ook dat ik eigenlijk meer werk heb dan dat ik zelf aankan. Er is dus blijkbaar behoefte aan flexibel personeel en men is ook bereid daar voor te betalen.

Ik loop al een tijdje met het idee om met een aantal vakmensen en super gemotiveerde mensen een soort uitzendbureau te beginnen. Niet te groot maar kleinschalig. Ik denk dat hier een markt voor is. ik moet zelf nu vaak nee verkopen. En dat is jammer want het werk is er dus wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

DIT ( << klik !! < ) is alles:

Aanwijzingsbeschikking chauffeurs goederenvervoer

Wilt u als uitzendbureau chauffeurs in het beroepsgoederenvervoer inhuren en uitzenden? Dan moet u een aanwijzingsbeschikking aanvragen bij Kiwa Register. U stuurt een uittreksel van de Kamer van Koophandel met uw verzoek mee. Vervolgaanvragen voor de verklaring terbeschikkingstelling kunt u schriftelijk, per fax of per e-mail indienen onder vermelding van het beschikkingsnummer.

Bron ( << klik !! < )

Zoals Gé-- aangeeft: (vrijwel) niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Grappig Shompie, ik speel al sinds het voorjaar ook met die gedachte...

De aanwijzingsbeschikking heb ik al in huis na advies van Karel :p, maar het idee dat een ander mijn naam te grabbel zou gooien staat me niet zo aan...

Ook het arbeidsmoraal van mezelf zou ik bij een ander verwachten en ik denk niet dat dat altijd goed zou gaan.

Één ding weet ik wel, als je de juiste en gemotiveerde mensen om je heen heb kun je succes hebben. Alleen dat personeel vinden lijkt me moeilijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het niet voor het geld doen. En dat meen ik. Ik weet zeker dat veel van mijn oud personeel zo zonder vragen ontslag neemt. Het is een idee, ik denk dat er een hoop chauffeurs zijn die graag met leuk werk e6 betaald willen krijgen. Maar zoals.ik al zei, dit krijgt een staartje denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom trap ik er in het andere topic ook niet in.

Ik doe het niet voor het geld (ik werk nog steeds met behoud van uitkering) maar

omdat ik het leuk vind en blijf vinden.

Maar via een uitzendbureau is voor mij niks, ik hou van korte lijntjes.

Al zou ik denken dat -als je het klein kan houden- die lijntjes bij jou ook wel kort zullen zijn.

Heb jij wel zin in al dat regel en planwerk dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat je je daar toch een klein pietsie beetje vergist Shompie.

Ik denk dat zelfstandige mensen wel scheelt maar er is altijd een bult administratie

en als je zeg 10 man in dienst hebt rondrijden dan heb je daar toch wel een

paar daagjes voor nodig vermoed ik zomaar.

Edit : ik probeer je niet voor paal te zetten, ik lees het net nog eens over en het komt wel

erg betweterig over.

Ik bedoel gewoon, dit is Nederland, zodra je werknemers hebt word je bedolven onder papier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje ee transportbedrijf gehad dus ik weet iets van administratie en planning. Daar maak ok mij dus ook niet echt druk om. En als ik dit zou gaan doen doe ik het met een klein clubje die ik 100 % vertrouw. Gewoon leuk werken en leuk geld verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik bedoel gewoon, dit is Nederland, zodra je werknemers hebt word je bedolven onder papier.

Daarin hebt u helemaal gelijk.

Maar mij valt op dat Shompie schrijft:

Zeker als je met zelfstandige mensen kan werken.

Als het klopt wat ik denk dat hij bedoelt, komt hij daar samen met SJW wel uit.

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wens je veel personeel toe:D:p

Inderdaad.

Personeel in loondienst moet u heel ver bij vandaan blijven.

Lees bijvoorbeeld DIT ( << klik !! < ) en DIT ( << klik !! < ). De ILT gaat weliswaar ver buiten haar bevoegdheden en wat ze afgesproken hebben dat kan wettelijk ook helemaal niet, maar voorlopig zullen daar eerst wel weer een paar rechtszaken voor nodig zijn voordat ze dat zelf ook snappen.

Of u moet wat doen met personeel via "het buitenland". Maar met personeel in loondienst is het 't best om Nederland lekker links te laten liggen. Nederland geeft op dat gebied veel te veel kans op gezeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor zover ik weet ik NEN4400 niet wettelijk verplicht. Wel vaak via een cao, maar daar trekt toch bijna niemand zich iets van aan. En dan moet zo´n cao ook nog eens gelden op enig moment.

(Uitzend-)Bedrijven die niet gecertificeerd zijn lopen alleen meer kans om gecontroleerd te worden op minimum loon, vakantiegeld en minimum aantal vakantiedagen.

Maar daarom, om dat geneuzel allemaal zoveel mogelijk mis te lopen en het zekere voor het onzekere te kiezen, geef ik aan als men dan toch met personeel in loondienst aan de slag wil gaan, doe het dan alstublieft via één of andere "buitenland constructie". Dat scheelt een heleboel administratief geleuter en opdringerige bemoeials.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien een idee wat jou aanspreekt

In dit topic gaat het er in eerste instantie niet om wat mij aanspreekt.

Ik probeer een beetje door te vertellen wat ik om me heen hoor, zie en ervaar. Bij veel ondernemers is het vrijwel hetzelfde verhaal. Men zou zo de gok willen maken met een (paar) werknemer(s). Maar men deinst terug voor alle toestanden, verplichtingen en risico's die een (Nederlandse) werknemer in loondienst meteen in het kielzog mee het bedrijf in sleept.

U moet bedenken dat de meeste bedrijven geen "Philipsen" of "Akzo Nobels" zijn met hele batterijen juristen en een hele Personeelsafdeling waar alle regeltjes en wetjes gesneden koek voor zijn en die overal de weg wel weten. Juist het MKB is de motor van de werkgelegenheid ( << klik !! < ), maar juist OOK datzelfde MKB houdt het voorlopig even voor gezien ( << klik !! < ).

En daarbij is de vakbeweging ook vooral gefocust in al haar optredens op het groot bedrijf en niet echt gecharmeerd van kleinere bedrijven. Die kleinere bedrijven worden niet echt begrepen bij de vakbeweging. men snapt niet dat er verschil zit in hele grote bedrijven en bedrijven waar de ondernemer/baas zelf z'n handen vol heeft aan gewoon meewerken. Een bedrijf waar de "baas" gewoon samen met z'n "knecht" een band staat te wisselen op vrijdagavond, dat snappen ze gewoon niet.

. Ik heb dit nog nooit gezegd maar het moet er een keer uit: de werkgevers zitten zelf niet op één lijn. Men praat erover dat de werkgever in de eerste maanden van werkloosheid het loon moet doorbetalen. Dan zegt de helft van de werkgevers, het midden- en kleinbedrijf in het mkb: dat moeten we maar niet doen. Dat kunnen we niet betalen.

Ton Heerts FNV in AD ( << klik !! < )

En dat bedoel ik. Voor de vakbeweging is een werkgever gewoon een werkgever. Dat "gezeur" dat er verschil zit in een bedrijf met 1000 man personeel of een bedrijfje met 2 man, daar moet je gewoon niet mee aankomen. Ze hebben er "respect voor", maar ze kunnen niks met het verschil tussen grote en kleine bedrijven.

En precies dáár lopen veel kleinere, startende bedrijven in Nederland op stuk Alles wat er bij het werkgeverschap komt kijken, wat er van een werkgever verlangd wordt. En daarom geef ik dan in dit topic ook een soort verkapt advies om al die betweters en instanties met hun regeltjes en cao's (bedacht voor grote bedrijven) lekker buiten de deur te houden door middel van een "buitenland constructie". Dat is mijn tip eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie en SJW spellen samen met hetzelfde idee. Dus daar zou al een begin kunnen zijn.

Kunnen ze misschien elkaar anvullen in drukke of rustige periode's.

Als ZZP'er moet je dingen toch voor je eigen regelen, pensioen, verzekeringen etc.

Karel haalde de buitenland construcie al aan.

De Cypriotische construcie is hier al een paar keer besproken.

Ga gewoon ZZP'er worden via een Cyprusconstructie. 4% belasting.

Wel lekker hoor als je 25Euro (?) brutto per uur rekent, en er gaat maar 4% belasting vanaf. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel lekker hoor als je 25Euro (?) brutto per uur rekent, en er gaat maar 4% belasting vanaf. :p

Maar dat mag een chauffeur ook gewoon kosten hè .., per uur, voor een bedrijf.

Daar kan ieder transportbedrijf in Nederland gewoon goed mee uit de voeten. Als die werkgever dan maar van al het gezaag en gezever van al die instanties en honderd-duizend formuliertjes af is. En dat iemand alleen maar betaald wordt als-ie ook echt werkt. En al dat andere gezeur lekker zelf regelt (of niet als diegene verschillende zaken niet belangrijk vindt, dat kan natuurlijk ook).

Maar in Nederland wordt de werkgelegenheid in kleinere bedrijven verstikt door aller gezeur wat een werknemer met zich meebrengt. En daar kan die werknemer zelf nog niet eens veel aan doen, dat is allemaal zo geregeld in dit land. En iedere (kleinere) ondernemer wordt daar gillend gek van. Want op dat geneuzel zit-ie helemaal niet te wachten. Die (kleinere) ondernemer wil werken met z'n personeel. Niet 8 uur per dag in allerlei regeltjes zitten snuffelen of allerlei gasten over de vloer krijgen die komen vertellen dat dit anders moet, en dat dat anders moet. En dat dit zus moet, an dat daarvoor die afdracht is. En dat daar weer dat formuliertje voor ingevuld en opgestuurd moet worden. En daarvoor weer 36 kopieën in 3-voud gemaakt moeten worden en opgestuurd naar 3 verschillende afdelingen van dezelfde instantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat een ZZP'er rekent in NL Karel.

Ergens rond de 25Euro had ik op het forum gelezen.

Heb een keer een ZZP'er gesproken. (Ik ken hem vrij goed.) Die vertelde dat die voor 22,50 ze eigen verhuurt, en daar goed van kan leven.

Werkt van maandag tot vrijdag, en overdag.

Toen ging ik even rekenen. Als die 60uur per week werkt, x4 is dat 240uur per periode. 240x22,50 =5400Euro.

Daar moet dan alles nog van betaald worden.

Wat ik toen dacht zal ik niet schrijven, maar hij kan er goed van leven zei die.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, dat weet ik niet.

Ik ken zijn situatie niet. Daarbij spelen allerlei factoren een rol. Ik heb hier wel eens geschreven dat ik van (ik ga het nu niet opzoeken) zo'n 3.400 euro, netto ongeveer 2.400 euro overhoud. Dus zeg dat er grofweg 1/3 naar de belasting gaat, ook voor die kennis van u. Daarna komt de uiteindelijke aangifte inkomstenbelasting ieder jaar, en dan wordt alles meegerekend, en dan krijgt iemand belasting terug of moet bijbetalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg eigelijk om een indencatie.

Er gaat grofweg 1/3 naar de belasting.

Maar men moet zich ook verzekeren etc.

Klopt de ''stelling'' Je houd ongeveer de helft netto over?

Zelfde werk. Loondienst of ZZP'er.

Werk je in Loondienst, krijg je een bedrag gestort. Het kost je werkgever ongeveer het dubbele.

Werkt dat andersom ook zo? Je rekent bedrag x, en daar hou je netto de helft aan over?

(Jaja, weet wel, je heb voordeeltjes.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden