[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wagen van Transstolk op Duitse A1 op de kant.


goudvis

Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

heb er een beeld bij,haha.. Heb een jaartje charter gereden voor de Firma van heezik..Tourtje frankfurt gehad.. bijna 24 uur bezig geweest.. Teruggeladen bij dusseldorf in de buurt,en grote papierfabriek.. Heb toen net voor de grens bij bergh kwamen er wolven uit de berm vandaan hollen.. schrok me helemaal de pleuris.. Maar was maar heel even wakker.. Die beesten waren er gewoon niet.. Ben toen op de grens de parking op gereden en de gordijnen dicht getrokken en gaan slapen.. Gewoon in coma gevallen,geen wekker niks gehoord.. Dus wakker gebeld worden.. schrok me de pleuris.. !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begrijp donders goed wat je bedoelt Duke. Kan je ettelijke voorbeelden geven van rare acties door oververmoeidheid.

Maar met de term 'black-out' heb ik altijd wat moeite. Volgens Scaniatrol kon de chauffeur er niets aan doen omdat hij een 'blackout' zou hebben gehad.

Zelf heb ik nog nooit noemenswaardige ongelukken gehad door oververmoeidheid. Gelukkig niet achteraf bekeken. Maar als je alle signalen negeert en toch die deadline probeert te halen en daarmee het risico van een ongeluk op de koop toe neemt, dan is een 'blackout' geen excuus.

Blackout is een verkeerd woord, onwel is dan beter. Ik heb een collega gehad die opeens duizelig werd. Alles tolde. Hij was die dag wel een beetje grieperig,maar voor de resr niks. Die heeft de auto nog op een parking gekregen,gelukkig. Hij heeft weken niet gereden ivm een evenwichtsstoornis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er bijn a zeker van dat het bij de meest bedrijven niet meer gebeurd. Ik ben toen gestopt met rijden op een koeler omdat ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee was om dag en nacht in de weer te zijn en ik wilde wat meer thuis zijn.

Nu vind ik het af en toe wel weer eens leuk om een ritje met een koeler te doen, je weet dat je in principe nooit meer als 15 diensturen maakt, dus als je om 17.00 uur begint dat je de volgende morgen om 08.00 uur stil staat. DAn vind ik het nog steeds een prettige gevoel als ik het werk af heb wat van mij verlangt werd, en dat s'nachts werken heb ik altijd al prettig gevonden, dat doe ik nu nog steeds heel veel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rob,

Als je oververmoeid bent heb je niet altijd meer de controle over jezelf. Of je krijgt alles mee want ogen open, maar je doet er niets mee (communicatie weg tussen zicht en brein) of je doet je ogen dicht en je ziet niets meer. Oorzaak= dodelijke vermoeidheid. Klaar.

Geen black-out en niet in slaap. Zaak word anders als je porno aan het kijken bent, aan het sms-facebooken bent.

Onlangs een collega, ging op zijn kant. Commentaar van zijn kant: ik ging te hard. Punt uit. Mag ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het ook gehad,mn baas reed charter voor van Heezik...Rondrit Frankfurt.. met papier .. Kon niet normaal daar.. gewoon doorgaan tot je leeg was.. Retour laden bij een grote papierfabriek ergens rond koln.. Had toen ook een nacht en dag doorgegaan.. Zag toen net voor de grens wolven de weg oversteken...!!! Vol in mn ankers...En klaarwakker dacht ik...!! ben naar de grens gereden,ben gestopt.. Heb niet eens mn gordijnen dicht gedaan en ben in coma gevallen...werd de dag erop wakker zonder wekker...echt erg.. was even een stukje kwijt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben dan maar een "bakwagenchauffeurtje" ;) maar wel één die al ruim 8 jaar om 02.00 uur naast bed staat

Ik vertrek tegenwoordig meestal rond 3.15 uur v/d zaak met 15 tot 20 adressen in de nek

Wat mij wel opvalt hoe ouder ik wordt ( nu 43) hoe lastiger het wordt om vooral wat verder in de week 's nachts niet weg te dommelen

Dan maakt het niks uit als ik die avond ervoor nu om 8 of 7 of desnoods 6 uur op bed ben gegaan.

Nadeel is ook een beetje de ééntonigheid denk ik , ik ken elke hobbel in de A28 naar Groningen puur om het feit dat ik daar elke nacht over moet

Tis wel zo als ik die eerste klant gehaald heb en eigenlijk begin met "echt" werken dan gaat ie als een speer ....alleen dat eerste uur om daar te komen is soms dramatisch :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kunnen ze er niet een adresje Hoogeveen of Assen bij je instoppen Hendrik:D

Met het broodrijden had ik meestal niet zo'n probleem omdat het 1e adres "onderweg" zat al binnen een half uurtje. Op de heenweg van de 2e rit, zo rond 11:00 kreeg ik het dan wel moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe ik zo moe kon zijn begrijp ik nog steeds niet. Ik had de hele dag niets uitgevreten. Ook niet aan een wijntje gezeten in de middag dus daar lag het ook niet aan. Ik was in ieder geval al helemaal kapot voordat ik bij Turijn was. Daar ben ik dan ook eerst maar eens gestopt voor een espresso of twee die me wel tot Modane, door de tunnel Frankrijk in, zouden brengen...

Je had er Caffé coretto moeten nemen Rob,het is proefondervindelijk,wetenschappelijk vast gelegd( vele chauffeurs hebben zich, op vrijwillige basis,jarenlang voor dit project ingezet :D) dat wat alcohol je bloed sneller doet stromen zodat je hersenen en alle organen meer zuurstof krijgen.

Ja ja,ik weet t ,t mag niet en ze moeten ze levenslang opsluiten,maar het helpt wel,ieder glaasje is goed voor 100 kilometer.:D:D

Je moet t wel doseren natuurlijk,je moet,als je naar Schiphol moet,in turijn voor 1200 km innemen.

Ook nooit teveel,anders kom je hier: https://maps.google.nl/maps?q=70.661418,23.674666&ll=70.664488,23.668156&spn=0.018131,0.104628&num=1&t=h&z=14 , pas bij je positieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echt grappig dit topic, hoe een gekantelde stolk uitmondt in bekentenissen over oververmoeidheid. Ik kan er echt over meepraten, zit al sinds 2001 in de bloemen, daarvoor stukgoed (ferry) gedaan en zal mijn eerste lange rit door de nacht vanaf het westland via Rouen naar Le Mans nooit meer vergeten zeg. "t is dat ik me echt het lazarus schrok van een partij groot licht in me spiegels door een achter mij rijdende vrachtwagen want die brugpijler strak langs de vluchtstrook kop je echt niet meer terug. Dan ben je echt wakker de rest van je rit.

Ga zo door met bekentenissen, Leuk, en bij deze vooral een veilig 2013 toegewenst.

Grt, Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij zestienhoven nog wel eens geprobeerd met een te hoge auto het viaduct te verplaatsen. Misschien dat iik daarom wel zo vel ben op "meten is weten" er zat 19 meter vakwerkgiek op die kraan waarvan er niet een spijltje recht meer was.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden