[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Met welk merk banden hebben jullie goede ervaringen?


zzp trucker

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik heb Bridgestone op de trekas liggen, gaan met gemak een ton of 4 mee. Misschien nog wel meer, kon ik niet uittesten bij mijn vorige werkgever. Zat na 360duuzend km nog ongeveer 1 cm profiel op. Goodyear had ik na 150duuzend km al glad.

inderdaad goodyear maakt zijn naam echt waar een goed jaar...... en dan er af.

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had hiervoor Michellin, echter in mijn werk waar veel en snel wegrijden het verkeer in een must is waren deze bij 225.000 km op.

Op aanraden van een bandenboer die ook veel Hulpverleningsvoertuigen in onderhoud heeft heb ik nu zeetex banden. Eerste wat mij opvalt is dat de auto kleeft aan het wegdek, bijna geen wielspin meer bij het snel optrekken. Ook het bochtenwerk gaat met volle trailers veel strakker met deze banden, wat ze gaan doen op het lange termijn weet ik nog niet maar de eerste ervaringen zijn goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hebben 1 nadeel, bij nat weer slaan ze nogal gauw door

Wat dan weer niet goed is voor je rijuren...

Ik heb er jaren mee gereden, ik vond het K#T banden, absoluut geen grip en ennorm zoeken. Ik moet er wel bij vertellen dat dat met een tankwagen was, ca 1 ton druk op de trekas van de oplegger (leeg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hebben 1 nadeel, bij nat weer slaan ze nogal gauw door

Dat is volgens mij al minder dan een aantal jaren geleden.

En op een gegeven moment verdwijnt dat ook vrijwel. Tot ze bijna glad zijn, dan moet er wel degelijk weer rekening mee worden gehouden. Tenminste, dat is wat ik ervan weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik moet er wel bij vertellen dat dat met een tankwagen was, ca 1 ton druk op de trekas van de oplegger (leeg)

Er waren inderdaad types moet een hoog profiel, die daar heel gevoelig op waren. Zeker de eerste kilometers/maanden.

Zeker met weinig schoteldruk. Dan kon je gerust je VEB eraf gooien in de bochten en een beetje nat wegdek, want de oplegger duwde zo de achterkant van de trekker de bocht uit wanneer het gas werd losgelaten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mmmmmmh, ik heb op mijn trekas ook Bridgestones. Ik denk dat ze idd lang mee gaan, maar zoals al eerder vermeld, compound wordt snel hard, met makkelijk spinnen als gevolg.

Nu 200.000 km's mee gereden, nog meer dan 50% over. Die gaan nog eens 200.000 mee, en dan nog opsnijden, als het snijmes er nog doorheen komt LOL

Nee, ik geloof niet dat dit voor herhaling vatbaar is. Sinds kort ook BT's op de vooras. Nog maar 20.000 mee gereden, dus nog geen oordeel. Afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is volgens mij al minder dan een aantal jaren geleden.

.

Dat zou kunnen, ik heb die krengen een jaar of 5 geleden vervloekt. Er ging toen op een gegeven moment een trekker weg met 5 ton op de teller met de eerste banden er nog onder. Een machtige band qua kosten en een drama om er mee te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik was altijd wel enthousiast van Bridgestone. Ga nu met zo'n 375.000 km erop de winter in. Nog zo'n 30 - 40 % profiel. Ben er niet echt gelukkig mee maar is eigenlijk teveel om ze eraf te halen en te weinig om mee door te gaan...

Keep you posted...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mmmmmmh, ik heb op mijn trekas ook Bridgestones. Ik denk dat ze idd lang mee gaan, maar zoals al eerder vermeld, compound wordt snel hard, met makkelijk spinnen als gevolg.

Nu 200.000 km's mee gereden, nog meer dan 50% over. Die gaan nog eens 200.000 mee, en dan nog opsnijden, als het snijmes er nog doorheen komt LOL

Nee, ik geloof niet dat dit voor herhaling vatbaar is. Sinds kort ook BT's op de vooras. Nog maar 20.000 mee gereden, dus nog geen oordeel. Afwachten.

Sorry hoor, maar ik lig echt niet bij jou op de vooras:D:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb bridgetone op de trekas en michelins op de stuuras

Heb niet echt het gevoel dat de bridgetones minder grip zouden hebben, maar ja heb er wel altijd voldoende druk op

aangezien het een bakwagen is. Gaan echt lang mee.

Maar als stuuras band ga ik altijd voor michelin. Gewoon, omdat ik bij dit merk een beter gevoel heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden