[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie truckers tegen buitenlanders


amstelbier

Recommended Posts

  • Forumlid

ik ga hier niet alles lezen , maar ik vind dat ze die cabotage volledig moeten afschaffen , in ieder land , en ergens heeft er iemand geschreven dat je niet van ( weet niet meer welke , ga er zomeer 2 nemen) spanje naar italie mag ( spanje laden , ietalie lossen ) is zever , want heb vroeger ( 20 jaar terug) voor silotrans gereden en die gingen gewoon van het ene land naar het andere , en dit was toegelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn wagen vergelijken met zijn daden dat hij wil doen is ook zeer laag tegen de grond , nu goed iedere zijn mening , maar lezen we op het CF niet dat men om de 4 jaar een nieuwe wagen krijgt op leasing , wel er zijn zelfstandige rijders met mooie wagen die er 10 , 15 jaar met rijden en ja die van Gerrit V8 zijn ook oldtimers en die betaald dan zijn mensen niet op wat ze recht hebben ( hier op het forum al gelezen ) , dat je het voorlopig nog naar je zin hebt qua werk/loon kan het je niet deren waarom andere mensen hun nek uitsteken , tot je morgen zelf in die situatie komt . En nee Brussel gaat dit niet oplossen dat zal Europa zijn die dat moet oplossen , maar als ieder in zijn eigen land eens aan de bel gaat trekken en iets ondernemen dan kunnen de heren politici al eens Europees vergaderen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eerstens mag ik zoveel bijwerken als ik wil in het pre pensioen,als ik alles maar opgeef aan de belasting,en dat doe ik dus.

Ik vul netjes mijn belasting formulier ie en draag af wat ik af moet dragen.

Tweedens word de pre pensioen uitkering niet opgebracht door degene die nog wel werken,zoals vroeger in de VUT regeling,maar word betaald van uit het pensioen,waar ik dus heel mijn leven zelf aan betaald heb, je kunt dus stellen dat ik van mijn eigen geld thuis zit.

Ik heb geen volledige baan,ik werk alleen als men mij nodig heeft,ik neem ook de tijd om dingen thuis te doen.

Het werk wat ik doe is meestal werk waar men geen full time chauffeur voor aanneem,zoals begin of eind van de week en auto uitlossen,een ritje dubbel bemand naar italië,een week invallen bij ziektes.

Gewoon lekker blijven rijden Peter. Ik heb ook een oudere collega die nog 2 dagen in de week rijdt, en neem 10x liever een auto van hem over dan van een ander.

Zaterdag had hij een hele nasty wegafsluiting tussen Drachten en Beilen (waar hij voor mij ging laden) en hij was nog redelijk op tijd terug. Wat anderen in de normale omstandigheden nog niet lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon lekker blijven rijden Peter. Ik heb ook een oudere collega die nog 2 dagen in de week rijdt, en neem 10x liever een auto van hem over dan van een ander.

Dat was ik er nog vergeten bij te melden ja,mijn collega's hebben liever dat ik een week met hun auto rijdt dan een vreemde van het uzb die gelijk al vraagt waar dat ronde ding voor is dat in de weg zit( t stuurwiel) als hij op t bed wil gaan liggen.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze tekst is van Dirk Segers en is zijn reaktie op de vele negatieve reakties op diversen forums.

Zou iedereen eens een paar minuten zen aandacht willen vragen om dit eens volledig door te lezen. Als je het dan nog niet snapt dan neem ik het u niet kwalijk want dan wil dit zeggen dat je een verstand hebt ter grote van een pinda noot!

Dus iedereen dat hier commentaar heeft in de negatieve zin werkt evengoed op kantoor, magazijn of fabriek, wat ook te maken heeft met transport! On rechtstreeks werken jullie allemaal mee aan de uitverkoop en de ondergang van jullie eigen land en dit enkel en alleen al door deze goedkope Oost- Europeanen te lossen en te laden met ritten die door de Belgische chauffeur zou moeten gebeuren.

Iedereen waar ik het hierboven over heb zal zelf al ondervonden hebben dat ze niets kennen niets verstaan en vooral niet bekwaam zijn met een 44 tonner.

Maar hey , uw patron heeft een luxe leven en das al wat telt, niet dat deze onbekwame mensen met een 44 tonner onderweg zijn en tussen jullie familieleden op de baan hangen.

Maar zoals ik zei, de prijs primeert en kwaliteit is niet van belang. Als jullie zelf nu al eens zouden weigeren om deze amateurs te lossen of te laden zou al een zeer grote bijdrage zijn voor iedereen zen toekomst te vrijwaren!

hebben jullie dan allemaal geen verantwoordelijks zin tegenover jullie kinderen? Maar neen zolang je elke dag maar jullie pakje boter en noem maar op kunnen aanschaffen in de supermarkt is alles ok,

of dit nu gebracht wordt door mij een dure bekwame eigenrijder of door Waldek de onervaren niets wetende Oost- Europeaan maakt jullie geen zak uit!

En als jullie het nu nog niet door hebben dan hoop ik uit de grond van men hart dat jullie de onwetende kritiek spuwende egoïsten de volgende aan de beurt zijn die vervangen worden door onze goedkope vrienden.

Dirk vind zichzelf nogal wat,,,,:eek::eek::eek::eek: iedereen die het niet met hem eens is voor rotte vis uitmaken.:mad::mad:
Door enkel op een forum te schrijven en antwoordjes te geven , maar zelf geen stappen te ondernemen zal het ook niet in orde komen

Ik heb enkele uitspraken van Dirk Segers aangehaald,en daar bedoel ik dat Dirk zichzelf nogal wat vind,als zijn zienswijze niet deelt ben je gelijk een lul.

Verder generaliseert hij nogal tegenover de oost Europese chauffeurs:

© dat ze niets kennen niets verstaan en vooral niet bekwaam zijn met een 44 tonner.

© dat deze onbekwame mensen met een 44 tonner onderweg zijn en tussen jullie familieleden op de baan hangen.

Natuurlijk zullen er best wel eikels tussen zitten,maar de eerste Nederlander of Belg die ook brokkenpiloot is moet nog uitgevonden worden zeker.

Dat hij zijn geld uitgeeft aan het oppimpen van zijn auto heeft er niks mee te maken,dat is zijn eigen geld en zijn eigen keuze .

Dat Dirk,met anderen, gaat manifesteren is ook hun eigen keuze,maar dat geeft m niet het recht om iemand die het met zijn keuze niet eens is voor rotte vis uit te maken.

Het zal voor Dirk ook steeds moeilijker worden om de eindjes aan elkaar te knopen,net als bij iedereen,hij gaat manifesteren,anderen proberen andere oplossingen te vinden.

Ik weet ook zo une- deux- trois geen oplossing,maar ik denk dat Dirk hier, in dit geval, de Don Quichot is;alhoewel ik niet twijfel aan de oprechtheid van zijn bedoelingen hoor,maar ja:dit is slechts mijn mening.

Vandaar mijn reactie en de smileys ::eek: en :mad:

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor wie facebook heeft en zijn buik vol heeft van Oostblokkers....

http://www.facebook.com/Eigen.truckers

Voor sommigen onder ons om écht te kunnen smullen.

Hoofdzakelijk met filmpjes en andere dingen die alleen maar gaan over de misstanden, ongelukken en domme acties van Oostblokkers.

En vooral discussies geïllustreerd met dit soort foto's.....:D

[ATTACH=CONFIG]48444[/ATTACH]

Kan t filmpje niet bekijken Pierre,dan moet ik me eerst registreren bij faceboek en wie weet,staan er morgen wel 10 000 mensen in de tuin omdat ze denken dat er een feestje is.

NOS Nieuws - Puinhoop na Facebook-rellen Haren

En dat wil ik onze burgemeester niet aandoen.:D:D

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vinden die ook dat ieder die t niet met hun eens is een onverantwoordelijke egoistische kritikaster is met het verstand van een pindanoot ???? .:eek::eek:

Ik zal het eens vragen , welke prijs win ik dan als je het goede antwoord leest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot nu toe in ieder geval een geslaagde actie en ook nog correct verlopen.

In Waarloos kwamen een vijftigtal vrachtwagens opdagen, in Wetteren een stuk of tien, zegt Moreels. Daarnaast namen ook heel wat personenwagens deel

Bron ( << klik !! < )

Wat ik ervan begrepen heb, overtrof met name de opkomst van alle personenwagens in de stoet ieders verwachting. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat van Dirk z'n hobby was een beetje flauw, dat geef ik toe. Maar wel een inkoppertje gezien de "dikke" wagen die morgen (straks) ergens in de stoet zal meerijden. Wellicht zelfs, prominent aanwezig zal zijn. Mensen krijgen zo een absoluut verkeerde indruk van onze sector. Het vooroordeel dat er wel "gepiept" wordt, terwijl het nog lang geen pijn doet, zullen velen bevestigd zien.

Alle problemen inzake de sociale zekerheid daarvoor moeten alleen de Belgen in Brussel zijn, iedere "buitenlander" zal zich moeten vervoegen bij zijn eigen nationale overheid in de betreffende residentie. Nederlanders in Den Haag, de Fransman in Parijs, daar waar de nationale overheid haar zetel heeft.

Het probleem van de hoge loonkost is geen EU-probleem. Het is een probleem van nationale overheden die TE veel belastingen nodig hebben om allerlei mooie zaken te financieren.

De fout die telkens gemaakt wordt, is om het transport te vergelijken met andere bedrijven en beroepen. Vrijwel geen enkele bedrijfstak is zo aan (arbeids-)mobiliteit onderhevig als de transportsector. Er zitten niet voor niets wielen onder vrachtwagens! Door middel van allerlei beperkende wet- en regelgeving de klok (pakweg) 20 jaar terugdraaien en ieder land "op slot gooien" is een sympathieke gedachte, maar absoluut niet realistisch. En dergelijke maatregelen hebben bewezen uiteindelijk alleen maar in het nadeel van de sector zelf te werken, door gevestigde transport-landen steeds meer op achterstand te zetten ten opzichte van nieuwe transport-landen die dolgraag ook een stukje van de transporttaart voor zichzelf opeisen. En dat lukt hen ook nog eens verdraaid goed!

Buitenlandse arbeiders eerst ontslaan (zoals u aangeeft in Spanje) biedt in de transportsector geen enkel soelaas. Deze mensen werken voornamelijk (binnen de transportsector) onder een buitenlandse arbeidsverhouding. Dus daar heeft een nationale overheid niets over te zeggen. De Belgische of Nederlandse overheid zal nooit zulke discriminerende wetgeving kunnen uitoefenen, laat staan dat zij zeggenschap hebben over de nationale wetgeving van bijvoorbeeld Polen of Hongarije. Andersom zal de overheid van Polen of Hongarije nooit wetgeving implementeren waardoor werknemers die goed verdienen in buitenlandse dienst, en navenant veel belastingafdragen over die verdiensten in hun thuisland, het werken buiten de grenzen moeilijk wordt gemaakt.

Resteert dat overheden alleen onze sector tegemoet kunnen komen door de loonkost te verlagen. Veel verplichte zaken afschaffen, mensen de kans geven om meer zaken op eigen initiatief te regelen voor zichzelf. Zorgen dat het interessant is voor bedrijven, zonder een overdaad aan regels, in België, Frankrijk of Nederland te blijven. Om ondernemen te stimuleren en werkgelegenheid te creëren of te behouden. Met arbeiders, werknemers, uit het land zelf. Tegen een aanvaardbare loonkost waarmee te concurreren valt op de Europese markt.

Te lang is men er vanuit gegaan dat wellicht, in het slechtste geval, het internationale wegvervoer te lijden zou hebben onder de Europese Eenheid. Te lang heeft men daar de wet- en regelgeving op afgestemd, in het vertrouwen dat men in het nationale vervoer wel zou kunnen overleven op basis van "kwaliteit" van nationale chauffeurs. Niets is minder waar gebleken, het internationaal vervoer is voor niets bewust "opgeofferd". Iedereen, ook bij nationaal vervoer, voelt de hete adem in de nek van de goedkope lonen-chauffeurs. Op geen enkele manier is dat meer terug te draaien. Ook niet door NOG meer wet- en regelgeving en beperkingen (die altijd terugslaan als een boemerang) te eisen, implementeren en vervolgens te gaan roepen om nog meer controles.

De enige reddingsboei die we elkaar kunnen toewerpen is verlaging van onze nationale loonkost en herstel van onze internationale concurrentiepositie. En beloningen niet slechts op uurbasis, wat een perverse cocktail tot stand heeft gebracht van werknemers die erbij gebaat zijn om zoveel mogelijk uren te maken, terwijl er geen productiviteit tegenover hoeft te staan. Terwijl hun werkgevers slechts worden afgerekend op de productiviteit die geleverd wordt.

Handgrepen genoeg dus om weer de slag met buitenlanders volop aan te gaan. Alleen is daar wel (politieke) moed voor nodig. Minder regels en vooral meer ruimte om weer productief te zijn en beloond te worden (voor een deel) op basis van die productiviteit. Handen uit de mouwen dus.

M.A.W. leve de Login-cao , duidelijker kunt u niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

422187.jpg

Foto: EPA /NOS

In Brussel demonstreerden vrachtwagenchauffeurs tegen hun eigen bazen. Ze zijn boos over de inzet van goedkope collega's uit Midden- en Oost-Europa.

Er doen enkele honderden chauffeurs uit België, Frankrijk, Duitsland en Nederland mee aan het protest.

Vanmorgen reden ze in konvooi naar Brussel, maar volgens Vlaamse media leidde dat niet tot overlast voor het verkeer.

De vrachtwagenchauffeurs willen dat de Europese Commissie strenger toeziet op de regels en oneerlijke concurrentie aan banden legt.

Video: Belgische truckers demonstreren

Bron: NOS

Video: Grote hinder op weg bleef uit

Bron: VTM Nieuws België

Video: Moeilijk om niet verbitterd te raken

Bron: VTM Nieuws België

1348500090Nprotest-truckers-500-deelnemers-vertrekken-richting-brussel-id3457304-1000x800-n.jpg

Foto: PN / Gazet van Antwerpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
M.A.W. leve de Login-cao , duidelijker kunt u niet zijn.

U quote een hele bijdrage en plaatst daar bovenstaand zinnetje onder.

Wellicht kunt u dat uitleggen op welke punten u dan doelt. Verlaging van de nationale loonkost? Productiviteit belonen waardoor Nederlandse bedrijven met Nederlandse chauffeurs weer meekunnen op de Europese transportmarkt?

Ik ben benieuwd hoe u dat ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
U quote een hele bijdrage en plaatst daar bovenstaand zinnetje onder.

Wellicht kunt u dat uitleggen op welke punten u dan doelt. Verlaging van de nationale loonkost? Productiviteit belonen waardoor Nederlandse bedrijven met Nederlandse chauffeurs weer meekunnen op de Europese transportmarkt?

Ik ben benieuwd hoe u dat ziet.

Het idee van de concurrentie aangaan en ons marktaandeel terugpakken spreekt mij wel aan.

Mooier kan je die badslippers eigenlijk niet te grazen nemen:ok::ok:

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee van de concurrentie aangaan en ons marktaandeel terugpakken spreekt mij wel aan.

Mooier kan je die badslippers eigenlijk niet te grazen nemen:ok::ok:

-

Diezelfde badslippers die bij Nederlandse/Belgische bedrijven werken.

Want met een badslipper die bij een echt badslipperbedrijf werkt heeft men geen moeite.

''Jou'' werkgever vervangt jou door een badslipper, en vervolgens is dat de schuld van die badslipper? :stom:

Tijd voor biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Marnix.

Dat is ook prima. Maar dan moeten we niet zeuren als er Nederlanders chauffeurs elkaar verdringen voor dat kleine stukje werkgelegenheid wat dan nog overblijft. En dat er uiteindelijk op de binnenlandse markt nog zo'n 60 à 70.000 banen te verdelen zijn. Wat betekent dat er zo'n 60.000 chauffeursbanen voor Nederlanders verloren gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden