[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dalessi, zoals verwacht


SJW

Recommended Posts

  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dalessi heeft besloten Nederland de rug toe te keren. Al haar activiteiten zijn verplaatst naar Polen. Alle voertuigen zijn thans Pools gekentekend en zijn voorzien van een Poolse vervoersvergunning. Directeur Rene Dalessi: "Eerst hebben we nog geprobeerd Nederlandse chauffeurs aan het werk te houden door een deel van de vloot te bemannen met Oost-Europese chauffeurs. Dat ging op zich best redelijk, tot de vakbond zich er mee ging bemoeien. Het is thans wel duidelijk dat het geen enkele zin meer heeft om in Nederland een transportbedrijf te blijven voeren."

Zoals wel vaker geschreven, nu heb je nog meer verloren.

Goeie actie van........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de actie, gelijk werk, gelijk loon, kunnen ze Dalessi nu niet meer ''pakken''.

Dalessi is nu een Pools bedrijf.

Hij blijft hetzelfde werk doen, voor dezelfde (Dump) prijzen.

De vrachtprijs blijf oa daardoor laag.

En als je pech heb, gaat die ook de inkoop van auto's en trailers, en het onderhoud daaraan laten doen in Polen.

Dalessi heeft in 1klap de bonden buitenspel gezet. Een strijd die de bonden oa al jaren proberen tewinnen.

En zie hoe makelijk Dalessi zich van dat probleem ontdoet.

(Rompen is het land ook al uit, en vele zullen nog volgen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met de actie, gelijk werk, gelijk loon, kunnen ze Dalessi nu niet meer ''pakken''.

Dalessi is nu een Pools bedrijf.

Hij blijft hetzelfde werk doen, voor dezelfde (Dump) prijzen.

De vrachtprijs blijf oa daardoor laag.

En als je pech heb, gaat die ook de inkoop van auto's en trailers, en het onderhoud daaraan laten doen in Polen.

Dalessi heeft in 1klap de bonden buitenspel gezet. Een strijd die de bonden oa al jaren proberen tewinnen.

En zie hoe makelijk Dalessi zich van dat probleem ontdoet.

(Rompen is het land ook al uit, en vele zullen nog volgen.)

Hoop dat we nog een verhuisbericht zullen ontvangen.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En die laatste paar Nederlanders die graag bij Dalessi willen blijven rijden, kunnen bij het Poolse vestiging solliciteren. Tegen Poolse cao en Poolse arbeidsvoorwaarden, vanzelfsprekend. :D

Nu nog even doorbijten met Butter (en nog een paar), dan ruimt het lekker op in Nederland. Dan zullen de transporttarieven eindelijk weer eens lekker omhoog gaan en de cao-lonen ook. :ok:

Vervoerders die dan nog niet snappen dat ze in Nederland tot ongewenste economische factor zijn verklaard om een stukje werkgelegenheid te blijven creëren, die vinden het blijkbaar leuk om altijd maar het pispaaltje te zijn en getreiterd te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoop dat we nog een verhuisbericht zullen ontvangen.:rolleyes:

Gelukkig dat u geconcentreerd meeleest.

Wellicht kunt u nog tijd vinden om HIER ( << klik !! < ) nog enigszins onderbouwd op in te gaan. Want ik snap uw korte (wellicht grappig bedoelde ??) opmerking niet goed.

Het ging om een oplossing, zoals wij die zouden kunnen bewerkstelligen. En ik ben best wel benieuwd naar uw "oplossing" en dan graag iets meer onderbouwd van uw kant .. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het zal wel aan mij liggen, maar ik zeg opgeruimd staat netjes !!!! er reden misschien nog 5 nederlanders (dat is echt een wilde gok). die zullen echt nog wel een andere en waarschijnlijk betere werkgever kunnen vinden, en ik snap ook niet dat iedereen hier zo afgeeft op de bonden, nee je kunt beter een vervoerder die alle regels aan z'n laars lapt de hand boven zijn hoofd houden, wat is dit nu voor gedachte?? ach ja het mag niet wat ze doen bij dalessi maar ja er werken 5 nederlanders het zou toch zonde zijn als die hun baan kwijt raken, dat zou toch voor iedere transporteur de deuren open zetten om hetzelfde te doen??? kan er echt met mijn kop niet bij dat jullie het nu recht praten wat ze daar bij dalessi deden !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het zal wel aan mij liggen, maar ik zeg opgeruimd staat netjes !!!! er reden misschien nog 5 nederlanders (dat is echt een wilde gok). die zullen echt nog wel een andere en waarschijnlijk betere werkgever kunnen vinden, en ik snap ook niet dat iedereen hier zo afgeeft op de bonden, nee je kunt beter een vervoerder die alle regels aan z'n laars lapt de hand boven zijn hoofd houden, wat is dit nu voor gedachte?? ach ja het mag niet wat ze doen bij dalessi maar ja er werken 5 nederlanders het zou toch zonde zijn als die hun baan kwijt raken, dat zou toch voor iedere transporteur de deuren open zetten om hetzelfde te doen??? kan er echt met mijn kop niet bij dat jullie het nu recht praten wat ze daar bij dalessi deden !!!!!!!!

Opgeruimd staat netjes ???

Wat is er dan opgeruimd ? Het enige wat weg is zijn de Nederlandse kentekenplaten (En de laatste werknemers uit NL). Voor de rest gaat Dalessi daar verder waar ze ook zijn gestopt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee je kunt beter een vervoerder die alle regels aan z'n laars lapt de hand boven zijn hoofd houden, wat is dit nu voor gedachte??

Mooi, u weet blijkbaar van de hoed en de rand.

Zou u dan zo vriendelijk willen zijn en de moeite willen nemen om ons even precies bij te praten wat er nu allemaal "scheef zat" bij Dalessi. Er is hier nu al zoveel gespeculeerd op het forum en als ik uw reactie goed interpreteer bent u één van de weinigen die ons dat alles nu eens precies en onderbouwd uit de doeken kunt doen.

Neem de ruimte alstublieft, het zou aan veel speculaties een einde maken wanneer iemand die van alle ins en outs op de hoogte is ons hier nu even bijpraat ...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ga hier gewoon niet op in want het slaat helemaal nergens op, het mag toch duidelijk zijn dat het geen zuivere koffie is, ze nemen niet voor niets de NIWO vergunning af, tenminste zover is het niet eens gekomen, want de beste man is gevlucht voor de uitspraak!! en ja opgeruimd staat netjes, dat ze in ieder geval niet meer met nederlandse platen rond rijden, in mijn ogen is het hele slechte reclame voor de nederlandse chauffeur. nogmaals ik vindt het jammer voor die paar mensen die hun baan kwijt zijn, maar om ze maar gewoon door te laten gaan op dezelfde weg was in mijn ogen ook een foute oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Opgeruimd staat netjes ???

Wat is er dan opgeruimd ? Het enige wat weg is zijn de Nederlandse kentekenplaten (En de laatste werknemers uit NL). Voor de rest gaat Dalessi daar verder waar ze ook zijn gestopt...

Welke werknemers uit Nederland ?

1 van de voordelen is op dit moment dat er charters gevraagd worden voor Nederlandse ritten , iets wat niet eerder voorkwam bij die onderneming.

Van vrijwillig inleveren van de vergunning is geen sprake, die was al eerder ingetrokken. Tijdens een beroepsperiode kan je dan nog doorrijden op een NL vergunning, en om gezichtsverlies te voorkomen doe je alsof je vrijwillig inlever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welke werknemers uit Nederland ?

1 van de voordelen is op dit moment dat er charters gevraagd worden voor Nederlandse ritten , iets wat niet eerder voorkwam bij die onderneming.

Van vrijwillig inleveren van de vergunning is geen sprake, die was al eerder ingetrokken. Tijdens een beroepsperiode kan je dan nog doorrijden op een NL vergunning, en om gezichtsverlies te voorkomen doe je alsof je vrijwillig inlever.

Dalessi heeft besloten Nederland de rug toe te keren. Al haar activiteiten zijn verplaatst naar Polen. Alle voertuigen zijn thans Pools gekentekend en zijn voorzien van een Poolse vervoersvergunning. Directeur Rene Dalessi: "Eerst hebben we nog geprobeerd Nederlandse chauffeurs aan het werk te houden door een deel van de vloot te bemannen met Oost-Europese chauffeurs. Dat ging op zich best redelijk, tot de vakbond zich er mee ging bemoeien. Het is thans wel duidelijk dat het geen enkele zin meer heeft om in Nederland een transportbedrijf te blijven voeren."

Bovenstaand stond in #2, hieruit concludeer ik dan maar dat de laatste Hollanders zijn uitgezwaaid.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 van de voordelen is op dit moment dat er charters gevraagd worden voor Nederlandse ritten , iets wat niet eerder voorkwam bij die onderneming.

Elders op dit forum las ik enige tijd geleden al dat er verschillende Nederlandse charters al vele jaren naar tevredenheid reden voor Postma/Dalessi.

In mijn ogen is uw argument dus niet zo sterk als u het nu hier probeert te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
uit het stukje van ttm: ja ja men laat de boel over aan een transportmanager.

De "transportmanager" (ook wel: "vervoersmanager") is tegenwoordig verplicht in het kader van aangescherpte Europese regelgeving (EG 1071/2009).

In Nederland van toepassing vanaf 4 december 2011:

Vervoersmanager

De vervoersmanager is een nieuwe term en wordt in de Wet Wegvervoer Goederen (WWG) aangeduid als de vakbekwaam bestuurder. De vervoersmanager kan aansprakelijk gesteld worden voor veroordelingen van de onderneming en uit het beroep worden gezet.

Ondernemingen die het beroep van wegvervoerondernemer uitoefenen moeten:

  • a. Werkelijk en op duurzame wijze in een lidstaat gevestigd zijn;
  • b. Betrouwbaar zijn;
  • c. Voldoende financiële draagkracht bezitten, en
  • d. De vereiste vakbekwaamheid bezitten.

De vervoersmanager wordt de centrale figuur van de onderneming. Hij moet houder zijn van het getuigschrift van vakbekwaamheid en voert de daadwerkelijke en permanente leiding over het bedrijf. De vervoersmanager kan ook op grond van een contract gerechtigd zijn om de functie van vervoersmanager uit te voeren. In dit laatste geval mag de vervoersmanager niet in meer dan 4 ondernemingen actief zijn met een maximumvloot van 50 voertuigen. De vervoersmanager moet bij vertrek binnen de 6 maanden vervangen worden.

Er mogen geen dwingende redenen zijn om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de vervoersmanager of de vervoersonderneming, zoals veroordelingen of sancties in verband met ernstige inbreuken op de nationale voorschriften op het gebied van:

  • Handelsrecht
  • Insolventierecht
  • De in het beroep geldende loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Wegverkeer
  • Beroepsaansprakelijkheid
  • Mensen- of drugshandel

En jegens de vervoersmanager of de vervoersonderneming is niet, in één of meer lidstaten, een veroordeling voor een ernstig strafbaar feit uitgesproken of een sanctie wegens ernstige inbreuken op de communautaire wetgeving opgelegd met betrekking tot met name:

  • De rij- en rusttijden van de bestuurders, de arbeidstijd en de installatie of het gebruik van controleapparatuur;
  • Het maximaal toegestane gewicht en de maximaal toegestane afmetingen van de voor internationaal vervoer gebruikte bedrijfsvoertuigen;
  • De vakbekwaamheid en de opleiding en nascholing van bestuurders;
  • De technische staat van de bedrijfsvoertuigen, inclusief de verplichte technische keuring van motorvoertuigen;
  • De toegang tot de markt voor internationaal goederenvervoer over de weg of in voorkomend geval tot de markt voor personenvervoer over de weg;
  • De veiligheid van het vervoer van gevaarlijke goederen over de weg;
  • De installatie en het gebruik van snelheidsbegrenzers in bepaalde categorieën voertuigen;
  • Het rijbewijs;
  • De toegang tot het beroep;
  • Het vervoer van dieren.

(Bron ( << klik !! )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De "transportmanager" (ook wel: "vervoersmanager") is tegenwoordig verplicht in het kader van aangescherpte Europese regelgeving (EG 1071/2009).

In Nederland van toepassing vanaf 4 december 2011:

Er is dus een vervoersmanager aangesteld, was die er dan eerder niet of was dat niet nodig bij een postbusadres ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Karel, wanneer en waar sta jij je 45uur te maken? Lijkt me machtig mooi om is een weekendje met je door te brengen, wat een schitterende vent ben jij toch!! Heb voor de zoveelste keer zitten gniffelen bij je postings, vooral de manier waarop je dat schrijft, schitterend!!

Ok sorry, helemaal off topic maar moest het kwijt.

On topic, ben ook wel benieuwd, wat deed dalessi allemaal fout kenneth? En wat winnen wij nu hiermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lust geen bloemkool, vind het stinken en het ziet er niet lekker uit. Ik ga naar de albert heijn en koop heel de handel op en gooi het weg. Mooi, nu kan niemand meer bloemkool kopen, ben tevreden.

Dom verhaal he?

Ik hou niet van polen op "nederlandse" auto's. Zet het bedrijf onder druk, probeer vergunning af te pakken en het bedrijf vertrekt naar polen.

Realistisch verhaal he? Terwijl de klanten van het eerste verhaal nu de bloemkool bij de plus halen... En het nieuwe poolse bedrijf nu weer precies hetzelfde werk blijft doen vanuit polen. Zonder cabotage, zonder een regel te overtreden.

Eigenlijk ben jij boos dat hun goedkoper rijden als jou, of is dat het niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Karel, wanneer en waar sta jij je 45uur te maken? Lijkt me machtig mooi om is een weekendje met je door te brengen, wat een schitterende vent ben jij toch!! Heb voor de zoveelste keer zitten gniffelen bij je postings, vooral de manier waarop je dat schrijft, schitterend!!

Ok sorry, helemaal off topic maar moest het kwijt.

On topic, ben ook wel benieuwd, wat deed dalessi allemaal fout kenneth? En wat winnen wij nu hiermee?

Iemand met bijna 6000 postings vanaf 04-2011 hoeft geen 45 uur te maken, die heeft zijn belangen op een heel ander vlak liggen.:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is dus een vervoersmanager aangesteld, was die er dan eerder niet of was dat niet nodig bij een postbusadres ?

Weet ik niet.

Misschien is het in Polen wel hetzelfde als in Nederland. In Nederland is het ook nog steeds niet officieel verplicht via de Nederlandse wet, omdat de Wet Wegvervoer Goederen wat vertraging heeft opgelopen in de behandeling. De planning was dat het allemaal begin 2012 behandeld zou worden, maar dat heeft men niet gered. Dus is de Europese regelgeving nog steeds niet geïmplementeerd in een Nederlandse wet.

Ik ken de situatie in Polen niet. Maar misschien, zoals met meer zaken in het transport, lopen ze daar inmiddels wel een stuk voor op Nederland en is het daar al wel geïmplementeerd in Poolse nationale wetgeving en dus verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden