[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Voor mezelf beginnen als eigen rijder


arjanvl1

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd steeds meer erover te denken om voor mezelf te beginnen.

wie heeft er tips voor me en wie kan me vertellen wat ik nodig heb en wat de voor en nadelen zijn?

ik zit nu alweer 6 jaar op een bus met aanhanger nadat ik 6 jaar buitenland heb gereden op de vrachtwagen.

ik krijg nog steeds kriebels als ik vrachtwagens zie rijden en wil dus de stap wagen om weer te gaan rijden.

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

nieuweling Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Hei arjanvl1.....

Lees je eens goed in op dit forum, zet alle positieve berichten die over transport gaan nu eens tegenover de negatieve....

Ga dan de kroeg in en zuip je eens he-le-maal naar het einde van de wereld....(Rovanimie b.v....) en praat daar ook eens met mensen....als ze nuchter te vinden zijn.

Slaap je roes uit en kom dan hier terug...

Nee, ff serieus: IK zou het je niet adviseren. Je hebt een gigantische kist met geld nodig om tegenwoordig als eigen rijder te kunnen starten en je hoofd boven water te houden.

De aanschaf van het voertuig is wel het minst moeilijke hieraan.

Werk vinden, er is werk genoeg....

Maar die juiste te vinden die genoeg en op tijd betaald....dat wordt al heel wat moeilijker.

Voorts hou je NETTO gewoon te weinig over om je leven lekker te kunnen leven.

Op dit forum zitten eigen rijders zat die je misschioen wel iets anders kunnen vertellen, maar om te STARTEN....:nee:

Ik ben het bijna 15 jaar geweest, ben blij dat ik er van af ben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hey murphy

Ik heb qua geld geen problemen en een paar betrouwbare werkgevers heb ik ook eventueel al.

een vriend van mij is ook voor zichzelf begonnen en dat loopt erg goed.

hij rijd voor het bedrijf waar ik werk.

hij heeft alleen een splinternieuwe auto geleast en dat zou ik zelf denk ik niet zo snel doen.

ik wil er zo en zo nog niet gelijk aan beginnen maar ergens aan het einde van het volgende jaar wilde ik het proberen op poten te zetten.

ikzelf denk dat het een kans van slagen heeft mits de economie niet verder achteruit gaat.

dat is afwachten.

ik ben echt op zoek naar de specifieke voor- en nadelen en dan het liefst van ervaringsdeskundigen.

dus the duke bedankt voor je antwoord maar ik kan er niet zoveel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo allemaal,

ik zit de laatste tijd steeds meer erover te denken om voor mezelf te beginnen.

wie heeft er tips voor me en wie kan me vertellen wat ik nodig heb en wat de voor en nadelen zijn?

ik zit nu alweer 6 jaar op een bus met aanhanger nadat ik 6 jaar buitenland heb gereden op de vrachtwagen.

ik krijg nog steeds kriebels als ik vrachtwagens zie rijden en wil dus de stap wagen om weer te gaan rijden.

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

nieuweling Arjan

Een tip van een ouwe rot?:ja:

NIET DOEN!!!!!!:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
dus the duke bedankt voor je antwoord maar ik kan er niet zoveel mee.

Als je daar niks mee kunt word t tijd om je toch eens goed te bezinnen op de stap die je wilt maken,je toch eens te realiseren dat een ieder die je enthousiasme probeert te temperen en je aanraadt om er nog eens sterk over na te denken,wel eens gelijk zouden kunnen hebben.

Als je hier ook niks mee kunt zien we je binnenkort wel terug in dit topic:

http://www.chauffeursforum.nl/bedrijven-die-failliet-zijn-gaan/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
hey murphy

Ik heb qua geld geen problemen en een paar betrouwbare werkgevers heb ik ook eventueel al.

een vriend van mij is ook voor zichzelf begonnen en dat loopt erg goed.

hij rijd voor het bedrijf waar ik werk.

hij heeft alleen een splinternieuwe auto geleast en dat zou ik zelf denk ik niet zo snel doen.

ik wil er zo en zo nog niet gelijk aan beginnen maar ergens aan het einde van het volgende jaar wilde ik het proberen op poten te zetten.

ikzelf denk dat het een kans van slagen heeft mits de economie niet verder achteruit gaat.

dat is afwachten.

ik ben echt op zoek naar de specifieke voor- en nadelen en dan het liefst van ervaringsdeskundigen.

dus the duke bedankt voor je antwoord maar ik kan er niet zoveel mee.

Wat Murphy ook al schrijft, heb je een vakdiploma..??

Bij je vriend loopt het goed, schrijf je. Heb je exacte gegevens daarvan..?? Omzet..?? Opbrengst per kilometer..??

Waarom geen spiksplinternieuwe truck..?? Wat zijn de voordelen van nieuw tov gebruikt en andersom..??

Iedereen zal je adviseren om het niet te doen, ik ook. Zeker zoals de economie er nu bij staat. Maar je hebt genoeg dingen uit te zoeken om er lekker mee aan de gang te gaan. Als dan blijkt dat over een paar jaar alles beter gaat dan ben je er klaar voor.

Succes..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Arjan, je hebt nog tijd genoeg om veel zaken uit te zoeken en op een rij te zetten. Dat is al een verstandig begin. Nooit dit soort zaken te overhaast in gang zetten. Eind 2013 zal zich aftekenen of de crisis voortzet of dat er herstel gaat komen.

Op voorhand zorgen dat de papieren in orde komen is ook al een goed plan. Betrouwbare opdrachtgever op het oog, mooi warm houden dan maar.

Verder je niet teveel aantrekken van het negatieve sentiment. Ik ken massa's eigen rijders, die ook wel eens zitten te piepen zeker in deze tijd, maar die voor geen goud wat anders willen doen. Hier wordt de focus op de transport gelegd waar het nu minder gaat. Maar noem mij een bedrijfstak waar het nu wel loopt. Het is even niet best maar er komen ook weer betere tijden aan. Als je dat geloof niet hebt blijf je in de negatieve spiraal naar beneden kronkelen zoals velen hier. Als je de zaak overdacht opstart en serieus bent is de kans groter dat jij het redt als eigen rijder t.o.v. die andere die lezen dat hun baas in dit topic is terecht gekomen. http://www.chauffeursforum.nl/bedrijven-die-failliet-zijn-gaan/ Uiteindelijk heb jij invloed op je resultaat als je voor jezelf rijdt maar je kan als chauffeur het snot voor je ogen wegtrappen maar als je baas anders beslist sta je op straat. Daar zit nog een puntje wat een voordeel kan zijn op langere termijn. Je bouwt een bestaan op wat je tot het laatst van je werkzame leven kunt uitoefenen. Veel transportbedrijven geven hun chauffeurs geen vaste contracten meer. Je werkt 3 jaar bij de 1 en dan weer een paar jaar bij de ander. Maar een vast dienstverband wordt het niet. Kom je dan uiteindelijk boven een leeftijd van 50 jaar wordt het steeds lastiger om aan het werk te blijven.

Ik heb de afgelopen periode veel eigen rijders zien beginnen. Grootste gedeelte rijdt nog steeds rond. Het is niet alleen kommer en kwel.

Zo van mijn kant uit dus een positieve noot tussen alle negatieve die in dit topic gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Helemaal mee eens, Goudvis (wie noemt zichzelf nou Goudvis..?? ;) ).

Ik ben ook weer voor mezelf begonnen ondanks dat iedereen me voor gek verklaarde, dat is het probleem ook niet.

Ik word alleen altijd een beetje huiverig als iemand schrijft dat een vriend ook voor zichzelf is begonnen en dat het allemaal goed gaat. Dat is geen basis. Wil je voor jezelf beginnen dan ga je met die opdrachtgever praten, zorg dat je tarieven te weten komt, gaat uitzoeken wat de kostprijs van een wagen is. Misschien een voorbereidend gesprekje met de bank, ik noem maar iets.

Maar misschien ben ik wel veel te wantrouwig ten opzichte van mijn vrienden en collega's hoor...

Als je dan voor jezelf weet dat het haalbare kaart is, dan ga je op het chauffeursforum vragen wat de voor en nadelen zijn. Hoewel je die eigenlijk zelf wel zou moeten weten denk ik. Toch..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben nieuw hier, eigenlijk via twitter en kom op dit topic uit via de meest recente posts...

Ik ben met Fland eens dat je eigenlijk zélf zou moeten weten wat de voor- en nadelen zijn, je wilt eigen rijder worden, ondernemer dus, en als ondernemer wil je jezelf 'onderscheiden' van de rest (voor zover dat in het transport mogelijk is).

Bereken eerst eens wat het gaat kosten om te beginnen, geld voor een truck krijg je écht wel van de bank, als je maar een goed en realistisch ondernemersplan hebt, maar dat plan zal je toch echt zelf moeten uitwerken door met opdrachtgevers, brandstofleveranciers, truckdealers, trailerverhuurbedrijven e.d. te gaan praten....de ervaringen van vrienden/familie en forumleden hier is geen enkele garantie...kijk alleen al naar de verdeeldheid in de reacties...wel/niet/nooit staat er allemaal tussen!

Advies vragen op een forum als dit is prima, maar feitelijk kun je er weinig mee omdat je het zélf zal moeten doen.

Ik rij nu 5 jaar volledig zelfstandig, en heb er geen spijt van, maar ik zou het je nu niet meteen aanraden in de huidige tijd van crisis en concurrentie vanuit Oost-Europa om een dikke auto te kopen en te denken dat je daarme 'wel even €5000 in de maand mee opstrijkt' want die tijd is toch echt voorbij.

Het is hard werken voor toch echt niet veel geld, uitzonderingen daar gelaten, maar dan lig je nooit op je bed en ben je nooit meer thuis...én 2x per jaar een bekeuring van €4400 voor fraude met een digi tacho is voor elke eigen rijder funest! Zeker voor iemand die begint...

En zelfs betrouwbare opdrachtgevers kunnen in de problemen komen of jou gewoon aan de kant zetten als een ander voor €5 minder per uur of €0,10 p/km komt rijden.

Het zijn allemaal centen kwesties...

Geloof me, er is echt wel wat te verdienen, maar zorg vooral dat je genoeg opdrachtgevers hebt, met eentje ga je het niet redden, hou de betaaltermijnen kort en hou je opdrachtgevers ook kort als het op daadwerkelijk overmaken aankomt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik zou mezelf de vraag stellen wat de meerwaarde zou zijn als ik zelf weer een trekker zou kopen. Ik had daar zondag een gesprek over met een jongen die leuk werk had, een leuke auto met eigen oplegger had en een heel leuk klanten bestand. Die heeft zijn auto verkocht en weet je waarom, omdat hij het zat was om elke keer te moeten discussiëren over tarieven en het feit dat hij nooit meer klaar was met zijn werk, op zaterdag een beetje onderhoud en op zondag de boekhouding.

Die jongen doet nu hetzelfde als ik hij is zich gaan verhuren als chauffeur.

Ik denk er ook nog wel eens aan, gewoon weer met een auto voor mezelf te beginnen, maar als ik dan ga kijken wat er allemaal bij komt kijken bedank ik weer voor de eer.

Bezint eer gij begint...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hieruit concludeer ik wel dat jij wel degelijk zzp-er bent.:confused:

Daarintegen verhuur ik mij eigenlijk ook als werknemer, zij het via een vast dienstverband.;)

Nee hoor, ik heb jou al een keer uitgelegd hoe ik het doe en dat ik gewoon voor een baas werk. Alleen heeft mijn baas zoveel vertrouwen in mij dat hij zich bijna nooit bemoeid met mij, en daarintegen heb ik zoveel vertrouwen in mijn baas dat ik er niet bang voor ben dat hij mij een oor aannaaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zoals ze hier zeggen, de snelste manier om 1 miljoen dollar te verkrijgen is... Als je 2 miljoen hebt en een truck koopt om vervolgens als eigen rijder te beginnen.

Of zoals laatst iemand vroeg "kun je nu nog een beetje geld overhouden aan dat transport? waarop ik antwoordde, Ja hoor als je maar met genoeg begint !!:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden