[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik begrijp jouw betoog best.

Alleen klopt het gewoon niet.

Een doostartende winkel of drukkerij moet dus ook maar uitvlaggen?

Jij praat het toch wel goed.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 Dat is geen vergelijk routier,een winkel of drukkerij verleent zijn diensten vanuit een pand ergens in een stad of dorp.

Transport gebeurt tussen twee geografische punten,anders heet geen transport.

Als zo n drukkerij  of winkel zijn activiteiten verlegt naar t buitenland en voor klanten in NL blijft werken is t ook een vorm van uitvlaggen ,en daar is niks tegen te doen.

Transport bedrijven maken gebruik van de regels die men ze biedt.

 

En voor de bagger mijn kant op komt;ik heb ook een paar jaar gewerkt aan de "opbouw"van het transport in ons land( een jaar of 58 )

En zie ook wat ik heb helpen op bouwen in een paar jaar door een paar slimme( denken ze) managers word teniet gedaan.

 

Alleen vind ik t af en toe"niet verstandig"om niet in te zien dat tijden veranderen en dat ,als je met de tijd mee wilt gaan,je de voorwaarden ook aan zult moeten passen.

 

Resultaten uit t verleden zijn geen garanties voor de toekomst. :D toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat is geen vergelijk routier,een winkel of drukkerij verleent zijn diensten vanuit een pand ergens in een stad of dorp.

Transport gebeurt tussen twee geografische punten,anders heet geen transport.

Als zo n drukkerij of winkel zijn activiteiten verlegt naar t buitenland en voor klanten in NL blijft werken is t ook een vorm van uitvlaggen ,en daar is niks tegen te doen.

Transport bedrijven maken gebruik van de regels die men ze biedt.

En voor de bagger mijn kant op komt;ik heb ook een paar jaar gewerkt aan de "opbouw"van het transport in ons land( een jaar of 58 )

En zie ook wat ik heb helpen op bouwen in een paar jaar door een paar slimme( denken ze) managers word teniet gedaan.

Alleen vind ik t af en toe"niet verstandig"om niet in te zien dat tijden veranderen en dat ,als je met de tijd mee wilt gaan,je de voorwaarden ook aan zult moeten passen.

Resultaten uit t verleden zijn geen garanties voor de toekomst. :D toch?

peter, ik zie ook best wel in, dat tijden veranderen. En dat we mer zullen moeten, echter is er bijna geen andere beroepsgroep te noemen waar je met onze werk omstandigheden er op salaris op achteruit blijft gaan. En waar houd dit op???? Moeten we dan echt voor €1500,- all-in dagen van 10 tot 15 uur maken en op tijden beginnen, dat anderen nog gewoon slapen, en nog meer vrije tijd opgeven??? Ik wou dat ik 13 jaar eerder geboren was, dan kon ik stoppen met dit werk. Het is dat ik met mijn 54 jaar niet meer terug kan in de auto techniek, waar ik voor geleerd heb ooit. Schande dat er zo met het ooit prachtige vak, nu zo gesolt wordt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

peter, ik zie ook best wel in, dat tijden veranderen. En dat we mer zullen moeten, echter is er bijna geen andere beroepsgroep te noemen waar je met onze werk omstandigheden er op salaris op achteruit blijft gaan. En waar houd dit op???? Moeten we dan echt voor €1500,- all-in dagen van 10 tot 15 uur maken en op tijden beginnen, dat anderen nog gewoon slapen, en nog meer vrije tijd opgeven??? Ik wou dat ik 13 jaar eerder geboren was, dan kon ik stoppen met dit werk. Het is dat ik met mijn 54 jaar niet meer terug kan in de auto techniek, waar ik voor geleerd heb ooit. Schande dat er zo met het ooit prachtige vak, nu zo gesolt wordt.

 Cor,je hoeft helemaal niet te veranderen,niemand die dat van je eist.

Maar,als je niet veranderd is t zo dat je in bepaalde takken van ons  beroep niet meer gevraagd word, evenals de HEMA iets aan zijn worsten moet doen als die van de concurren net zo goed zijn bij een lagere prijs.

Je kunt de consument n.l niet dwingen de worst van de HEMA te kopen,net zo min je iemand kunt dwingen zijn goederen te laten vervoeren voor een hogere prijs.

 

Je noemt hier nu wat cijfers,€ 1500 all in,voor 10 a 15 uur,waar baseer je dit op? dit zijn geen reële cijfers binnen t beroeps goederen vervoer.

ook niet in het "eigen vervoer"

 

Natuurlijk heeft routier gelijk als hij stelt dat TLN t liefst heeft dat je geld meebrengt,ik zou ook graag 15% loonsverhoging hebben en bij de HEMA( of waar dan ook) met 90 % korting kunnen kopen.

 

Wat t in dit topic om gaat is dat transport bedrijven uitvlaggen,en de reden waarom,dat weet jij net zo goed als ik: we zijn te duur.

Dan kun je verschillende dingen doen:

Je  ook inventief zijn en wat inleveren,zoals Shompie( en ikzelf en nog wat anderen) al aanhaalde iets inleveren van je overurentoeslag of zaterdag toeslag.

Het leven bij die uitvlaggers word ook duurder,ze willen dezelfde welvaarts status als wij en dat kost geld,en hoe eerder deze kosten gelijk komen hoe eerder dat een bedrijf geen redenen meer heeft om uit te vlaggen,en nog belangrijker: de verlader heeft ook minder kansen om bedrijven tegen elkaar uit te spelen op loonkosten.

Want daar gaat t om;loonkosten"wij"zijn veel te duur,maar op vakmanschap kunnen we t tegen iedere "uitvlagger"opnemen.

 

 Je kunt ook niets doen en afwachten( dan weet je zeker dat je aan de achterste mem blijft hangen) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In t transport??? ik rij ook al een tijdje ,maar kan me dat niet herinneren.

Ik weet wel dat dubbelbemande groenterijders ,nadat de CAO meer en meer nageleeft werd,zeg maar vanaf eind jaren'70 toen ook 85 % kregen.

Alleen hun zaterdag uren gingen toen pas in om 07.00 uur,en als je solo reed om middernacht.

Transport dan hé,eigen vervoer is wat anders en niet te vergelijken.

Bij ons worden dubbelbemande ritten tegen 100% uitbetaald, wanneer we 9 uur rust gaan maken na 21 diensturen is het gewoon pauze.

Tis niet dat het wekelijks voor komt, maar toch soo one,s in a weil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons worden dubbelbemande ritten tegen 100% uitbetaald, wanneer we 9 uur rust gaan maken na 21 diensturen is het gewoon pauze.

Tis niet dat het wekelijks voor komt, maar toch soo one,s in a weil.

Lekker slim om dat hier zo te vertellen of hij moet geen cao beroepsgoederen vervoer betalen.

Je moet je namelijk aan het cao houden. Meer dan cao word ook gezien als concurentie vervalsing.

Je zal me wel.weer bla bla vinden .aar zo is het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons worden dubbelbemande ritten tegen 100% uitbetaald, wanneer we 9 uur rust gaan maken na 21 diensturen is het gewoon pauze.

Tis niet dat het wekelijks voor komt, maar toch soo one,s in a weil.

 

Dit zegt de CAO er over:

 

Artikel 23 - Loonberekening

 

4. a. Op werkzaamheden als rijden, laden, lossen en wachttijd kan, ingeval van dubbele bemanning,
normering plaatsvinden, met dien verstande dat de totale beloning van alle gemaakte diensturen
tussen de 85% en de 100% bedraagt.
b. Om van bovenstaande regeling gebruik te kunnen maken, dienen de ondernemingen hun
bestaande beloningsbeleid voor dubbelbemande ritten voor 1 juli 2005 bij cao-partijen gemeld te
hebben. Ondernemingen die hun bestaande beloningsbeleid voor de dubbelbemande ritten niet
voor 1 juli 2005 hebben gemeld, worden geacht geen normering toe te passen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat die 80 % ooit in het cao boekje had gestaan. Samen met die zaterdaguren vanaf 07.00....

Ik heb met auto's met dubbele bemaning gereden toen ik nog een transportbedrijf had. Bij mij kregen ze 80% van alle gemaakte uren buiten de pauzes om. Iets wat bij bedrijven die dubbel rijden normaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht is deze regel de laatste tijd veranderd.

Er veranderd wel meer, waar geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Of jij hield je toen niet aan de regels.:p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht is deze regel de laatste tijd veranderd.

Er veranderd wel meer, waar geen ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

Of jij hield je toen niet aan de regels.:p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Of ik mij aan de regels hield?

Zoek een oud chauffeur op van mij en vraag het hem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik dacht dat die 80 % ooit in het cao boekje had gestaan. Samen met die zaterdaguren vanaf 07.00....

Ik heb met auto's met dubbele bemaning gereden toen ik nog een transportbedrijf had. Bij mij kregen ze 80% van alle gemaakte uren buiten de pauzes om. Iets wat bij bedrijven die dubbel rijden normaal is.

 

Dat was bij Breewel ook zo, zij het dat dat 85%. Dus de uren dat je collega reed en jijzelf op bed verdiende je ook geld.  Mijn eerste periode bij Breewel reed ik van maandag tot en met donderdag (1 rit) en daarin kon ik het verdienen. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of ik mij aan de regels hield?

Zoek een oud chauffeur op van mij en vraag het hem!

Sorry, ik weet echt helemaal niets van jouw vroegere bedrijf.

Ik kan mij zelfs de wagens niet voor de geest halen.

Het is dat jij hier in het verleden ruimhartig over vertelde.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik weet echt helemaal niets van jouw vroegere bedrijf.

Ik kan mij zelfs de wagens niet voor de geest halen.

Het is dat jij hier in het verleden ruimhartig over vertelde.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Dan snap ik niet waar jijnje druk om maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat was bij Breewel ook zo, zij het dat dat 85%. Dus de uren dat je collega reed en jijzelf op bed verdiende je ook geld.  Mijn eerste periode bij Breewel reed ik van maandag tot en met donderdag (1 rit) en daarin kon ik het verdienen. :ok:

Ik kan mij wel auto's herinneren die voor Springtime reden, we stonden vaak gelijktijdig te laden in Bleiswijk en Honselersdijk en daarna stonden we op de boot naar GB. Toen reed ik nog veel voor de Gaag en Katee. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of ik mij aan de regels hield?

Zoek een oud chauffeur op van mij en vraag het hem!

 

Nu speel ik op dit forum nog niet zo lang mee en kan het gemist hebben, maar het bedrijf is mij ook onbekend. En eerlijk gezegd ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar welk bedrijf en welke auto's je had.

 

Ik snap eerlijk gezegd je reactie op routier niet zo goed, wat is er op tegen om de naam van je (voormalige) bedrijf te noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw, het verhaal van Shompie zijn firma is al uitvoerig genoeg besproken.

Denk niet dat het veel zin heeft om dit weer op te rakelen.

Heeft ook weinig met het onderwerp te maken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu speel ik op dit forum nog niet zo lang mee en kan het gemist hebben, maar het bedrijf is mij ook onbekend. En eerlijk gezegd ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar welk bedrijf en welke auto's je had.

 

Ik snap eerlijk gezegd je reactie op routier niet zo goed, wat is er op tegen om de naam van je (voormalige) bedrijf te noemen?

Leeuw, waar word om de naam gevraagd. Lees goed of hou je mond met dat simpele commentaar en als je persoonlijk wil worden mag dat, gewoon per pb of in het openbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoppla, mijn neus blijkbaar ineens in een wespennestje gestoken...

 

Sorry, ik weet echt helemaal niets van jouw vroegere bedrijf.
Ik kan mij zelfs de wagens niet voor de geest halen.
Het is dat jij hier in het verleden ruimhartig over vertelde.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Leeuw, het verhaal van Shompie zijn firma is al uitvoerig genoeg besproken.
Denk niet dat het veel zin heeft om dit weer op te rakelen.
Heeft ook weinig met het onderwerp te maken.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

 

Na het bericht wat ik als eerste citeer vroeg ik me af, of ik die auto's van dat bedrijf misschien ook wel eens tegengekomen ben. Gewoon nieuwsgierigheid.

Dat je daarna schrijft dat het verhaal van dat bedrijf hier al uitvoerig besproken is: het zal best. Ik heb het (nog) niet gevonden, misschien ook stomweg niet goed genoeg gezocht? Ik ben niet van plan iets op te rakelen maar was alleen nieuwsgierig naar de auto's.

 

Leeuw, waar word om de naam gevraagd. Lees goed of hou je mond met dat simpele commentaar en als je persoonlijk wil worden mag dat, gewoon per pb of in het openbaar.

 

Ron, hierboven staat waarom ik die vraag stelde. Er zit verder helemaal niets achter. Ik ben over het algemeen diervriendelijk en plantaardig en vind het niet prettig als iemand op een dergelijke manier reageert.

 

Groetjes, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden