[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gerbert Jansen


HAVEN van ANTWERPEN

Recommended Posts

  • Forumlid

Ter kennisgeving aan bekenden en ex collega's;

Op maandagmiddag 19 november 2012 is tijdens het werk in Antwerpen onze collega Gerbert Jansen aan een hartinfarct overleden.

Gerbert is 55 jaar geworden. De laatste 7 jaar was hij in dienst van Mammoet Road Cargo BV

"Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"

http://www.facebook.com/gerbert.jansen.7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ergens december 2005 belde Gerbert mij op. Hij had gehoord dat ik een chauffeur kon gebruiken. Mijn vrouw en kinderen waren op vakantie en ik was alleen thuis. Ik zei Gerbert dat hij langs moest komen als hij zin had. Maar hij moet eigenlijk koken voor familie en vrienden dacht ik dat hij zei, want hij was ook kok geweest, of kon lekker koken in ieder geval. Dan kijk je maar wanneer het uitkomt, bel me maar vantevoren zei ik Gerbert. Ach zei Gerbert, er moet maar iemand anders komen koken, ik kom naar jou toe vandaag.

Anderhalf uur later was hij bij mij. Ik vroeg wat hij wilde drinken. Koffie, fris, melk. Meer had ik niet dacht ik. Doe maar melk zei Gerbert. Ik zei meen je dat? Ja zei hij, melk is lekker en gezond. Was de enige chauffeur die bij mij op sollicitatiegesprek is geweest en melk heeft gedronken. Dezelfde week nog begon Gerbert bij mij met werken. Eerst wat groupage Engeland-Duitsland met een DAF. Maar die planners die zaten teveel op zijn nek.

Toen hebben we bij VSB een blauwe Torpedo geregeld voor Gerbert, met Lion King painting erop. Volgens mij had Gerbert hem zelf geregeld daar. Hij moest huurtrekker ophalen en koos die Torpedo. Zo was het dacht ik. Met die Torpedo zijn we toen voor ST Europe gaan rijden. Het maakte Gerbert nooit uit hoelang hij weg was. 4 weken, 6 weken, 8 weken. Hij zei tegen mij: Jan, ik heb het bij ST Europe beter dan thuis. Ik slaap nooit in mijn auto. Bijna elke dag in een opgemaakt bedje op een boot. En altijd feest zei hij.

Ik had toen een nieuwe Scania geleased, en kwam terug van Zweden. Te weinig diesel erin. Alhoewel, zat nog 200 liter in, maar die pakte hij niet. Dus zonder diesel. Belde ik Gerbert op, die moest voor ST Europe net op naar Travemünde. Gerbert, koop even een jerrycan, doe er 20 liter in, ik sta op de A1 zonder diesel. En daar kwam Gerbert aan met zijn jerrycan.

Toen het winter werd zijn we bij ST Europe opgehouden. Gingen we Griekenland rijden. Gerbert ook weer met de Torpedo. Over de Brenner en al. En nooit geen schade gereden met dat lompe ding. Heb nog enkele weekenden met Gerbert toen in Griekenland gestaan, samen met zijn zoon, die toen ook even bij mij heeft gereden. Overal waar Gerbert kwam, maakte hij vrienden. De meest fantastische chauffeur die ik in mijn tijd als transporteur heb gehad.

Ooit ging ik een weekend naar Eurodisney. Gerbert kwam net in Parijs uit op zaterdagochtend. Dus ik Gerbert opgehaald, kon hij ook dagje mee naar Eurodisney. Ook daar maakte hij met iedereen gein. Heb het laatst nog met mijn dochtertje over Gerbert gehad. 5 jaar geleden, maar het meisje wist nog precies wie Gerbert was. Moppen, truucjes, je kon het niet bedenken, Gerbert schudde ze eindeloos uit zijn mouw.In 2007 ging Gerbert bij Mammoet werken (dus Peter, aanvulling: 5 jaar geleden, niet 7 jaar geleden).

De laatste keer dat ik Gerbert heb gezien was in 2008. Daarna zijn we elkaar uit het oog verloren.Gerbert, jij was voor niemand bang. Echt voor niemand. Volgens mij had Mammoet jou zo naar Afghanistan kunnen sturen. En daar had je zelfs de Taliban aan het lachen gekregen met je oneindige humor, en je telefoonschoen grappen en meer van dat soort gein.

Ik kreeg net te horen dat dit bericht hier stond over jou. Krijg er tranen van in mijn ogen. Want jij was echt een topgozer. Had graag nog eens een weekendje met je opgereden.Gerbert vriend, maak ze daar boven in de hemel ook aan het lachen. Met jou word het nooit geen dooie boel.

Jan de Beer, voorheen van Ferrytrucking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Gerbert, ook wel bekend als de snor, heeft bij mij in het verleden regelmatig buikkrampen opgewekt.

Door zijn humor heb ik menig jaar door kunnen brengen.

Samen als eigen rijder begonnen bij Newexco.

Onderweg regelmatig gesproken.

Regelmatig menig restaurant bezocht met hem, kroegen in en euit was hij ook niet echt vies van.

Heeft mij af en toe als 2e rijder geholpen op mijn Italie werk, mijn vakantie kon doorgaan omdat Gerbert een week mijn wagen reed.

Samen charter voor ST Europe gereden, hij op die neus, ik op mijn eigen wagen.

Afspraken over bezoekjes was hij een ramp mee.

Maar zei Gerbert, dit ga ik regelen voor jou....kon je er gif op innemen dat het gebeuren ging.

Een leukere collega kan je je niet wensen....

Hij moet nog steeds langskomen hier in Noorwegen, ben bang dat dat nu niet meer gaat gebeuren....

Begrijp nu waarom ik geen sms terug kreeg van de week.

Gerbert, ik weet dat je me horen kan, regel eens wat zon hier!

Bas en Stefan, sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
(dus Peter, aanvulling: 5 jaar geleden, niet 7 jaar geleden).

Jan de Beer, voorheen van Ferrytrucking.

Inderdaad Jan, het was iets korter. Ik zit er zelf ruim 7 jaar en wist niet beter dan dat Gerbert ook altijd aanwezig was.

Zoals je weet zaten we in dezelfde groep en hebben vaak samen gereden, of gekoppeld.

De verhalen die hij vertelde zijn eindeloos, je verveelde je geen seconde met Gerbert in de buurt, waar hij was werd het een vrolijke boel. En hij maakte overal vrienden. Waar in Europa hij ook kwam, overal was het telefoonnummers uitwisselen met begeleiders, klanten en contactpersonen ter plekke. Voor Gerbert was er geen Oostblokker, geen Westblokker, er was enkel maar collegialiteit en LOL. Heel veel LOL:wijn:

Jan hij heeft me dat verhaal van Eurodisney wel eens verteld, dat deed hem goed en hij leefde voor die momenten.

Ook is hij kok geweest, en uit die tijd komen ook geweldige anekdotes:D

Ik kan wel zeggen dat we de meest kleurrijke figuur hebben verloren.

Bedankt voor jullie verhalen, ze zijn precies zoals Gerbert was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden