[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Spedition Ansorge rijdt met 14,9 meter lange trailer


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

onft2pgxu8.jpg

Foto: Trailertotaal

De Duitse logistiek dienstverlener Spedition Ansorge heeft een 14,9 meter lange Kögel Euro Trailer toegevoegd aan haar wagenpark.

Ansorge rijdt ook al met LZV's, maar heeft met de verlengde Euro Trailer meer mogelijkheden. (klik foto voor poster formaat)

Kögel heeft de Euro Trailer verlengd met 1,3 meter tot een totaallengte van 14,9 meter. De oplegger was onlangs al te zien in Hannover gedurende de IAA en is nu in gebruik genomen door Ansorge.

Volgens Ansorge heeft de 14,9 m lange oplegger diverse voordelen.

Niet alleen is er door de 1,3 meter langere lengte een laadvolume van 8,5 kuub extra, de Euro Trailer ..... lees hier verder

Bron: TTM.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zolang je niet in de winkeldistributie gaat zal het wel meevallen.

Van depot naar depot zal wel een winst mee te behalen zijn, maar de chauffeur moet wel uitkijken op die mooie smalle parkeervakken in Duisterland....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je wat ik niet snap, een lzv mag daar de weg niet op omdat die te gevaarlijk zouden zijn, en dit mag wel :confused:

Misschien omdat dit wel een D product is ?

Is een slag in de ruimte maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er gaan heel snel grote brokken komen als dat ding in het stukgoed ingezet gaat worden.

De achteroverbouw is veels te lang. Als je eerste klant te lossen 4 pal à 1000kg en de rest van de klanten maar wat lichte brol gaat de kont een eigen leven leiden en ben je `m zo kwijt.

As verdeling moet anders wil dit werkbaar worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met x steering maai je alles naast je neer in een haakse bocht. Met zo'n kont liever geen sturing.

Dat is niet helemaal waar hoor. Onze starre 3-assers met de achterste geheven zwenken meer uit dan een drie-asser met de achterste gestuurd. In een scherpe bocht kan die stuuras het niet helemaal bijbenen waardoor de uitzwaai toch een beetje beperkt wordt.

Wat ik wel vind bij onze starre opleggers met de achterste geheven, dat de schoteldruk relatief klein is en het spul nogal 'danst'. Dat zal met het ding op de foto nog erger zijn. Edit: dat zegt Haak ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie op de foto de achterste as omhoog staan.Lijkt mij niet handig als je gaat kijken wat er nog achter de middelste as zit.Deze zal echt ver uitzwaaien wat weer een hoop gevaar oplevert.Maar ik ga er van uit dat ze het wel getest zullen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Viel mij iets heel anders op......ik dacht al dat het van de hand af achteruit indraaien vrij makkelijk ging,maar ja zit ook een rechts gestuurde trekker voor.

Die fotos zijn demo's van Kogel. Ansorge heeft andere kleuren, kijk maar eens op zijn site Startseite - Willkommen bei Ansorge Logistik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden