Spring naar bijdragen
Gast

Jos/Willem topic. :-)

Recommended Posts

Gast

Jos, ik ga beginnen met #14, want daar waren we gebleven.

Later krijg je een antwoord op posting #17. ;)

Beste Willem, het is niet mijn bedoeling om agressie op te roepen, maar jij bent best bijdehand, en dat kan ik ook zijn, dus gaan we weer:

Was ik agressief? Solly dan, want dat was niet me bedoeling

Jij vraagt, ik geef antwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja. want geil!

Kijk, zonder te weten hoe jij eruit ziet, maar wel wat van je postings te hebben gelezen, heb ik de indruk dat je toch beetje kleinerend over vrouwen doet. Zoals die vrouw van 40 die hier om werk vroeg. Vond dat gewoon een nette advertentie van haar, maar jij draait het de andere richting op. Maar, dus zonder te weten hoe je eruit ziet, denk ik dat er genoeg vrouwen zijn die jou en mij zo tegen de vlakte aan meppen. Ben je ooit eens bij damesvoetbal wezen kijken?

:D Vind dit nou écht een hilarisch topic aan het worden LOLLOLLOL

@ Joss; Ook als vrijgezel gaat't huishouden gewoon door hoor :( Hoe vervelend ook:zegtniets:

Vind het tot nu toe ook best wel lachen eigenlijk.

Dit gaat vroeg of laat fout! Voel het gewoon aankomen.

Beetje jammer, Zoek mekaar op msn,hyves facebook..

Iedereen is aan het wachten tot 1 van de 2 de fout ingaat... En dan gaan we daar weer een ellenlang topic over krijgen.

Snap het niet helemaal. Volgens mij is dit allemaal met een lach bedoelt toch? Net als met dat weekend-miljonairs. Bedoelde dat niet negatief ten opzichte van Willem. Maar als het beter is om ermee op te houden, geen probleem.

Als er 2 mensen op het forum zijn die bezwaar tegen dit topic hebben, aub hieronder reageren, dan zal ik er niet meer in schrijven, en verder op het forum ook niet meer veel schrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je jezelf laten weg sturen door 2 leden? Of 2000?

Je bent wat je bent, alles wat je kunt doen is naar advies van anderen luisteren, en dan jezelf beoordelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kijk, zonder te weten hoe jij eruit ziet, maar wel wat van je postings te hebben gelezen, heb ik de indruk dat je toch beetje kleinerend over vrouwen doet. Zoals die vrouw van 40 die hier om werk vroeg. Vond dat gewoon een nette advertentie van haar, maar jij draait het de andere richting op.

Om het nu even voor de Duke op te nemen, toen ik die advertentie las, dacht ik: daar gaan lollige reacties op komen. Vooral vanwege dat ene zinnetje.

ik ben erg flexibel en vies werk vind ik ook niet erg .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou je jezelf laten weg sturen door 2 leden? Of 2000?

Je bent wat je bent, alles wat je kunt doen is naar advies van anderen luisteren, en dan jezelf beoordelen.

Maar misschien.... is Frans 1960 weer hier.

Nou ja, als het verkeerd valt. Ik kijk graag formule-1, vond Jos Verstappen altijd best goed, maar dat valt niet bij iedereen goed. Vond dit onderwerp hier ook wel leuk met Willem, maar ook dat valt niet bij iedereen goed. Misschien is het dan beter om te stoppen? Ik hoop in ieder geval niet dat ik Willem heb gekwetst met wat ik geschreven heb. Indien wel, sorry daarvoor. Was niet de bedoeling.

En of Frans 1960 hier is, dat weet ik niet. Heeft die ook iets met Willem te maken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Willem kwets je niet gauw hoor! Die kan wel wat hebben.

Frans1960 is nogal een geladen onderwerp.. :p

Jou toon lijkt een beetje daarop.. Dus vandaar die vergelijking..

Maar goed, schud willem maar wakker, en ga samen een duitse halve liter doen!

En dan eens praten over de zin van het leven.. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jos,

niet echt hoor. Heb een hele leuke vrouw, ruim voldoende vriendinnen en ben een graag geziene gast op het Viva-forum.

@ Marnix,

was niet eens sexistisch bedoeld maar heb wel mogelijkheden om te zorgen dat ze heel de week bij me vandaan kan blijven. Of ik bij haar.

@ Willem,

zit je met je bek vol tanden? Of wah?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ja ook ''hij'' moet ze eigen houden aan die 90uur. (Zelfde wetgeving.)

As ''hij'' of die firma dat elke week zo doet, blijft dat ''probleem'' hetzelfde als wat jij als NL'er zou hebben.

Ja waarom staan ze daar eigelijk Jos?..........

Juist vanwegen die wekelijkse rust. Net zoals Nederlanders ergens in Europa staan.

Ja, wat is dan het voordeel van de badslipper? Hij moet zich er ook aanhouden en staat hier dus het 2e weekend van donderdagmiddag tot zondagavond op de parkeerplaats. Kun je toch net zo goed een Nederlander op de auto zetten, die kan dan mooi van donderdagmiddag tot zondagavond thuis zijn, of je pakt een systeem zoals wij hebben, 3 chauffeurs op 2 auto's. De auto's rollen bij ons altijd, zonder badslippers. Alleen zijn we te duur. Decennia lang is het zo goed gegaan, altijd met Nederlanders en wat Duitsers gewerkt, maar nu opeens mogen we eruit.

1 Van de voordelen van een Oostblokker is dat ze (brutto) goedkoper zijn. Dat weten we allemaal wel.

Maar zoals met zoveel dingen, het gaat niet, of komt niet door maar 1 ding.

Een Oostblokker heeft wel een paar meer voordelen Zoals ik probeerde aantegeven. Gaat die op vrijdagmiddag alvast richting 'Munchen'. Hij hoeft geen omrij kilometers temaken omdat die naar huis moet. Als jij maar 40km omrijd omdat je thuis weekend viert, zijn dat 40kilomters die niet betaald worden.

Jou werkgever moet jou vrijdag naar huis plannen, ook al kan die een beter betaalde vracht krijgen naar een ander land. Of die Oostblokker nou laad voor Parijs, Stockholm, of Madrid zal hem weinig uitmaken.

Dat zijn zomaar wat voordeeltjes die je met een Oostblokker kan hebben. Kan, ik zeg niet dat dat altijd opgaat.

45uur wekelijkse rust is genoeg. Waarom zou die van donderdagmiddag tot zondagmiddag stil gaan staan.

Als die zaterdagmiddag om 12.00 stilstaat in 'Munchen', mag die maandag om 09.00 weer verder.

Ik weet niet waar je werkt, en kan niet oordelen hoezo jou werkgever jullie eruit gooit.

Over lonen moet je niet beginnen, als je niet eens weet wat die lonen zijn.

Ik ben idd goedkoper als een Noor. (Ook als een NL'er.)

Maar netto heb ik heel wat meer over.

Kijk, daar klets u zichzelf toch tegen? Je bent goedkoper dan een noor, maar netto heb je meer, maar je werkt in Finland. Dus in Finland zou het loon hoger zijn dan in Noorwegen? Beste Willem, je mag met mij een krat bier leeg drinken, en daarna een fles wodka, misschien dat ik dan ga zeggen: ja je hebt gelijk. Maar op dit moment, noem ik het nek-kletsen. Ik hoop niet over de schreef te gaan met wat ik nu schrijf, maar ik vergelijk je toch beetje meer met een Nederlandse Oostblokker die in Finland woont/werkt.

Jos, wat ik nu ga schrijven heb ik al vaker geschreven. Maar voor jou zal ik het nog een keer doen.

Jij weet hoe het in NL in elkaar steekt, en denkt dat het overal zo in elkaar steekt. Echter is dat niet het geval.

We zullen eerst de brutto bedragen eens nemen. De Noor is de duurste, gevolgt door de Nederlander, en de Fin als goedkoopste van die 3.

Als we naar de levensstandaard kijken, dan woont de Noor in het duurste land, gevolgt door de Nederlander, en daarna de Finnen.

Als we dan naar de netto lonen kijken, dan zien we daarin hetzelfde, De Noor krijgt het meeste, gevolgt door de Nederlander, en de Fin als minste.

Nou zijn die verschillen niet zo heel erg groot, maar zo ligt het ongeveer verdeelt.

Als we een NL kijken, dan verdient een chauffeur in Groningen net zoveel als een chauffeur in Amsterdam. (Volgens CAO.)

Die chauffeur in Groningen zal echter meer overhouden, omdat die goedkoper woont.

Maar NL is een klein land, en vol gebouwt. Het verschil is niet zo heel groot, maar er is wel een verschil.

Als we dan naar Noorwegen, (Zweden) of Finland gaan kijken, dan zie je veel grotere landen, met veel minder inwoners.

De meeste wonen in de grote steden. (Oslo, Stockholm, Helsinki, etc.) Noem het 'Amsterdam'. En er wonen mensen in gebieden waar veel minder mensen wonen. Noem het de kop van Groningen. Echter in Scandinvie zijn die verschillen veel groter als in NL. Je kan bv een vrijstaant huis kopen vanaf 20.000Euro.

Waar je in bv Oslo een huis koopt (Flatje) voor 3ton, koop je 500km verderop een vrijstaant huis voor 50.000Euro.

Ik woon in Lapland Jos. Fins Lapland is 3x groter als NL, en we wonen hier met 180.000 mensen.

Nou zijn het niet de huizen zelf die de prijs bepalen, maar de grond waar het huis opstaat.

In NL, Oslo, of Helsinki betaal je voor een m2 grond 500Euro. Hier krijg je het bijna gratis. Er zijn gebieden waar je voor 1Euro zoveel grond koopt als je wil.

Als we en bedrag nemen, laat ik zeggen 2500Euro, en we nemen een bv jou, iemand in Helsinki, of mij, dan zal ik er het meeste van overhouden, omdat ik de laagste kosten heb. En dan heb ik het alleen maar over de huizenprijzen gehad.

Ik kan legio voorbeelden geven tussen NL, Noorwegen, en Finland/Lapland, met telkens dezelfde uitslag.

Dat was over wat je van je netto geld kan doen.

Terug naar het bruttoverhaal. Noorwegen is een zeer rijk land, en daardoor een verzorgingsstaat. Dat kost ergveel geld, maar die Noren hebben zat, dus dat is het probleem niet. Noorwegen kent een werkeloosheid van 2%, zoveel zijn er niet die hun handje ophouden.

Nederland is ook een rijk land, en heeft een goed sociaal systeem. Echter dat sociale systeem breek je nu op.

Finland is altijd een arm land geweest, wat gedeeltelijk kwam door het isolement, en de grote buurman Rusland.

Pas sinds de toetreding tot de EU is Finland 'rijk' geworden. Het sociale systeem zit hier echter anders in elkaar.

Als ik werkeloos zou worden krijg ik 350Euro in de maand. Daar kan men van leven is berekent. Moet ik wel me huis uit, me auto weg doen etc, maar van 350Euro is televen. Dat is geen vetpot zal je begrijpen Daarvoor hebben ze een systeem bedacht. Wil ik 70% van me loon als uitkering hebben. (Zoals in NL)Dan moet ik lid worden van een bond, en daar een bijdragen aan betalen, en de bond vult dan die 350Euro aan tot 70% van me loon.

Als je in NL een ongeval krijgt, je valt uit de auto, of je breekt je been met voetballen, krijg je een uitkering.

In Finlan is dat echter anders geregelt. Val ik uit de auto, dan is dat onder werktijd, en krijg ik een uitkering.

Gebeurt er echter iets in prive tijd, potje voetballen bv, dan krijg ik niks. Daarvoor heb ik zelf een verzekering voor moeten afsluiten.

Veel dingen moet je zelf regelen. Er is geen vadertje staat die het allemaal regelt.

Het belastingststeem zit ook iets anders in elkaar. Verdien je veel, betaal je veel. (Ongeveer net zoals in NL.)

Ik werk de laatste tijd veel, en betaal veel belasting. Ik betaal nu 25%

Toen ik samenwoonde, hadden we ook kinderen. Ik betaalde toen ik veel werkte 17%

Maar ik heb ook jaren niet veel gewerkt. (Alleen de wintertijd.) En betaalde toen 11%

In Finland betaal je heel wat minder belasting als in NL. Hier is het verschil tussen eerste levensbehoefte en luxe veel groter.

Dingen die je echt nodig heb, zijn laag belast. Luxe artikelen zijn hoog belast. Een bekent voorbeeld daarvan is de drank.

Auto's zijn ook duur. Vloei bv ook, laatste prijs die ik zag was 1,60Euro. Voor 1 pakje vloei he!!!

De staat krijgt op die manier veel geld binnen.

Ondanks dat die Noor, Nederlander,etc, brutto meer kosten, hou ik netto meer over. Daarvoor moet ik wel een paar dingen zelf regelen. Wat echter niet verplicht is. Dus zonder dat ik heel me drank voorraad opgedronken heb, hoop ik dat je het verschil ziet. ;)

Ik ben geen Nederlandse Oostblokker die in Finland werkt, want mijn werkgever betaald voor elk uur hetzelfde bedrag. Normale uren, overuren, weekenduren, allemaal hetzelfde bedrag. De OKV gaat per 24uur. Meer als 12uur onderweg =OKV, minder als 12uur = geen OKV.

Ik kan mijn salaris op een kladpapiertje uitrekenen.

En hij betaald iedereen hetzelfde bedrag. Me collega van 20, of van 64 en mij.

Hoeveel iemand aan belasting betaald verschilt, maar niet voor me werkgever.

Ennuh: volgens mij kan je helemaal niet zonder Nederland, als je zoveel postings op een Nederlands forum schrijft. Je schrijft wel dat je het zo goed hebt in noord-Europa, maar volgens mij is dat meer iets van je zelf voor de gek houden :p. Als ik in een restaurant heb gegeten, 100 euro betaald voor vrouw en mij, en het eten was toch niet zo lekker, zeg ik achteraf ook dat het best smaakte. In iedergeval was het dessertje goed. Want ik ga toch niet zeggen dat ik een grote dropstaaf ben geweest om voor dat gore eten 100 euro neer te leggen. Begrijp je wat ik bedoel? Eigenlijk mis je Nederland gewoon heel erg, maar gaat daarom maar zeggen dat je netto meer hebt. Maar eigenlijk is het allemaal niet zo'n rosegeur en maneschijn.

Ik ben Nederland niet ontvlucht Jos.

Ik zal in het kort schrijven hoe ik hier terrecht kwam.

Werkte bij NL werkgever, en reed een lijndienst op Finland. Elke week op en neer.

Leerde meisje kennen hier, en ging hier samenwonen.

Ik had me huis in NL, en zat daardoor altijd naar huis terijden. In NL, of Finland.

Nederlandse werkgever stopte met dat werk, en ik ging voor die Fin werken.

Elke week op en neer naar NL. Zelfde werk, ander kenteken.

We werden overgenomen..... Zelfde werk, auto in een ander kleurtje.

Er werd besloten, tot Denemarken en niet verder Europa in.

Ik kwam met de auto niet meer in NL, en heb toen me huis in NL verkcht.

Zo ben ik hier gekomen Jos.

Het CF is een 'verslaving', daar ben je zelf misschien ook wel achter gekomen.

Tijden veranderen, en achteraf kan ik wel zeggen dat ik er verstanding aan gedaan heb.

Ik woon hier in een huis wat ik in NL nooit had kunnen betalen, ik rij heel de week file vrij. Ik heb hier werk zat. En ik werk bij een goede werkgever.

Als ik naar me eigen leven dan denk ik dat ik hier een ged leven heb. Had ik misschien in NL ook gehad.

Ik hoor jullie ''klagen'' en bedenk dan wel eens bij me eigen, blij dat ik daar geen last van heb.;)

Ik weet daarom niet of ik NL mist.

Wat vind je ervan? Klets ik nu ook uit mijn nek of heb ik een punt?

Wat ik van jou denk, hou ik voor me als je het goed vind. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Beste Willem, ik heb vannacht over je gedroomd. Ik denk dat ik er uit ben, maar vraag het je toch nog 1 keer:

dus jij verdient bruto minder, maar netto heb je meer (dan bijvoorbeeld een Deen of een Nederlander). Klopt?

Daarop heb ik denk in me vorige posting al antwoord op gegeven.

Dat je van me gedroomt heb neem ik maar als compliment. :p

Ik weet niet of ik ook van jou gedroomt heb, ik weet nooit wat ik droom.

Maar ik heb ook wel eens aan jou gedacht hoor. Zoals aan zoveel leden hier. :kiss:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Willem, ik ga zo het hele verhaal nog eens rustig doorlezen, heb net het eerste stuk gelezen, maar het is wel veel wat je schrijft.

Vind het goed van je dat je zo uitgebreid antwoord geeft. Natuurlijk wilde ik wat doen met dat bruto/netto verhaal, maar laat het beter hierbij.

Dacht in eerste instantie je bent beetje een betweter, maar volgens mij ben je best in orde. :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Willem met zijn Fins blikje bier :D. Maar hij weet wel veel.

Over dat laatste....... Je zit wel in de complimentjes hoor. :kiss:

Jos ik drink geen Finse blikjes.

Ik koop me bier in Duitsland. Dat er dan mensen zijn die daarvan maken dat ik Duits bier drinkt, moet je mij niet kwalijk nemen.

Die weten niet beter moet je maar denken. :zegtniets::D

In me vorige posting had ik geschreven dat drank etc duur is in Finland. (Scandinavie.)

Ik koop me bier etc daarom in Duitsland. Daarmee bespaar ik 75%.

Vloei was ook duur schreef ik. Mijn vloei komt daarvoor uit NL. Wat me ongeveer 80% bespaart.

Auto's zijn ook duur schreef ik. Nou rij ik 2 auto's, die ik in NL ook al had. Die zijn meer als 20jaar in me bezit, en ouder als 30jaar.

Net als in NL betaal je hier dan geen wegenbelasting. Old timer verzekering, en benzine. Meer kosten die auto's niet.

Nou woon ik vrij dicht bij me werk. Maar als ik de kans heb dan neem ik de vrachtwagen mee naar huis, of de luxe auto van de zaak.

Ik woon bewust vrij dicht bij het centrum, en op loopafstand van een supermarkt.

Ik rij daarom erg weinig auto.

Je weet zelf wat auto rijden kost. Afschrijving, verzekering, wegenbelasting, benzine, onderhoud.

Ik bespaar daarmee erg veel geld.

Je bent nog niet zolang lid Jos, er is nu een topic aan de gang over eten in de auto.

http://www.chauffeursforum.nl/transport-en-de-praktijk/38266-eten-de-auto-een-restaurant.html

Langzaam maar zeker komen er steeds meer chauffeurs achter.

Bijna 3 jaar geleden heb ik er al een topic aan gericht.

http://www.chauffeursforum.nl/transport-en-de-praktijk/23620-uitgave-onderweg.html

En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeeldjes.

Maar deze had ik aangehaalt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Alleen op één ding heb je nog niet gereageerd, of spreek je geen Fins? :D

Even voortijdig reageren.

Je moet eens leren wat geduld tehebben. :hamer:

Jij vraagt zoveel, en ik geef wel antwoord, maar ik ben bij posting #24.

Wel een beete opletten aub. :cool:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dacht in eerste instantie je bent beetje een betweter, maar volgens mij ben je best in orde. :ok:

Beide............

Ik begrijp ook wel dat je geen zin hebt om je tong af te snijden.

Je weet zelf wat auto rijden kost. Afschrijving, verzekering, wegenbelasting, benzine, onderhoud.

Ik bespaar daarmee erg veel geld.

Wij, Bourgondische Brabanders, noemen dat 'unne schrale'. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Vraag 1: wie verdient bruto het minste, maar netto het meeste?

1.Een Zwitser

2.Een Noor

3.Een Hollander die in Finland woont

4.Een Deen

Willem neemt een slokje, denkt diep na, zucht, en zegt ... (wat zal hij zeggen?)

Het antwoord op je eerste deel van je vraag is makelijk. 3.

Een antwoord op de tweede helft is niet tegeven.

Waarom niet heb ik in een eerdere posting al uitgelegen.

Willem neemt tussendoor idd slokjes.

Willem denkt iid na.

Willem zucht echter niet.

Willem probeer mensen inteschaten aan de andere kant. Wat soms niet meevalt.

Willem is wel serieus. En denkt wel eens, als mensen nou niet alles als een lolletje zien, maar eens serieus op onderzoek uit gaan, dan kunnen ze nog heel wat leren.

Hoe zou het nou zitten met die Zwitser, Noor, (halfve) Fin, of Deen.........

Willem heeft geen intresse in die Zwitser, maar wel in die Noor, Deen, Zweed, Fin, Nederlander.

En weet zo ongeveer wel hoe dat daar in elkaar steekt.

Maar Willem gaat nu alvast de sauna eens opstokken, want Willem gaat zo een tijdje in de sauna zitten. biertje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites