[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Binnen vaart met groente en fruit


hwm.klaassen

Recommended Posts

  • Forumlid
De heele wereld gezien Huub?

Vertel mij dan eens hoe New Mexico eruit ziet....:D

Heb er vroeger een trafo heen gebracht

Dat ding was 600 ton Is van uit Duitsland per binnen vaart naar Rotterdam gegaan

In rotterdam is die over geladen Op een zwaartransport schip.

Met wagens van Mamoet en zware trekkers

We zijn gevaren naar Housten.

Daar uit geladen. En op wagens gezet. Voor weg transport naar Nieuw Mexico toe

Chauffeurs zij over gevlogen

Om het transport te doen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Duurzaamheid, ipv van 20 trekkers en opleggers los van elkaar naar Italië gaan ze nu op de trein. Vooral duurzaamheid.

En de prijs natuurlijk.:p

Er zijn nog wel enkele ideeën voor terminals. Budel-Cranendonk, Medel(Tiel) en Bleiswijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Duurzaamheid, ipv van 20 trekkers en opleggers los van elkaar naar Italië gaan ze nu op de trein. Vooral duurzaamheid.

En de prijs natuurlijk.:p

Er zijn nog wel enkele ideeën voor terminals. Budel-Cranendonk, Medel(Tiel) en Bleiswijk.

Vertel het maar niet verder Want morgen is het er

Karel. De klant wordt goed koop transport aan geboden

Wat er met zijn lading onderweg gebeurt Daar weet hij niks van

Hij kijkt alleen maar naar de afrekening.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub, het is al langer bekend dat treinvervoer goedkoper kan zijn boven de 800 km dan wegvervoer.

En soms is het zelfs sneller dan het wegvervoer!

Sneller Ja de laste jaren

Maar Oostenrijk heeft nog veel problemen

Duitsland is het trein vervoer veel betaald door de tol autobaan

Zeg maar. De vrachtwagen

De Duitse staat is niet dom

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb er vroeger een trafo heen gebracht

Huub

Dus jij mocht he totaale vervoer doen? Of hing je aan de reling de zijkant van dat schip te verven?:D

Welk dorp of stadje ging het naartoe Huub, en hoe zag het er daar uit?

(corydon is zo dankbaar dat ie nooit drinkt.... het had net zo erg kunnen zijn.:stom:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus jij mocht he totaale vervoer doen? Of hing je aan de reling de zijkant van dat schip te verven?:D

Welk dorp of stadje ging het naartoe Huub, en hoe zag het er daar uit?

(corydon is zo dankbaar dat ie nooit drinkt.... het had net zo erg kunnen zijn.:stom:)

Nee Ik mocht er aan mee werken

Dat ging naar Nieuw Mexico toe

En van uit Houston over land

en hoe het er daar uit zag

Gewoon normale mensen.Vrouwen voor kant tieten

Vaak hele mooie.Ga er zelf een keer heen Dan zie je het

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het was het m/s Valkenburg van rederij Marlot in Rotterdam

U heeft er hier al eens eerder iets over geplaatst op het forum:

post-11632-1394787380,2426_thumb.jpg

post-11632-1394787380,7715_thumb.jpg

Naam: VALKENBURG 1966

Eigenaar : B.V. Scheepvaartmaatschappij Marlot, Rotterdam

Werf : Scheepswerf "Friesland" N.V., Lemmer / 42

Bouwjaar : 1966

Indienst : 1966

Brt : 499

Nrt : 329

Draagv. : 1172

Lengte : 75,42 meter

Breedte : 10,82 meter

Holte : 2,69 meter

Vermogen : 940 pk

Snelheid : 10,0 knoop

Imonummer : 6614762

Roepsein : PIDF

Kiel :

Tewater : 03-06-1966

Proefvaart: 30-08-1966

Indienst : 30-08-1966

Mutatie:

1969 / verbouwd Zaanlandse Scheepsbouw Maatschappij N.V.; brt 1273 lengte 75,42 m

1984 / Mariel P

1988 / Al Bouragh

1993 / Cabo Bojador

28 maart 1999 gearriveerd voor de sloop te Las Palmas, Spanje.

En voor de functie trouwens:

Technische afdeling

Officieren

Onderofficieren

  • Elektricien
  • Bankwerker

Niet-officieren

  • Motorman
  • Poetser

[h=1]Rangen in de zeevaart ( << klik !! < )[/h]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
U heeft er hier al eens eerder iets over geplaatst op het forum:

[ATTACH=CONFIG]49259[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]49260[/ATTACH]

En voor de functie trouwens:

Het klopt

Het voordeel was Je kon haast overal komen Kleine havens

De middelste mast Kon 2000 ton hebben En er zat nog een lift in van 1000 ton

Veel gek werk mee gedaan

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het klopt

Het voordeel was Je kon haast overal komen Kleine havens

De middelste mast Kon 2000 ton hebben En er zat nog een lift in van 1000 ton

Veel gek werk mee gedaan

huub

Huubke toch! Geweldig wat jij allemaal meegemaakt hebt. Maar ik begrijp een aantal dingen niet:

1.

Je zegt dat je in New Mexico geweest bent, en aangezien je op Corydon's vraag uitgebreid antwoord kunt geven hoe het daar uitziet zal dat ook wel. Maar dan zeg je dat je als 2e WTK aan boord van het schip, de MS Valkenburg voer. Dat ging tot Houston, en de lading ging verder over de weg. Was je dan ook 2e WTK bij Mammoet op een van hun wagens?

2.

Ook begrijp ik niet dat ze met zo'n schip als de MS Valkenburg een zwaar transport van Rotterdam naar Amerika deden. Het lijkt me iets te klein daar voor. Als ik eens google dan lees ik dat de MS Valkenburg een Coaster is. Nu heb ik niet veel verstand van schepen, maar coaster betekent dat niet kustvaarder? Tussen Rotterdam en Amerika ligt de Atlantische Oceaan. Deze oversteek doet men toch niet met een kustvaarder?

3.

De middelste mast kon 2000 ton tillen. Da's mooi, maar wat heb je daaraan als je in totaal maar 1172 ton kunt laden? Ik vind in de beschrijving van de MS Valkenburg dat deze uitgerust was met een kraan met een hefvermogen van 60 ton.

Allée Huub, leg deze landrot eens uit hoe dat nu precies zit. Jij was er tenslotte bij, ik moet het alleen met wat gegevens op het internet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vroeger bouwden ze de schepen iets robuuster dan hedendaag......

Een beetje overcapaciteit was heel normaal.....

Rotterdam heeft een kust lijn, en Amerika ook.....dus van coast to coast....?

Scherp, Limboman, heel scherp....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

3.

De middelste mast kon 2000 ton tillen. Da's mooi, maar wat heb je daaraan als je in totaal maar 1172 ton kunt laden? Ik vind in de beschrijving van de MS Valkenburg dat deze uitgerust was met een kraan met een hefvermogen van 60 ton.

Het gaat om een schip !! In het water is alles lichter.

Probeer zelf maar eens als u in bad zit. Het probleem van het gewicht gaat pas boven water spelen. :ja:

Moet ook alles uitleggen hier .... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2.

Ook begrijp ik niet dat ze met zo'n schip als de MS Valkenburg een zwaar transport van Rotterdam naar Amerika deden. Het lijkt me iets te klein daar voor. Als ik eens google dan lees ik dat de MS Valkenburg een Coaster is. Nu heb ik niet veel verstand van schepen, maar coaster betekent dat niet kustvaarder? Tussen Rotterdam en Amerika ligt de Atlantische Oceaan. Deze oversteek doet men toch niet met een kustvaarder?

Dus u wilt suggereren dat Houston niet aan de kust of aan het water zou liggen.......:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden