[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie truckers tegen buitenlanders


amstelbier

Recommended Posts

  • Forumlid

Het minimum tarief..!!

Uiteraard gaat het per ton/km. Het zal moeten worden opgebouwd in groepen, zeg tot 5 ton, 5 - 10 ton, etc. Uiteraard moet er ook rekening gehouden worden met volumineuze goederen. Dus bv als goederen minder dan 300kg mer m3 wegen gaan we over op het volumetarief of herberekenen we de vracht via een systeem naar een ton tarief. Ook moet er verschil zitten in lange afstands tarieven en korter bij. Ik stel voor onderscheid te maken tussen ritten tot 100 km, 100 - 250 km, 250 - 500 km, 500 - 1000 km, en meer dan 1000 km...

Zo, dat is begin. Iemand nog meer ideeën waar we rekening mee moeten houden..?? Kunnen we tol en maut er op de één of andere manier in verwerken..?? Moet er misschien voor ritten binnen 50 km een uurtarief komen..?? Krijgt iemand met een euro 2 wagen minder betaald..?? Tijdverlies wegens ferry's..??

Ik weet het niet hoor, wordt wel een ingewikkelde berekening, zo'n kilomter prijs...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
dat ook die op verre afstand andere kosten heeft ( uitslapen enz )

Hoe bedoel je dat????:eek::eek:

Lees overnachten :ja: Hoe of waar ? Dat is de chauffeur zij keuze . Ik begin " bepaalde " te begrijpen dat ze het de ver van mijn bed show vinden als ze in twijfel gaan trekken . Je mag gerust van mij morgen een ritje rijden " ik betaal je wel een keer " :ja: Welke keer ? Wel die ene keer dat ik je nu niet wilde betalen :stom: .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik begriijp jullie totaal niet meer , niemand is tevreden iedereen is de oostblokkers beu en niemand vind het wat meer te verdienen ?

Denk door zo bij de pakken te blijven zitten en de kat uit de boom te kijken de Nederlandse toekomst er zeer somber uit zal zien .

Waar zit de logica dat een opdrachtgever:leverancier meer macht heet dan degene die zijn spullen moet vervoeren ! ? kunnen we beter allemaal morgen alles verkopen en dat ze dan allemaal zelf trucks aanschaffen , dan zullen ze pas beseffen hoe duur hun transport is .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begriijp jullie totaal niet meer , niemand is tevreden iedereen is de oostblokkers beu en niemand vind het wat meer te verdienen ?

Denk door zo bij de pakken te blijven zitten en de kat uit de boom te kijken de Nederlandse toekomst er zeer somber uit zal zien .

Waar zit de logica dat een opdrachtgever:leverancier meer macht heet dan degene die zijn spullen moet vervoeren ! ? kunnen we beter allemaal morgen alles verkopen en dat ze dan allemaal zelf trucks aanschaffen , dan zullen ze pas beseffen hoe duur hun transport is .

Maar dirk, kom dan met een oplossing, want die minimale km prijs is dat niet. Stel je nu voor dat je word uitgenodigd om aan een of andere onderhandelingstafel plaats te nemen en je krijgt tegenargumenten zoals je hier de hele middag gehoord heb, dan kan je niet elke keer hetzelfde riedeltje blijven zeggen, dan moet je met goede argumenten komen. Je gaat daar met mensen om de tafel zitten die heel goed en glad kunnen praten, anders hadden ze daar namelijk niet gezeten.

Ik begrijp je bedoeling en het doel je nastreefd maar ik heb de oplossing nog niet voorbij zien komen,.... helaas, en dat meen ik echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in Italië kunnen ze het toch , waarom niet bij ons dan ? ge moet maar eens kijken op volgende link !

http://www.trasportounito.org/writable/252_COSTI_MINIMI_REALI_20120510.pdf

Ziet er keurig netjes uit. Mijn Italiaans is niet zo heel goed moet ik toegeven maar het ziet er uit als de kostprijsberekening van een vrachtwagen, dat is iets dat elke transportondernemer zou moeten kunnen maken.

Misschien lees ik het niet goed, excuses dan daarvoor, maar ik zag verschillende berekening tussen 100.000 km per jaar en 120.000 km per jaar. Daar heb je als verlader geen bal mee te maken. Of moet ik dan de ritafstand gaan omrekenen naar een jaarkilometrage..??

Werkt het tairef alleen voor FTL, volle belading..?? Wat te doen met een partijtje van 10 europallets, 10 ton totaal..??

Of staat dat allemaal al ergens geschreven, zoals gezegd, mijn Italiaans is heel slecht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begriijp jullie totaal niet meer , niemand is tevreden iedereen is de oostblokkers beu en niemand vind het wat meer te verdienen ?

Denk door zo bij de pakken te blijven zitten en de kat uit de boom te kijken de Nederlandse toekomst er zeer somber uit zal zien .

Bij de pakken neerzitten helpt niet, maar dat wil niet zeggen dat ik de oplossing zie in een vaste kilometerprijs...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar dirk, kom dan met een oplossing, want die minimale km prijs is dat niet. Stel je nu voor dat je word uitgenodigd om aan een of andere onderhandelingstafel plaats te nemen en je krijgt tegenargumenten zoals je hier de hele middag gehoord heb, dan kan je niet elke keer hetzelfde riedeltje blijven zeggen, dan moet je met goede argumenten komen. Je gaat daar met mensen om de tafel zitten die heel goed en glad kunnen praten, anders hadden ze daar namelijk niet gezeten.

Ik begrijp je bedoeling en het doel je nastreefd maar ik heb de oplossing nog niet voorbij zien komen,.... helaas, en dat meen ik echt.

wat is voor jullie de oplossing dan ? misschien een meter zoals in een taxi op de dash plaatsen ? je moet toch allemaal toegeven dat transport gewoon te goedkoop is !?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat is voor jullie de oplossing dan ? misschien een meter zoals in een taxi op de dash plaatsen ? je moet toch allemaal toegeven dat transport gewoon te goedkoop is !?

Dirk, ik heb de oplossing niet buiten wat EJD vanmiddag schreef en dat is natuurlijk niet reeel al zoudat voor sommige forumleden dat wel de ultime natte droom zijn. Ik denk toch dat de oplossing uit flexibiliteit en de economie zelf moet.komen. Zolang de economie blijft kwakkelen komt er geen oplossing/ verandering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat is voor jullie de oplossing dan ?

In Noord-Korea gaan wonen en daar eigenrijder worden.

Dat land staat erom bekend dat daar alles tot in de puntjes is geregeld. Van wat iemand mag (of moet) verdienen, wat een schroefje in een computer mag (moet) kosten en hoe duur uiteindelijk het hele apparaat mag zijn. Tot aan wat men op internet wel of niet mag bekijken wanneer iemand uiteindelijk zo'n apparaat heeft weten te bemachtigen.

Men heeft daar dan ook een bloeiende economie, waar alles tot in het kleinste gaatje is geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwam deze week nog ergens een bericht tegen dat Agrifirm (forfarmers) al hun auto`s weg doen en onder brengen bij een externe vervoerder nog voor eind 2014.

De basis van die stap is dat men geen kant uit kan met de dichtgetimmerde arbeidsvoorwaarden van chauffeurs die geen enkele kant op willen.

Men hoopt met deze stap dat deze chauffeurs dan bij echte transportbedrijven terechtkomen waar ze een beetje gedresseerd kunnen worden en weer met beide voetjes op aarde komen te staan.

Ingehuurde vervoerders zijn niet alleen goedkoper, maar veel flexibeler in hun dienst verlening. Bijvoorbeeld leveringen in het weekend, wanneer een boer eens niet goed heeft opgelet en opeens door z'n voer heen blijkt te zijn op zaterdagavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in Italië kunnen ze het toch ,

Kunt u er wat meer over vertellen wat dit in Italië inhoudt en hoe dat dan uitwerkt.

Op de één of andere manier zou het mij toch heel bekend moeten voorkomen wanneer dat in Italië iets te maken zou hebben met tarieven die betaald zouden moeten worden aan vervoerders/dienstverleners. Maar het zegt me werkelijk helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het gevaar is dat de vakbonden zo'n actie misbruiken (over de rug van goedgelovige chauffeurs) om hun eigen stokpaardjes te berijden in Brussel.

De (Belgische) vakbonden die deze actie samen met andere Europese vakbonden nu op touw zetten hebben ons ook opgezadeld met de 48-urige werkweek en de Code-95. Lees HIER ( << klik !! ) maar eens hoe lyrisch ze waren over deze bereikte vooruitgang na keiharde acties en jarenlange campagnes samen met o.a. de Nederlandse vakbonden.

De "oplossing" die dergelijke vakbonden zien voor de problemen hebben nog nooit in het voordeel van de chauffeurs gewerkt. Alleen maar in het nadeel om de chauffeurs nog onaantrekkelijker (en duurder) te maken ten opzichte van hun Oost-Europese collega's. Als er straks weer een "bevochten oplossing door allerlei nieuwe regels" uitrolt, kunnen de chauffeurs die aan de actie hebben meegedaan zichzelf wel voor de kop slaan, omdat ze zich daarvoor hebben laten misbruiken. En de vakbonden zwijgen het liefst maar in alle toonaarden over hun betrokkenheid in de totstandkoming van die regelgeving, net als 10 jaar later het geval was met de 48-urige werkweek en nu met dat code-95-gedoe. Ja .., oké ..., ze wijzen naar "Brussel" en doen er het liefst het zwijgen toe aangaande hun eigen betrokkenheid. Omdat hun achterban de uitkomsten niet zullen pruimen.

Het blijft een komische man, deze Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar dirk, kom dan met een oplossing, want die minimale km prijs is dat niet.

Ik zie het ook totaal niet.

Want wat wil men dan met een minimumprijs bereiken (gesteld dat het wettelijk haalbaar zou zijn)? Wettelijk meteen vastleggen dat het werk voor die minumumprijs niet aan een bedrijf uit het Oostblok mag worden gegund?

Want het lost niets op aan het feit dat bedrijven aan het Oostblok doorgaans ALTIJD kunnen rijden voor de prijs die een Nederlandse vervoerder met personeel en een fatsoenlijke bedrijfsinfrastructuur/bedrijfsvoering "nodig heeft".

Net als de situatie bij eigenrijders eigenlijk is. Die Oostblokkers en eigenrijders lachen zich een krul in de staart bij een dergelijk verplicht minimumtarief. Dan hoeven ze zelf niet meer te rekenen, maar kunnen overal ja op zeggen. Ze kunnen het er altijd voor doen, omdat hun kosten gewoon anders (lees: veel lager) liggen.

Komt er dan ook meteen een wettelijke voorziening voor een bepaald toedelingssysteem waar verladers zich aan moeten gaan houden? Wanneer bijvoorbeeld 30 verschillende vervoerders gaan vechten omdat ze diezelfde, enkele rit per se willen doen die te vergeven is.

Of komt het er dan op neer welke vervoerder de verlader een keer gratis trakteert op een nacht met 2 prostituees. Of komt daar een soort opbodsysteem dat het eindig bij een wilde nacht in het vooruitzicht gesteld met minimaal 3 prostituees, waarvan minimaal 1 minderjarig, ontbijtje toe. Een soort bungabunga-partijtje.

De vervoerder die voor de verlader de meeste "toegevoegde waarde" levert, krijgt uiteindelijk die rit voor dezelfde minimumprijs waar eigenlijk op dat moment veel meer gegadigden voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dirk, je bent toch ondernemer? Dat er geen droge boterham meer is te verdienen in het transport dat weet je nu al. En dat de kapers op de kust staan ook.

CHauffeurs mobiliseren voor een mega-actie als een wegblokkade lukt je ook niet. Oftewel, je vecht, dat is goed, maar tegen de bierkaai.

Onderneem wat anders. Of neem nog een trekker en gooi er een Bulgaar op. Eentje die 4 weken op en een weekje af werkt. Hij zorgt voor wat meer winst in je bedrijf. Begin je eigen verladersbureau. Je zit volgens mij al even in het vak. Je hebt je netwerk.Ga zelf vrachten handelen en verdeel ze onder de enige echte Belgische chauffeurs.

Bovendien vraag ik me zo nu en dan wel eens af of alle drukte die we nu maken voor de Poolse tsunami aan transporteurs wel echt nodig is.

We zitten nog steeds in een dal qua economie. Het aantal vrachten is, naar mijn idee(voor cijfers moet je bij Karel65 zijn), nog steeds laag.

Straks als er een flinke lichting chauffeurs met pensioen gaat, de economie weer gaat draaien, zijn we dan de Polen problematiek niet ineens weer vergeten?

Het werk verandert. Alles verandert. Verander mee of ga wat anders doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zag wat vrouwen van lichte zeden voorbijkomen. Karel is zijn eigen cf feestje aan het organoseren.

Ik heb wat ervaring met de kleine geneugten die prijsafspraken met zich meebrengen. :p

O.a in de bouwsector. Perfect systeem, wat prima werkte. Totdat verongelijkte mensen hun mond voorbij gingen praten en bleek dat de overheid en de samenleving als geheel wat minder gecharmeerd was van dergelijke systemen en toewijzingsprocedures. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden