[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Alcoholslot? Groot rijbewijs kwijt


bituum trapper

Recommended Posts

  • Forumlid

Als je een alcoholslot krijgt opgelegd, mag je tevens minstens twee jaar lang geen vrachtwagen meer besturen.

Voor velen van ons zal het een 'ver-van-het-bed-verhaal' zijn, maar let goed op: word je privé met een hoog alcohol-promillage achter het stuur gepakt, dan kun je veroordeeld worden tot een alcoholslot. Een vervelende grap, want dit betekent tevens een enorme beperking van je rijbewijs, en het tijdelijke einde van je chauffeurscarrière.

Je krijgt namelijk zolang het alcoholslot op je personenwagen zit, een rijbewijs B, met code 103 erachter. Daarmee mag je alleen maar met dat voertuig rijden: een personenauto met alcoholslot.

ASP5cropped.jpg.570x380_q85_crop.jpg

Rijbewijs B met code 103: je chauffeurscarrière staat even stil...

Het alcoholslot wordt opgelegd voor een periode van ten minste twee jaar. Gedurende die tijd mag je dus geen vrachtwagen of bus meer rijden. De kans dat je hierdoor je baan als chauffeur kwijtraakt is levensgroot!

Bron:Truckstar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het alcoholslot wordt opgelegd voor een periode van ten minste twee jaar. Gedurende die tijd mag je dus geen vrachtwagen of bus meer rijden. De kans dat je hierdoor je baan als chauffeur kwijtraakt is levensgroot!

Kan er sec medelijden mee hebben.

Ook al word je dubbel gestraft als chauffeur: Je weet dat je rijbewijs je werk/inkomen is.

Je krijgt geen slot voor een paar pilsjes ,dat zijn er gewoon te veel , als je dan willens en wetens toch gaat rijden.....:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk slaat het nergens op, begrijp me goed ben fel tegenstander van alcohol in het verkeer! Maar mocht je een overtreding begaan met de personenauto dan ben je gelijk je werk als beroepschauffeur kwijt.

Wij hebben een voorbeeldfunctie zeggen ze dan, het is alleen jammer dat je nooit geen pluspunten krijgt omdat je een voorbeeldfunctie hebt. Je word eerder genaaid dan dan diegene die maar 10000km op jaarbasis met de personenauto rijdt.

Wij zijn al crimineel als je je sleutel omdraait, heb je weleens een timmerman gezien die bij aanvang werkzaamheden een pasje in zijn cirkelzaag moet stoppen en ook nog maar even moet kunnen aantonen wat hij de afgelopen 28 dagen gepresteerd heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Blijf het een achterlijke straf vinden. EN dubbelop voor de chauffeur.

Ja hoor, ik weet het, alcohol en verkeer gaan niet samen. Maar door wat problemen zuip je een fles Bols leeg. Je stapt in de auto om je ex is ff lekker in mekaar te rossen. Maar helaas, je wordt aangehouden...

Weet je, we zijn allemaal mensen en een foutje is zo gemaakt... En ander heb pech en moet met de trein of fiets naar z'n werk en jij kan 2 jaar niet rijden...

Buitenproportioneel. Niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Blijf het een achterlijke straf vinden. EN dubbelop voor de chauffeur.

Ja hoor, ik weet het, alcohol en verkeer gaan niet samen. Maar door wat problemen zuip je een fles Bols leeg. Je stapt in de auto om je ex is ff lekker in mekaar te rossen. Maar helaas, je wordt aangehouden...

Weet je, we zijn allemaal mensen en een foutje is zo gemaakt... En ander heb pech en moet met de trein of fiets naar z'n werk en jij kan 2 jaar niet rijden...

Buitenproportioneel. Niet doen.

Wat een onzin........... zielige praat daar trappen de rechters al jaren niet meer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Was dat maar zo.................

Nou echt niet!!! heb zelf 9 maanden thuis gezeten omdat ik de volgende morgen gepakt werd, en nee nix geen groot feest of iets dergelijks de avond er voor, was wel net 3 weken daarvoor geimigreerd en op papier nog nederlander, maar werd hier gelijk voor 9mnd gestraft op letterlijk t minimale percentage. nogmaals ik was me de volgende ochtend echt van geen kwaad bewust en voelde me fit als geen ander, maar ja ben schijnbaar 1 van de weinigen die nie zo,n alcoholtester in de hal heeft hangen:D Ben ook geen voorstander van alcohol in het verkeer en iemand die doelbewust met een behoorlik slokje op in de auto stapt mogen ze van mij ook aan de hoogste boom hangen die er is, ook ik heb kinders! Maar het kan je eerder overkomen dan je zelf denkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet Pierre.

Iemand van 80kg heeft heel wat minder bloed als iemand van 140kg.

De hoeveelheid alcohol word in meer bloed meer verdeelt. is lager.

Iemand die bijna nooit drinkt, heeft een kleinere lever als een stevige drinker.

Neem je dezelfde hoeveelheid alcohol, is die met een grotere lever eerder nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet Pierre, ik heb de EMA cursus gehad, iemand die 140 kg weegt heeft ook meet vocht in zijn lichaam dan iemand van 80 Kg, de verwerking gaat dan ook sneller, alcohol percentage word snel minder als voorbeeld als je water drinkt. Iemand van 140 Kg die 10 halve liters drink of iemand van 80Kg dan zal je zien bij testen dat die van 80 Kg een hoger promile heeft dan die van 140 Kg. Heb het op de cursus gehad, ja inderdaad ik ben in het verleden aangehouden met drank op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou echt niet!!! heb zelf 9 maanden thuis gezeten omdat ik de volgende morgen gepakt werd, en nee nix geen groot feest of iets dergelijks de avond er voor, was wel net 3 weken daarvoor geimigreerd en op papier nog nederlander, maar werd hier gelijk voor 9mnd gestraft op letterlijk t minimale percentage.

Even een vraagje: hoeveel glazen had je ongeveer gedronken en hoeveel tijd zat er tussen het laatste glas en het vertrek de volgende ochtend?

Ik zou denken dat je bij 7 glazen een 8 uur later wel weer onder de 0.5 promile zit. Maar bij 8 glazen en 5 uur ertussen weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden