[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uitzend bureau


Gast shompie

Recommended Posts

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
He kwijlebal (een bokxer is een kwijlebal) :D Voor het tarief wat ik in gedachte heb kun je ook F7 gaan betalen. Maar ik wil ook denken aan "later" dus iets eerder stoppen met werken en zo. Ik loop al een tijdje met het idee rond, om gewoon eens te kijken of je met een klein groepje mensen die iets kunnen zoiets te gaan proberen. Ik denk dat er markt voor is, dus niet alleen iemand die alleen maar containers kan rijden maar deze ook zelfstandig met een kraan kan lossen en als het dan eens een dagje rustig is ook met een bezem in zijn hand ergens het terrein aan gaat vegen (betaald uiteraard)

Gewoon gemotiveerd werken, en dat op een flexibele manier. En natuurlijk legaal, maar ik begreep al dat je zonder te veel moeite een uitzendbureau kan beginnen....

Beste Shompie, ken je het verhaal van de eigen-rijder die het heel goed had en een leuke cent verdiende. Hij dacht: ik maak zo een aardige winst. Als ik er 10 auto's met chauffeurs erop neerzet, maak ik 10x zoveel winst. En dus ging hij van eigen-rijder naar een bedrijfje met 10 vrachtwagens. Alleen deden de chauffeurs minder hun best dan de eigen-rijder vroeger deed, en hij ging na een paar jaar failliet. Alles voor niets opgebouwd.

Ooit gehoord, dat verhaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar terugkomend op het idee van Shompie: tuurlijk zit er wat in. Want uitzendbureaus is goede handel. Zeker de laatste jaren, nu niemand meer vast personeel wil. Maar Shompie denkt waarschijnlijk dat als hij een uitzendbureau gaat beginnen, opeens alle chauffeurs die bij Mammoet Road Cargo werken ontslag nemen daar, om bij Shompie op uitzendbasis te kunnen gaan werken? Laat ik het zo zeggen: als ik moet kiezen tussen uitzendkracht of direct bij een werkgever werken (egaal half jaar contract of langer), dan is de keuze toch vrij simpel hè. Bij ons kwamen voorheen ook vaak zat van die gasten via Worktrans uzb. Afentoe kreeg er eentje een contract bij ons. Denk je dat die zei: nee sorry, ik blijf liever voor het uitzendbureau werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had een vaste baan bij een uitzendbureau, niks anders dan een gewone werkgever. Maar was wel leuk, 3 maand Denemarken pendelen, toen bij een andere opdrachtgever 2 x daags Breda koppellen voor 3 week. Daarna bij een ander 10 week dagelijks Berlijn laden, NL lossen en leeg retour Berlijn, laden en terug. Opdrachtgever 1 belt hij wil mij nog ff 7 week DK laten rijden, word er iemand ziek, zit je er gewoon nog 13 week. Mooi jaar gehad, vele verschillende soorten werk gezien. Maar kan niet zo zitten dus toch weer in de distri terecht gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In deze tijden van crisis is het aanbod van chauffeurs meer dan voldoende en is het meer een probleem om aan normaal betalende opdrachtgevers te komen.

Als het straks een beetje aangetrokken is dan is het weer net omgekeerd , er zijn maar weinigen die de onzekerheid van Fase A prefereren boven direct werken bij een werkgever waar men ook sociaal een stuk beter af is.

Ja dat bedoel ik dus ook. Nee, voor mij geen uitzendbureau. Helaas. Gewoon direct bij het baasje werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron veel negatieve reactie op je idee, maar ik weet je bent ondernemer geweest, dus dat blijft trekken. Om een reactie te geven op de reactie van sommige aangaande dat personeel niet altijd de zelfde instelling heb dan je zelf heb dan weet ik de oplossing voor je. Indien je het kleinschalig houd dan geef je elke chauffeur aandelen in je bedrijf, dan werken ze uiteindelijk voor hun zelf, en samen sta je sterker. Ik denk dat dit kan lukken als je allemaal de neuzen de zelfde kant op heb, dus allemaal een belang heeft in het bedrijf, hoe groot dit ook mag wezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En bestaat die werkgever nog?

Vrijwel alles komt leeg terug vanuit Berlijn. Geen draad terug te laden daar. En die werkgever stuurde auto's leeg op?

Zeer gespecialiseerd werk zeker?

Ja hij bestaat nog steeds. En ja speciale auto's kunnen bijna niks anders laden. Ze gingen vroeger ook leeg van Menen (B) naar de polder, bij apart werk zijn de vrachtprijzen goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden