[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wagen van Transstolk op Duitse A1 op de kant.


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

Transport Ongevallen - Nieuws - Vrachtwagen Nederlandse transportfirma op Duitse A1 gekanteld [+foto]

SAARBRÜCKEN - Op het kruispunt van de A1 bij het Duitse Saarbrücken is in de nacht van maandag 12 op dinsdag 13 november een vrachtwagen van de firma Transtolk gekanteld. De 48-jarige vrachtwagenchauffeur raakte bij het ongeval ernstig gewond.

De vrachtwagen was geladen met groente. De chauffeur, die volgens de politie in een bocht de controle over zijn stuur is kwijtgeraakt, kwam bekneld te zitten in zijn cabine en is door de hulpdiensten bevrijd en overgebracht naar een ziekenhuis.

De dieseltank van de vrachtwagen raakte lek bij het ongeval en lekte 300 liter diesel over de weg. Momenteel is men nog steeds bezig de weg schoon te maken. Dit gaat tot circa 12:00 uur dinsdagmiddag duren.

De schade wordt door de politie op zo'n 80.000 euro geschat.

Voor foto's van dit ongeval klikt u hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Auf der A1, even verder... Auf der A8:D De boys und girls van de THW hebben ook een leuk klusje gehad, even al die dozen stapelen:stom:Toch is dat daar goed geregeld bij dit soort ongevallen of natuurrampen worden er een leger vrijwilligers opgetrommeld die de andere hulpdiensten helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben paar jaar terug een bedrijf uit dannstadt overgenomen, auto's en loods(bohmer oid?). Sindsdien zijn er inderdaad een hoop duitse kentekens bij gekomen, maar heb het idee dat het overgrote deel van de chauffeurs toch hollander is. Misschien kan scaniatrol dit bevestigen aangezien hij daar werkt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Auf der A1, even verder... Auf der A8:D De boys und girls van de THW hebben ook een leuk klusje gehad, even al die dozen stapelen:stom:Toch is dat daar goed geregeld bij dit soort ongevallen of natuurrampen worden er een leger vrijwilligers opgetrommeld die de andere hulpdiensten helpen.

Hier kunnen ze in Nederland van leren, staan er tig mensen met de handen in de zakken gewichtig te doen en denken belangrijk te zijn.

Sinds de verkeersregelaars van RWS zijn uitgevonden duurt het langer dat de rotzooi hier is opgeruimd.

En dan hebben we het nog niet over die hobby fotografen van de KLPD, ook van die lekkertjes.

Ach wat geeft het, een uurtje langer file, kost toch niks, het gaat toch zo goed in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch zonde, eerst halen ze je altijd geërgerd in en vervolgens leggen ze op dr kant :D weer eentje minder! HOERA

Plakplaatjesman jij spoort volgens mij niet. Dat je blij ben dat een collega van je zwaargewond is...:hamer: Zegt meer over jou dan over hun.

Bovendien heb je geen gelijk met je 'weer ééntje minder'. Gelukkig niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, ik ken de collega natuurlijk niet. Maar van de gemiddelde uitgaande.. Sja ;) En als ik erbij bedenk hoe krankzinnig hard de meeste van transstolk rijden dan kan het me toch echt geen ene ruk schelen al ga je erbij op je kop staan! JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Stolk rijden ze misschien wel door, maar dat is omdat die gasten allemaal haast hebben en zich de touwtyfus moeten werken om alles op tijd te leveren. Ik kan er eigenlijk alleen maar respect voor hebben, het licht uit je ogen rijden moet je namelijk ook maar tegen kunnen.

Er staan bij Stolk inderdaad auto's op Duits kenteken, maar daar zitten gewoon Nederlandse Chauffeurs op, dat is wat Erik al zei, ze hebben een tijd geleden een Duits bedrijf overgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij Stolk rijden ze misschien wel door, maar dat is omdat die gasten allemaal haast hebben en zich de touwtyfus moeten werken om alles op tijd te leveren. Ik kan er eigenlijk alleen maar respect voor hebben, het licht uit je ogen rijden moet je namelijk ook maar tegen kunnen.

Er staan bij Stolk inderdaad auto's op Duits kenteken, maar daar zitten gewoon Nederlandse Chauffeurs op, dat is wat Erik al zei, ze hebben een tijd geleden een Duits bedrijf overgenomen.

Verder weet ik van mijn oud collega,die er werkt,dat Goof Stolk al een paar eeuwen Duitse chauffeurs in dienst heeft,m.n uit het Saarland en het Schwarzwald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nouja, ik ken de collega natuurlijk niet. Maar van de gemiddelde uitgaande.. Sja ;) En als ik erbij bedenk hoe krankzinnig hard de meeste van transstolk rijden dan kan het me toch echt geen ene ruk schelen al ga je erbij op je kop staan! JP

Tsja, als jij 80 rijd, dan is stolk met 89 voor jou zeker een vliegende hollander, lekker collegiaal als je mensen die bederfelijke waar op tijd moeten leveren dit toewenst.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan moet ie eerder vertrekken.

Ik snap je verhaal prima en ben het met het eerste deel wel met je eens.

Maar de regels zijn voor iedereen in het verkeer het zelfde. Of je nu met bederfelijke waar rijdt of niet. Als de planning zit te blunderen, hoef jij nog niet alles naar de kl*ten te rijden om dat op te lossen.

Maar dat is nooit een reden om dan maar een lange neus te trekken en zeggen: lekker puh......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik ergens wel met je eens Jan maar ook weer niet.Als je met zo'n lading rijd en je komt ergens te laat kunnen ze verrekte moeilijk gaan doen.Zeker met bloemen is dat een hekel punt.Die bloemenverkopers willen ze zo vers mogelijk krijgen anders wordt het verkopen voor hun ook een probleem.Verse groenten is precies hetzelfde en dat moet toch ook weer op tijd in de winkels liggen.Als ik boodschappen doe zoek ik ook het meest verse eruit,in ieder geval hetgene wat er het best uitziet.

Aan de andere kant moet een planner het zo in plannen dat de rit fatsoenlijk te doen is maar je bent ook weer afhankelijk van derden.Dit is en blijft gewoon een groot discussiepunt waar nooit een oplossing voor komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan moet ie eerder vertrekken.

Ik snap je verhaal prima en ben het met het eerste deel wel met je eens.

Maar de regels zijn voor iedereen in het verkeer het zelfde. Of je nu met bederfelijke waar rijdt of niet. Als de planning zit te blunderen, hoef jij nog niet alles naar de kl*ten te rijden om dat op te lossen.

Maar dat is nooit een reden om dan maar een lange neus te trekken en zeggen: lekker puh......

Jij bent niet heel goed bekend in de wereld van de koelers, wat Edje al zegt. In de groentewereld moet je bij een klant soms verrekte lang wachten, maar als je bij het losadres te laat bent gaan ze moeilijk doen. Ja dan moet de gang erin onderweg, en Transstolk heeft een aantal van dat soort opdrachtgevers blijkbaar..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja, heb n poosje in de winkeldistri gezeten. Maar die mensen zijn gestoord. En als zij dan een ongeluk krijgen moeten we hier massaal in tranen uitbarsten? Nee, sorry dat lukt mij niet. Hun rijden er gewoon naar om een ongeval te krijgen, hoe je t wend of keert dat doe JE zelf. En als je een baas hebt die je de hele dag achter je kont aanzit dan zoek je toch een andere tak van sport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nouja, heb n poosje in de winkeldistri gezeten. Maar die mensen zijn gestoord. En als zij dan een ongeluk krijgen moeten we hier massaal in tranen uitbarsten? Nee, sorry dat lukt mij niet. Hun rijden er gewoon naar om een ongeval te krijgen, hoe je t wend of keert dat doe JE zelf. En als je een baas hebt die je de hele dag achter je kont aanzit dan zoek je toch een andere tak van sport.

Dat doe je zelf?? Was jij erbij toen het ongeluk gebeurde? Denk dat niemand er voor kiest om een ongeluk te krijgen. En dat ze altijd hard rijden zal best maar dat hoeft niet gelijk de oorzaak te zijn van dit ongeval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nouja, heb n poosje in de winkeldistri gezeten. Maar die mensen zijn gestoord. En als zij dan een ongeluk krijgen moeten we hier massaal in tranen uitbarsten? Nee, sorry dat lukt mij niet. Hun rijden er gewoon naar om een ongeval te krijgen, hoe je t wend of keert dat doe JE zelf. En als je een baas hebt die je de hele dag achter je kont aanzit dan zoek je toch een andere tak van sport.

winkeldistri vergelijken met groenterijden? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden