[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nou gaan ze nog moeilijk doen ook


Gast

Recommended Posts

Ja weet het Scania-1001

Maar ger, stond deze chauffeur zijn baas achter hem om te zeggen dat hij dat moest doen. Je heb nog altijd je eigen keuze. En als jij zo bang bent voor je baas dat je iov hem een magneet legt hoor je misschien wel niet op zo'n grote auto thuis.

Gaat deze chauffeur nu ook zeggen achteraf dat hij zo zielig is en dat zijn baas hem onder druk zette. ik vind dat toch een beetje kort door de bocht. Je hebt een eigenmkeuze en je kan het ook gewoon niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ceo transportbedrijf:

Ceo transportbedrijf: ‘Schandalig dat men mij als maffiabaas afschildert'

BRUSSEL - Peter D., ceo van een internationaal transportbedrijf die door enkele Roemeense chauffeurs voor de rechter wordt gedaagd, ontkent de aantijgingen dat hij hen te weinig zou hebben betaald.

Over de inhoud van de aanklacht ( DS 26 november ) wil hij niet veel zeggen. ‘Het proces zal ik, in tegenstelling tot de vakbond, wel voor de rechtbank voeren.'

‘Maar ik wil de beschuldigingen als zou ik een crimineel zijn, ten zeerste betwisten. Het moet gedaan zijn met te denken dat Oost-Europeanen hier voor een hongerloon moeten werken. Die Roemeense chauffeurs verdienden 2.000 euro of meer per maand.'

Daarvoor moesten ze wel veertien tot vijftien uur per dag rijden, zeggen de betrokkenen zelf.

Peter D. ontkent ook dat hij hen zou hebben verplicht om met de digitale tachograaf te sjoemelen, zodat ze langer konden rijden. ‘Iedereen weet dat er achter elke hoek controles zijn en dat de boetes zwaar zijn.'

Wel bevestigt Peter D. dat de Roemenen voor een Slovaaks bedrijf werken, aan Slovaakse loonvoorwaarden. ‘Zoals het hoort. De Roemenen doen internationaal vervoer, geen binnenlands vervoer. Het Slovaakse bedrijf is een onderaannemer, waar ik zelf ook aandelen in heb. Wij hebben een partner gezocht om een deel van het internationale transport over te nemen.'

Waarom? ‘Sinds Europa zijn grenzen heeft opengesteld, is de transportsector op sterven na dood door oneerlijke concurrentie. Oost-Europese bedrijven doen hetzelfde werk voor een fractie van de prijs. Er zijn bedrijven die een transport van Antwerpen naar Parijs voor 620 euro doen, terwijl de marktprijs minimaal 750 euro is. Als wij hierop niet hadden geanticipeerd, dan was ons bedrijf al drie jaar failliet. We proberen het hoofd boven water te houden. Ik vind het ongepast, schandalig zelfs, dat men mij als maffiabaas brandmerkt. Ons bedrijf stelt nog altijd veel Belgische chauffeurs te werk. Er zijn andere bedrijven die alleen nog met Roemenen werken. Wie is er dan crimineel?'

Peter D. vindt dat de vakbonden en staatssecretaris John Crombez een klimaat hebben geschapen waarin alle ondernemers als fraudeurs worden bestempeld. ‘Dat moet gedaan zijn. Ik ben de eerste om te zeggen dat er een probleem in onze sector is. Maar ik vraag oplossingen, zoals een speciaal statuut voor onze sector of een aanpak van de hoge loonkosten. Waarom komt er geen staten-generaal?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die Roemenen die wisten heel goed dat ze veel goedkoper waren dan die Belgen voor wie ze in de plaats kwamen, maar daar hadden ze gewoon...poep aan...Netjes gezegd.

De Roemenen in kwestie doen wat menig transporteur ook doen: er tussen komen, overnemen en elimineren om ten slotte te kunnen bepalen. Kent u het verhaal van een grote transporteur uit O., gespecialiseerd in trucking? Er was een transporteur, die al een hele tijds voor een grote bevrachter trucking deed. Laten we zeggen voor 90 cent per kilometer. Dat ging aardig en iedereen was tevreden. Tot deze grote speler uit O. kwam. Die ging er voor laten we zeggen 65 cent rijden. Een prijs waar niemand voor kon rijden. Ook de transporteur uit O. niet. De transporteur die er eerst reed heeft het even geprobeerd, maar er moest teveel geld bij. Uiteindelijk heeft de transporteur uit O. het gehele werk overgenomen en was de bevrachter geheel afhankelijk van deze transporteur. En toen kwam het moment dat de man uit O. zei dat hij het niet meer voor 65 cent kon doen. Hij moest per direct 1 euro per kilometer hebben. Een gevalletje van voor het blok zetten. U wijst met uw vinger naar de Roemenen. Ik zeg u: de gemiddelde transporteur is geen haar beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Snapt dan niemand dat dit juist positief nieuws is voor de nederlandse chauffeur, als die oostblokkers zich gaan verzetten en dezelfde lonen gaan eisen dan hoeven die bedrijven ze ook niet meer en komt het werk weer vrij voor goed geschoolde NL chauffeurs! Niet afkraken maar aanmoedigen juist :-p

Een intelligente opmerking. Dat kan hier niet hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie die aanbieder dan is, of uit welk land die aanbieder komt, dat zal die opdrachtgever eigenlijk een zorg zijn.

Dat gelooft u maar. Nederlandse verladers hebben hun transporteur graag om de hoek. Direct zaken doen met een Roemeen in Roemenie, die ook nog Roemeens en gebrekkig Engels/Duits spreekt, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Vergelijk het met eten. Nederlanders houden van Chinees van de Chinees om de hoek. In China lusten ze het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat gelooft u maar. Nederlandse verladers hebben hun transporteur graag om de hoek. Direct zaken doen met een Roemeen in Roemenie, die ook nog Roemeens en gebrekkig Engels/Duits spreekt, ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Vergelijk het met eten. Nederlanders houden van Chinees van de Chinees om de hoek. In China lusten ze het niet meer.

Mar als die verre Chinees de babi pangang thuis komt brengen voor 3,50 ipv 6 euro, dan gaat hij vast wel even proeven. En misschien lust ie er dan wel meer van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Echt chinees eten is niet helemaal hetzelfde als het chinees/indonesisch restaurant hier levert. Dat is vooral indonesisch, ook nog aangepast naar nederlandse smaak.

Maargoed nou dwaal ik nogal af;-)

.

Maar is wel een leuk onderwerp...

Wij hebben hier ook heel ander Chinees voer dan terug in Nederland. Geen Babi Pangang en Kuh Low Yuk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vorige week nog een Hongaar voor de ogen van de bewaking legd hij een magneet, de bewaker vroeg mij wat er met die Hongaar aan de hand was, zeg ik die legd een magneet en fraudeerd, krijg ik te horen van die goede man "oooh dacht even dat hij stukken had" ik zeg man die fraudeerd, krijg ik te horen "daar bemoei ik me niet mee" ik zeg hij moet nog laden hoor, hij rijd zo jullie fabriek op, portier trekt de schouders op en loopt gewoon weg. :bey:

"Chauffeur Vos, uw ordernummer klopt niet. Zet uw wagen daar maar neer. Dat gaat zeker morgen worden voordat we eruit zijn wat er nu precies is mis gegaan."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar begrijp je nu niet wat ik bedoel.

Die mensen zijn hier heen gekomen om voor hun doen een hoop geld te verdienen. Daar gingen ze toen mee akkoord. Alleen nu willen ze opeens hetzelfde loon als een Belg. Ze wisten toen al dat ze veel goedkoper waren en toch kwamen ze en gingen ze aan het werk. Waarom hebben ze toen niet gezegd dat ze hetzelfde wilde gaan verdienen als een Belg... Waarom doen ze dat achteraf, dat vind ik achterbaks van die mensen...

Ze wisten en weten dondersgoed hoe de vork in de steel zit. Deze werkgever heeft het voor zichzelf verkeerd geregeld en daarvoor moet hij nu op de blaren zitten...

Tja....wat moet ik hier aan toe voegen....

Niets! Ik kan mij hier volledig in vinden.

En hieruit kan je ook opmaken dat een Roemeen donders goed weet dat hij normaal gesproken het brood van een westerling wegrooft, door goedkoper te werken.

Daarom snap ik het medelijden niet van veel forumgebruikers.

Hoe dan ook, ik vind deze actie prima.

Hiermee snijden deze chauffeurs zeer waarschijnlijk in eigen vlees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Routier, er valt ook telezen dat de bond(en) er werk van gemaakt hebben.

Ik kan er teminste niet uit halen dat die Roemenen met het inatief zijn gekomen om achterstallig loon tegaan incaseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Routier, er valt ook telezen dat de bond(en) er werk van gemaakt hebben.

Ik kan er teminste niet uit halen dat die Roemenen met het inatief zijn gekomen om achterstallig loon tegaan incaseren.

Doet dat ter zake dan?

Of pietje, gerrit of Klaas hun dit heeft wijsgemaakt doet is niet van toepassing voor ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet dat ter zake dan?

Of pietje, gerrit of Klaas hun dit heeft wijsgemaakt doet is niet van toepassing voor ons.

Wel als je kijkt wat Ron bedoelt.

Die Roemenen hebben een salaris afgesproken, dan niet achteraf gaan klagen/claimen dat dat salaris teweinig was/is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bron:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121125_00381381

Toch ff interessant om het hele artikel eens goed door te lezen ....

Eerlijk gezegd vind ik het met die misstanden wel mee vallen, althans met die voorbeelden die genoemd worden..:zegtniets: Het is ook lekker suggestief geschreven. 'Ze hadden nog geen tijd gehad om hun werkplunje uit te doen' LOL Haha als je dat leest, weet je al zo goed als zeker dat ze uitgebuit worden:hamer:.

Maar misschien liepen ze er altijd wel zo slonzig bij, weet die journalist veel (en weten wij veel).

Voor Slowaakse en Roemeense begrippen verdienden ze een net loon. En welke chauffeur maakt er nooit werkdagen van 14 à 15 uur?

Een chauffeur moest met nog maar tien minuten rijtijd naar de haven, maar hij was toch al in de haven? Misschien moest hij wel bij de buren laden en zou hij alleen twee uur over z'n diensttijd heen gaan. Tjonge jonge.

En dan dat z'n loon tien dagen te laat zou zijn. Maar hij was zelf op vakantie in Roemenië. Ook zo'n wazig verhaal.

Hopelijk krijgt die transporteur een eerlijk proces met hoor en wederhoor.

Maar gelukkig worden ze nu, bij hun nieuwe baas, wel correct betaald:ja::banaan:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor Slowaakse en Roemeense begrippen verdienden ze een net loon.

Hier nog zo'n soort stukje, maar dan vanuit een iets ander perspectief geschreven:

Voor chauffeurs, zoals Gjorgi Kamilov uit Macedonië, is België hun tijdelijk thuisland. “Het is hard werken. 60 dagen geen huis. Ik slaap al die tijd in mijn truck. En voorts: alleen maar rijden, rijden, rijden. 13.000 km per maand.” Het leven langs de weg is hard, maar het is beter dan wat Gjorgi in zijn thuisland kan verdienen, vertelt hij: “1.500 euro per maand. Minder dan de Belgische collega’s maar mijn vrouw moet in Macedonië 5 maanden in een textielfabriek werken om hetzelfde te verdienen!”.

Bron ( << klik !! < )

Erg hypocriet als dat soort chauffeurs dan met een vakbond achteraf gaan lopen klagen dat ze "te weinig verdienen" en "niet wisten waar ze aan begonnen", of zelfs "uitgebuit" zouden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier nog zo'n soort stukje, maar dan vanuit een iets ander perspectief geschreven:

Erg hypocriet als dat soort chauffeurs dan met een vakbond achteraf gaan lopen klagen dat ze "te weinig verdienen" en "niet wisten waar ze aan begonnen", of zelfs "uitgebuit" zouden worden.

Als ik het goed heb begrepen is bedrijf A.B.C.D. een Slowaakse "charter" van bedrijf XYZ uit Antwerpen.

De Roemenen waren volgens Peter D in dienst van deze charter A.B.C.D. en hebben dus geen recht op een Belgisch loon.

Toch denkt de vakbond iets anders.

De vakbond weet meer dan Peter D in het krante-interview zegt.

Maar dan nog. Een buitenlandse charter heeft regels uit dat land. In theorie hebben de Roemenen hier nergens recht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In theorie hebben de Roemenen hier nergens recht op.

Hoe dat volgens de letter van de Belgische wet- en regelgeving precies zit, dat weet ik niet. Ik ken de ins en outs in België niet goed genoeg.

De quote van mij die u pakt, is ook niet zozeer op wetgeving gebaseerd maar vooral op m'n gevoel. Als je iets afspreekt moet je achteraf niet zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja Karel als het aan jou ligt moet je jaren en jaren voor hetzelfde loon werken, opslag en gelijke rechten ken je niet :D
elk jaar een stukje salaris inleveren,

Freddie, u begrijpt het tenminste. :ja::D

@ Scania-1001.

Volgens mij heb ik nergens ervoor gepleit dat er geen opslag of gelijke rechten zouden moeten zijn. Wat twee partijen met elkaar afspreken, moeten ze jegens elkander nakomen. Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ligt dat aan mij of zien jullie ook zo'n mooie advertentie van de Pedagogische Academie voor het Basisonderwijs Pabo.nl | Online shop voor lingerie, mode, speeltjes en dvd?s bij Karel z'n posting? Shit ik dacht altijd dat daar de lelijkste meisjes heengingen. Is dus niet zo.

Karel jij doet ook alles om lezers te lokken hèLOL. Sorry ff off-topic.

O, het is al veranderd, ik moet het doen met een pallethandel:hamer:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier nog zo'n soort stukje, maar dan vanuit een iets ander perspectief geschreven:

Erg hypocriet als dat soort chauffeurs dan met een vakbond achteraf gaan lopen klagen dat ze "te weinig verdienen" en "niet wisten waar ze aan begonnen", of zelfs "uitgebuit" zouden worden.

Hoezo hypocriet Karel65? Die Belg is hypocriet, om met goedkopere buitenlanders te werken in plaats van met zijn eigen volk.

Hij moet gewoon met Belgen werken, en als hij met buitenlanders wil werken omdat hij die aardiger vind, moet hij die gewoon Belgische CAO betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden