[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie truckers tegen buitenlanders


amstelbier

Recommended Posts

Gast trucker10
¨'

..Maar dat kunnen we niet hard op zeggen dus doen we dat maar op deze manier....

Ik zeg: Afschaffen, direct!

anders zijn de jongens die gestudeerd hebben ol gebakken lucht te verkopen in hun het gebeten :-) en nee ik zou der nu graag bijten omdat het er kan stinken .

100 % met U eens , afschaffen dir handel , het is enkel gericht op geld .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
...maar Noren in Europa zie je bijna niet meer....

van Lokeren die vol stond met Nor Cargo auto's?

Die ze je niet meer he!!!

.

Inderdaad. Die zie je niet meer.

Nu staat het op Hazeldonk vol met wagens van

http://farm8.staticflickr.com/7149/6738946325_dd985435d1_z.jpg

Willem, het gaat hier niet om wel/geen oostblokkers, het gaat om naleving van regels.

Niemand is hier tegen buitenlanders, dat heeft de Telegraaf er van gemaakt, het enige wat telt is een gezonde sector.

Niet steeds met die Hollanders aankomen die in Noorwegen hun toertjes maken, die gaan met hun vrachtwagen weer naar huis en consumeren.

Hier komen busladingen vol MOE-landers om tussen Belgie/Nederland/west-Duitsland en noord-Frankrijk te pendelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het gaat om naleving van regels.

het enige wat telt is een gezonde sector.

Niet steeds met die Hollanders aankomen die in Noorwegen hun toertjes maken, die gaan met hun vrachtwagen weer naar huis en consumeren.

Hier komen busladingen vol MOE-landers om tussen Belgie/Nederland/west-Duitsland en noord-Frankrijk te pendelen.

Die oostblokkers doen exact t zelfde;zij gaan ook nar huis en consumeren,dat doen zij daar thuis,net als die NL'er dat ook thuis doet en niet(of zo min mogelijk )in Noorwegen.

En als Nederlanders de kans zouden hebben om de auto te laten staan in Noorwegen en de chauffeurs met bussen aan te voeren zal men dat snel doen(beter geen slapende honden wakker maken:D)

Wat die MOE landers tussen NL-B- D en noord(en zuid)F doen is tenminste nog internationaal vervoer,dat is waar wij in de loop van de jaren zelf groot van geworden zijn.

De Nederlander of Belg die alleen in Noorwegen binnenlands vervoer verricht doet cabotage,das heel wat anders.

Als er al Noorse bedrijven zijn die hun eigen auto's opruimen,zoals Willem zegt,en hun ladingen door Nederlanderrs en Belgen laten vervoeren wil dat zeggen dat die bedrijven daar blijkbaar meer mee kunnen verdienen en zijn deze Nederlandse of Belgische bedrijven die daar rijden geen haar beter dan de MOE lander die hier cabotage doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HvA, en welke regels worden er dan niet nageleeft?

Int transport mogen ze doen. Dus die hele groep valt al af.

1 Rit int, en dan 3 ritten binnenland, en dan het land weer uit, mag ook. Dus die groep valt ook af.

In NL non stop binnenland rijden mag niet, maar er staat geen boete op. En hoe groot zo die groep zijn die dat doet?

Dan zijn er de buitenlanders op Nederlandse/Belgische auto's.

Wie neemt dat volk aan?

Wie betaald dat volk onder de maat?

De werkgevers toch? Westerse werkgevers. Nederlandse en Belgische.

Dezelfde werkgevers die 'jullie' eruit gooien.

In mijn ogen is de werkgever dan schuldig. Maar de schuld word gelegt bij die buitenlandse chaufeurs. En dat is raar he.

Jou baas betaald slecht, en dat is jou schuld chauffeur.

En de verlader hoef je de schuld ook niet tegeven. Die bied vracht aan, en het staat je vrij om het antenemen. Het is geen verplichting.

Neem Dirk, jaren lang in de containers gereden, en die prijs stond hem niet meer aan. Stoppen doet die niet, nee hij gaat in een andere tak van transport beginnen. Net of ze daar nog niet genoeg auto's hebben.

Weet je waar de schuldvraag van het hele probleem ligt, bij de werkgevers in het Westen. Die zijn voor prijzen gaan rijden wat niet uitkon, en die zijn gaan zoeken naar manieren om goedkoper tekunnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zeg je wat.

Dirk Zegers zijn betoog gelezen?

In het buitenland zitten ze in een schoollokaal. Geen idee waar het over gaat, maar aanwezig zijn is genoeg.

In NL is het niet anders.!!!!

En terwijl krijgen de Belgen de code 95 alvast bij voorbaat.

Maar daar hoor je Dirk niet over.

Men woorden niet omdraaien he makker !

Ik heb geschreven in de kempen bij ons zitten de oosteuropeanen mee in de klas bij de belgen ! ni in het buitenland !

En euh , ik heb gezegd dat iedereen wil dat er wat gebeurd aan de oostblokkers maar controleer ons niet ! heb ik aan toegevoegd , elke belg of nederlander dat met een magneet rijdt evengoed een fraudeur is ! heb zelfs nog gezegd dat ze in nederland daar zelfs de prijs mooiste van nederland voor krijgen voor het rijden met 2 tacho's ! en ik heb met oosteuropeanen gesproken , niet over wat ze verdienen maar wel over de lusten die ze van ons land willen en niet de lasten !

Als ik in de containers men kost niet meer verdien en elke dag amok moet maken om de prijzen , dan moet ik volgens jou maar stoppen dan ? ik mag geen andere sector aansnijden waar ze nog wel goed betalen ? hoe ben jij nu bezig jom ? waarom ben jij naar finland getrokken ? moest je soms gaan lopen in Nederland werdt het te warm , of was uw bevrachtingskantoortje geen succes ? dat je dan maar in Noorwegen bent beginnen rijden ! voorladen voor uw Moe chauffeurs ? kweet het niet ze ! maar je zit in elk bericht dat je post men woorden om te draaien !

Ben jij soms bezeten van mij ofzo ? wil je een zoen misschien ? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus ook met de code 95 word al niet meer serieus omgegaan. En dan niet eens door de oostblokkers maar.door.de.belgen. Niet dat ik dat niet verwacht had maar toch.

Ik ga maar weer even de prijs verzieken deze week. Er is al een hoop onzin gezegd in dit topic , je moet oppassen dat je het niet overneemt....

azo heeft er een kantoortje gebeld om effe in te springen ? die andere draaid gewoon men woorden om ! bij ons kan je geen code 95 kopen die lessen moet je echt volgen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HvA, en welke regels worden er dan niet nageleeft?

Int transport mogen ze doen. Dus die hele groep valt al af.

1 Rit int, en dan 3 ritten binnenland, en dan het land weer uit, mag ook. Dus die groep valt ook af.

In NL non stop binnenland rijden mag niet, maar er staat geen boete op. En hoe groot zo die groep zijn die dat doet?

Dan zijn er de buitenlanders op Nederlandse/Belgische auto's.

Wie neemt dat volk aan?

Wie betaald dat volk onder de maat?

De werkgevers toch? Westerse werkgevers. Nederlandse en Belgische.

Dezelfde werkgevers die 'jullie' eruit gooien.

In mijn ogen is de werkgever dan schuldig. Maar de schuld word gelegt bij die buitenlandse chaufeurs. En dat is raar he.

Jou baas betaald slecht, en dat is jou schuld chauffeur.

En de verlader hoef je de schuld ook niet tegeven. Die bied vracht aan, en het staat je vrij om het antenemen. Het is geen verplichting.

Neem Dirk, jaren lang in de containers gereden, en die prijs stond hem niet meer aan. Stoppen doet die niet, nee hij gaat in een andere tak van transport beginnen. Net of ze daar nog niet genoeg auto's hebben.

Weet je waar de schuldvraag van het hele probleem ligt, bij de werkgevers in het Westen. Die zijn voor prijzen gaan rijden wat niet uitkon, en die zijn gaan zoeken naar manieren om goedkoper tekunnen werken.

Laatste poging:

blablabla Nor Cargo - Sties - Bring blablabla

Inderdaad. Die zie je niet meer.

Nu staat het op Hazeldonk vol met wagens van

http://farm8.staticflickr.com/7149/6...985435d1_z.jpg

Willem, het gaat hier niet om wel/geen oostblokkers, het gaat om naleving van regels.

Niemand is hier tegen buitenlanders, dat heeft de Telegraaf er van gemaakt, het enige wat telt is een gezonde sector.

Verdraai toch niet steeds alles, lees eerst wat er getypt word.

Natuurlijk zijn het de werkgevers, wie anders?

Daar is heel die actie dus om begonnen.

Is het nu zo raar dat er bepaalde organisaties de werkgevers willen vragen om iedereen als 'mensen' te behandelen?

Werken voor 3 of 4 euro per uur is niet normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk, ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nl moet je scholing volgen. Aanwezig zijn is genoeg. Je moet niet slagen, maar alleen aanwezig zijn.

Dan kan die leraar voor de klas netzo goed Pools, Turks of Chinees praten. Als je maar aanwezig ben geweest.

Dat die buitenlanders in Belgie in een klas zitten, en de taal niet begrijpen, lijkt natuurlijk raar. Maar volgens de regels kan het.

Dan moet men de regels veranderen.

Daar ben jij misschien ook mee bezig, en ik weet niet of een verandering van die regels een verbetering gaat worden. En daarmee bedoel ik voor onszelf.

Jij zat in de containers, en nu doe je iets anders.

Ik weet niet wat je nu doet, maar laat ik de ferry's als voorbeeld nemen.

Als er 1000 vrachten zijn in de ferry's, en er zijn 1000auto's, dan is het mooi gelijk verdeelt.

Nu ga jij ook in de ferry's. 1000 vrachten, maar nu 1001 auto's.

Er is een overschot aan auto's, en dat doet de prijs dalen. (Jij ben niet de enige die zijn heil gaat zoeken in de ferry's.)

Als het in de containers niet meer gaat, moet je dan stoppen? Nou eigelijk wel.

Doordat je nu in de ferry's gaat(Als voorbeeld he.), help je mee daar de prijzen onder druk tezetten.

Dat doe jij niet bewust, dat weet ik ook wel.

Maar zwart/wit gezien, zou je moeten stoppen ja. En met jou nog vele.

Als de verhouding 1000vrachten, en 900 auto's komt teliggen, dan kunnen de vrachtprijzen omhoog.

Niet zolang er een overschot aan auto's is, of teweinig vrachten.

Andere optie is, je blijft in de containers, verkoop je Scania, en koop een kale Daf75 van 8jaar oud. Je kostprijs daalt dan een stuk.

En wat een ander al schreef, en/of je zet een Bulgaar op die Daf 75.

Met die Daf75, met een Bulgaar erop kan je nog winst maken ook.

Maar nu zal je zeggen dat je je eigen niet zover gaat verlagen. Ok dat mag, dat is jou keuze.

Echter weet je ook dat er genoeg collega transporterus zijn die zich daarwel toe verlagen.

Het het is niks persoonlijks hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nu zo raar dat er bepaalde organisaties de werkgevers willen vragen om iedereen als 'mensen' te behandelen?

Werken voor 3 of 4 euro per uur is niet normaal.

Nee, dat is niet raar. Mag je ze vragen.

Voor 3-4Euro werken zal waarschijnlijk niet normaal zijn, maar niemand verplicht ze toch?

Lid JP Visser werkt met behoud van uitkering.

Zijn uitkering is 830Euro, en hij werkt 70uur/week. Zegt die zelf.

Dat is 280uur voor 830Euro. Dat is 3 Euro per uur.

Normaal zal het niet zijn, maar hij is blij dat die werk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jongens, het is gewoon een kwestie van marktwerking....

Worden er meer goederen verkocht, dan is er meer behoefte aan transport, gaan de (vracht)prijzen omhoog.

En andersom natuurlijk ook.

Het is gewoon nog steeds crisis, dus hebben we dit ge-eikel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nl moet je scholing volgen. Aanwezig zijn is genoeg. Je moet niet slagen, maar alleen aanwezig zijn.

Dan kan die leraar voor de klas netzo goed Pools, Turks of Chinees praten. Als je maar aanwezig ben geweest.

Dat die buitenlanders in Belgie in een klas zitten, en de taal niet begrijpen, lijkt natuurlijk raar. Maar volgens de regels kan het.

Willem , als het toegelaten is antwoord ik op deze vraag .

Ook bij ons in België is het enkel aanwezig zijn in die les(sen) straffer nog als ik 5 maal dezelfde module volg ( aanwezig ben ) heb ik 5 attestjes en deze geven me recht op de code 95 die ik pas inlever in 2016 .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

azo heeft er een kantoortje gebeld om effe in te springen ? die andere draaid gewoon men woorden om ! bij ons kan je geen code 95 kopen die lessen moet je echt volgen !

Zoals ik al eens eerder hier gezegd heb, ik he respect voor de manier waarop u het probleem onder de aandacht probeert te brengen. Ik zou dat niet kunnen. Zeker niet als ik mijzelf daar de hele dag nog voor moet verandwoorden ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook bij ons in België is het enkel aanwezig zijn in die les(sen) straffer nog als ik 5 maal dezelfde module volg ( aanwezig ben ) heb ik 5 attestjes en deze geven me recht op de code 95 die ik pas inlever in 2016 .

Ik heb geschreven in de kempen bij ons zitten de oosteuropeanen mee in de klas bij de belgen ! ni in het buitenland !

En euh , ik heb gezegd dat iedereen wil dat er wat gebeurd aan de oostblokkers maar controleer ons niet !

Trucker10. Jij heb al geschreven dat jullie die code 95 alvast krijgen. Om problemen in Frankrijk tevoorkomen.

Dirk is een van de mensen die op een podium is gaan staan.

Om misverstanden aan tekaarten. Mooi natuurlijk.

Maar ik hoor Dirk over Oostblokkers, maar als ik nu deze stukjes leest, dan denk ik tja......

Dan mag die code 95 in het Oostblok misschien niet veel voorstellen, maar in het Westen, in dit geval Belgie dus ook niet.

Dirk 'preekt' daarom scheef.

En de gevolgen laat zich wel raden. Brussel luistert, en Brussel grijpt in. Lees de regels worden nog strenger.

Karel65 waarschuwt daar al vaker voor. Hoe meer regels, hoe lastiger het werken word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dirk, ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nl moet je scholing volgen. Aanwezig zijn is genoeg. Je moet niet slagen, maar alleen aanwezig zijn.

Dan kan die leraar voor de klas netzo goed Pools, Turks of Chinees praten. Als je maar aanwezig ben geweest.

Dat die buitenlanders in Belgie in een klas zitten, en de taal niet begrijpen, lijkt natuurlijk raar. Maar volgens de regels kan het.

Dan moet men de regels veranderen.

Daar ben jij misschien ook mee bezig, en ik weet niet of een verandering van die regels een verbetering gaat worden. En daarmee bedoel ik voor onszelf.

Jij zat in de containers, en nu doe je iets anders.

Ik weet niet wat je nu doet, maar laat ik de ferry's als voorbeeld nemen.

Als er 1000 vrachten zijn in de ferry's, en er zijn 1000auto's, dan is het mooi gelijk verdeelt.

Nu ga jij ook in de ferry's. 1000 vrachten, maar nu 1001 auto's.

Er is een overschot aan auto's, en dat doet de prijs dalen. (Jij ben niet de enige die zijn heil gaat zoeken in de ferry's.)

Als het in de containers niet meer gaat, moet je dan stoppen? Nou eigelijk wel.

Doordat je nu in de ferry's gaat(Als voorbeeld he.), help je mee daar de prijzen onder druk tezetten.

Dat doe jij niet bewust, dat weet ik ook wel.

Maar zwart/wit gezien, zou je moeten stoppen ja. En met jou nog vele.

Als de verhouding 1000vrachten, en 900 auto's komt teliggen, dan kunnen de vrachtprijzen omhoog.

Niet zolang er een overschot aan auto's is, of teweinig vrachten.

Andere optie is, je blijft in de containers, verkoop je Scania, en koop een kale Daf75 van 8jaar oud. Je kostprijs daalt dan een stuk.

En wat een ander al schreef, en/of je zet een Bulgaar op die Daf 75.

Met die Daf75, met een Bulgaar erop kan je nog winst maken ook.

Maar nu zal je zeggen dat je je eigen niet zover gaat verlagen. Ok dat mag, dat is jou keuze.

Echter weet je ook dat er genoeg collega transporterus zijn die zich daarwel toe verlagen.

Het het is niks persoonlijks hoor.

Ten eerste vind ik dat persoonlijk niet normaal dat ze zo maar in de les komen zitten ! ook is het bij deze aangertoont dat die code 95 totaal geen meerwaarde brengt aan ons beroep! en ten derde jij moet precies altijd gelijk hebben !

omdat ik dat schreef over die klas wil da niet zeggen dat ik da normaal vind , dat je u gefixeert hebt op mij is wel heel duidelijk !

ten eerste hoef ik niet aan uw neus te hangen waarom ik ben veranderd en wat ik doe ! daar heeft niemand een boterham minder voor moeten eten !

al eens bij stil gestaan dat jij evengoed een Noor zen job in neemt ? ik rij tenminste binnen men eigen grenzen zonder ook ùaar 1 regel te overtreden ivm cabotage of rij en rust tijden !

en steeds men dikke scania , die is volledig betaald en zou totaal niet weten waarom ik deze moet weg doen , da zit u echt dwars he man die wagen ? krijg je da ni van uw baasje zoiets in noorwegen ofwa ?

en verder zie ik hier eigenlijk niet veel volk meer zitten op dit forum , buiten een gepensioneerde vakbondsman , een betweter uit noorwegen, een anonieme TLN-er , en aan de duizende posts te zien veel mannen met heeeeeeeeel veeeeeeel tijd die zeker niet op een vrachtwagen zitten

het is niks persoonlijks hoor !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en verder zie ik hier eigenlijk niet veel volk meer zitten op dit forum , buiten een gepensioneerde vakbondsman , een betweter uit noorwegen, een anonieme TLN-er , en aan de duizende posts te zien veel mannen met heeeeeeeeel veeeeeeel tijd die zeker niet op een vrachtwagen zitten

Ik mag Dirk wel. Hij durft het tenminste te zeggen :ja:

Nog iets over de auto van Dirk. Zag hier ergens, weet niet meer waar, dat Karel65 daar ook over begon te zagen. Dus omdat Dirk een mooie auto heeft, mag hij niet voor zichzelf op komen. Pas als hij een standaard kale DAF 75 van 8 jaar oud zou hebben zou dat mogen? Is toch onzin? Waarom is Dirk eigen rijder geworden? Omdat hij met een kale DAF 75 wou gaan rijden? Dan had hij net zo goed bij Hereijgers kunnen gaan solliciteren.

Als ik het mag zeggen: vele bijeenkomsten van vakbonden, zoals in Zwolle enzo. Nog meer gepraat hier op dit forum over oostblokkers die ons werk af pakken. Maar weinig actie wat er tegen wordt ondernomen. En Dirk is Dirk. Misschien lult hij voor 5, maar daar houdt het mee op. Hij kan een paar man mobiliseren, maar daar houdt het mee op. Als er in NL en B meerdere types zoals Dirk waren, die gewoon voor zichzelf en hun inkomen op zouden komen, was het denk ik niet zo uit de klouwen gelopen als dat het nu is.

Als er 10 jaar geleden bij een bedrijf als Vos duizend Dirken hadden gewerkt, dan waren ze niet allemaal vervangen door eerst Polen en daarna Roemenen. Die 1000 Dirken hadden wel samen iets ondernomen. Maar nee, wat zaten er? Praters. Geen-daden-maar-woorden-mannen. Wat resulteerde dat alle westeuropeanen op een paar bruinwerkers na eruit geboemeld zijn in Oss.

En we hebben de like en share functie nu. In één woord geweldig. Daar zit de geen-daden-maar-woorden-chauffeur op te wachten. Maar het zou toch best wat zijn als er eens wat meer collega's hier openlijk zouden zeggen dat Dirk best goed bezig is. Voor zichzelf, voor de eigen-rijder en voor de loondienstchauffeur. Want alle 3 die groepen raken werk/inkomen kwijt door goedkope concurrentcollega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Trucker10. Jij heb al geschreven dat jullie die code 95 alvast krijgen. Om problemen in Frankrijk tevoorkomen.
Ja tot zolang de vrijstelling loopt kan een oude rot in het vak deze op zijn rijbewijs laten aanbrengen met vervaldag 09-09-2016.

Maakt het nu uit of ik tijdens de vrijstelling deze der op heb of niet , NEE enkel voor de Franse politie die hun eigen wetgeving strenger hebben aangepakt , maar waar evenveel zonder code 95 rondrijden dan die ze al hebben .

Dan mag die code 95 in het Oostblok misschien niet veel voorstellen, maar in het Westen, in dit geval Belgie dus ook niet.

Dirk 'preekt' daarom scheef.

Wat heeft dit nu allemaal te maken met wat Dirk preekt ?

Als jij je morgen een nieuwe auto koopt en je krijgt een voorlopige verzekering , mag je dan rijden of mag je niet rijden ? Nee volgens jouw niet want je hebt die voorlopige verzekering en geen .

Hier voel ik dat je pissig bent omdat de wetgeving van O dat Belse land waar ze achter iedere hoek den Ollander staan op te wachten iets soepelder is dan de stijvige Haagse stropdassen .

Net zoals je steeds over de E6 cao betaling bezig bent , hoeveel en welke grenzen moet je aandoen , hoeveel nachten , weekends moet je van huis weg zijn ?

Ja hoor alles is terug te vinden , ook de waarschuwingen aan het adres van de chauffeurs om zich tijdig in te schrijven voor de code95 daar de capaciteit kleiner is dan de vraag die zal gesteld worden vanaf 2014 .

Waarom zijn ZZP'ers vrijgesteld van code 95 ? tja die paar uur dat ze rijden moet evengoed de CMR , tacho , vrachtbrief , stuwing enz. in orde zijn .

Mag ik ook een vermoeden hebben dat er tijdens de opleiding(en) in Nederland ook een oogje dichtvalt tijdens de opleiding ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er word elke keer geschreven over het/een probleem.

Maar er is niet 1 probleem, het zijn vele probleempjes, en dat maakt het tot een groot probleem.

Er is daarom ook niet 1 oplossing. Er zullen vele oplossingjes moeten komen.

Zoals ik al eerder schreef, stop met Oostblok op 1 hoop tegooien. Bekijk de landen apart. Men schrijft altijd over Polen en Bulgarije.

En Polen en Bulgerije verschillen onderling al genoeg.

We zijn ook niet zomaar in het probleem, lees problemen, gekomen. Dat is een op een stappeling.

We moesten allemaal aan de rijtijdenwet.

We moesten allemaal aan de tachograaf.

We moesten allemaal aan de begrenzer.

We moesten allemaal aan de digitale tachograaf.

We moesten allemaal aan de 48urige werkweek.

We moeten allemaal aan de max 90rijuren in de 2 weken.

We moeten allemaal aan de verplichte wekelijkse rust voldoen.

We kregen allemaal temaken met de vernieuwde rijtijdenwet, en de verplichte 11uur rust.

En met de komst van de digitale tacho, is de controlle makelijker en precieser geworden.

Waarin kan je je dan nog onderscheiden?

In de taal/talen word vaak gezegt. Nou de Oostblokkers hebben wel bewezen dat de taal zo belangrijk niet is.

In loonkosten dan? Lijkt me niet, wat dat ga je van 'hun' nooit winnen. 'Hun' tussen haakjes, want een Duitser is en was goedkoper als en Nederlander.

Het verschil in loonkosten bestond al voordat de muur viel.

Er is eigelijk nog maar 1 ding waarin je je kan onderscheiden, en dat is die wagen zo rendabel mogelijk inzetten.

Mijn werkgever werd genoemt, dus zal ik die ook als voorbeeld gebruiken.

HvA maakte de opmerking dat Hazeldonk 'vol' staat met auto's van ons. Klopt. Mensen die al langer meelezen weten ook hoe en waarom die auto's daar staan.

Zouden het echt elke keer dezelfde auto's zijn, dan staan die auto's daar 3x per week. 3x per week Padborg -> Bourlogne sur mer --> Padborg. 6000km per week. En dan blijft er nog een dag van de week over.

Ik/wij doen het aan deze kant. En de mensen die langer meelezen weten ook hoe wij hier werken.

Morgenavond ben ik weer thuis. Dan ben ik 11dagen onderweg geweest. 1 dag 24uur gemaakt. En dan heb ik 111-112uurtjes gemaakt. (55-56uur per week.)

Echter gaat de auto wel door. Ik start hem morgen, en die auto stopt niet meer voor Donderdagmorgen. Wat die daarna gaat doen weet ik niet.

Misschien krijg ik deze auto Zondag wel weer terug. Ben ik 4 dagen vrijgeweest, en heeft die auto 4000km gereden.

En ik kan eke controlle inrijden, met me uren zit ik goed. Niks geen dubbele kaarten of magneten. En ik draai me uurtjes toch wel.

Dirk noemde het voorladen voor me MOE collega's. Dirk heeft nog niet door wat wij doen.

Zelfde als die foto die HvA plaatste. Kijk eens naar de naam op de deur......

Als je het verhaal bij/achter die foto zou weten.......

En zet bovenstaande maar weg, tegenover 1 auto, 1 chauffeur er op. Waar men in NL zo aan vast blijft houden. En vele eigen rijders ook.

Die zullen ook 55-56uur in de week maken, dus daar is niks anders aan. Echter als je vrij ben/verplicht rust moet maken staat die auto stil.

1 Auto, 1 chauffeur, 3000km in de week, is 13000km in de maand. Deel dat door 1200Euro lease per maand, en je komt op 9,23ct/km.

Meerder chauffeurs, 1 auto, 5000km in de week, is 22.000km in de maand. Deel dat door 1200Euro lease, en je komt op 5,45ct/km.

Dat is bijna 4 ct verschil he.

Zelfs Dirk was denk container blijven rijden als die 4ct de km meer had gehad.

Maar het is niet meer, maar 4ct/km lagere kostprijs. Waardoor je 4ct meer overhoud.

Een hoop chauffeurs vertellen dat ze 60 misschien wel 70uur in de week maken. Mooi natuurlijk.

Maar als we de RTW, arbeidtijdenwet, en/of de 48uur daarnaast liggen, dan klopt er iets niet.

Bij controlle zitten ze (vaak) fout. En dat bekeuringen duur zijn hoef ik niet tevertellen.

60-70uur in de week is mooi, dan heb je een dik salaris eind van de maand. Blijkbaar hebben ze die ook ''nodig''.

60-70uur, zijn 40 normale uurtjes, en 20-30 ('dure') overuren. Vlak de Zaterdag en Zondaguurtjes niet uit.

Nou gaan we het anders doen. Auto met 2 chauffeurs delen. Inplaats van die 60-70uur die die auto bezig is, kan die auto 80-100uur in de week werk verzetten.

Per chauffeur maak je dan 40-50uren. Je gaat dan idd terug in salaris.

Echter de werkgevers hoeven minder overuren uit tebetalen, en besparen die 30%, 50%, 100% wat ze extra moeten betalen voor overuren.

De auto draait meer omzet, en als het goed is meer winst.

Voor de werkgevers een flinke besparing op de loonkosten.

En vraag dan eens op opslag. Want dan kunnen de werkgevers het wel betalen.

Ondanks dat je minder gaat werken, blijft je inkomen wel gelijk, en je krijg nog meer vrije tijd ook.

Maar nee, die vaste auto is een heilig iets.

Zoals oa in dit topic wel telezen viel, ze willen gewoon niks anders. Vast houden aan vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk laat je niet zo opfokken man, begon je net wel sympathiek te vinden ;) .

En waarom niet? Nee, je eigen altijd inhouden zeker? Alles opkroppen?

Mensen die een eigen mening hebben, daar vooruit komen, en in die mening blijven geloven, heb ik meer respect voor dan voor de ja-knikkers zonder mening en de geen-daden-maar-woorden mannen.

Wat zit er in Belgie voor een premier? Eentje met een Italiaanse naam die ook nog homo is. Wat zitten er hier voor klaplopers en zakkenvullers in Den Haag?

Even om in forum termen te blijven, en geen partij te kiezen: maak Dirk maar premier van België en Willem van Nederland. Het zijn geen vrienden van elkaar, maar ze hebben allebei een eigen mening en willen allebei hun gelijk halen. Zijn in ieder geval allebei mannekes die stevig in hun schoenen staan en weten waar ze over praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem, jij hebt best vaak gelijk. Ook met dat voorbeeld van 1000 auto's - 1000 vrachten, en komt er één auto bij, gaat de prijs zeker niet omhoog. Maar, wat jij niet vaak in ziet, is dat er meer mensen gelijk kunnen hebben. Als jij zegt 2+2=4, heb jij gelijk. Maar als Dirk zegt 3+3=6, heeft die ook gelijk. En als ik zeg 4+4=8, heb ik ook gelijk. Terwijl jij 4 vind, Dirk 6 en ik 8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden