Spring naar bijdragen
Gast

Jos/Willem topic. :-)

Recommended Posts

Gast

Uit een ander topic.

beste Willem, je kan aardig praten. Goei voorbeeld van die 45 uur. Maar moet hij zich dan ook niet houden aan de 90 rij-uren in 2 weken? Want als hij tot zaterdagmiddag door zit te tuffen, mag hij de week erop waarschijnlijk maar 34 uur. Dus daarom staan er zoveel oostblokkers hier in Nederland al vanaf donderdagmiddag tot zondagavond op de parkeerplaatsen? Bedankt voor je uitleg. Nu jij weer ;)

In Finland is de situatie voor chauffeurs nog nooit goed geweest, was al in de jaren 70 zo. En nu begrijp ik niet zo goed of jij nu in Finland, Noorwegen of Denemarken werkt, want het is soms beetje onduidelijk, maar ik denk, naar alle bescheidenheid, dat jij voor de Fin, de Noor of de Deen ook gewoon onder Oostblokker valt. Kun je wel een Nederlands paspoort hebben, maar jij kaapt net zo goed een baan daar weg als een Pool dat daar doet. Want u gaat me nu toch niet vertellen dat u hetzelfde uurloon of meer heeft dan een Noor?

Weet je hoe ik hier ben gekomen? Omdat ik bij een Zwitser kon gaan werken. Je zegt wel dat ik hier werk moet kunnen vinden in Venlo, dat kan ook wel, maar ga niet voor 1.900 - 2.100 euro aan de slag, ben beter gewend. De Zwitser wilde 2.800 euro vastgeld geven. Kon ik mee leven. Als het moet, rij ik daarvoor zelfs nog wel naar Zwitserland, blijf 2-3 weken werken, en kom dan weer naar huis. Maar: ik vroeg hier of iemand iets van Zwitserse CAO enzo wist. Geen nuttig antwoord op gehad. Wat heb ik vorige week gedaan: paar Zwitserland rijders gesproken die ik onderweg tegenkwam. 2x zwarte Hagens, 1x Dimetra. In die 2.800 bleek vakantiegeld en vakantiedagen in te zitten. Dus feitelijk was het nog geen 2.400 euro. Zowel de mannen van Hagens als Dimetra zeiden dat ik gek was. Zelfs 2.800 euro + vakantiegeld en vakantiedagen, dan was ik nog een prijzenduiker. Daarom ben ik dus niet naar Zwitserland gegaan. Want ga niet onder de Zwitserse chauffeur z'n loon zitten. Jij ook niet in Skandinavie, toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Jos, mischien een leer moment voor je.

Ik had je verteld dat ik eigelijk naar de kroeg ging, maar okey, ik zal hier nog even wat tijd insteken.

beste Willem, je kan aardig praten.

Daar weet jij niks van, want je leest alleen me woorden maar.

Maar je heb wel gelijk hoor. Ik kan aardig praten. ;)

Goei voorbeeld van die 45 uur. Maar moet hij zich dan ook niet houden aan de 90 rij-uren in 2 weken? Want als hij tot zaterdagmiddag door zit te tuffen, mag hij de week erop waarschijnlijk maar 34 uur. Dus daarom staan er zoveel oostblokkers hier in Nederland al vanaf donderdagmiddag tot zondagavond op de parkeerplaatsen?

Goei???? :stom:

Ja ook ''hij'' moet ze eigen houden aan die 90uur. (Zelfde wetgeving.)

As ''hij'' of die firma dat elke week zo doet, blijft dat ''probleem'' hetzelfde als wat jij als NL'er zou hebben.

Ja waarom staan ze daar eigelijk Jos?..........

Juist vanwegen die wekelijkse rust. Net zoals Nederlanders ergens in Europa staan.

Begin van het jaar heb ik het al eens geschreven. (Jij was nog geen lid.)

Ga maar eens rekenen. Een dag heeft 24uur. x7 dagen

Pak de wet er maar naast, en ga eens uitrekenen hoeveel uur je MINIMAAL stil MOET staan in een week......:rolleyes:

In Finland is de situatie voor chauffeurs nog nooit goed geweest, was al in de jaren 70 zo.

PARDON!!!!!!! :(

Ik/wij hebben hier als chauffeur heel wat meer respect, als dat je in NL ooit zal krijgen, of gehad heb.

En nu begrijp ik niet zo goed of jij nu in Finland, Noorwegen of Denemarken werkt, want het is soms beetje onduidelijk,
maar ik denk, naar alle bescheidenheid, dat jij voor de Fin, de Noor of de Deen ook gewoon onder Oostblokker valt. Kun je wel een Nederlands paspoort hebben, maar jij kaapt net zo goed een baan daar weg als een Pool dat daar doet. Want u gaat me nu toch niet vertellen dat u hetzelfde uurloon of meer heeft dan een Noor?

Dan ga ik wat duidelijk scheppen. ;)

Ik WOON en werk in Finland.

Mijn werkgever is een Fin.

Het moederbedrijf is Deens. En die hebben ons over genomen.

(Schenker is Oosterijks, maar dat wil niet zeggen dat als je bij Schenker NL werkt, je eigelijk bij een Oosterijker werkt.;))

Kom ik op de tweede quote.

Ik woon hier. Het paspoort is onbelangrijk.

Ik woon en werk ''in'' Finland, en krijg Fins loon. Dat ik int rijd maakt niet uit.

Ik kap daarom geen baan weg.( Jaja, als ik niet werkt kan een Fin werken. blaaaa. )

Wat doe ik feitelijk voor werk?

Noord Noorwegen --> Europa -->Noord Noorwegen. Dat ik niet verder komt al Denemarken is bijzaak.

Als je weet waar ik woon/werk, zal je zien dat dat logische goed past. (En dan heb ik het niet eens over de winter ervaing die Finnen hebben.)

Over lonen moet je niet beginnen, als je niet eens weet wat die lonen zijn.

Ik ben idd goedkoper als een Noor. (Ook als een NL'er.)

Maar netto heb ik heel wat meer over.

Ga je eigen daarvoor eens maar eens verdiepen in lonen in de div landen in de EU. Zwiters heb je nu ''ontdekt''.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Weet je hoe ik hier ben gekomen?

Ja. Ik lees namelijk veel, en heb een vrij goed geheugen.

Je zegt wel dat ik hier werk moet kunnen vinden in Venlo, dat kan ook wel

Dan zijn we het daar over eens.

maar ga niet voor 1.900 - 2.100 euro aan de slag, ben beter gewend.

Okey.

De Zwitser wilde 2.800 euro vastgeld geven. Kon ik mee leven.

Volgens mij was het al verteld op dit forum. Of het aan jou was weet ik niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Kon ik mee leven. Als het moet, rij ik daarvoor zelfs nog wel naar Zwitserland, blijf 2-3 weken werken, en kom dan weer naar huis. Maar: ik vroeg hier of iemand iets van Zwitserse CAO enzo wist. Geen nuttig antwoord op gehad

Nee, voor die kennis moet je hier niet zijn.

Vraag de Oostblokker eens, want die

zal het wel weten. :D

Wat heb ik vorige week gedaan: paar Zwitserland rijders gesproken die ik onderweg tegenkwam. 2x zwarte Hagens, 1x Dimetra. In die 2.800 bleek vakantiegeld en vakantiedagen in te zitten. Dus feitelijk was het nog geen 2.400 euro.

Nou nou, maar afgeven op die Oostblokker he......

Zowel de mannen van Hagens als Dimetra zeiden dat ik gek was.

Joh.

Zelfs 2.800 euro + vakantiegeld en vakantiedagen, dan was ik nog een prijzenduiker. Daarom ben ik dus niet naar Zwitserland gegaan. Want ga niet onder de Zwitserse chauffeur z'n loon zitten.

Niet? Je weet nu dus wat en hoe het Zwitserse loon in elkaar zit?

Je vroeg het mij.

Heb je die jongens van Hagens, Dimetra ook gevraagt waarom hun het brengen, en die Zwitser het niet kom halen?

Jij ook niet in Skandinavie, toch?

Maak je over mij maar niet druk.

Als het gaat om een brutto salaris dan kijk ik die Deen of Noor zo aan. :D

Hebben we het over een netto salaris/levensonderhoud, dan doe ik. LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja doet zeer he!!

Want jij weet ook dat je de ''Oostblokker'' ben.

Het nadeel is. De Hollanders zijn er mee begonnen

Vroeger in het klein. Nu in het groot

Vroeger Centrum Valkenswaard. Met de turken

En dat ze vaak voor niks 14 dagen in een schuur moesten slapen Daar werdt nooit iets van gezegd

Ja Alleen het zijn maar turken Zal niemand wel meer weten

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier
zo kinders nu is het genoeg geweest, die fin naar de kroeg en die andere op visite bij huub.

en morgen weer fijn samenspelen.

Hahaha:D

10-0 voor Freddie:thumbup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Willem, het is niet mijn bedoeling om agressie op te roepen, maar jij bent best bijdehand, en dat kan ik ook zijn, dus gaan we weer:

Ja ook ''hij'' moet ze eigen houden aan die 90uur. (Zelfde wetgeving.)

As ''hij'' of die firma dat elke week zo doet, blijft dat ''probleem'' hetzelfde als wat jij als NL'er zou hebben.

Ja waarom staan ze daar eigelijk Jos?..........

Juist vanwegen die wekelijkse rust. Net zoals Nederlanders ergens in Europa staan.

Ja, wat is dan het voordeel van de badslipper? Hij moet zich er ook aanhouden en staat hier dus het 2e weekend van donderdagmiddag tot zondagavond op de parkeerplaats. Kun je toch net zo goed een Nederlander op de auto zetten, die kan dan mooi van donderdagmiddag tot zondagavond thuis zijn, of je pakt een systeem zoals wij hebben, 3 chauffeurs op 2 auto's. De auto's rollen bij ons altijd, zonder badslippers. Alleen zijn we te duur. Decennia lang is het zo goed gegaan, altijd met Nederlanders en wat Duitsers gewerkt, maar nu opeens mogen we eruit.

Over lonen moet je niet beginnen, als je niet eens weet wat die lonen zijn.

Ik ben idd goedkoper als een Noor. (Ook als een NL'er.)

Maar netto heb ik heel wat meer over.

Kijk, daar klets u zichzelf toch tegen? Je bent goedkoper dan een noor, maar netto heb je meer, maar je werkt in Finland. Dus in Finland zou het loon hoger zijn dan in Noorwegen? Beste Willem, je mag met mij een krat bier leeg drinken, en daarna een fles wodka, misschien dat ik dan ga zeggen: ja je hebt gelijk. Maar op dit moment, noem ik het nek-kletsen. Ik hoop niet over de schreef te gaan met wat ik nu schrijf, maar ik vergelijk je toch beetje meer met een Nederlandse Oostblokker die in Finland woont/werkt.

Ennuh: volgens mij kan je helemaal niet zonder Nederland, als je zoveel postings op een Nederlands forum schrijft. Je schrijft wel dat je het zo goed hebt in noord-Europa, maar volgens mij is dat meer iets van je zelf voor de gek houden :p. Als ik in een restaurant heb gegeten, 100 euro betaald voor vrouw en mij, en het eten was toch niet zo lekker, zeg ik achteraf ook dat het best smaakte. In iedergeval was het dessertje goed. Want ik ga toch niet zeggen dat ik een grote dropstaaf ben geweest om voor dat gore eten 100 euro neer te leggen. Begrijp je wat ik bedoel? Eigenlijk mis je Nederland gewoon heel erg, maar gaat daarom maar zeggen dat je netto meer hebt. Maar eigenlijk is het allemaal niet zo'n rosegeur en maneschijn.

Wat vind je ervan? Klets ik nu ook uit mijn nek of heb ik een punt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nogmaals wil ik even benadrukken niet te willen provoceren of iemand te beledigen. Ook Willem niet. Maar wil wel graag mijn ei kwijt. :p

Voorlopig heb je in ieder geval een erg foute avatar. Dus helemaal 100% geloven doe ik je nog niet. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Willem, ik heb vannacht over je gedroomd. Ik denk dat ik er uit ben, maar vraag het je toch nog 1 keer:

dus jij verdient bruto minder, maar netto heb je meer (dan bijvoorbeeld een Deen of een Nederlander). Klopt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast jan putter
beste willem, ik heb vannacht over je gedroomd. Ik denk dat ik er uit ben, maar vraag het je toch nog 1 keer:

Dus jij verdient bruto minder, maar netto heb je meer (dan bijvoorbeeld een deen of een nederlander). Klopt?

LOL

LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
Beste Willem, ik heb vannacht over je gedroomd. Ik denk dat ik er uit ben, maar vraag het je toch nog 1 keer:

dus jij verdient bruto minder, maar netto heb je meer (dan bijvoorbeeld een Deen of een Nederlander). Klopt?

Werd je gillend wakker???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast shompie
Lag wel te zweten ja (LOL). Maar ik zit nog steeds op een reactie van Willem te wachten op posting 17.

Hij heeft het antwoord daar al regelmatig op gegeven. Hij kost bruto minder als ons en houd er netto meer aan over....

Of zoiets :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jos ben je planner of zo?

Willem komt net uit de kroeg rollen en jij zit al weer op hem te wachen :D

Willem met zijn Fins blikje bier :D. Maar hij weet wel veel.

Is dat programma er nog met Robert Ten Brink waar je een miljoen mee kunt winnen? Weet even niet meer hoe het heet. Krijg je 4 vragen en moet je de juiste gokken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites