[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

Bennos: "Daarbij zijn Nederlandse chauffeur voor 90% tokkies, die graag stelen e.d. en te dom zijn om überhaupt goed werk te leveren,."   :stom:  :zegtniets:  

 

Maar ook RonW schijnt te weten waarover hij praat: "Het is heel simpel: voor het rondrijden met een vrachtwagen zijn er geen bijzondere skills nodig. Je hoeft geen talen te spreken, technisch kennis te hebben, goed met mensen om kunnen gaan, dingen kunnen verkopen enz enz. Je hoeft alleen te kunnen rijden. Idem met diploma's: een vrachtwagenrijbewijs is genoeg. M.a.w. iedere boerenlul kan het."

 

Blijkt toch niet helemaal zo makkelijk te liggen, gezien de nodige problemen die sommige boerenlullen tegenkomen en veroorzaken. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, het valt onder dezelfde holding, dus mijns inziens betreft dit wel collegiale inleen.

En natuurlijk zijn het verschillende bedrijven.

Ik heb nog nooit een b.v. in Roemenië gezien.

Alleen de Engelse Limiteds kom je ook in het buitenland tegen.

Maar dat zal niet zonder reden zijn.

Het zal alleen een heel speurwerk worden om overtredingen vast te stellen.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig maak jij niet de regels...... :p

Wat wil je hiermee zeggen?

Ik lees hieruit dat jij ook maar dom de ogen sluit voor schijnconstructies.

Misschien wordt het wel eens tijd dat jouw tak van sport hier ook eens mee te maken krijgt.

Of ga je dan ook achter die spreekwoordelijke dikke boom staan?

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor. Ik sluit helemaal niet mijn ogen voor de realiteit.

En wanneer het gebeurt dat ik er uitgewerkt wordt door goedkope krachten van buitenaf zal ik dat zeker niet leuk vinden. Maar ik maak me daar ook weer niet al te veel zorgen over. Ik ken meer kunstjes dan alleen aan het stuur te draaien van een vrachtwagen.

Maar in heel veel reacties van jouw kant valt op te maken dat jij denkt dat jouw mening/interpretatie de enige juiste is.

Mocht je zelf graag jouw waarheid ziet als DE waarheid dan moet je maar eens wat aan die regelgeving gaan doen en niet op het internet de hele tijd lopen roepen dat iedereen het fout ziet en/of fout doet, en alleen jij het als enige juist ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ger, het valt onder dezelfde holding, dus mijns inziens betreft dit wel collegiale inleen.

En natuurlijk zijn het verschillende bedrijven.

Ik heb nog nooit een b.v. in Roemenië gezien.

Alleen de Engelse Limiteds kom je ook in het buitenland tegen.

Maar dat zal niet zonder reden zijn.

Het zal alleen een heel speurwerk worden om overtredingen vast te stellen.

ben jij wel eens in roemenie geweest .

volgens mij zit de rijke ook in het buitenland met vestigingen .

dus waar jij je druk over .

werk je nog wel met plezier .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan moeten we eerst vaststellen wat een schijnconstructie is.

Naar mijn mening is een schijnconstructie een constructie die alleen op papier bestaat, de zogenaamde postbus firma waar verder niemand werkt en ook geen administratie wordt bijgehouden.

Is er wel een kantoor waar iemand bereikbaar is en er wordt ook nog een administratie bijgehouden en de vergunning staat daar geregistreerd is het volgens mij geen schijnconstructie meer.

Wat dacht je van een bevrachting kantoor die in koopt en weer ver koopt En alle eigen rijders naar zich toe trekt

Laats nog gezien wat de gevolgen zijn

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, het valt onder dezelfde holding, dus mijns inziens betreft dit wel collegiale inleen.

En natuurlijk zijn het verschillende bedrijven.

Ik heb nog nooit een b.v. in Roemenië gezien.

Alleen de Engelse Limiteds kom je ook in het buitenland tegen.

Maar dat zal niet zonder reden zijn.

Het zal alleen een heel speurwerk worden om overtredingen vast te stellen.

Gelukkig is "jou inziens" maar iou mening.

Het word nameliik nioit door regels onderbouwt maar alleen door gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij maar weer eens een verhaal dat men zich wel uitgebuit voelt:

Vlaardingse CU/SGP: Meer parkeerplaatsen voor truckers

05-02-2016 08:45 | Jan Pieter Rottier

CU/SGP-raadslid Van Pienbroek (l.) en tolk Klara Kasapov zetten zich in voor goede parkeerplekken voor truckers. beeld Jan Pieter Rottier

CU/SGP-raadslid Van Pienbroek (l.) en tolk Klara Kasapov zetten zich in voor goede parkeerplekken voor truckers. beeld Jan Pieter Rottier

VLAARDINGEN. Op de parkeerterreinen langs de A20 bij Vlaardingen moeten Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs vooral in het weekeinde dringen voor een plekje. Goede faciliteiten ontbreken op de parkeerplekken. Het Vlaardinger CU/SGP-raadslid Van Pienbroek trekt zich hun lot aan en strijdt voor drie goede parkeerterreinen.

„Kan ik nog parkeren? Dat is het eerste wat ik denk als mijn werk erop zit en het weekeinde begintâ€, vertelt een Macedonische chauffeur met een baardje. Hij staat voor zijn witte vrachtwagen op de parkeerplaats langs de A20 bij Vlaardingen. Het waait flink op deze doordeweekse avond. Een collega-chauffeur valt hem bij. „Je weet nooit waar je kunt staan. Dat zorgt voor stress.â€

Het Vlaardinger CU/SGP-raadslid Van Pienbroek luistert geïnteresseerd naar het relaas van de chauffeurs. Het is deze avond vol op de parkeerplaats, maar niet overvol. „Zo ziet het er in het weekend uitâ€, zegt Van Pienbroek terwijl hij wijst naar een foto op zijn telefoon. De hele parkeerplaats staat vol. Ook op op- en afritten staan vrachtwagens geparkeerd. „Dit probleem speelt al zo’n twee jaarâ€, legt hij uit. „Voor die tijd parkeerden chauffeurs op plekken in de stad, maar dat werd verboden, met het gevolg dat de chauffeurs nu langs de snelweg staan.â€

Kringloopwinkel

Parkeerterreinen langs de snelweg staan vol, zeker in de weekenden, constateert ook pompbediende Boudewijn Huizer. Hij staat in de winkel bij het benzinestation achter de kassa, voor een schap vol pakjes sigaretten. „Ik heb weinig last van de chauffeurs. In tegendeel, ze tanken hier veel en ze kopen veel sigaretten.â€

De Nederlands-Macedonische Klara Kasapov loopt deze avond met Van Pienbroek mee over de parkeerplaats. Ze tolkt en kent heel wat chauffeurs. Veel van hen komen in de kringloopwinkel van de door haar opgerichte stichting Salamo. Of ze bezoeken de kerk waar Kasapov pastor is.

Luisterend oor

Kasapov en Van Pienbroek hebben te doen met de chauffeurs en bieden hen een luisterend oor. Samen proberen ze voor elkaar te krijgen dat er drie goede parkeerterreinen komen in de regio Vlaardingen.

De chauffeurs willen niet alleen meer ruimte, ze vragen ook om een veilige plek, vertellen ze Kasapov en Van Pienbroek. „’s Nachts kloppen regelmatig dronken jongeren op onze cabinedeurenâ€, aldus de Macedonische chauffeur. „Dat is niet prettig. We zijn hier voor ons werk, meer dan tweeduizend kilometer van huis. We zitten hier echt niet voor de LOL.â€

Licht van voorbijrijdende vrachtwagens schijnt regelmatig over zijn gezicht als hij zijn verhaal doet. „We zijn meer dan tweeduizend kilometer weg van huisâ€, vervolgt de man. „We vragen alleen een goede parkeerplek.â€

Nu ja, alleen een goede parkeerplek? Een douche en een schone, gratis wc staan ook op de verlanglijst van de mannen. Van Pienbroek weet dat veel chauffeurs hun behoefte nu in de bosjes doen.

Er is overigens in de haven een goede parkeerplaats voor vrachtwagens. Maar daar parkeren kost geld. „Het is te duurâ€, vindt de Macedonische chauffeur.

Een Roemeense collega, verderop op de parkeerplaats, valt hem bij. „Ik heb vandaag met negen uur werken vijftien euro verdiend. Daar kan ik nooit die parkeerplaats van betalen.†„Zie je hoe onrechtvaardig dit is?â€, verzuchten Kasapov en Van Pienbroek.

Europese subsidie

„Het is echt een probleem van de hele regioâ€, zegt Van Pienbroek. „Als een gemeente een parkeerplaats sluit, gaan de chauffeurs namelijk naar een andere parkeerplek.â€

Het raadslid heeft het probleem afgelopen jaar in een brief al bij de gemeenten aangekaart. Hij hoopt dat de problemen nu snel aangepakt zullen worden, maar zeker is dat niet.

Wie de drie „ideale†parkeerterreinen gaat betalen, weet Van Pienbroek ook nog niet. Hij hoopt dat Vlaardingen het met 23 andere gemeentes in de regio wil bekostigen. De Vlaardingse gemeenteraad ziet het volgens hem wel zitten.

Het raadslid hoopt ook op Europese subsidie. Het liefst zou hij ervoor zorgen dat de transportbedrijven met Oost-Europese chauffeurs in dienst de kosten voor de parkeerplaats op zich nemen. „Maar eigenlijk moet de wetgeving veranderen en de manier waarop transportbedrijven met hun chauffeurs omgaanâ€, vindt Kasapov. Strijdvaardig: „We moeten dit probleem bij de wortel aanpakken.â€

Bron: http://www.refdag.nl/mobile/nieuws/binnenland/vlaardingse_cu_sgp_meer_parkeerplaatsen_voor_truckers_1_970255

Jammer overigens dat dit raadslid zich wel druk maakt over deze chauffeurs, maar de gedumpte werkloze Nederlandse chauffeur even vergeet.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat dat "LOL" er weer achter moet.......

Cor, lees jij die comments nog?

Ik reageer er niet eens meer op.

Laat staan dat ik dat kinderachtige gezuig nog lees.

Heerlijk zo, veel beter voor de gemoedstoestand.

Anyway, het verandert niets aan het verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Strijdvaardig wij moeten dit probleem bij de wortel aanpakken, maar op Europese subsidie hopen, je moet echt in de politiek zitten om zo'n uitspraak te doen. Niemand heeft die Roemeen verplicht om voor 15 euro negen uur te werken 2.000km van huis om hier de Nederlandse chauffeur werkloos te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee.....niemand verplicht hem dat.

Maar thuis wacht zijn werkloosheid.

Wel is het inderdaad kansloos dat hij voor zo een fooi, jouw het brood uit de mond haalt.

Hij kan ook met meer genoeg nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is overigens in de haven een goede parkeerplaats voor vrachtwagens. Maar daar parkeren kost geld. „Het is te duur”, vindt de Macedonische chauffeur.

 

 

 

 

Deze zin vat t hele probleem samen:

Ze,de oost Europese chauffeurs,zullen zelf actie moeten ondernemen bij hun werkgevers( uitvlaggers of niet) om deze kosten wél betaald te krijgen.

"wij" hebben ook moeten knokken om een "OKV"te krijgen,en als "klant"bij een restaurant gebruik te mogen maken van de parking.

Wij konden ook geen aanspraak maken op "gratis"parkeerplaatsen,soms ook 2000 km of meer van huis.

 

Onze oost Europese medemensen wensen zich te integreren in de "kapitalistische "samenleving ,maar moeten zich daarbij ook de "spelregels" aanmeten.

 

Als ze bij ons een waardig bestaan op willen bouwen moeten ze zich ook aan de spelregels houden,niks voor niks,of geen geld Zwitsers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor, lees jij die comments nog?

Ik reageer er niet eens meer op.

Laat staan dat ik dat kinderachtige gezuig nog lees.

Heerlijk zo, veel beter voor de gemoedstoestand.

Anyway, het verandert niets aan het verhaal.

Kinderachtig gezuig LOL

Het isngewoon de andere kant van het verhaal. Die jij als expert op.dit gebied (eigen zeggen) ook moet weten.

Maar j8j praat je wel vaker tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Nee.....niemand verplicht hem dat.

Maar thuis wacht zijn werkloosheid.

Wel is het inderdaad kansloos dat hij voor zo een fooi, jouw het brood uit de mond haalt.

Hij kan ook met meer genoeg nemen.

Dat had hij echt niet Peter. Denk jij nu echt dat een Nederlandse werkgever hun een Nederlands loon willen geven???? Dan is die beste man ineens overbodig hoor........

Dat ze hier mogen rijden komt alleen maar doordat ze zoveel goedkoper zijn. Niet meer en niet minder......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden