[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

voor zover ik t begrijp( de site is zowat geheel in t Engels) is t een burgerinitiatief.

Prijzenswaardig natuurlijk,maar gelijk werk-gelijk loon,ongeacht t land van herkomst.

Wat moet er met t Nederlands loon gebeuren? omlaag? en t Bulgaarse loon? omhoog??

Wat gaat er met de kosten van levensonderhoud gebeuren,wij hebben ,voor europese begrippen en behoorlijk hoog loon,maar de kosten zijn ook ,in verhouding,hoog,kijk alleen maar wat de gezondheidszorg kost.

Dit initiatief kan dit niet oplossen,dat zal de marktwerking in de loop de jaren op moeten lossen.

Klopt. Maar met een miljoen handtekening zal het Europees parlement waarschijnlijk wel om tafel moeten.

Iets wat tot nu toe maar moeizaam verloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wordt blijkbaar in Nederland ook wel aangewerkt.

Vanmiddag zijn er diverse overheidsinstanties, met voertuigen waar diverse opdrukken opgeplakt zijn, op de koffie in Koekange.....

.attachicon.gifimage.jpeg

Foto komt van facebook.

 

Ik ben de laatste die aan stemmingmakerij doet Ger, maar in de bocht richting of vanuit de a50 bij Son zie ik wel regelmatig Vos trailers bij de IKEA staan. Enig idee wat die daar doen?

Verder zie ook daar ook vaak de Litouwers van Kreiss staan

grt. Wesley

vos heeft div winkels die hij uit Oosterhout en Genk bevoorraad verbrugge en Gilbert de qlerk en nog een Belgische transporteur doen de winkels bevoorraden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekange – Met groots machtsvertoon heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zaterdag tussen de middag een inval gedaan bij Nordic Transport in Koekange. Een deel van de (financiële) administratie werd daarbij in beslag genomen.

Er was een groot aantal auto’s van politie en ILT uitgerukt en het terrein van Nordic Transport aan de Prinsesseweg werd helemaal afgesloten. Tot grote ergernis van eigenaar Roelof Drost van het bedrijf. ‘Een gefrustreerde chauffeur geeft ons aan bij de Inspectie. Die man heeft me laatst nog een blauw oog geslagen. Er liepen hier wel twintig man rond’, zegt Drost.

Wat de exacte reden is van de inval is niet geheel duidelijk. De ILT kon daar vanmorgen nog geen antwoord op geven. Drost vermoedt dat het om de rij- en rusttijden gaat, maar de inwoner van Koekange weet ook dat de FNV achter transporteurs aanzit, die veel met Oost-Europese chauffeurs werken. ‘We kunnen ons alleen nog maar staande houden door de inzet van buitenlandse chauffeurs. Nederlandse chauffeurs kunnen door de strenge regelgeving nauwelijks meer iets verdienen. Er is ook bijna geen Nederlandse chauffeur te krijgen voor het internationale vervoer.’

Vakbondsman Edwin Atema van de FNV schrijft op Facebook blij te zijn met de inval. ‘Inspectie met grof geschut bij het geboefte van Drost – Nordic Transport in Koekange. Ze werken daar met Bulgaarse chauffeurs op de Pools en Nederlands gekentekende auto’s’, aldus Atema. Roelof Drost zegt dat hij niets verkeerd doet. ‘De buitenlandse chauffeurs krijgen hetzelfde nettoloon als de Nederlanders, alleen omdat ze in hun land minder hoeven af te dragen voor allerlei voorzieningen, zoals pensioen en ww, hebben ze een lager brutoloon. Er wordt in Nederland een hetze gevoerd tegen buitenlandse chauffeurs.’

Bron: http://m.meppelercourant.nl/nieuws/de-wolden/425899/koekange-schrikt-op-door-inval.html

Dhr Drost is niet vies van een leugen door te zeggen dat wij niets kunnen verdienen door de regelgeving.

Schijnbaar zijn er andere wetgevingen voor zijn Bulgaren.

En dan ook nog even liegen, dat hij geen Nederlandse chauffeurs kan vinden.

Raar hè?

En als hij een pak rammel van een chauffeur heeft gekregen, dan zal dat ook niet voor niets zijn geweest.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De heer Drost heeft in zekere zin wel gelijk, maar dat snapt een doorsnee Nederlander niet.

Komt op hetzelfde verhaal neer als ik al in V&D schreef.

 

"Loon versus consumentenprijs" Het stomme is alleen dat vroeger als NL te duur was met een eigen product, dat men importheffingen oplegde om ze prijzen van import producten te nivelleren aan de nederlandse prijzen.

Alleen nu we een EU zijn met een vrij verkeer van handel, goederen en weet ik allemaal wat, maar geen gelijke belasting, lonen en weet ik allemaal wat voor stelsel, moeten wij als duur land ons aanpassen aan de goedkopere landen.

En wie dat niet doet, prijst zichzelf uit de markt, simpel zat.

 

Moeten we daar om treuren? Neen, we dienen vooral te kijken in welke producten nederland wel goed is en ons daar in te specialiseren en te onderscheiden met de rest van Europa, aldus de politici.

Dus tja, ergens moeten we toch een grens trekken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan ook nog even liegen, dat hij geen Nederlandse chauffeurs kan vinden.

Raar hè?

 

Nee, dat geloof ik wel. Zijn reputatie is bekend in het noorden, zeg maar. Dus dat hij geen Nederlandse chauffeur kan krijgen klopt wel. Er zijn hier ook nog bedrijven die internationaal rijden en die hebben er geen problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De firma heeft een iets rare manier van werken en met mensen omgaan maar je loopt er geen cent mis...

En ik spreek uit ervaring...

En dat werken met buitenlanders zie je overal en dat komt voornamelijk omdat veel Nederlandse chauffeurs waaronder ik het liefst elke avond thuis zijn of wel willen overnachten maar dan de weekenden thuis.. En dat past niet in int werk dus vandaar de oost Europese chauffeurs.

Heb Poolse chauffeurs gesproken die via deze firma net zoveel verdienen als een Nederlandse collega..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Koekange – Met groots machtsvertoon heeft de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zaterdag tussen de middag een inval gedaan bij Nordic Transport in Koekange. Een deel van de (financiële) administratie werd daarbij in beslag genomen.

De hele schoenendoos?

Er was een groot aantal auto’s van politie en ILT uitgerukt en het terrein van Nordic Transport aan de Prinsesseweg werd helemaal afgesloten. Tot grote ergernis van eigenaar Roelof Drost van het bedrijf. ‘Een gefrustreerde chauffeur geeft ons aan bij de Inspectie. Die man heeft me laatst nog een blauw oog geslagen. Er liepen hier wel twintig man rond’, zegt Drost.

Wanneer er chauffeurs beginnen te meppen.... Is er m.i. wel degelijk sprake van een duistere zaak.

Wat de exacte reden is van de inval is niet geheel duidelijk. De ILT kon daar vanmorgen nog geen antwoord op geven. Drost vermoedt dat het om de rij- en rusttijden gaat, maar de inwoner van Koekange weet ook dat de FNV achter transporteurs aanzit, die veel met Oost-Europese chauffeurs werken. ‘We kunnen ons alleen nog maar staande houden door de inzet van buitenlandse chauffeurs. Nederlandse chauffeurs kunnen door de strenge regelgeving nauwelijks meer iets verdienen. Er is ook bijna geen Nederlandse chauffeur te krijgen voor het internationale vervoer.’

De inzet van NL chauffeurs vallen toch onder de zelfde regels als de buitenlandse chauffeurs?

Vakbondsman Edwin Atema van de FNV schrijft op Facebook blij te zijn met de inval. ‘Inspectie met grof geschut bij het geboefte van Drost – Nordic Transport in Koekange. Ze werken daar met Bulgaarse chauffeurs op de Pools en Nederlands gekentekende auto’s’, aldus Atema. Roelof Drost zegt dat hij niets verkeerd doet. ‘De buitenlandse chauffeurs krijgen hetzelfde nettoloon als de Nederlanders, alleen omdat ze in hun land minder hoeven af te dragen voor allerlei voorzieningen, zoals pensioen en ww, hebben ze een lager brutoloon. Er wordt in Nederland een hetze gevoerd tegen buitenlandse chauffeurs.’

Bron: http://m.meppelercourant.nl/nieuws/de-wolden/425899/koekange-schrikt-op-door-inval.html

 

Nu heeft M'neer Roelof wel een hele lange geschiedenis mbt koffie visite's van diverse diensten.

Ik herrinner mij nog dat er een portocabin van een inspectie (dacht belasting) een langere periode bij hem op de dam heeft gestaan..... 

Zijn vader zal zich wel omdraaien in het graf, die had een "eerlijk" transportbedrijf, hard werken maar toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang bedrijven als Alblas en SproLoo zonder problemen personeel vinden, hoeft Drost bij mij niet aan te komen dat hij geen chauffeurs kan vinden.

En al helemaal niet uit Noord Nederland, alwaar er nog wel wat chauffeurs thuis zitten.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de inspectiediensten.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

De firma heeft een iets rare manier van werken en met mensen omgaan maar je loopt er geen cent mis...

En ik spreek uit ervaring...

En dat werken met buitenlanders zie je overal en dat komt voornamelijk omdat veel Nederlandse chauffeurs waaronder ik het liefst elke avond thuis zijn of wel willen overnachten maar dan de weekenden thuis.. En dat past niet in int werk dus vandaar de oost Europese chauffeurs.

Heb Poolse chauffeurs gesproken die via deze firma net zoveel verdienen als een Nederlandse collega..

mooi he, hoe sommige mensen een verhaal goed weten te praten.

Nordic doet toch koel transport???

Waarom zouden er geen Nederlanders daar de weekenden willen werken dan maar bij andere koel vervoerders wel????

In het koelvervoer kun je normaal de weekenden toch door rijden????

Iets klopt er dus niet bij Nordic, en daar gaan ze nu vanzelf achter komen.....

Dat er in huif en ander vervoer minder weekenden overgedaan zal worden door Nederlanders klopt wel ja, dat komt door meerdere andere oorzaken zoals de matige vergoedingen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het huifvervoer is het vaak niet noodzakelijk om weekenden over te gaan staan.........koelvervoer gaat 24/7 door (vers) ........en de heer Drost en zijn faam kennende zal er best veel schorten aan de rij/rusttijden.......met een koeler heb je echt niet meer rijuren als in het andere vervoeren tevens gelden dezelfde rusttijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De firma heeft een iets rare manier van werken en met mensen omgaan

En ik spreek uit ervaring...

  

Waarom zouden er geen Nederlanders daar de weekenden willen werken dan maar bij andere koel vervoerders wel????

Zou het een iets met het ander te maken kunnen hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De firma heeft een iets rare manier van werken en met mensen omgaan maar je loopt er geen cent mis...

En ik spreek uit ervaring...

En dat werken met buitenlanders zie je overal en dat komt voornamelijk omdat veel Nederlandse chauffeurs waaronder ik het liefst elke avond thuis zijn of wel willen overnachten maar dan de weekenden thuis.. En dat past niet in int werk dus vandaar de oost Europese chauffeurs.

Heb Poolse chauffeurs gesproken die via deze firma net zoveel verdienen als een Nederlandse collega..

 

Je hebt te lang bij Roelof gewerkt. Lulkoek meer niet. Ken genoeg mannen die bij de keet lopen die wel van huis willen, ook wel een weekend. maar niet voor 2400 all in. Is al meer dan een jaar of 2 geleden.... maar nog niet genoeg. Als je gewoon cao betaald kun je best volk krijgen. Een ex chauffeur die ik ken, is nog altijd 2 a 3 weken weg. Zelfde werk, maar helder op meer centen per maand.

 

Als hij eens fatsoenlijke prijzen vroeg, maar voor dumpprijzen rijden kan iedereen. En als hij dan fatsoenlijk betaald. En niet als je er 6 week werkt en vraagt om geld, dat ie zegt je moet nog ff wachten, heb het niet. . 

 

Nee het is en blijft een boef. Het ene faillissement was amper afgewerkt of hij ging weer. Stonden paar week geleden ook 3 nieuwe MAN's in Coevorden, Mochten niet afgeleverd worden.......Als hij de Scania belt, gooien ze gelijk de telefoon erop. En de DAF idem dito. En dat zal wel niet zonder reden zijn. De bandenboer moet hij eerst betalen en dan doen ze wat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het zegt genoeg dat best wel wat noorderlingen elke week naar Mijdrecht en Hazeldonk afreizen om voor Breewel te gaan werken, maar niet naar Koekange willen om voor Dorst te werken.

Wie zegt dat ze überhaupt kans maken in Koekange?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie zegt dat ze überhaupt kans maken in Koekange?

 

Ik denk dat eerder dat ze dat niet willen. Ik heb ook liever 600 kilometer woon-werk verkeer om te werken bij een net bedrijf, dan dat ik moet werken voor een slecht betalende mafkees die denkt dat hij boven de wet staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat eerder dat ze dat niet willen. Ik heb ook liever 600 kilometer woon-werk verkeer om te werken bij een net bedrijf, dan dat ik moet werken voor een slecht betalende mafkees die denkt dat hij boven de wet staat.

Dit is helemaal geen antwoord op mijn vraag....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je nu zo graag horen dan? Dat een Nederlander er geen kans maakt omdat Drost liever Oostblokkers aanneemt? Helaas, lijkt hier niet persè zo te zijn.

 

Uit wat er geschreven is maak ik op dat Nederlanders er best wel aan de bak kunnen, maar dat je niet op een dik loon moet rekenen en ook niet dat het op tijd komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je nu zo graag horen dan? Dat een Nederlander er geen kans maakt omdat Drost liever Oostblokkers aanneemt? Helaas, lijkt hier niet persè zo te zijn.

Uit wat er geschreven is maak ik op dat Nederlanders er best wel aan de bak kunnen, maar dat je niet op een dik loon moet rekenen en ook niet dat het op tijd komt.

Als je met zulke arbeidsvoorwaarden komt, dan weet je dat er geen Nederlandse chauffeur komt opdagen.

Het feit dat men niet middels betere arbeidsvoorwaarden de Nederlandse chauffeur wilt lokken, laat dus zien dat men niet op ons zit te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden