[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Asfaltauto Millenaar


Gast Debian

Recommended Posts

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Oke, ik dacht misschien dat het voor een specifiek iets gebruikt werd. Ik wist wel dat men vaak voor versnellingsbak pto's kiest vanwege de brandstof. Maar bijvoorbeeld in het zand over korte afstanden zou een motor-pto heel geen gek idee zijn.

Goed idee, zeker als je er een knikdumper omheen bouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Knikdumper is zeker niet interessant als vervanging van vrachtwagens.

Alleen al het brandstof verbruik is minimaal 30% hoger dan dat van een 8 x 8 terwijl je ongeveer 20% lading mee neemt.

Alleen als je echt off-road werk hebt kan het interessant zijn om grotere afstanden te gaan rijden met zo'n kreng.

Bij ons blijven ze aan de kant staan en huren we wel een vrachtwagen in. Is stukken voordeliger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knikdumper is zeker niet interessant als vervanging van vrachtwagens.

Alleen al het brandstof verbruik is minimaal 30% hoger dan dat van een 8 x 8 terwijl je ongeveer 20% lading mee neemt.

Alleen als je echt off-road werk hebt kan het interessant zijn om grotere afstanden te gaan rijden met zo'n kreng.

Bij ons blijven ze aan de kant staan en huren we wel een vrachtwagen in. Is stukken voordeliger.

Ik dacht dat the duke bedoelde als je het terrein niet uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier kan je ook de fullerbak in betrekken Karel, de PTO in de originele jaren 70 Fullerbak bij DAF deed het alleen als je hem in een versnelling zette.

Er waren twee knopjes (electro aan= uitrekken), allebei ingeschakeld en in een versnelling wordt alleen de PTO gebruikt, één van de knopjes ingedrukt PTO + de versnelling zoals gekozen (vooruit 1234- achteruit).

Dit werd ook gebruikt bij de eerste rijplaten auto's die vanaf de kraan gereden konden worden, bij v/d Noort bv dit zal wel een van de laatst geleverde Fullers zijn in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat vertel ik lekker aan hééélemáááál niemand. Er zijn er een paar die dat weten en diegene die dat weten zijn discreet. Ik wel niet mijn hebben en houden op de interwebs. Controlerende instanties lezen hier ook mee...........

En ik ben niet echt een heilig boontje........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden