[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

Nog een heleboel, maar ook veel Polen en Hongaren!

En als ik op de site kijk, zoeken ze alleen maar Nederlanders als ploegendienst-chauffeurs.

De lange mooie ritten zijn dus voor de Polen en Hongaren, mag ik hieruit begrijpen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nijhof Wassink had toch een heuse wachtlijst voor chauffeurs?

Vroeger dan toch.

Maar zo waren er meer. Bij Van Dieren was ook een wachtlijst. Als je nu ziet wat voor vreemd volk daar rond rijd....:eek:

Die hadden ze vroeger inderdaad, nu niet meer. Bij van Dieren zijn ook veel chauffeurs weggegaan die ze nu weer benaderen en aannemen hoorde ik gisteravond van een ex van Dieren chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die hadden ze vroeger inderdaad, nu niet meer. Bij van Dieren zijn ook veel chauffeurs weggegaan die ze nu weer benaderen en aannemen hoorde ik gisteravond van een ex van Dieren chauffeur.

Kijk, dat zijn mooie berichten:tu:

Vroeger over Van Dieren altijd goede dingen gehoord, na de overname door x en later door x werd het een rommeltje, nu zie je dat die mooie bedrijven weer terug opgestart worden.

Een overname blijkt dus niet altijd een garantie voor succes.

Nu Booy Twello nog en we zijn weer goe bezig:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieruit blijkt dus, dat deze topic-naam perfect klopt.:mad:

Dit komt van de site van febetra af......

Handboek: "Succesvol uitvlaggen"

Onze zusterorganisatie "Transport en Logistiek Nederland" heeft een handboek "Succesvol uitvlaggen" geschreven over het opstarten van een nieuw transportbedrijf in een aantal Oost-Europese landen, namelijk Bulgarije, Hongarije, Polen, Slowakije en Tsjechië. Elk hoofdstuk is gewijd aan één bepaald land. De inleiding van ieder landenhoofdstuk geeft een overzicht van algemene data zoals taal, bestuursvorm, valuta en economische indicatoren. Vervolgens wordt de nationale wegtransportpolitiek beschreven: de historiek, de veranderingen na de uitbreiding in 2004 en de voorspellingen over de marktomvang van het wegtransport, de grootte van het wegennet en het aantal bedrijven actief in de sector.

De meeste aandacht gaat naar de praktische regels over het opzetten van een transportbedrijf. Stap voor stap worden de vereisten, specifieke wetgeving, voorwaarden, vergunningen, benodigde registraties, op te maken aktes en kosten uitvoerig uitgelegd. Dit wordt aangevuld met de praktische informatie over het aankopen van onroerende goederen en trucks. Zonder personeel kan een bedrijf niet draaien, daarom vindt men per land een rubriek over de sociale wetgeving, waar men medewerkers kan vinden en hoe hoog de operationele kosten liggen.

Het kan zijn dat bepaalde landen subsidies en incentives geven, deze nuttige inlichtingen om investeerders aan te trekken, worden tevens beschreven en op het einde van elk hoofdstuk vindt men per land een hele reeks nuttige adressen.

Mocht u het boek willen bestellen, dan kan dat via bestelbon hiernaast.

Prijs : 189 EUR voor leden / 250 EUR voor niet-leden (excl. BTW en portkosten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nog ff tussendoor:

doen nederlandse bedrijven niet hetzelfde als die poolse firma's??

heeft er zich al wel ooit iemand afgevraagd waarom je hier maar zo weinig zweedse transporteurs ziet rondrijden??

gewoon omdat hun duurder zijn.

resultaat: wij rijden met een bulk richting zweden, lossen daar, en laden vervolgens voor oostenrijk, polen of zwitserland.

dit zijn zeker mooie ritten als je ervan houdt (polen interesseerd mijzelf minder, ben blij dat we ook een paar polen in dienst hebben bij ons).

dit is gewoon hetzelfde als wat 'die polen' doen, we rijden nl. ook een rondrit door europa.

alleen die polen zijn vaak weken aan een stuk van dit werk aan het doen, dus ben blij als je niet van weekenden overstaan houd dat hun dit voor ons doen.

verder denk ik ook niet dat nederland genoeg chauffeurs heeft om al dit werk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
verder denk ik ook niet dat nederland genoeg chauffeurs heeft om al dit werk te doen.

vraag; hoe zou dat komen?

weet je dat het bijna onmogelijk is om in de hoogste loonschaal bij 48 uur per week een gezin te onderhouden en een hypotheekje af te lossen en nog 1x per jaar op vakantie te gaan?

Weet je dat je voor dit beroep vrijgezel, 2-verdiener of Pool moet zijn?

Wist je dat? Nu dan wel.

:mad:

Nog een vraag: is dit een excuus om je wagens te verplaatsen naar oost-Europa? Er is ook nog een zuid-Europa.

Als er al een chauffeurstekort zou zijn, waarom geen buitenlanders naar hier halen en zich hier laten vestigen en voor Nederlandse lonen laten werken?

Een hoop vragen waar ik wel een antwoord op zou willen.

klik eens op deze site:

www.jansbv.nl

ik kan je verzekeren dat die wagens die je op de website ziet zelden of nooit in het land van die kentekenplaat rijden. (Nee dat zijn geen duitse platen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
vraag; hoe zou dat komen?

weet je dat het bijna onmogelijk is om in de hoogste loonschaal bij 48 uur per week een gezin te onderhouden en een hypotheekje af te lossen en nog 1x per jaar op vakantie te gaan?

Weet je dat je voor dit beroep vrijgezel, 2-verdiener of Pool moet zijn?

Wist je dat? Nu dan wel.

:mad:

Nog een vraag: is dit een excuus om je wagens te verplaatsen naar oost-Europa? Er is ook nog een zuid-Europa.

Als er al een chauffeurstekort zou zijn, waarom geen buitenlanders naar hier halen en zich hier laten vestigen en voor Nederlandse lonen laten werken?

Een hoop vragen waar ik wel een antwoord op zou willen.

klik eens op deze site:

www.jansbv.nl

ik kan je verzekeren dat die wagens die je op de website ziet zelden of nooit in het land van die kentekenplaat rijden. (Nee dat zijn geen duitse platen).

Ook die mannen klagen steeds meer dat ze het niet meer op kunnen brengen nu de prijzen in polen zo omhoog gaan.

Volgens mij zouden we hier geen andere bedrijven zwart maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook die mannen klagen steeds meer dat ze het niet meer op kunnen brengen nu de prijzen in polen zo omhoog gaan.

Volgens mij zouden we hier geen andere bedrijven zwart maken.

oke, ik reageer soms wat hard mischien maar je snapt mijn redenering hoop ik.

Ik kom zelf af en toe in Polen en ben er een poosje geleden boodschappen wezen doen met collegas, de prijzen liggen er ongeveer gelijk, sommige dingen zijn iets goedkoper.

Maar mensen op kantoor en in ambachtelijke beroepen verdienen in Polen tussen de 1000 en 1200 euro, dus volle karren zul je in de supermarkt niet zien.

Als je als westers transportbedrijf dan een chauffeur 1500 of 1600 euro per maand geeft is dat voor hun dan weer veel, meer dan ze in een ander beroep verdienen.

Maar in onze ogen, en naar onze maatstaven is 1600 euro weer te weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
[/color]

oke, ik reageer soms wat hard mischien maar je snapt mijn redenering hoop ik.

Ik kom zelf af en toe in Polen en ben er een poosje geleden boodschappen wezen doen met collegas, de prijzen liggen er ongeveer gelijk, sommige dingen zijn iets goedkoper.

Maar mensen op kantoor en in ambachtelijke beroepen verdienen in Polen tussen de 1000 en 1200 euro, dus volle karren zul je in de supermarkt niet zien.

Als je als westers transportbedrijf dan een chauffeur 1500 of 1600 euro per maand geeft is dat voor hun dan weer veel, meer dan ze in een ander beroep verdienen.

Maar in onze ogen, en naar onze maatstaven is 1600 euro weer te weinig.

Wat die 48 uur betreft ben ik het met je eens, dan kun je hier ook geen goed belegde boterham meer verdienen.

En ik kom (nog) niet in polen, maar als ik de verhalen van mijn collega's moet geloven wordt het voor hun ook steeds duurder en kunnen die mannen ook steeds moeilijker rond komen en dan is die 1600 euri ook te weinig..

En dan hebben we het inderdaad nog helemaal niet over de mensen die daar werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jullie vergeten misschien een paar dingen.

terwijl je in nederland in een huis zit met een hypotheek van 2ton, en een aflossing van 700euro/maand. woont die pool (in dit geval) vrijstaant in een huis van gekochte waarde 30.000 euro, en betaald per maand 150euro. een verschil van 550euro per maand. dus al zouden de boodschappen net zo duur zijn, dan heeft die met 550euro netto minder in de maand, hetzelfde te besteden.

maar luister gewoon eens op straat, of in de div topics. in NL is alles toch maar duur, en moet er toch steeds meer betaald worden? de staat als dief. enkele voorbeeldjes: gemeentelijke belastingen, bpm, brandstofprijzen, wegenbelasting, etc etc. jullie weten het zelf beter als ik.

zouden die polen(als voorbeeld) daar ook zo'n last van hebben?

maar kijk naar het nederlandse luxeauto wagenpark. toch vrij nieuw. en hoeveel hebben geen 2de, 3de luxe auto? zouden die polen dat ook hebben?

geloof mij maar dat die pool die 1600 netto in de maand krijgt, het beter heeft,als een nederlander die 2500 heeft. ik woon niet eens in een oostblokland, maar met 1600euro kan ik/we hier heel goed/ruim leven. en dan leef ik nog in een "duur" land.

en die verhalen dat het voor de pool nu ook teweinig is, kan je vergelijken met de nederlandse "jeugd" de prijzen zijn daar ook gestegen. iemand die 10-15 jaar geleden een huis kocht in nederland, heeft nu een kleine hypotheek. een jong iemand van 20 jaar die nu een huis koopt, betaald het dubbele. en in polen oid werkt dat niet anders.

en als je het dan over oneerlijke betalingen wil hebben. waarom verdient een chauffeur in noord nederland net zoveel als een chauffeur in de randstad? het leven/ de huizen zijn in de randstad duidelijk duurder.

dit topic heet dan uitvlaggen. maar doet iedereen dat niet? waarom boodschappen doen bij de AH, terwijl het bij de LIDL goedkoper is. en ja sommige blijven bij AH boodschappen doen, maar het merendeel gaat toch naar de LIDL.

smoelie heeft het goed begrepen. waarom zie je bijna geen zweden in NL, maar wel heelveel nederlanders in zweden?

waar zijn de noren, met noorse chauffeurs in NL? nederlanders zat in noorwegen.

waarom zie je meer finnen in NL, als NL'ers in finland?

waarom barst het van de spanjolen/portugezen in NL, terwijl je ze in spanje/portugal veel minder ziet?

waarom zie je bijna nooit geen italiaan in NL, maar nederlanders zat in italie?

oostblokkers staan bekent als naast de auto eters. maar waneer zat je voor het laatst aan de tafel met een deen, zweed, noor of fin, spanjool. portugees, italiaan? waar eten die dan? juist niet naast de auto, maar in de auto. en als je dan weet dat een deen en noor meer verdient als een nederlander, zou je je eigen misschien eens iets moeten afvragen. ik geef in een week werken onderweg niet veel meer uit als 50 euro. en ja ik verlaat scandinavie bijna niet, en kan vaak gratis eten op de boten.

bedenk de volgende keer maar eens als je gezellig in een chauffeurscafe zit (vroeg klaar/niet kunnen/lossen laden) en je eet eens wat (15euro?) koffie 1,50(?) paar biertjes a 2euro(?) en je aan het eind van de avond 50euro(?) afrekent. bedenk dan eens dat mijn maaltijd uit de ping komt, en 3,50 koste. ik bier dronk a 0,20ct, tv keek in de auto (ja plasma standaart in de auto) en 40 euro goedkoper uitwas. en bedenk dan maar eens of die gezelligheid die je had die avond, je 40 euro waard was? en dit was pas 1 avond. doe het maar 15keer per maand. scheel je maar 600 per maand hoor, mar gezellig dat het is. en die pool heeft het niet naar zijn zin met zijn "vrienden" naast die kist denk je?

het is gewoon zwart/wit denken. ik heb dit, ik heb dat nodig, en als een ander minder heeft, dan zal hij onder betaald worden. terwijl je helemaal niet wil INZIEN wat die ander nodig heeft.

oostblokkers zijn wel zo'n makelijk slachtoffer geworden. ga er dan eerst maar eens voor zorgen dat men in NL naar de CAO betaald word. en ga daarna je eigen eens verdiepen in de buitenlanders.

ik wil het nogmaals vermelden. ik kost/krijg 10,50 brutto per uur. echter liggen mij belastingen etc wel veel lager, dat ik per maand heel wat meer netto krijg als een nederlander. ga vooral voor 20% meer loon, en prijs je eigen nog meer uit de markt, dan heb je nog meer redenen om te klagen.

en als aanvulling. die 48urge werkweek. dat is toch echt iets nederlands volgens mij. ja de regel is europees, maar ik heb er hier in scandinavie eigelijk nog niemand over gehoort. laat staan ze eigen druk over gemaakt.

48uur is nog altijd 10uur meer als de gemiddelde kantoorpik. er zijn genoeg mensen met een bijstand uitkering van 800(?) euro. en die mensen kunnen toch echt rond komen. okey het is geen vetpot, maar ze doen het wel. als je dan met je 48uur 1600 heb, heb je toch 800 meer. en met 48uur heb je meer als 1600. dus die 48uurige werkweek is geen probleem, maar een luxe probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb verleden week nog met een collega transporteur uit Rostock gesproken, ze konden bijna niet aan mensen komen, veel Duitsers die in het voormalige oost Duitsland wonen, of aan de Poolse grens schijnen tegenwoordig in Polen aan de slag te gaan.

Als reden gaf hij aan: Betere salarissen, meer mogelijkheden, langere ritten, hogere onkosten vergoedingen en start premies, als je bij een Poolse werkgever gaat beginnen.

als je tegenwoordig in Travemunde / Kiel / Lubeck of Rostock komt (Duitse Oostzeehavens) dan staan daar meer Oosteuropeanen als Duitse of Nederlandse transporteurs. Dus er schijnt voldoende werk voor deze ondernemers te zijn. het voordeel van deze medewerkers is vaak ook nog dat ze wel kennis hebben en niet te mondig zijn, dus eventueel met minder genoegen willen nemen. En hier in kan een gevaar schuilen (zoals: concurentie)

Zoals al eerder aangegeven op dit forum, sluit ik mij niet aan bij deze acties die TLN en de zijnen mbt dit onderwerp zijn begonnen, en vind ik het schandalig dat men juist op deze manier heeft geprobeerd de handel uit te vlaggen. Ik heb het boek "succesvol uitvlaggen" wel in de kast staan, maar eigenlijk komt het er op neer dat je het zelf moet doen en je goed moet laten steunen of inlichten door "te" dure specialisten.

Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen is niet langer de veel gehoorde uitdrukking. Specialisatie dus op den duur ook niet meer, want de ondernemers van buiten de EEG of voormalige oostblok, kopen nu kennis in. Het zij als experts, bedrijfsleiders, adviseurs of chauffeurs.

Dus over niet al te lange tijd zal onze kennis ook daar welvaren. Het hopen is dan dat men onze mentaliteit niet gaat kopieëren. Want dan kon het nog wel eens moeilijker worden om aan de bal te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mwa...misschien loop je nu iets te ver vooruit...

als hun ons tot in de laatste puntjes gaan 'kopieëren' zal dat ook het loon gaan betreffen, gezien de loonstijgingen die daar nu al plaats hebben gevonden doordat ze 'beter' zijn geworden dan enkele jaren terug...

op het moment dat iedereen even duur is kom je toch uit bij diegene die het werk het meest efficiëntste kan doen, en dat is en blijft dan toch degene die het dichtst bij het werk woont, en dat zal dus in nederland een nederlandse transporteur zijn, en in polen een poolse...

terugvracht niet meegeteld dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
............. ga er dan eerst maar eens voor zorgen dat men in NL naar de CAO betaald word. en ga daarna je eigen eens verdiepen in de buitenlanders.

ik wil het nogmaals vermelden. ik kost/krijg 10,50 brutto per uur. echter liggen mij belastingen etc wel veel lager, dat ik per maand heel wat meer netto krijg als een nederlander. ga vooral voor 20% meer loon, en prijs je eigen nog meer uit de markt, dan heb je nog meer redenen om te klagen.

en als aanvulling. die 48urge werkweek. dat is toch echt iets nederlands volgens mij. ja de regel is europees, maar ik heb er hier in scandinavie eigelijk nog niemand over gehoort. laat staan ze eigen druk over gemaakt.

48uur is nog altijd 10uur meer als de gemiddelde kantoorpik. er zijn genoeg mensen met een bijstand uitkering van 800(?) euro. en die mensen kunnen toch echt rond komen. okey het is geen vetpot, maar ze doen het wel. als je dan met je 48uur 1600 heb, heb je toch 800 meer. en met 48uur heb je meer als 1600. dus die 48uurige werkweek is geen probleem, maar een luxe probleem.

:sjalom: :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jullie vergeten misschien een paar dingen.

terwijl je in nederland in een huis zit met een hypotheek van 2ton, en een aflossing van 700euro/maand. woont die pool (in dit geval) vrijstaant in een huis van gekochte waarde 30.000 euro, en betaald per maand 150euro. een verschil van 550euro per maand. dus al zouden de boodschappen net zo duur zijn, dan heeft die met 550euro netto minder in de maand, hetzelfde te besteden.

maar luister gewoon eens op straat, of in de div topics. in NL is alles toch maar duur, en moet er toch steeds meer betaald worden? de staat als dief. enkele voorbeeldjes: gemeentelijke belastingen, bpm, brandstofprijzen, wegenbelasting, etc etc. jullie weten het zelf beter als ik.

zouden die polen(als voorbeeld) daar ook zo'n last van hebben?

maar kijk naar het nederlandse luxeauto wagenpark. toch vrij nieuw. en hoeveel hebben geen 2de, 3de luxe auto? zouden die polen dat ook hebben?

geloof mij maar dat die pool die 1600 netto in de maand krijgt, het beter heeft,als een nederlander die 2500 heeft. ik woon niet eens in een oostblokland, maar met 1600euro kan ik/we hier heel goed/ruim leven. en dan leef ik nog in een "duur" land.

en die verhalen dat het voor de pool nu ook teweinig is, kan je vergelijken met de nederlandse "jeugd" de prijzen zijn daar ook gestegen. iemand die 10-15 jaar geleden een huis kocht in nederland, heeft nu een kleine hypotheek. een jong iemand van 20 jaar die nu een huis koopt, betaald het dubbele. en in polen oid werkt dat niet anders.

en als je het dan over oneerlijke betalingen wil hebben. waarom verdient een chauffeur in noord nederland net zoveel als een chauffeur in de randstad? het leven/ de huizen zijn in de randstad duidelijk duurder.

dit topic heet dan uitvlaggen. maar doet iedereen dat niet? waarom boodschappen doen bij de AH, terwijl het bij de LIDL goedkoper is. en ja sommige blijven bij AH boodschappen doen, maar het merendeel gaat toch naar de LIDL.

smoelie heeft het goed begrepen. waarom zie je bijna geen zweden in NL, maar wel heelveel nederlanders in zweden?

waar zijn de noren, met noorse chauffeurs in NL? nederlanders zat in noorwegen.

waarom zie je meer finnen in NL, als NL'ers in finland?

waarom barst het van de spanjolen/portugezen in NL, terwijl je ze in spanje/portugal veel minder ziet?

waarom zie je bijna nooit geen italiaan in NL, maar nederlanders zat in italie?

oostblokkers staan bekent als naast de auto eters. maar waneer zat je voor het laatst aan de tafel met een deen, zweed, noor of fin, spanjool. portugees, italiaan? waar eten die dan? juist niet naast de auto, maar in de auto. en als je dan weet dat een deen en noor meer verdient als een nederlander, zou je je eigen misschien eens iets moeten afvragen. ik geef in een week werken onderweg niet veel meer uit als 50 euro. en ja ik verlaat scandinavie bijna niet, en kan vaak gratis eten op de boten.

bedenk de volgende keer maar eens als je gezellig in een chauffeurscafe zit (vroeg klaar/niet kunnen/lossen laden) en je eet eens wat (15euro?) koffie 1,50(?) paar biertjes a 2euro(?) en je aan het eind van de avond 50euro(?) afrekent. bedenk dan eens dat mijn maaltijd uit de ping komt, en 3,50 koste. ik bier dronk a 0,20ct, tv keek in de auto (ja plasma standaart in de auto) en 40 euro goedkoper uitwas. en bedenk dan maar eens of die gezelligheid die je had die avond, je 40 euro waard was? en dit was pas 1 avond. doe het maar 15keer per maand. scheel je maar 600 per maand hoor, mar gezellig dat het is. en die pool heeft het niet naar zijn zin met zijn "vrienden" naast die kist denk je?

het is gewoon zwart/wit denken. ik heb dit, ik heb dat nodig, en als een ander minder heeft, dan zal hij onder betaald worden. terwijl je helemaal niet wil INZIEN wat die ander nodig heeft.

oostblokkers zijn wel zo'n makelijk slachtoffer geworden. ga er dan eerst maar eens voor zorgen dat men in NL naar de CAO betaald word. en ga daarna je eigen eens verdiepen in de buitenlanders.

ik wil het nogmaals vermelden. ik kost/krijg 10,50 brutto per uur. echter liggen mij belastingen etc wel veel lager, dat ik per maand heel wat meer netto krijg als een nederlander. ga vooral voor 20% meer loon, en prijs je eigen nog meer uit de markt, dan heb je nog meer redenen om te klagen.

en als aanvulling. die 48urge werkweek. dat is toch echt iets nederlands volgens mij. ja de regel is europees, maar ik heb er hier in scandinavie eigelijk nog niemand over gehoort. laat staan ze eigen druk over gemaakt.

48uur is nog altijd 10uur meer als de gemiddelde kantoorpik. er zijn genoeg mensen met een bijstand uitkering van 800(?) euro. en die mensen kunnen toch echt rond komen. okey het is geen vetpot, maar ze doen het wel. als je dan met je 48uur 1600 heb, heb je toch 800 meer. en met 48uur heb je meer als 1600. dus die 48uurige werkweek is geen probleem, maar een luxe probleem.

ja eigenlijk heb je wel gelijk ja.

:stom::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
[/color]

Maar mensen op kantoor en in ambachtelijke beroepen verdienen in Polen tussen de 1000 en 1200 euro, dus volle karren zul je in de supermarkt niet zien.

Als je als westers transportbedrijf dan een chauffeur 1500 of 1600 euro per maand geeft is dat voor hun dan weer veel, meer dan ze in een ander beroep verdienen.

Maar in onze ogen, en naar onze maatstaven is 1600 euro weer te weinig.

Denk je dat mensen op kantoor in Nederland: denk aan typisten en ander 'gewoon' werk veel meer verdienen??? Dan rond de 1200 a 1300 schoon?

Ik denk dat velen nog geeneens aan dat netto salaris kunnen tippen.

Wat denk je wat iemand bij een esso tankstation verdient?

- Ben er zelf wezen solliciteren namelijk === € 1470 bruto per maand voor een volle werkweek van 38 uur (geen beginners salaris maar ongeacht je leeftijd >23 en ervaring)

Dat is ook alleen maar te doen als je dus samenwoon en twee inkomens hebt.

Met trede C0 begin je als chauffeur al hoger (€1637,15 bruto per maand)

Wat ik hiermee dus wil zeggen dat er genoeg mensen zijn in Nederland die ook geen hoog salaris hebben. En dat velen van hen NU anno 2008 ook BEIDEN moeten werken om het hoofd boven water te houden.

'Vroeger' kon je nog ruim van een inkomen leven ... maar dat is in de afgelopen 15 a 20 jaar sterk veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. er zijn genoeg mensen met een bijstand uitkering van 800(?) euro. en die mensen kunnen toch echt rond komen. okey het is geen vetpot, maar ze doen het wel. als je dan met je 48uur 1600 heb, heb je toch 800 meer. en met 48uur heb je meer als 1600. dus die 48uurige werkweek is geen probleem, maar een luxe probleem.

Mensen in een uitkering krijgen een hoop TOESLAGEN: Zorgkostentoeslag van enkele tientjes per maand, HUURTOESLAG (waardoor een vriendin van mij 200 euro aan huur betaald en de rest dus eigenlijk door de Belastingbetaler wordt aangevuld = zij krijgt dus een toeslag van maar liefst 360 euro want haar huisje kost 560 per maand)

Daarnaast kwijtschelding van Gemeentelijke belastingen.

Voor haar schoolgaande kind ook nog eens toeslagen en/of kwijtscheldingen.

Kortom als je alles op een hoop gooit krijgt zij hetzelfde inkomen voor in de bijstand dan als ze fulltime zou gaan werken. (want dan verliest ze haar toeslagen en dergelijke)

Hierdoor kunnen mensen dus van een uitkering van 800 netto leven.

Reken daar al die toeslagen en kwijtscheldingen eens boven op en je zult zien dat ze een aardig inkomen hebben (zonder te gaan werken ... )

bewerkt door AngeliqueBS
Oke buiten de discussie maar ik vond dat ik dit toch even recht moest zetten ....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk je dat mensen op kantoor in Nederland: denk aan typisten en ander 'gewoon' werk veel meer verdienen??? Dan rond de 1200 a 1300 schoon?

Die 1000 euro die men in Polen op kantoor of in een fabriek betaald krijgt is bruto Angelique...

Het is dus voor transportbedrijven lucratief om zo iemand uit zijn fabriek te halen en voor 1600 bruto met zeecontainers door Belgie te laten tuffen.

60 uur per week dus he. Niks geen overwerk a 130 procent of zaterdagwerk a 150 procent.

Ze rijden met Poolse kentekens in Belgie rond en betalen het superlage Poolse belastingtarief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ook alleen maar te doen als je dus samenwoon en twee inkomens hebt.

Wat ik hiermee dus wil zeggen dat er genoeg mensen zijn in Nederland die ook geen hoog salaris hebben. En dat velen van hen NU anno 2008 ook BEIDEN moeten werken om het hoofd boven water te houden.

Hoe houd een vrijgezel dan het "hoofd boven water" in Nederland?

Opmerking over die salarissen:

Chauffeurs zijn de enige die onderweg door de politie worden kaalgeplukt.

Dat probleem heeft een pompbediende niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dus voor transportbedrijven lucratief om zo iemand uit zijn fabriek te halen en voor 1600 bruto met zeecontainers door Belgie te laten tuffen.

60 uur per week dus he. Niks geen overwerk a 130 procent of zaterdagwerk a 150 procent.

Ze rijden met Poolse kentekens in Belgie rond en betalen het superlage Poolse belastingtarief.

Tabak Natie bedoel je dus????;):confused:

Weer ééntje voor op het lijstje....:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden