[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zomaar wat fotoos.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Ging vorig weekend eens voor de verandering helemaal naar Effingham IL, wat net om de hoek is...

Een impressie van binnendoor rijden, had de kleine eerst naar het tehuis gebracht, zodoende.

Dit is Bedford Indiana, de zandsteen capitol van de wereld.

1008372o.jpg

Je ziet het goed, het spoor gaat dwars door het centrum.

Vind dat soort architectuur wel mooi.

1008374k.jpg

1008375s.jpg

Ze zijn een nieuwe snelweg aan het bouwen van Indianapolis naar Laredo TX, I 69.

1008376o.jpg

Foto voor Jan. Er zijn wat kolen mijnen hier in de buurt.

1008378y.jpg

En in Illinois. Dit is trouwens Highway 50, die gaat helemaal van oost naar west, eigenlijk interesanter dan route 66.

1008381eh.jpg

In IL is tie kaars recht.

1008383.jpg

Hier het CF clubhuis.......:D

:p1008384.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een dorp in Illinois waar ze trots zijn op hen die in uniform zijn.

1008386k.jpg

Ieder bord heeft een naam en waar hij/zij in dienst is.

1008388.jpg

Downtown. Zolang Wal Mart weg blijft is het best wel levendig.

1008389f.jpg

Vind het alrijd super relaxed rijden via de 2 baans wegen.

1008390.jpg

AQls mijn geheugen me niet in de steek heeft gelaten was dat Newton IL.

En dat zie je overal in de mid west.

1008392u.jpg

Katholieke kerk in het midden van niks.

1008393.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie foto's Corydon :ok:

Katholieke kerk in het midden van niks.

En hier moest ik even twee keer lezen, denken .... (kraak, kraak !!) en toen glimlachen.

Ik denk dat iedereen, ik in ieder geval wel, er zo overheen gelezen had als u daar had geschreven "in the middle of nowhere", alsof het "Nederlands" is. Die term/uitdrukking is hier namelijk gemeengoed en wordt algemeen gebruikt. De Nederlandse vertaling nu juist, die kwam even wat vreemd over. Volgens mij is het de eerste keer dat ik zie/tegenkom dat iemand het zo gebruikt: "in het midden van niks".

Heel bijzonder .. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe zou je dat dan in het NL zeggen eigenlijk?

"In the middle of nowhere", zou 99% van de Nederlanders zeggen, denk ik. Een andere uitdrukking in echt Nederlands schiet me op dit moment niet zo één-twee-drie te binnen, als ik eerlijk moet zijn. Misschien dat iemand anders straks met een Nederlandse uitdrukking komt, dat ik zeg: Oh ja ... Maar ik kan zo snel niets bedenken. Voor personen/mensen die helemaal alleen staan: "eenzaam en verlaten" of "van God en alle mensen verlaten", maar dan gaat het niet zozeer om "dingen" of "gebouwen". Daarnaast heeft dat toch een beetje de sfeer van "hulpeloos" in zich, wat bij het kerkje niet het geval is.

Ik moest er even om lachen, dat was van een soort herkenning. Ooit had ik een Schotse leraar die al jaren in Nederland woonde en les gaf op een Nederlandse school. Die vertelde ooit iets soortgelijks, dat hem dat was overkomen toen hij op enig moment weer eens bij familie in Schotland op bezoek was. De precieze uitdrukking weet ik niet meer, waar het toen bij hem om ging. Hij deed in ieder geval z'n best om iets "terug te vertalen" naar z'n oude moedertaal, waarop zijn hele Schotse familie en vriendenkring hem raar stond aan te kijken.

Voor hem was dat een moment geweest, zo vertelde hij, dat hij zich realiseerde dat hij niet meer in het "Engels dacht" (in z'n hoofd), maar in het Nederlands. Dus dat hij "echt Nederlander" was geworden.

Ik hoop dat ik zo goed uitleg wat ik bedoel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden