[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wagen van Transstolk op Duitse A1 op de kant.


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid
Hun rijden er gewoon naar om een ongeval te krijgen, hoe je t wend of keert dat doe JE zelf. En als je een baas hebt die je de hele dag achter je kont aanzit dan zoek je toch een andere tak van sport.

Even een stukje gepakt van je.

Niemand gaat de weg op om een ongeval te krijgen dus de eerste zin vind ik een beetje uit de lucht gegrepen.Ik heb dat werk 3 jaar gedaan en heb me 3 jaar best vermaakt.Het is inderdaad flink gassen,lange werkdagen en op de meest onchristelijke tijden beginnen en eindigen.In Antwerpen 1001 kaaien af om de rommel bij elkaar te krijgen.Hier een pallet,daar 3 pallets ergens anders weer 2 pallets en zo ben je als het tegen zit een hele dag bezig maar 's avonds wel nog ff lossen.Meestal was het pas vanaf een uur of 11 (als je geluk had) beginnen met laden en had je er al een halve werkdag op zitten.Regelmatig een keer de planner gebeld dat het allemaal wel erg krap was,op de dag zelf maar ook met de rit erna,en soms kon het opgelost worden maar vaker niet.Dat heb je nu eenmaal met dit soort werk.Totdat ook ik een keer de pech had om mijn voorganger wel van erg dichtbij te gaan bekijken,door vermoeidheid en onoplettendheid.Door schade en schande wijs geworden zeg ik maar en inderdaad rustiger werk gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dan moet ie eerder vertrekken.

Ik snap je verhaal prima en ben het met het eerste deel wel met je eens.

Maar de regels zijn voor iedereen in het verkeer het zelfde. Of je nu met bederfelijke waar rijdt of niet. Als de planning zit te blunderen, hoef jij nog niet alles naar de kl*ten te rijden om dat op te lossen.

Maar dat is nooit een reden om dan maar een lange neus te trekken en zeggen: lekker puh......

En jij hebt volgens mij nog nooit met gemuse rondgecrosst! Wat Bas zegt, doe het maar, even je auto leegtrappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nouja, heb n poosje in de winkeldistri gezeten. Maar die mensen zijn gestoord. En als zij dan een ongeluk krijgen moeten we hier massaal in tranen uitbarsten? Nee, sorry dat lukt mij niet. Hun rijden er gewoon naar om een ongeval te krijgen, hoe je t wend of keert dat doe JE zelf. En als je een baas hebt die je de hele dag achter je kont aanzit dan zoek je toch een andere tak van sport.

Je kan te ver gaan he, een ongeluk kan ook door een ander veroorzaakt zijn of een klapband of iemand wordt onwel, etc.

Uitkijken wat je hier neerkwakt he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij bent niet heel goed bekend in de wereld van de koelers, wat Edje al zegt. In de groentewereld moet je bij een klant soms verrekte lang wachten, maar als je bij het losadres te laat bent gaan ze moeilijk doen. Ja dan moet de gang erin onderweg, en Transstolk heeft een aantal van dat soort opdrachtgevers blijkbaar..

Wat is nu het verschil tussen een koeler en tautlinerwerk dan?

Je gaat een paar adresjes laden en een paar adresjes lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals ik al eerder zei, je moet het willen en zo gek zijn om alle grenzen te boven te gaan om je baasje en de klant te behagen.

Gejakker en gehaast is mijn dingetje niet, ik was snel klaar met dat werk, en zo'n werkgever met mij ook volgens mij.

Paar weken terug op de E17 bij Kruishoutem....

Ondanks dat het z'n best regende werd er toch flink doorgereden. Maar voor de 'Stille Kracht' uit Rijnsburg ging het allemaal niet snel genoeg, dus dan maar er voorbij.

Wat ga je nou in hemelsnaam in dit soort omstandigheden inhalen, met een hele stoet vrachtverkeer op de rechtse baan en een ½ kilometer verschil dacht ik nog...

Nu weet iedereen dat voor inhalen bij regen voor vrachtverkeer in België de doodstraf nog net niet voltrokken word,

en helaas voor de 'Stille Kracht', de verkeerspolitie zat erachter en hij mocht mee naar de eerste de beste gelegenheid om aan de kant te gaan.

Nu weet ik niet wat het kost daar in België, maar ik vermoed zo dat hij of zijn baas die dag, misschien wel die week voor Jan L*l gewerkt heeft.

Ik ben daarom blij dat mijn huidige werkgever er zelfs op staat om alles binnen de geldende regels te volbrengen. Tijd is tijd, en de boetes worden daarom ook niet zomaar betaald door hem.

Maar goed, ieder zijn dingetje. En wel of niet het gas erop, een ongeval wens je nooit iemand toe.

Het is mijn werk niet Pierre, dat gevlieg. Je weet ook wel hoe ik daar over denk.

Maar dat het veel ander werk is dan dat wij doen is wel zeker, ik hoef niet snachts weet ik veel adressen eruit te gooien.

Ieder zijn ding!

En wat het kost in Bels, € 180.......;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En jij hebt volgens mij nog nooit met gemuse rondgecrosst! Wat Bas zegt, doe het maar, even je auto leegtrappen.

Nope, en dat wil ik graag zo houden. Maar de spelregels in het verkeer zijn voor iedereen gelijk. Dat sommigen daar schijt aan denken te hebben is bekend.

Ik weet de oorzaak van dit ongeval niet, en daar gaat het mij ook niet specifiek om. Maar merk hier wel vaker dat, indien men met bederfelijke waar rijdt, alles maar geoorloofd is om die troep zo snel mogelijk bij de klant(en) te krijgen.

Zo erg is het zelfs niet eens in de asfaltwereld. Terwijl men daar echt met lading rijdt die niet mag afkoelen, anders is het onbruikbaar.

het enige wat ik weet is , als de klant te laat is met laden , dan ben ik te laat met lossen.

Precies. De reistijd blijft gelijk.

Je uiterste best doen en een tandje bij zetten doe ik ook, maar een opdrachtgever kan en mag nooit verlangen dat jij de zaak voor hun op gaat lossen d.m.v. het overtreden van allerlei verkeerswetten- en regels.

Dat sommigen zo gek zijn en er nog prat opgaan ook, dat geeft te denken...

Helaas is dat zo gegroeid in dat "wereldje".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oké, dit wordt mijn "coming out day' Pierre, ik ben zo'n jager.:D

En weet je, ik vind het heerlijk, altijd maar haast, altijd snelle adressen om te laden en te lossen, op en over het randje van de rijtijd, nog net ff die ene klant halen, veel inhalen (ja, ook bij verboden) en naar beneden laten vallen want dat scheelt weer een keer 3 kwartier maken... I Love it.

Edoch, probeer ik het allemaal wel op een nette manier te doen, niet inhalen met 0,5 km/u verschil of in een treintje telkens hinderlijk invoegen, maar met een beetje tactisch rijden toch zo vroeg mogelijk bij een klant te zijn zodat hij op tijd z'n bloemetjes heeft en gelijk in de winkel ken leggen.

Het is een manier van werken die je aan moet staan. Ik rij wel een voor een stukgoedboer waar je meer staat te wachten, niet zelf mag lossen en weer naar buiten mag turen. En ieder z'n ding, maar dat zou ik nog geen 2 weken volhouden.

En zo hebben we allemaal wat en zijn we allemaal anders. Gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Gelukkig maar dat jij het allemaal zo goed weet dan toch? Aan ervaringsdeskundigen geen gebrek :bey:

blijkbaar heb jij alleen maar verstand van een eend want als je nou eens normaal zou nadenken weet je dat het iedereen kan overkomen.

dan der bij heb je geen gevoel en ben je gewoon respectloos.

ik hoop voor je dat je nooit de verkeerde tegen komt want dan ben je niet zo populair meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste mensen hier zitten elke avond thuis en weten niet hoet het is om om 17.00 uur te beginnen om dan met tig aderessen duitsland op pad te gaan en dan proberen om voor s'morgens 08.00 uur je auto ergens op een parking te krijgen.

Voor sommige mensen is het een sport om elke keer op het randje te rijden. Voor mij ook, ook al doe ik nu heel ander werk. Andere die maken liever 9 uur en 30 minuten in plaats van 9 uur en 59 minuten om alles maar veilig en netjes te houden.

Ieder zijn ding, als ik zou moeten kiezen ga ik liever 5 keer per week met groente duitsland in als dat ik de supermarkt distributie in zou gaan. Maar dat wil dus niet zeggen dat ik de mensen die dat wel doen niet respecteer, maar mijn ding is het niet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Rob,

ik weet dat jij in het verleden ook wel eens 'hard' moest werken en je zal best wel dat black-out herkennen. Ik wel in ieder geval. dat je zo verrot bent dat je niet meer weet wat je aan het doen bent, gaat afremmen voor dingen die er niet zijn en met ogen open in slaap vallen. Is dat in slaap vallen of een black-out. Ik kan voor mezelf wel momenten bedenken dat ik niet in slaap val maar ook me niet meer herinner wat ik nou eigenlijk aan het doen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden