[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wat is het verschil.


jemason

Recommended Posts

  • Forumlid

wat is het verschil als je gepakt word voor het transporteren van afvalstoffen zonder de gewenste papieren .

je word bij een controle gepakt en krijgt een schikking van 1500. 00 euro .

deze weiger je ,en komt het voor de rechter en je komt dan niet opdagen .

dus je hebt in mijn ogen schijt aan de nederlandse wetgeving .

dus de boete komt hoger uit op.let wel 1800.euro .

zolang dit in nederland niet aangepakt word veranderd er niks .

wie het ook is maakt me niet uit ,maar als je alles aan je laars lapt rijdt die ook makkelijk andere stoffen .

en vind ik deze straf te wienig of het een hollander is of een ander ,dt moest veel hoger zijn .

1800 euro boete na Illegaal vervoer kitafval - Deventer - Regio - Stentor

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind dit gewoon helemaal belachelijke boetes. We hebben het er HIER ( << klik !! < ) ook wel eens over gehad.

Het gaat om puur administratieve procedures. Waarvan zelfs Nederlanders niet altijd helemaal van op de hoogte zijn. Dus laat staan een buitenlander. Daarbij is de grens tussen wat nu wel als afval wordt gezien en wat niet, vaak flinterdun.

Formeel heet het dan illegaal afvaltransport. Maar hier zouden helemaal geen boetes voor geschreven moeten worden.

De gedachte achter de registratie is dat men een ieder die betrokken is bij "afval" (of wat daarvoor doorgaat) moeten kunnen controleren. Een soort identificatie, of het om een echt bedrijf gaat en of iemand daadwerkelijk bestaat. Zodat diegene naderhand (administratief) te achterhalen is, mocht er op enig moment blijken dat een bepaalde "afvalstroom" niet correct zou zijn "verwerkt".

Juist wanneer iemand staande gehouden wordt, zou men toch denken dat tegelijkertijd in kaart wordt gebracht of diegene die staande wordt gehouden "echt" is en of diegene daadwerkelijk "bestaat". Klopt er dan iets niet aan het transport, dan moet het transport opgehouden worden tot het wel klopt. Alvorens iemand te laten gaan. Om onderweg te controleren of iemand "echt" is en daadwerkelijk "bestaat" is juist zo'n bewijs van registratie niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Freddie,

Het gaat mij erom dat lang niet iedereen te kwader trouw is. En dat dergelijke boetes dan in geen enkel verhouding staan tot een lullig stukje papier wat iemand maar net moet weten dat zoiets in vrijwel elk land apart even gemeld en aangevraagd moet worden. En dat zulke berichten dan als zwaar milieudelict in het nieuws komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
wat is het verschil als je gepakt word voor het transporteren van afvalstoffen zonder de gewenste papieren .

je word bij een controle gepakt en krijgt een schikking van 1500. 00 euro .

deze weiger je ,en komt het voor de rechter en je komt dan niet opdagen .

dus je hebt in mijn ogen schijt aan de nederlandse wetgeving .

dus de boete komt hoger uit op.let wel 1800.euro .

zolang dit in nederland niet aangepakt word veranderd er niks .

wie het ook is maakt me niet uit ,maar als je alles aan je laars lapt rijdt die ook makkelijk andere stoffen .

en vind ik deze straf te wienig of het een hollander is of een ander ,dt moest veel hoger zijn .

1800 euro boete na Illegaal vervoer kitafval - Deventer - Regio - Stentor

gr piet

Weet je hoe ze dat noemen piet, struisvogelpolitiek. Je kop in het zand steken. Maar ze komen je gewoon een keer in het weekeind uit je bedje plukken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden