[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wielmoerdoppen...??


Bram1982

Recommended Posts

  • Forumlid

Even een vraag aan de MAN fanaten onder ons..

Is er een terugroepactie ofzo geweest in europa op alle MAN's met een voorloop naloop -as bogielift of in iedergeval alle liftbare assen?

Het viel me laatst op en steeds meer ook in het buitenland dat op alle liftbare assen van alle MAN's ineens van die gele dopjes zitten om te kijken of je moeren niet loslopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja dat wist ik wel ken ze ook al heel lang onder andere van de ADR tankwagens en vooral engeland ja. Maar let er maar eens op iedere TGA MAN heeft ze ineens sinds een paar maanden op de gelifte assen..viel me gewoon op dat die het ineens allemaal hebben daarom dacht ik dit een speciale terugroepactie was of zo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Bram 1982

post-11632-1394787709,7886_thumb.jpg

Zulke?

Wellicht ergens in de aanbieding geweest of zoiets.

Het bijzondere is toch dat deze markers vooral aangetroffen lijken te worden bij enkele montage. Die lopen juist nooit zo snel los. De wielmoeren bij dubbele montage zijn wat dat betreft veel gevoeliger voor (snel) loslopen. Dus zou het juist eerder te verwachten zijn dat men daar extra aandacht op vestigde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja Karel die :)

Ja dat bedoel ik dat vroeg ik me dus ook al af, alleen maar de enkele montage van MAN... Viel me gewoon op dat die het ineens allemaal hebben...dus neem aan dat er een of ander schrijven van de fabriek naar de dealers in europa is gegaan aangaande problemen hiermee ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maak je geen zorgen, je wielen lazeren er heus niet ineens af, dan had de MAN je allang teruggeroepen.

Waarschijnlijk is het gewoon een soort gratis cadeautje van de MAN garages, hoewel ik ze er gelijk af zou halen want het ziet er niet uit!

bassie bassie die dingen zitten er niet voor Jan met de korte achternaam op ik heb ze er ook sinds n 2tal maanden opzitten ben het n\met je eens hoor ik vind het ook geen gezicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maak je geen zorgen, je wielen lazeren er heus niet ineens af, dan had de MAN je allang teruggeroepen.

Waarschijnlijk is het gewoon een soort gratis cadeautje van de MAN garages, hoewel ik ze er gelijk af zou halen want het ziet er niet uit!

Ben ik helemaal met je eens Bas, het ziet er niet uit.

Alleen wel jammer dat ik die dingen niet uitgevonden, cq ontworpen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dus schoonheid gaat voor veiligheid?

vind ik een beetje dom bas.

Waarom dom van Bas.

De een vind MAN mooi de andere Scania en weer een ander Mercedes.

Zijn die mensen allemaal dom?

De ene auto is veiliger dan de andere, wordt tenminste beweerd, dus freddie, Bas heeft gelijk, het ziet er niet uit en ik zou die rommel ook niet op mijn auto's gehad willen hebben.

Haha, sorry Bas, maar wij hadden ook geen MAN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou dan is het toch duidelijk dat het van MAN komt.... dus dat er iets niet helemaal goed zit met die assen/schijven......

dus probleem opgelost ik weet waar t voor is nu bij die auto's..

heeft niets met mooi of niet mooi te maken MAN zal het zo willen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het heeft te maken met de remmen die kunnen aanlopen. Aan die doppen kun je zien of de velg heet is geweest (gesmolten). Maar de leverancier, ik dacht wabco, kan zo gauw niet voldoende nieuwe remmen leveren en tot de remmen zijn vervangen zitten die doppen erop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Heeft inderdaad te maken met het eventueel warmlopen van de remmen te maken. ik moest ook naar de dealer om de boel te laten controleren. Indien nodig worden remblokken en eventueel de remschijven vervangen.

Wanneer dit niet nodig is dan krijg je de mooie gele doppen die bij eventueel warmlopen "smelten" , zodat je daaraan kunt zien dat er een probleem is.

Ook ik heb uit cosmetisch oogpunt besloten om ze maar in de verpakking te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden