Spring naar bijdragen
Bram1982

Wielmoerdoppen...??

Recommended Posts

Het heeft te maken met de remmen die kunnen aanlopen. Aan die doppen kun je zien of de velg heet is geweest (gesmolten). Maar de leverancier, ik dacht wabco, kan zo gauw niet voldoende nieuwe remmen leveren en tot de remmen zijn vervangen zitten die doppen erop...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft inderdaad te maken met het eventueel warmlopen van de remmen te maken. ik moest ook naar de dealer om de boel te laten controleren. Indien nodig worden remblokken en eventueel de remschijven vervangen.

Wanneer dit niet nodig is dan krijg je de mooie gele doppen die bij eventueel warmlopen "smelten" , zodat je daaraan kunt zien dat er een probleem is.

Ook ik heb uit cosmetisch oogpunt besloten om ze maar in de verpakking te laten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn sleepas heeft meerdere keren aangelopen. was meestal met zware vrachten en veel binnendoor rijden. Waarvan zelfs zo heet, dat alles roodgloeiend was en de vlammen erop stonden. heb in een bestek van 200.000 km. 3 setjes blokken en 2 sets remschijven naar de klote geholpen. totdat ze er bij de m.a.n. erachter kwamen dat de speling tussen de blokken en de schijven teweinig was, als ze warm worden zetten ze uit en gingen ze aanlopen, zitten nu andere klauwen en blokken op betaald door de m.a.n.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze ook op de achterste as (liftbaar en meesturend) gehad, waren niet om te kijken of de moeren losliepen.

Was om de temperatuur in de gaten te houden, was iets met de remmen van die as.

Remmen werden soms te warm en sloegen vast (niet bij mij gebeurd hoor)

Heb nu nieuwe schijven en blokken, en geen lelijke gele dopjes meer.

Was als ik het goed heb algehele terugroepactie van MAN.

Groeten Theo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden