[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie truckers tegen buitenlanders


amstelbier

Recommended Posts

  • Forumlid
Denk idd dat het bijna onmogenlijk is om de EU spelregels te wijzigen, en in die zin waardeer ik het zeker dat mensen naar andere oplossingen zoeken.

Maar ik heb mijn gehele leven al moeten inleveren door de Digitacho en daarbij 10000euro per jaar minder, later ook terug behoorlijk teruggeschaald en zo'n 15000euro per jaar ben ik op mijn bek gegaan.

Dit alles intereseert mij nog niet eens. Ben tot alles bereid als ik maar weer vrij mag rijden en op wielen mag wonen.

Als je gvd al op vrijdag binnenliep kon je niet eens meer naar de kroeg op de grens nee EU digitacho door naar de zaak 48uur maken.

Er zijn er al duizenden die de wapens op willen nemen tegen de EU en paraat staan om straks Europa op slot te doen, iemand die de brandstof blokkade in Frankrijk nog kan herinneren. Wij chauffeurs hebben de middellen om de EU te laten doen wat wij willen maar je moet wel bereid zijn hiervoor te vechten en ja ik sta te wachten om luchtslangen massaal door te snijden.

Vecht mij nog liever dood dan naar Canada te gaan waar ik al een tijdje over denk.

Buiten transport zijn door Sociale Dumping 25miljoen mensen hun baan kwijt ik herhaal 25 MILJOEN WERKLOZEN !!!!

Vele sectoren gaan kapot of zijn dat al en in plaats van in ons kleine postzegel landje zelf maar naar een ander belonings systeem te gaan kijken vind ik dan ook abject.

Alle vakbonden van West Europa en vele arbeiders uit div. sectoren moeten tesamen tegen Sociale Dumping, denk ook aan onze kleinkinderen

Het zijn grote woorden. Alleen de daden ontbreken nog

De bonden spreken al 30 jaar zou En zijn nog niet verder

Want eigen belang is veel belangrijker.

Zolang de bonden in Europa geen vuist kunnen maken

Zal er niet veel veranderen Wij hebben Zuid Europa nodig

En zuid Europa heeft ons nodig.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij uit een eigenrijders nest komt zul je als geen ander weten dat eigen rijders wel de meest gemotiveerde mensen zijn in het transport.

Ook zij moeten een salaris reserveren uit hun inkomsten en dat salaris zal anders tot stand komen als bij een loondienstchauffeur.

Nu zijn er genoeg eigen rijders die het goed doen,maar als je zo eens hoort en ziet wat naar" Brussel" reed waren daar toch genoeg eigen rijders bij die,om het bescheiden uit te drukken,zééééér ontevreden waren met de gang van zaken zoals door" Brussel" geregeld.

Als deze mensen er al niet aan uit kunnen om een fatsoenlijke prijs te bedingen bij hun opdrachtgevers,hoe zou een bedrijf met meerdere chauffeurs dit wel kunnen dan?

Eigen rijders zoals Gijsbert, de eigen rijders die trekken voor Welker, een Burak, en zo nog vele.

Charter rijden voor een charter van een charter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAFne.

Er zijn er al duizenden die de wapens op willen nemen tegen de EU en paraat staan om straks Europa op slot te doen

Allemaal mooi en aardig, maar dan moet er wel eerst een oplossing zijn. En die heeft nog niemand.

ik sta te wachten om luchtslangen massaal door te snijden.

Kan de loondienstchauffeur er wat aan doen dan?

Het zijn de werkgevers en de opdrachtgevers die de prijzen bepalen, niet dat poppetje achter het stuur.

Buiten transport zijn door Sociale Dumping 25miljoen mensen hun baan kwijt ik herhaal 25 MILJOEN WERKLOZEN !!!!

Dit klopt van geen kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kalakuski onzin wat jij zegt digitacho met gps en cmr's verplicht aanboord van afgelopen maand met digitale controle op de grenzen dan komt er veel werk retour.

Klopt wat je stelt dat loondienstchauffeur hier niks aan kan doen, alhoewel stakingen in Brazilie gezien boem we zetten de EU op slot.

Maar denk idd dat met de Hollandse jongens je kansloos bent, ik zal U niet aan mijn zijde vinden als ik straks sta te slaan tegen de ME die de snelwegen weer wil vrijmaken.

25 MILJOEN WERKLOZEN nee dat klopt niet !!!!

Spanje en Portugal gemist zeker afgelopen week!!!!!

Ik ben bereid om paar jaar straf te krijgen als daarna het NL transport (lees alle laag opgeleide binnen EU ) maar een beetje beschermt zijn.

Ps Dhr Kallas heeft plannen om cabotage vrij te geven DAAAGGGG alle Hollandse chauffeurs.

Idd laten wij het alleen maar over onszelf hebben wat kan het schelen dat bouwsector en duizenden productie bedrijven SOCIALE DUMPING hanteren binnen west Europa, Nee als de NL chauffeur maar overleeft prachtige mensen geen enkele medelijden met de miljoenen werklozen buiten transport om over de overige slavenhandel maar te zwijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gé,

je hebt helemaal gelijk.

Het plan ( of luchtspiegeling), van Karel lijkt nergens op.

Uitzendkrachten worden buitengesloten, arbeidsvoorwaarden moeten maar op bedrijfsniveau afgesproken worden., maar hij heeft het niet over een eventueel tarief wat een opdrachtgever dan maar moet gaan betalen. Opdrachtgevers kunnen ook rekenen, die gaan echt niet eventueel meer betalen omdat bedrijf x zo nodig zijn eigen arbeidsvoorwaarden gaat hanteren.

Karel wil, zo zie ik het naar bedrijfscao-tjes ala Login van die "rechtverdraaier"uit Haarlem. Daar dacht men ook asociaal om te kunnen gaan met de arbeidsvoorwaarden van de chauffeurs.

Wat als je als chauffeur langere tijd ziek wordt? Wat denk je dat er met de verkeersveiligheid zal gebeuren als mensen te maken krijgen met prestatiebeloning?

Ik hoor Karel nergens over "slimmer"plannen"en over arbeidssystemen, nee we leggen het ondernemersrisico makkelijker bij de chauffeur omdat die toch niets durft te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAFne, als we naar Roek en Rompen kijken. Die hebben de Nederlandse chauffeur vervangen door andere.

Kan je wel luchtslangen oid gaan door snijden, maar een Roek of Rompen zal niet onder de indruk zijn.

Je pest op zo'n moment die chauffeurs, en je kan hun niet kwalijk nemen dat ze willen werken.

Dan moet je bedrijven zoals een Ronk en Rompen aanpakken.

En dat wil je dan doen door de EU opslot tezetten.

Okey, maar geef Brussel dan eerst een oplossing voor de problemen, en die oplossing is er niet. Of die oplossing moet zijn, de grenzen weer dicht. En ik denk niet dat Brussel daaraan gaat meewerken.

Verleden week kwam het ergens op het forum al terspraken. In Nederland zijn ze het helemaal zat die 'sociale dumping'.

Maar is dat wel zo? Vraag het eens aan Mr Roek of Rompen. Ik denk niet dat ze tegen zijn.

Ik heb die 25miljoen van Spanje en Portugal idd gemist deze week.

Gooi er 100 uit in het Westen, en er kunnen er 100 vanuit het Oosten aan het werk.

Gooi er vervolgens weer 100 uit het Oosten uit, en er kunnen er weer 100 uit het Westen aan het werk.

Lood om oud ijzer lijkt me.

Het Nederlandse transport draait wel door. Bedrijven als Ronk en Rompen zijn Nederlands transport.

Dat de chauffeur geen Nederlander meer is zal dan wel, maar het is nogsteeds Nederlands transport.

En mischien moet je somige dingen gewoon opgeven.

Een uitspraak die eerder door EJD gemaakt is: Waarom blijven trekken aan een dood paard?

Europeaan schreef het een paar postings terug, een zeeman heeft ook een keuze moeten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DAFne, als we naar Roek en Rompen kijken. Die hebben de Nederlandse chauffeur vervangen door andere.

Kan je wel luchtslangen oid gaan door snijden, maar een Roek of Rompen zal niet onder de indruk zijn.

Je pest op zo'n moment die chauffeurs, en je kan hun niet kwalijk nemen dat ze willen werken.

Dan moet je bedrijven zoals een Ronk en Rompen aanpakken.

En dat wil je dan doen door de EU opslot tezetten.

Okey, maar geef Brussel dan eerst een oplossing voor de problemen, en die oplossing is er niet. Of die oplossing moet zijn, de grenzen weer dicht. En ik denk niet dat Brussel daaraan gaat meewerken.

Verleden week kwam het ergens op het forum al terspraken. In Nederland zijn ze het helemaal zat die 'sociale dumping'.

Maar is dat wel zo? Vraag het eens aan Mr Roek of Rompen. Ik denk niet dat ze tegen zijn.

Ik heb die 25miljoen van Spanje en Portugal idd gemist deze week.

Gooi er 100 uit in het Westen, en er kunnen er 100 vanuit het Oosten aan het werk.

Gooi er vervolgens weer 100 uit het Oosten uit, en er kunnen er weer 100 uit het Westen aan het werk.

Lood om oud ijzer lijkt me.

Het Nederlandse transport draait wel door. Bedrijven als Ronk en Rompen zijn Nederlands transport.

Dat de chauffeur geen Nederlander meer is zal dan wel, maar het is nogsteeds Nederlands transport.

En mischien moet je somige dingen gewoon opgeven.

Een uitspraak die eerder door EJD gemaakt is: Waarom blijven trekken aan een dood paard?

Europeaan schreef het een paar postings terug, een zeeman heeft ook een keuze moeten maken.

Als je gaat werken Wordt je helemaal bekeken bij een Dokter of je wel alles kunt

Mis je wat kun je al alles vergeten Dan ben je nog goed voor de sociale werkplaats

Dan gaan ze kijken Wat je geleert hebt.Ben je snel of langzaam Dat maakt ook veel uit

Meestal doen de bedrijven het wel De eerste twee weken

En wat er over blijft. Is af geschreven.En daar mag de politiek over oordelen wat ze nog mogen

En daar bij Een ondernemer kijkt ook wie het goed koopst is Waar die van daan komt zegt de ondernemer niks

We weten het nog vroeger in de jaren 60 Allemaal turken Werk in over vloet.

Nu oostblokkers Zijn nog goed koper als de turken vroeger Die hebben werk in overvloet

En de hollandse mensen kijken er na. Maar durven niks te ondernemen Zijn mond dood gemaakt

Wat leven we toch in een mooi land

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uitzendkrachten worden buitengesloten,

Logisch.

Die werken in een andere bedrijfstak, waarvoor al diverse andere cao's gelden. De timmerman en de metselaar die in de bouwsector werken worden ook buitengesloten in de regelingen die nu gelden voor de transportsector.

maar hij heeft het niet over een eventueel tarief wat een opdrachtgever dan maar moet gaan betalen.

We hadden het hier op het chauffeursforum over oplossingen die chauffeurs zelf kunnen aandragen om te zorgen dat de bedrijven waar ze hun centjes verdienen weerbaarder werden tegen het aanstormend geweld.

Tarieven die een bedrijf rekent aan opdrachtgevers (hoeveel wordt er betaald) daarvan is het wettelijk verboden om werknemers/chauffeurs daarin te betrekken. We hadden het dus niet over hoeveel een bedrijf kan berekenen, maar dat de beloning beter zou aansluiten op de manier waarop een bedrijf wordt afgerekend door een opdrachtgever. Daar zou de loonberekening meer op moeten aansluiten. En dat doet het op deze manier.

Wat als je als chauffeur langere tijd ziek wordt?

Dat schreef ik al:

Zullen we dat voorlopig eens hetzelfde houden als nu het geval is?

Dus gewoon een afgesproken percentage van het loon over de afgelopen (ik meen) 6 maanden. En als dat geen goed beeld geeft wordt een langere referentieperiode genomen. Voor WAO/WIA-WGA of Ziektewet werkt dat bij UWV ook al zo.

Dus daar verandert niets, als men niets anders afspreekt.

Wat denk je dat er met de verkeersveiligheid zal gebeuren als mensen te maken krijgen met prestatiebeloning?

Daar heb ik ook al op gereageerd nav het gestelde door Gé--.

Dat is dus een non-argument naar mijn stellige overtuiging.

Laat het maar eens op u inwerken: bij de huidige cao wordt het financieel gestimuleerd om lang te werken, veel uren te maken op een dag. Want het aantal uren wat gewerkt wordt vertaalt zich linea recta in extra loon.

Opdrachtgevers kunnen ook rekenen, die gaan echt niet eventueel meer betalen omdat bedrijf x zo nodig zijn eigen arbeidsvoorwaarden gaat hanteren.

Dat heeft u nu eens goed gezien.

Wanneer we dat elkaar gaan voorhouden dan houden we elkaar toch echt voor de gek. Die opdrachtgever gaat echt niet meer betalen voor tarieven die op de Europese markt (vrije mededinging) tot stand komen. Dat zijn allemaal discussie over wat anderen zouden moeten of kunnen doen.

Het gaat erom wat we zelf kunnen doen. Als we daar nu eens mee beginnen.

Karel wil, zo zie ik het naar bedrijfscao-tjes ala Login van die "rechtverdraaier"uit Haarlem.

Wat ik me daarvan herinner, is een bepaling waarin stond dat werknemers naar de voorwaarden van hun woonland betaald mochten worden. Dus dat goedkope buitenlanders tegen een lager loon konden helpen om binnen hetzelfde bedrijf de lonen voor Nederlandse chauffeurs (die wonen in een land met hoge kosten en een hogere levenstandaard) op peil te houden.

Daar dacht men ook asociaal om te kunnen gaan met de arbeidsvoorwaarden van de chauffeurs.

Dat is natuurlijk maar net hoe iemand het bekijkt.

Met hetzelfde recht kan iemand zich afvragen of het in de "gelijk-werk-gelijk-loon-campagne" wel "sociaal" is om Nederlandse chauffeur geld te laten inleveren, om buitenlanders 4x zoveel te laten verdienen dan ze in hun thuisland zouden verdienen. En fikse loonsverhoging dus voor de buitenlander over de rug van de Nederlandse chauffeur. Het is maar wat men sociaal noemt.

Ik hoor Karel nergens over "slimmer"plannen"en over arbeidssystemen,

Wat bedoelt u hiermee?

Wat iemand van de vakbond daar meestal mee bedoelt? Namelijk de laatste paar chauffeurs hun vaste wagen afpakken en dan minder uren laten maken (waardoor ze goedkoper worden voor hun bazen) en het werk maar "beter" en "socialer" onder meer mensen verdelen?

nee we leggen het ondernemersrisico makkelijker bij de chauffeur omdat die toch niets durft te zeggen.

Dit is wel het grootste lul-argument wat opgevoerd wordt.

Wellicht is het u ontgaan in deze discussie, maar de chauffeur praat zelf mee over z'n eigen loon en de manier van berekenen, in het bedrijf wat hij het beste kent. Niet een paar cao-onderhandelaars ergens in een restaurant in Soest die ieder hun eigen stokpaardjes berijden en en passant voor zo'n 150.000 man in 8.000 verschillende bedrijven hetzelfde systeem heilig verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het valt me wel op dat "Het Plan van Karel" van werkgevers en eigen rijders kant hard wordt toegejuicht en er van chauffeurszijde er maar weinig positieve respons voor is. ;)

Dat verbaasd me niets.

Er zit hier geen dwarsdoorsnede van de chauffeurs die meereageren. Hetzelfde als het probleem is bij de achterban van de vakbonden die wel een cao voor iedereen afspreken. Die achterban die niet representatief is, zorgt ervoor dat er beslissingen worden doorgedrukt die door de meerderheid van de chauffeurs absoluut niet wordt gedragen.

Wat erin resulteert dat een cao met gemak met voeten wordt getreden. Omdat mensen er TE weinig van zichzelf in terugvinden wat van toepassing is op hun dagelijkse (werk-)situatie.

De Nederlandse chauffeur lijkt murw geslagen doordat hij telkens is teleurgesteld in de mooie verhalen van TLN, maar ook z'n eigen vakbonden. Daarnaast nog eens door de cao waarin bijvoorbeeld werkgevers lachend op die cao wijzen een zeggen: "Jongen niet zeuren, zo hebben ze dat voor jou afgesproken. Je moet niet bij mij zijn om daarover te klagen".

Ik ben trouwens verbaasd, dat niemand opmerkt dat die gehate doch door de vertegenwoordigers van chauffeurs goedgekeurde, gelegaliseerde diefstal van de staffelpauzes met mijn voorstel geheel is verdwenen.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Karel65 maar verder ben jij niet aan het werk hier op het forum.

Haha ..., het lijkt er soms wel op. :D

Maar nee, beslist niet. Welke regeling er wel of niet veranderd wordt of niet veranderd wordt, al zouden chauffeurs gratis gaan werken, of misschien wel het dubbele gaan verdienen, dat zal me ten diepste een zorg zijn. Of mijn spulletjes door een Hollander of een Italiaan of een Pool of Litouwer gebracht of gehaald worden, het maakt me feitelijk niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Karel,

blijf nou eens bij de feiten en haal geen metselaars en andere voorbeelden aan.

Uitzendkrachten in het BGV kan je niet negeren.

Wie heeft het over personeel betrekken bij tariefstelling? Ik niet dus geef er geen andere draai aan. misschien vindt u het gebruikelijk dat een chauffeur zijn beloning moet afstemmen op een tarief wat een opdrachtgever wilt betalen, ik niet. Dat noemen we oorzaak en gevolg omdraaien.

In die asociale Login cao stonden nog wel meer 'verbeteringen"al het om beloning en arbeidsvoorwaarden ging, maar dat hoef ik u wellicht niet uit te leggen.

Wat betreft uw opmerking over slimmer plannen en arbeidssystemen , wel als dat uw enige argument is over dit dan bevestigd u eigenlijk iets heel anders: Uw kruistocht tegen de vakbeweging en alles wat daar mee samenhangt.

Structurele en fatsoenlijke oplossingen zie ik in uw plan toch echt niet terug, als loondienstchauffeur dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ..., het lijkt er soms wel op. :D

Maar nee, beslist niet. Welke regeling er wel of niet veranderd wordt of niet veranderd wordt, al zouden chauffeurs gratis gaan werken, of misschien wel het dubbele gaan verdienen, dat zal me ten diepste een zorg zijn. Of mijn spulletjes door een Hollander of een Italiaan of een Pool of Litouwer gebracht of gehaald worden, het maakt me feitelijk niets uit.

Ook niet indirect Karel. Ik verdenk u er van dat u ergens in een hoekje van dit forum een bureau heeft staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel zeker respect hoe U hier bezig bent en kan het zelf niet helemaal peilen.

Ben maar gewoon int. chauffeurtje

Mooi wat U net schrijft , het maakt mij feitelijk niks uit.

Daar sluit ik mij bij aan het gaat mij om Sociale Uitbuiting en dat Europa west en oost worden gelijkgetrokken.

Het mag van mij graag over de ruggen gaan van de west Europese arbeiders, op dit moment worden ze allemaal werkloos dus geheel geen ruggegraat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beter lijkt mij om op 9 oktober mee te helpen voor een grondige verandering binnen EU verband en zeker niet per lidstaat, verdeel en heers.

Ik kijk wel linker uit om vakbonden over de rug van chauffeurs wederom een kans te geven om in Brussel hun eigen stokpaardjes te gaan berijden. :nee:

Een vorige keer drukten ze op die manier de 48-urige werkweek er stiekem door en CODE-95, de na- en bijscholing ( << klik !! < ).

Euforisch was men over het feit dat men nu eindelijk had weten bewerkstelligen dat het beroep chauffeur een "echt vak" zou worden. De vakbekwame Nederlandse chauffeurs zouden op het gebied van "kwaliteit" hun goedkopere collega's wel kunnen zweten. De angst was weg .., het beroep chauffeur was gered voor de hoog-opgeleide Nederlandse chauffeur. Geen wolkje aan de lucht, we konden de toestroom van goedkope chauffeurs met vertrouwen tegemoet zien. Geen centje pijn.

Dat was zo'n 15 jaar geleden ........... :ja:

Vraag de vakbonden er nu maar eens naar hoe ze in vredesnaam zo stom konden zijn om een regeling voor Nederlandse chauffeurs te bevechten waarin hij slechts 48 uur gemiddeld per week zou mogen werken. Eenzelfde regeling waarin tegelijkertijd werk bewerkstelligd dat z'n duur (en zelf) betaalde chauffeursdiploma ongeldig zou worden. Desgevraagd zullen uw vertegenwoordigers een beetje mummelen en naar Brussel wijzen, dat het de schuld van Brussel is.

Op de één of andere manier gaan ze liever uit de weg dat ze die regelingen zelf bevochten hebben in Brussel. En omdat ze hun achterban totaal niet kennen, kwamen ze toen terug uit Brussel met een regeling die hun eigen achterban niet echt pruimde.

Nu zal het de chauffeurs weer hetzelfde vergaan en de vakbonden zullen hun eigen politieke stokpaardjes weer berijden over de rug van de chauffeurs die met rode of oranje jasjes, vlaggetjes en petjes gaan staan zwaaien. mensen die zich over 5 of 10 of 15 jaar afvragen: "Wat heeft mij in vredesnaam toen bezield om in die onzin te geloven wat mij op de mouw werd gespeld. Hoe leg ik dat aan m'n zoon of dochter uit die ook chauffeur wilde worden. Dat ik ooit zo blind ben geweest om daar m'n snipperdagen voor op te nemen".

Dus daarom, rekent u absoluut niet op mij...! :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aangenaam Duke, ik weet niet wat er is in Spijkernisse?

Moet hier wel even schreeuwen ik kan mij niet langer beheersen.

Vind de gesprekken hier volgend op de problemen en meegaand met de ondergang van de west Europese arbeiders verdrietig.

Het draait alleen om onze eigen sector en daarin word gezocht naar oplossingen terwijl de oorzaak genegeert word.

Vind het zeer verdacht om dat woord maar te gebruiken dat de oorzaak genegeert word maar zoals ik al zij wij gaan onszelf niet beconcureren.

Hoeveel chauffeurs zijn er niet blij dat hun baas ook met OEMlanders rijd?? Oja die maken onze laatste salarissen mogenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kijk wel linker uit om vakbonden over de rug van chauffeurs wederom een kans te geven om in Brussel hun eigen stokpaardjes te gaan berijden. :nee:

Een vorige keer drukten ze op die manier de 48-urige werkweek er stiekem door en CODE-95, de na- en bijscholing ( << klik !! < ).

Euforisch was men over het feit dat men nu eindelijk had weten bewerkstelligen dat het beroep chauffeur een "echt vak" zou worden. De vakbekwame Nederlandse chauffeurs zouden op het gebied van "kwaliteit" hun goekoprer collega's wel kunnen zweten. De angst was weg .., het beroep chauffeur was gered voor de hoog-opgeleide Nederlandse chauffeur. Geen wolkje aan de lucht, we konden de toestroom van goedkope chauffeurs met vertrouwen tegemoet zien. Geen centje pijn.

Dat was zo'n 15 jaar geleden ........... :ja:

Vraag de vakbonden er nu maar eens naar hoe ze in vredesnaam zo stom konden zijn om een regeling voor Nederlandse chauffeurs te bevechten waarin hij slechts 48 uur gemiddeld per week zou mogen werken. Eenzelfde regeling waarin tegelijkertijd werk bewerkstelligd dat z'n duur (en zelf) betaalde chauffeursdiploma ongeldig zou worden. Desgevraagd zullen uw vertegenwoordigers een beetje mummelen en naar Brussel wijzen, dat het de schuld van Brussel is.

Op de één of andere manier gaan ze liever uit de weg dat ze die regelingen zelf bevochten hebben in Brussel. Maar omdat ze hun achterban totaal niet kennen, kwamen ze toe terug uit Brussel met een regeling die hun eigen achterban niet echt pruimde.

Nu zal het de chauffeurs weer hetzelfde vergaan en de vakbonden zullen hun eigen politieke stokpaardjes weer berijden over de rug van de chauffeurs die met rode of oranje jasjes, vlaggetjes en petjes gaan staan zwaaien. mensen die zich over 5 of 10 of 15 jaar afvragen: "Wat heeft mij in vredesnaam toen bezield om in die onzin te geloven wat mij op de mouw werd gespeld. Hoe leg ik dat aan m'n zoon of dochter uit die ook chauffeur wilde worden. Dat ik ooit zo blind ben geweest om daar m'n snipperdagen voor op te nemen".

Dus daarom, rekent u absoluut niet op mij...! :nee:

En de bonden zitten op de zelfde gedachten als de S.P.

Daarbij komt nog. Het is een harde klap geweest voor de bonden dat de S.P totaal buiten spel staat

Het is niet voor niks Dat bond genoten en S.P. Twee handen op een buik zijn

Het is jammer Vrije gedachten mag je niet hebben

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden