[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

duits contract


nick64

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo mijn naam is nick woon in limburg kort bij kerkrade

Heb vorige week te horen gekregen dat er bij ons diverse personen uit moeten in verband met bedrijfs economische reden en

dit zou ook al aan gevraagd zijn bij uwv die zo te horen de mensen in leeftijds categorieen hebben uit gekozen wat er uit moeten waar ik dus ook tussen zit wat intussen al de derde werkgever is waar me dit overkomt ( 2 werkgevers hier voor zijn failliet gegaan dat is deze werkgever waar ik nu intussen bijna 4 jaar ben NOG niet) Het ligt wel of ik ze me uitzoek:mad:

Dit was ons al op gevallen door dat er al diverse autos en trailers verkocht werden en zijn maar er werd nog niks over gezegd.

Er is nog geen datum vastgelegd wanneer dit zou gaan gebeuren ze weten niet wat er nog kan gebeuren er gaan in de loop van 2 a 3 maanden 3 groten opdrachtgevers wegvallen

Het is nou wachten wanneer de brief van uwv in de bus valt (waar ik natuurlijk niet op sta te wachten:mad:)

Nu blijf ik natuurlijk niet wachten tot het zo ver is en ben bezig met een werkgever die op duits contract rijdt hij heeft me al het een en ander uit gelegd maar mischien zijn er wel dingen die hij me niet heeft gezegd en ik mischien ben vergeten te vragen.

Zijn er hier mischien mensen die er ervaring mee hebben en me kunen vertellen wat de voor en nadelen er van zijn.

Hoor het graag van jullie Gr Nick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators

Nick, kort door de bocht, wegwezen daar. Maar dat is ook geen uitkomst want de banen liggen niet voor het oprapen.

Is dat een duits bedrijf of een Nederlands bedrijf op duits contract? Beetje apart. Waarom zou een NL bedrijf dat doen?

Maar de lonen in Duitsland liggen vlgns mij aanmerkelijk lager dan in NL. Hoe het met de sociale lusten en lasten zit zou ik niet weten, probeer eens met een Handelskamern in contact te komen en laat je e.a. uitleggen.

Suc6 en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik weet het murphy, snelwegwezen daar. Is vlug gezegd, maar zoals je al zegt de banen liggen niet voor het oprapen. Vooral hier in het zuiden van limburg niet. Zelfs in de buurt van venlo is het al moeilijk voor wat te krijgen. Ben al bij enkele bedrijven langs geweest, want aanschrijven of mailen heeft meestal ook geen zin omdat er toch bijna of meestal niet op gereageert wordt.

Het is inderdaad een NL bedrijf met Duits contract. Ik vond het ook al raar: het loon zou vast zijn kompleet met overnachtingen en onkosten. En dat zat wel redelijk, kon je ongeveer vergelijken met D5 hier in NL met ong 4 overnachtigen.

Het verschil is hier alleen dat het weleens voor kon komen, zoals hij zij, dat je 2 a 3 keer in de 2 maanden pas op zaterdags ochtend thuis kon komen maar dat zie ik niet als probleem. Vooral in deze tijd zou inderdaad eens naar kunnen gaan vragen bij een van die instanties. Die zullen het wel weten, maar of het dan ook zo in de praktijk gaat weet je nog niet. Maar eens afwachten of er nog meer reacties hier op komen. Bedankt alvast

bewerkt door Knoalster
Tekst iets makkelijker te lezen gemaakt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Noooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitttttttttttttttt aan beginnen.

Een Nl bedrijf in brd met zo een aanbieding? niet doen want het aantal uren dat je moet werken voor dat vaste (maand)loon incl. alles, is altijd teveel.

Vooral als je zegt dat het te vergelijken is met D5.

Vergelijken is in dit geval totaal niet aan de orde, dat is mooie glanzende rijpe appels vergelijken met rotte peren...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

juist freddie dat zijn allemaal van die dingen waar ik ook aan zit te denken

volgens hem zit dat wel goed alleen het pensioen opbouw zou lager zijn dan in nl

de uren die je maakt zijn normale uren alleen als ik eraan zou beginnen is de zaterdagen die ik dan zou werken dat zou volgens hem 2 a 3 keer in de 2 maanden voorkomen. Dat is dan wat ik bij mijn huidige werkgever niet heb, daar ben ik altijd vrijdags of op zn laats zaterdags rond 3.00 uur binnen.

maar dit heb ik het laatste half jaar al niet meer mee gemaakt daar en zou het meerdere malen voor komen.

wil ik het me op contract laten zetten dat ik het extra betaald wil hebben kijken wat er voor antwoord van hem zn kant dan uit komt. en wat ik al zeg hier in het zuiden is het zwaar kl**te om aan de bak te komen hier kiept de een na de ander om het is triest maar wat kun je er aan doen als normale hardwerkende burger? niks je word van alle kanten gepakt af en toe zie ik het chauffeurs vak gewoon niet meer zitten denk weleens ik ga gewoon de fabriek in mn 3 diensten draaien dan zit ik ook redelijk met het loon alleen zou het wennen? ik weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De manier van ontslaan gaat volgens het zgn afspiegelingsbeginsel, en als het goed is staat daar ook een termijn voor. Men zal jou ook een uiterlijke datum moeten geven tot waarop je bezwaar tegen je ontslag moet maken. Er staan bergen informatie hierover op Mijn werkgever wil mij ontslaan - UWV - Voor Particulieren

Hoe vreemd het ook klinkt: ik zou eerst zorgen dat de ontslagregeling goed afgehandeld is voor je 'n andere baan aan gaat. Dan heb je immers zelf ontslag genomen, en hoef je na drie/zes/twaalf maanden niet meer aan te kloppen voor een uitkering!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ nick 64

Hier zit ik nu ook voor per 1 nov is m,n laatste dag en kom dan in de ww heb mij ook enorm druk gemaakt maar ben er wel achter dat je eerst je ww aanvraag goed moet regelen en als dat dan klaar is heb je tijd en adem om op zoek te gaan naar ander werk.

Ik heb een Nederlandse collega die in Duitsland woont en nu dus keihard voor 60% van zijn loon de duitse ww ingaat

Dus ga naar uwv,nl en bereken daar je ww uitkering ( heb de tip van een ander forum lid gekregen) en haal rustig adem en kijk na je ontslag om je heen

Nu hals over de kop je in een onzekere situatie gooien kan wel degelijk invloed hebben op je hoogte van je uitkering

mocht je om wat voor reden er binnen een jaar uitgeknikkerd worden bij je nieuwe werkgever

Ook moet je tegen je ontslag in verweer gaan .. al is het zinloos maar kan ook een tijdelijke verlaging van je uitkering betekenen

Dus regel straks eerst je ww en laat de rest eerst maar op je afkomen ,het komt toch zoals het komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Nick; Ik sluit me grotendeels aan wat de anderen ook hebben gezegd! Vecht je ontslag aan,regel je ww/overleg met uwv,en laat 'dat nieuwe contract' doorlezen door iemand met echt verstand van zaken. Zoek alles heel goed uit!

Pensioenopbouw; zeer belangrijk& verzeker/spaar hier voor. Eerste 2 jaar bouw je nml. niks op!

Steuer (belasting); Anders geregeld als bij ons,en zeer duur als ongehuwd of samenwonende. Als je bezet bent,maar niet getrouwd is door de knieën gaan een voordelige keuze:p

Krankenkasse; ook zeer goed over laten informeren.

Uurloon; scheelt enkele hele € p/u in vergelijking met NL CAO. Reken het goed uit!

OKV: €24 p/n ipv. €43 Bereken wat je dit kost p/m

PKW; Aangezien je 'Duitser'wordt, moet je pkw op Duits kentekenof Duitse pkw kopen. Verplicht bij wekelijks verblijf van min. 30 uur p/w

Je pkw zal ook rondom winterbanden moeten hebben straks,wat kost je dat? En is die net zo betrouwbaar als je huidige?

En vogel uit hoelang je ww krijgt,en hoe hoog die wordt! Als je om 1 of andere reden ontslagen wordt bij die Duitser,ben je gezakt in je loon.

Als je dan nog ww zou krijgen,krijg je daar dus maar 70% van.

Je snapt dat het 1 grote,hoofdbrekende rekensom gaat worden;):( Niet over 1 nacht ijs laten gaan

Succes& veel wijsheid iig!

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

* extra tip

:angel: En als je Duitsers kent& goed mee overweg kan. Overleg/bespreek het met hun! Zij kennen de regels beter als wij. Al schijnt Duitse belastingaangifte compleet onbegrijpbaar te zijn,dus daar zul je ook iemand voor moeten charteren als je de aangifte moet opsturen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Nick; Ik sluit me grotendeels aan wat de anderen ook hebben gezegd! Vecht je ontslag aan,regel je ww/overleg met uwv,en laat 'dat nieuwe contract' doorlezen door iemand met echt verstand van zaken. Zoek alles heel goed uit!

Pensioenopbouw; zeer belangrijk& verzeker/spaar hier voor. Eerste 2 jaar bouw je nml. niks op!

Steuer (belasting); Anders geregeld als bij ons,en zeer duur als ongehuwd of samenwonende. Als je bezet bent,maar niet getrouwd is door de knieën gaan een voordelige keuze:p

Krankenkasse; ook zeer goed over laten informeren.

Uurloon; scheelt enkele hele € p/u in vergelijking met NL CAO. Reken het goed uit!

OKV: €24 p/n ipv. €43 Bereken wat je dit kost p/m

PKW; Aangezien je 'Duitser'wordt, moet je pkw op Duits kentekenof Duitse pkw kopen. Verplicht bij wekelijks verblijf van min. 30 uur p/w

Je pkw zal ook rondom winterbanden moeten hebben straks,wat kost je dat? En is die net zo betrouwbaar als je huidige?

En vogel uit hoelang je ww krijgt,en hoe hoog die wordt! Als je om 1 of andere reden ontslagen wordt bij die Duitser,ben je gezakt in je loon.

Als je dan nog ww zou krijgen,krijg je daar dus maar 70% van.

Je snapt dat het 1 grote,hoofdbrekende rekensom gaat worden;):( Niet over 1 nacht ijs laten gaan

Succes& veel wijsheid iig!

Grs Wijnand

Maar hou er rekening mee Dat binnen 20 jaar het Pensioen ook weg is

De reden is Dat jonge mensen er niet aan mee willen doen Ze zeggen het kost geld

En ze hebben andere ideeen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En als je Duitsers kent& goed mee overweg kan. Overleg/bespreek het met hun! Zij kennen de regels beter als wij. Al schijnt Duitse belastingaangifte compleet onbegrijpbaar te zijn,dus daar zul je ook iemand voor moeten charteren als je de aangifte moet opsturen!

Nick64 heeft genoeg duitse collega's:ja:, dus navragen zal wel niet zo'n groot pobleem zijn:nee:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch even reageren dan maar: Nick64, waar heb je hiervoor gewerkt dan? Bij Spronk?

Maar je gaat toch niet voor een Nederlander op een Duits contract werken hè? Je neemt ons hier gewoon allemaal in de zeik, om te kijken wie er op reageren. Vind dat eigenlijk wel flauw, want sommige mensen reageren toch serieus erop.

Want de Duitsers, die zelf in NL, PL en DK gaan werken omdat het salaris in D zo slecht is, dan zou jij als Nederlander juist met een Duits contract gaan werken?

Respect voor Freddie: beter gewoon thuis zitten dan voor één of ander slap Duits all-in loon gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Respect voor Freddie: beter gewoon thuis zitten dan voor één of ander slap Duits all-in loon gaan werken.

Welja, heb respect voor een klauw ophouder. Weet je teminste waarom je brutto te duur ben.

Je weet wel, het mooie soicale systeem. Waar je trots op kan zijn.

Vooral respect hebben voor de mensen die vanwegen een rekensommete thuis blijven zitten. :ok:

Voor een JP Visser heb ik heel wat meer respect. Werken met behoud van uitkering.

Of voor mensen, ik noem even een bedrag, een uitkering krijgen van 1500Euro, en gaan werken voor 1800Euro.

En als ze dan ontslagen/werkeloos raken terugvalen naar 1260Euro.

Voor die mensen kan ik respect opbrengen, Niet voor de rekenaars die liever thuis blijven, inplaats van werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welja, heb respect voor een klauw ophouder. Weet je teminste waarom je brutto te duur ben.

Je weet wel, het mooie soicale systeem. Waar je trots op kan zijn.

Vooral respect hebben voor de mensen die vanwegen een rekensommete thuis blijven zitten. :ok:

Voor een JP Visser heb ik heel wat meer respect. Werken met behoud van uitkering.

Of voor mensen, ik noem even een bedrag, een uitkering krijgen van 1500Euro, en gaan werken voor 1800Euro.

En als ze dan ontslagen/werkeloos raken terugvalen naar 1260Euro.

Voor die mensen kan ik respect opbrengen, Niet voor de rekenaars die liever thuis blijven, inplaats van werken.

Ja joh.. help de sector nog verder naar de knoppen.

Het moest gewoon verboden worden.. werken met behoud van uitkering.. Idiotere regel als die bestaat er niet. Verkapte vorm van fraude.. Meer is het niet.

Bedrijven lachen zich de vouwen uit de broek.. personeel die zeeeeeer weinig kost..

Je kunt het diegenen die het MOETEN doen niet kwalijk nemen. Maar men zou gewoon nee moeten zeggen tegen dat soort werkgevers en de staat.. normaal loon voor normaal werk.. PUNT.

Kun jij daar in Finland wel schreeuwen dat je respect hebt voor weet ik wie omdat ze als een soort verkapte slaven aan het werk worden gehouden, maar het is gewoon van de zotte dat dit kan.

Ik gun JP het allerbeste.. maar ook een normaal loon voor het werk dat ie moet doen.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ Nick; Ik sluit me grotendeels aan wat de anderen ook hebben gezegd! Vecht je ontslag aan,regel je ww/overleg met uwv,en laat 'dat nieuwe contract' doorlezen door iemand met echt verstand van zaken. Zoek alles heel goed uit!

PKW; Aangezien je 'Duitser'wordt, moet je pkw op Duits kentekenof Duitse pkw kopen. Verplicht bij wekelijks verblijf van min. 30 uur p/w

Je pkw zal ook rondom winterbanden moeten hebben straks,wat kost je dat? En is die net zo betrouwbaar als je huidige?

Succes& veel wijsheid iig!

Grs Wijnand

Dat van die auo op duits kenteken is natuurlijk onzin, ik werk sinds 1997 in Dld. en woon in NL. Op je auto mag alleen een kenteken van het land waar je woont!!! Volgens jouw redenatie zouden op deze manier alle Dld. rijders een Duits kenteken moeten hebben:p. Voor wat betreft pensioenopbouw is het alleen maar verstandig als je zelf wat regelt, van de overheid hoef je dit niet te verwachten.

Groeten

Arno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja joh.. help de sector nog verder naar de knoppen.

Het moest gewoon verboden worden.. werken met behoud van uitkering.. Idiotere regel als die bestaat er niet. Verkapte vorm van fraude.. Meer is het niet.

Bedrijven lachen zich de vouwen uit de broek.. personeel die zeeeeeer weinig kost..

Je kunt het diegenen die het MOETEN doen niet kwalijk nemen. Maar men zou gewoon nee moeten zeggen tegen dat soort werkgevers en de staat.. normaal loon voor normaal werk.. PUNT.

Kun jij daar in Finland wel schreeuwen dat je respect hebt voor weet ik wie omdat ze als een soort verkapte slaven aan het werk worden gehouden, maar het is gewoon van de zotte dat dit kan.

Ik gun JP het allerbeste.. maar ook een normaal loon voor het werk dat ie moet doen.

--== Freddy ==--

En vooral het laatste freddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welja, heb respect voor een klauw ophouder. Weet je teminste waarom je brutto te duur ben.

Je weet wel, het mooie soicale systeem. Waar je trots op kan zijn.

Vooral respect hebben voor de mensen die vanwegen een rekensommete thuis blijven zitten. :ok:

Voor een JP Visser heb ik heel wat meer respect. Werken met behoud van uitkering.

Of voor mensen, ik noem even een bedrag, een uitkering krijgen van 1500Euro, en gaan werken voor 1800Euro.

En als ze dan ontslagen/werkeloos raken terugvalen naar 1260Euro.

Voor die mensen kan ik respect opbrengen, Niet voor de rekenaars die liever thuis blijven, inplaats van werken.

Ja joh.. help de sector nog verder naar de knoppen.

Het moest gewoon verboden worden.. werken met behoud van uitkering.. Idiotere regel als die bestaat er niet. Verkapte vorm van fraude.. Meer is het niet.

Bedrijven lachen zich de vouwen uit de broek.. personeel die zeeeeeer weinig kost..

Je kunt het diegenen die het MOETEN doen niet kwalijk nemen. Maar men zou gewoon nee moeten zeggen tegen dat soort werkgevers en de staat.. normaal loon voor normaal werk.. PUNT.

Kun jij daar in Finland wel schreeuwen dat je respect hebt voor weet ik wie omdat ze als een soort verkapte slaven aan het werk worden gehouden, maar het is gewoon van de zotte dat dit kan.

Ik gun JP het allerbeste.. maar ook een normaal loon voor het werk dat ie moet doen.

--== Freddy ==--

Nou, dat weet ik dus niet zo net allemaal. Respect voor een handophouder heb ik eigenlijk ook niet zo, maar wat Freddy schrijft ben ik het ook wel beetje mee eens. Werken met behoud van uitkering. Vind dat gewoon profiteren van de schaarste aan werkgelegenheid. Moest je 10 jaar terug eens zeggen tegen een NL-chauffeur: je kan bij me komen werken met behoud van uitkering. Nee, krijg daar gewoon rillingen van.

Weet je nog, die transporteur hier op het forum die alleen 50+ chauffeurs wou, omdat die relatief gezien voor hem nog goedkoper waren dan een Roemeen? En er waren er toch genoeg die er zijn gaan werken. Vind dat eigenlijk hetzelfde.

Even voor mezelf spreken: als ik met uitkering en toeslagen op 1.200 euro zou komen, en kon kiezen tussen die uitkering, of werken voor 1.400 euro, dan wist ik het toch wel. En ben echt geen lamzak. Maar toch, ik wist het dan wel... Je bent toch niet gek, wel dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als die in Duitsland op een normale manier betaald was geweest

Dan had hij of zij ook in Nederland in de www kunnen gaan

De spel regels zijn een beetje anders als in Nederland

Ik geloof dat je er 3 jaar gewerkt moet hebben en in duitsland alles netjes betaald te hebben

Dat je dan pas van het duitse systeem mag genieten Of een uitkering

En als je in Nederland woont wordt alles over gezet naar Nederland

Er zijn er die bij koppelbazen gaan werken En ze verdienen zo veel

Als ze terug gaan naar Nederland dan begint de ellende pas goed Want er is niks af gedrachen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden