[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie truckers tegen buitenlanders


amstelbier

Recommended Posts

  • Forumlid
Joh, ik meende toch laatst in een posting te hebben gelezen dat hij geen van alles was. Of was geweest.

posting 1224

Vroeger chauffeur, eigenrijder tot ik (heb ik hier ook geschreven :ja: ) op weg naar huis mezelf voornam: de eerste de beste geuniformeerde aap die nu nog voor m'n wagen springt om me met een boete geld uit de zak te persen, die rij ik kapot. Wat ook niet goed is, dus wat anders gaan doen. wel betrokken bij de transportsector nog steeds, maar op een heel andere manier. Vooral door middel van cijfertjes. Maar vrijwel altijd wel een raakvlak gehad en gehouden met de mooie levendige sector van het (internationaal)transport.

:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo denk ik er over maar wie ben ik he !

Beste Dirk Segers, ik denk dat we dezelfde taal spreken met deze post van u.

Het vakbondswerk speelt zich af op de werkvloer van de bedrijven. Daar begint het, daar hoort het draagvlak te liggen. Tenminste, zo zou het behoren te zijn. Niet mensen gebruiken. Maar bouwen. Dat soort vakbondswerk is vrijwel helemaal verloren gegaan. Mensen die met een probleem zitten durven niet licht met dat probleem voor de dag te komen in de angst dat een baas bestookt gaat worden met brieven en zaken. Waarom niet werken met chauffeurs binnen bedrijven, vanaf de werkvloer zoeken naar oplossingen? Waarom moet een chauffeur na een probleem met z'n baas en na "bemiddeling" van de vakbonden, vrijwel altijd het bedrijf verlaten of wordt daarna met de nek nog niet meer aangekeken? Naar mijn overtuiging doet een vakbond dan toch iets niet goed.

Kleinere bedrijven in de sector, bedrijven waar alle regeltjes, geboden en verboden nog niet van punt tot komma zijn beschreven. Daar werken veel chauffeurs en de meeste bedrijven in de sector, dat zijn van die kleinere bedrijven. Zowel de mensen die daar werken hebben vrijwel niets met een vakbond, en die werkgevers hebben niets aan een TLN.

Eigenrijders die ik tegenkom in m'n omgeving vraag ik wel eens: wat hebben jullie nu aan TLN? Waarom zou je lid zijn, of blijven? De meeste moeten dan eens heel goed nadenken, ze weten het eigenlijk niet. TLN vertegenwoordigd eigenlijk alleen maar de grote belangen van de grote bedrijven. En wat goed is (aan nieuwe regels bijvoorbeeld) voor grote bedrijven, werkt juist heel vaak absoluut niet voor kleine bedrijven. Daarnaast zijn grote bedrijven er al heel regelmatig zeer behendig in gebleken om juist die regels waar zij zelf aan hebben meegedacht, voor zichzelf te omzeilen. Van zodra ze eenmaal van kracht zijn geworden.

En zo zitten we dus met een heel groot deel van de sector, zowel werknemers/chauffeurs als werkgevers/bedrijven die zich absoluut niet vertegenwoordigd voelen bij onzinnige besluiten die er genomen worden. Die besluiten die vorm krijgen in regeltjes, verboden en verboden, die hebben gewoon geen draagvlak. Want niemand in dat soort bedrijven die er uiteindelijk het hardst mee worde geconfronteerd, herkent zich erin. Niet vreemd dat dergelijke besluiten dan ook niet gedragen worden binnen dergelijke bedrijven. Het hele "spel" verwordt op die manier tot een ver-van-mijn-bed gebeuren. En kleine(re) bedrijven en werknemers hebben het gevoel dat ze er maar een beetje bijbungelen, maar dat hun stem niet wordt gehoord.

Geen wonder dat het merendeel dan maar een beetje doet wat men goeddunkt en vooral maar een beetje de eigen gang probeert te gaan. Dat deel van de sector hangt eigenlijk maar een beetje als los zand aan elkaar. Niemand die hen vertegenwoordigt en nu een hùn stem laat horen en meewegen.

De belangenbehartiging speelt ergens zich ver weg, boven hun hoofden af. Daar, waar ze geen enkele grip erop hebben. Het zijn niet hùn belangen die vertegenwoordigd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Persoonlijk vind ik dat al de personen die het de laatste tien jaar binnen de vakbond en federaties het zo bond gemaakt hebben , al deze problematiek zelf in de hand hebben gewerkt de eer aan zichzelf moeten houden en gewoon zouden moeten aftreden en anders daartoe gedwongen moeten worden ! Zulke mensen die alle realiteitszin verloren zijn en ons gans sociaal stelsel kapot maken zouden nooit maar dan noit meer in de geburen van onze sector mogen komen !

Limboman slaat volgens mij de spijker op de kop. Het ging inderdaad over dat filmpje. Het zijn deze lieden die over onze toekomst moeten waken maar volgens mij alle realiteitszin uit het oog verloren zijn door de eurotekens in de ogen.

Dirk kan hard roepen maar roepen is eigenlijk het enige wat je hier kan (voor alle duidelijkheid, ik ben blij dat er tenminste iemand roept) Hoe moet je creatief zijn en oplossingen vinden indien je vooraf een hele hoop beperkingen opgelegd krijgt, akkoord, deze beperkingen gelden ook voor de oosteuropeanen maar tegen een lager uurloon en daarbovenop nog een lage levenstanddraad daar kan je gewoon niet tegenop. Karel, hetgeen jij voorstelt, de productiviteit verhogen en het salaris daar een beetje van laten afhangen doen zij toch allang, vast dagbedrag met daarbovenop km geld en 2 uur extra betaald om te laden of te lossen maar wel tegen een lager tarief als hier. Willem, hetgeen jij zegt klopt ook, de wagen meer inzetten, dubbelbemand of springen (geen vaste wagen meer). Hier doet een wagen in het beste geval 200000 km/jaar (1 chauffeur) voor de wagen zelf geen probleem dus moet die wagen meer de baan op (2 chauffeurs) of afstappen en de volgende derop en 400000 km/jaar bollen, het kan allemaal, alleen voor iemand met 10 wagens gaat dat niet lukken natuurlijk die heeft daar het werk niet voor. Mensen als dirk hebben altijd een mooie boterham verdiend omdat hij kon rijden zonder enige beperking, bollen maar elke km bracht geld in het laadje en toen kwamen de regeltjes en wie heeft deze allemaal opgelegd? juist brussel vandaar mijn verwijs naar brussel (bedankt limboman voor het plaatsen van dat filmpje ik ben zeer slecht met de computer) die mensen verdienen geld met hopen die weten niet meer wat 10 euro is die kunnen niet begrijpen dat een gezin met 1 inkomen ( de minderbedeelden) moeite hebben om de mazouttank te vullen voor de komende winter. Dirk heeft andere beweegredenen dan ik maar ook hij heeft het over de toekomst van onze kinderen en die toekomst zie ik ook somber in en dat heeft brussel volledig in de hand gewerkt (geld en macht) Dirk, indien we mekaar ergens kunnen vinden ik ga mee naar brussel (zonder vrachtwagen maar met 10000 te voet ga je ook wat bereiken) men moet proberen om het voor jan met de pet betaalbaar te houden. Men zegt in brussel dat het gezamelijke spaarboekje van alle belgen 225 miljard euro waard is en dat men dat geld in de belgische economie moet steken, laten we dat vooral doen, onszelf met de rug tegen de muur zetten. Wat als men daarna wee geld tekort komt?

Ik heb het hier al eens vermeld ergens, maak een begroting op uitgaande van 0% economische groei en indien er overschot is doe daar dan iets mee inplaats van geld uit te geven dat er niet is.

Zo ook de pensioenen, de huidige generatie die werken gaat betaald voor de vorige generatie die op pensioen is da`s toch zo krom als wat. Doordat een goede huismoeder geld uitgeeft wat ze heeft en niet wat er volgende maand binnenkomt heeft de bevolking een klein appeltje voor de dorst opzijgelegd (voor slechtere tijden, voor de wasmachine die mogelijk kapotgaat, voor dat doktersbezoek wat er eerdaags toch van moet komen, voor de boeken die jantje volgende maand nodig heeft voor school, VOORUIT kijken, miet op de pof leven)

Sorry, het is een stokpaardje maar dat beleid tegenwoordig het hangt heel veel mensen de strot uit, dus dirk indien je er mee kan leven dat ik meestap om andere redenen dan jij ga ik volgende keer mee.

Er nog even achter plaatsen dat ik een loon van 5000 euro netto (MAX) meer dan een riant loon vind voor mensen die in dienst van de bevolking zouden moeten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is mij niet opgevallen, ik mis niets van mezelf.

Maakt verder niet uit ook dan. Want als er gestaan zou hebben wat u suggereerde is het onzin geweest. Maar het zegt me in ieder geval niets. Noch dat ik geschreven zou hebben wat u suggereert, noch die vermeende post van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het kwam iets te nabij, zal ik maar zeggen. :p

U suggereert iets wat ik dan niet gezien zou hebben of in ieder geval niet opgeschreven heb. Ik zou werkelijk niet weten waar u het over heeft. Maar wellicht dat de admins hier op het forum ergens hebben ingegrepen waar ik geen weet van heb.

Dan in ieder geval een compliment voor de beheerders. Om eerlijk te zijn begin ik het inderdaad echt goed zat te worden dat gezuig af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan in ieder geval een compliment voor de beheerders. Om eerlijk te zijn begin ik het inderdaad echt goed zat te worden dat gezuig af en toe.

Dan ben je niet de enige hier Karel. Maar ik zal je zo een pb sturen en alles zoals gewoonlijk bij jouw tot op 3 plaatsen achter de komma uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Dan ben je niet de enige hier Karel. Maar ik zal je zo een pb sturen en alles zoals gewoonlijk bij jouw tot op 3 plaatsen achter de komma uitleggen.
Hou in het achterhoofd dat de beheerders de PB's kunnen lezen :ja: .
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
krasse taal ber, maar leg mij eens uit wat ze verkeerd gedaan hebben?

de 48 urige werkweek?, hoeveel uren maakte jij voor dat werd ingevoerd, en hoeveel maak je er nu?

nee ber men heeft vanuit bepaalde andere organisaties ons steeds voorgehouden dat de vakbonden onze belangen hebben verkwanseld.

en die propaganda heeft blijkbaar gewerkt.

als het zo is dat jij nu minder uren maakt in de week, dan moet je eens gaan nadenken of dat nu gekomen is door de invoering van de 48 urige werkweek, of de invoering van de nieuwe rijtijdenwet!

weet je wat propaganda is ber?, het dusdanig verdraaien van feiten die daardoor er anders uit zien als dat ze bedoeld zijn.

we zien dat ook terug hier op het forum, het op subtiele wijze net even anders uitleggen van bepaalde dingen of er een andere draai aan geven.

alles wat bedrijven en werkgevers doen word met de mantel der liefde toegedekt, en dingen die tegen hun spreken worden dusdanig uitgelegd met heel veel woorden die een gewoon mens niet snapt.

maar de onderliggende boodschap die blijft wel hangen.

ook dit onderwerp is een mooi voorbeeld, de vakbonden stellen dit soort praktijken aan de kaak, en heel subtiel worden de vakbonden onderuit geschoffeld,

zo van ja maar die bonden hebben nog nooit iets goeds gedaan en het niet waar, maar het word aangedikt door de bonden.

nou neem maar van mij aan dat het waar is wat er gisteravond te zien was, en dat het nog maar het topje van de ijsberg is.

maar dat wil men graag verborgen houden ber stel je voor zeg dat alles bekend word.

ber kijk eens goed wat sommigen die de bedrijven en werkgevers verheerlijken hier schrijven.

iemand zegt iets negatiefs en gelijk komen de grote stukken voor de dag die het tegenspreken, maar meestal krijgt de persoon die de vraag stelde niet eens een antwoord, men lult er omheen en het antwoord word niet gegeven.

Kom net van een bedrijf af Waar het weekend twee Italianen.En hebben het ook gezien

Omdat de eigenaar ze naar zijn huis heeft gehaalt.

De Italianen zeggen Dit kunnen wij in Italie ook Over de Nederlanders

Want bij ons in Italie zijn ze ook niet zo netjes geweest

Zelfs er zijn er bij. Die rijden hier ook binnen land

Ze hebben hier zo veel kapot gemaakt Dat het alleen nog kan met oostblok chauffeurs

En waarom niet. De beste blijven over.

Zeggen Nederland is de chauffeurs tegen elkaar op aan het spelen

Ze zeggen gewoon Een Europese chauffeur heeft in Europa de zelfde rechten

En Nederland valt er niet buiten En wat het loon van een Italiaan aan gaat

Mag gerust langs elkaar gelegt worden Dan heeft de Italiaan meer

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de invoering van de 48 urige werkweek, of de invoering van de nieuwe rijtijdenwet!

Die twee hangen direct aan elkaar, als een tweeling.

Er is op dezelfde manier (en tegelijkertijd) voor gelobbyd door diezelfde vakbonden en hun politieke exponenten op nationaal, maar vooral op Europees vlak. Niet voor niets valt Vo 561/2006 (rij- en rusttijden) ook onder het sociale hoofdstuk. Een parel op de kroon van de vakbeweging. Veiligheid en milieu zijn er bijgesleept om het een leuk tintje te geven.

VERORDENING (EG) nr. 561/2006 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD

van 15 maart 2006

tot harmonisatie van bepaalde voorschriften van sociale aard voor het wegvervoer, tot wijziging van Verordeningen (EEG) nr. 3821/85 en (EG) nr. 2135/98 van de Raad en tot intrekking van

Verordening (EEG) nr. 3820/85 van de Raad

Die controle op de 48-urige werkweek komt nog.

Zodra iedereen aan de digitacho is. Dan is het even wat makkelijker en eerlijker om in een mum van tijd zoiets uit een computer te toveren. Om nu een deel van de registraties nog handmatig te tellen kost gewoon teveel mankracht, die men gewoon niet beschikbaar heeft bij de controlerende instanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar wellicht dat de admins hier op het forum ergens hebben ingegrepen waar ik geen weet van heb.

Geen idee of dat gebeurt zou zijn. Kan er niks van terug vinden in elk geval.

Om eerlijk te zijn begin ik het inderdaad echt goed zat te worden dat gezuig af en toe.
Dan ben je niet de enige hier Karel.

Dan is dat dus wederzijds. Blijft voor ons ook moeilijk om daar tussendoor te laveren. Als we iedereen gaan "bestraffen" die zich daar mee bezig houdt, hebben we binnenkort nagenoeg geen schrijvende leden meer over. :p

Hou in het achterhoofd dat de beheerders de PB's kunnen lezen :ja: .

Yep, maar zou niet weten waarom Freddy of Wilbert dat zou willen doen? Misschien jij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Yep, maar zou niet weten waarom Freddy of Wilbert dat zou willen doen? Misschien jij wel?

Teddybeer , ik zou me der ook niet met bezig houden , maar we kunnen het wel meegeven dat een PB eventueel kan gelezen worden .

Ik vermoed dat het aantal quotes met de paar admins dat er zijn al een hele opdracht is om te kijken of alles volgens de geaccepteerde regels verloopt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogmaal dan maar.

ADMINS kunnen GEEN pb's lezen. Alleen die aan hun verzonden worden. ;)

Ook al zouden ze dat willen. Ze hebben er simpelweg niet de mogelijkheid toe.

Dat kunnen alleen Freddy en Wilbert. En geloof me, die hebben wel wat anders te doen dan alle roddels te lezen die over en weer worden uitgewisseld via Persoonlijke Berichten.

Maar zo wie zo blijft ik het "dom" vinden om vertrouwelijke dingen via de mailbox van een forum (of wat dan ook) te doen.

Daar gebruik je dan toch je eigen mailbox voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En stront aan de klinken smeren en effe een keer goed op de rem trappen bij die kakkerlakken of hun watertank volpissen

Pierre, vet is veel moeilijker van je handen af te halen dan stront.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Neuh, maar het staat wel stoer op zo'n forum.........:stom:
En een dezer dagen heeft er eentje zijn zeil zelf stukgereden, komt op de zaak toe en gebaart van kromme haas , de baas/planner heeft ergens weet van deze uitspraak .

Steeds voorzichtig zijn met soortgelijke uitspraken , kunnen op verloop van tijd tegen je gebruikt worden .

Of ze worden van het forum gewist , aangezien ze toch geen meerwaarde hebben , eerder de neiging van aanzetten tot .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet gewoon alle zeilen kapot snijden en banden lekprikken van die klootzakken

Best Joost mocht ik je ooit tegen komen terwijl je dit soort acties uitvoert hou er dan rekening mee dat ik ook iemand lekprik, slaat helemaal nergens op wat jij voorstelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden