[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nou gaan ze nog moeilijk doen ook


Gast

Recommended Posts

Dit bedoel ik nu, ik verkondig hier mijn mening die iets afwijkt van een aantal andere. Nu ben ik weer een betweter. Ik geef mijn mening, ga dan gewoon in discussie en ga niet van die niets zeggende opmerkingen plaatsen, wat moet ik hier mee, zeg dan wat zinnigs of probeer mij met goede argumenten op andere gedachten te brengen. Maar nee, je bent een "betweter" en verder niets, jammer maar daar kan ik niets mee.

Dat is gelijk Als Zanzi, hij weet niet hoe snel hij moet antwoorden met niets zeggende one liners... vraag je hem eens om wat dieper op de zaak in te gaan weet hij het niet meer, althans, dat denk ik want in ene heeft hij geen haast meer om te antwoorden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Mooi verhaal Karel.

Dat dacht ik ook!

Zouden die Roemenen in de tijd dat ze hier (West-Europa) zijn ook de Roemeense prijzen af hoeven te rekenen voor de kosten van levensonderhoud??

Dat is voor mijn vergelijking absoluut niet relevant.

Ik probeer de (Nederlandse) chauffeur te schilderen die een baan kan krijgen en thuiskomt bij z'n vrouw en z'n vrienden en vertelt dat hij nu een baas heeft gevonden waar hij € 17.000 per maand gaat verdienen. Terwijl iedereen waar hij dat "thuis" tegen vertelt rond moet komen van zo'n € 2.000 per maand (wat dan netjes betaald is).

Niemand zal waarschijnlijk tegen die chauffeur zeggen (bijvoorbeeld z'n vrouw, z'n oude collega's): "Het is een verschrikkelijke bak met geld. Maar zit dat wel goed, zie je niets over het hoofd? En hele maanden van huis, vind je dat niet veel?"

Zo bedoelde ik mijn verhaal. Dus laat alstublieft niemand met een verhaal aankomen van: ze wisten misschien niet waar ze aan begonnen!

Kom op .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit bedoel ik nu, ik verkondig hier mijn mening die iets afwijkt van een aantal andere. Nu ben ik weer een betweter. Ik geef mijn mening, ga dan gewoon in discussie en ga niet van die niets zeggende opmerkingen plaatsen, wat moet ik hier mee, zeg dan wat zinnigs of probeer mij met goede argumenten op andere gedachten te brengen. Maar nee, je bent een "betweter" en verder niets, jammer maar daar kan ik niets mee.

Dat is gelijk Als Zanzi, hij weet niet hoe snel hij moet antwoorden met niets zeggende one liners... vraag je hem eens om wat dieper op de zaak in te gaan weet hij het niet meer, althans, dat denk ik want in ene heeft hij geen haast meer om te antwoorden....

Lees jij je postings ooit na Shompie, of schrijf je maar wat om te posten? Ik wilde eigenlijk in de leesstand blijven, maar moest toch even reageren.

Als iemand het niet met jouw mening eens is, beschuldig je hem meteen van uitlokken of je steekt er op een andere manier de draak mee. Vind dat niet zo netjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees jij je postings ooit na Shompie, of schrijf je maar wat om te posten? Ik wilde eigenlijk in de leesstand blijven, maar moest toch even reageren.

Als iemand het niet met jouw mening eens is, beschuldig je hem meteen van uitlokken of je steekt er op een andere manier de draak mee. Vind dat niet zo netjes.

Ook jij heb boter op je hoofd, ik vraag jou gister een vrij directe vraag. Ik denk die Jos, die heeft ook een uitgesproken mening dus die gaat daar een helder antwoord op geven.

Maar tot nu toe geen antwoord van jou Jos, dat bedoel ik er mee. Je roept wat en als er dan uitleg gevraagd word weet je niet eens meer waarop je uitleg moet geven.

Ik lees mijn Postings, of laat ik het anders zeggen, ik vergeet niet wat ik op het forum post, dit komt omdat ik achter mijn mening sta.....

Dus Jos, je zou in leesstand blijven maar je besloot toch te reageren..... Jos met niets, want je zegt niets alleen dat je reageerd . Maar wat wil je duidelijk maken, lees je eigen posting nu eens door en probeer mij dan uit te leggen wat je wilt zeggen, want het is niet zo dat ik je NIET wil begrijpen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zanzi, je was heel snel met een "like" sturen, waarom geef je dan niet gelijk antwoord, straks ga ik nog denken dat die "like" niet gemeend was, ik stelde een simpele vraag geloof ik......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook jij heb boter op je hoofd, ik vraag jou gister een vrij directe vraag. Ik denk die Jos, die heeft ook een uitgesproken mening dus die gaat daar een helder antwoord op geven.

Maar tot nu toe geen antwoord van jou Jos, dat bedoel ik er mee. Je roept wat en als er dan uitleg gevraagd word weet je niet eens meer waarop je uitleg moet geven.

Ik lees mijn Postings, of laat ik het anders zeggen, ik vergeet niet wat ik op het forum post, dit komt omdat ik achter mijn mening sta.....

Dus Jos, je zou in leesstand blijven maar je besloot toch te reageren..... Jos met niets, want je zegt niets alleen dat je reageerd . Maar wat wil je duidelijk maken, lees je eigen posting nu eens door en probeer mij dan uit te leggen wat je wilt zeggen, want het is niet zo dat ik je NIET wil begrijpen....

Shompie, er zijn ook mensen die moeten werken en die niet de hele dag hier zitten te schrijven. Mijn excuus dat ik werk en dus pas een dag later reageer.

Nee, nu echt in de leesstand. Zal met de kerst nog wel eens kijken hoe de sfeer dan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit bedoel ik nu, ik verkondig hier mijn mening die iets afwijkt van een aantal andere. Nu ben ik weer een betweter. Ik geef mijn mening, ga dan gewoon in discussie en ga niet van die niets zeggende opmerkingen plaatsen, wat moet ik hier mee, zeg dan wat zinnigs of probeer mij met goede argumenten op andere gedachten te brengen. Maar nee, je bent een "betweter" en verder niets, jammer maar daar kan ik niets mee.

Dat is gelijk Als Zanzi, hij weet niet hoe snel hij moet antwoorden met niets zeggende one liners... vraag je hem eens om wat dieper op de zaak in te gaan weet hij het niet meer, althans, dat denk ik want in ene heeft hij geen haast meer om te antwoorden....

Ik kan er wel op in gaan maar dat doe ik lekker niet uit respect voor jouw mening je mag zeggen en denken wat je wilt we leven in een vrij land .

En ik vind dat je niet tegen comentaar kan dat is mijn mening .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er wel op in gaan maar dat doe ik lekker niet uit respect voor jouw mening je mag zeggen en denken wat je wilt we leven in een vrij land .

En ik vind dat je niet tegen comentaar kan dat is mijn mening .

Het is jou feestje man......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi verhaal Karel.

Zouden die Roemenen in de tijd dat ze hier (West-Europa) zijn ook de Roemeense prijzen af hoeven te rekenen voor de kosten van levensonderhoud??

Even plassen in D , geen 50 maar 17 cent? , douchen maar 1 euro i.p.v. 3 , stukje vlees voor 1/3 van de prijs , gebruik van de wasmachine 1/3 enz. enz.

Vergeet ook niet dat ze ook nog heen en weer naar Roemenië moeten waar ze ook in de meeste gevallen voor moeten betalen.

Vergelijken prima maar wel in het juiste perspectief plaatsen natuurlijk.

Gé,als het minimumloon in Roemenië € 150 p/maand is en ze kunnen hier € 1800 verdienen ....dan is die 50 cent voor t toilet of die € 10 voor een maaltijd bij t autohof toch ook maar peanuts voor hun

Laat ze per maand(30 dagen)€ 25 uitgeven=30 x 25 = €750.00 blijft er nog € 1050 over,is 7 keer meer als t minimum loon daar.

In de context van Karel z'n verhaal : € 17.100 p/maand) ging ik op mn ouwe dag ook een paar maanden werken ergens en als ik er dan achter kwam dat de lokale bevolking geen recht had op € 17.100 maar op € 50.000 hield ik toch mooi mijn muil dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ontstaat er indien de salarissen van MOE landers gelijk getrokken worden met ons, de omgekeerde situatie aangezien hun veel minder vaste kosten hebben, zouden zij dus in praktijk hoger uitkomen dan ons. In mijn beleving kunnen de bonden beter het omgekeerde doen en zorgen dat wij de zelfde kostprijs krijgen als hun.

Ik denk dat als onze regering transporteurs een korting geeft op de diesel, en daarmee het verschil in kosten tussen een MOE lander vervoerder en een Nederlandse vervoerder de concurrentie direkt weg valt, en beiden nog steeds tevreden zijn. Daarnaast denk ik dat vervoerders uit Nederland dan ook weer gaan tanken in Nederland wat de schatkist weer meer opbrengt dan nu.

Kort samengevat maak de kostprijs het zelfde en je bent van de oneerlijke concurrentie af in mijn ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NCB, een kanttekening.

De kosten is iets waar het verschil nog inzit. Trek dat ook gelijk, en we kunnen, mogen, en doen alles hetzelfde.

Bedoel, we hebben allemaal dezelfde RTW, begrenzer, auto's gewichten, etc.

De tijd dat je het met kwaliteit kon winnen word ook steeds minder.

En dan niet gelijk gaan wijzen, maar gewoon naar de maatschappij kijken.

We leven in een wegwerpmaatschappij. En alles moet goedkoop.

Mensen willen wel ''kwaliteit'', maar het mag niet teveel kosten.

En die trent zie je in het transport dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, die trend begon in het transport,

Dat is natuurlijk niet helemaal waar.

De textielindustrie die op de schop moest omdat mensen liever een onderbroek of t-shirt kochten bij Zeeman. De elektronica (Philips), buitenlandse aardbeien en bloemkolen, bloemen die uit Afrika komen, noem ze allemaal maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij ontstaat er indien de salarissen van MOE landers gelijk getrokken worden met ons, de omgekeerde situatie aangezien hun veel minder vaste kosten hebben, zouden zij dus in praktijk hoger uitkomen dan ons. In mijn beleving kunnen de bonden beter het omgekeerde doen en zorgen dat wij de zelfde kostprijs krijgen als hun.

Ik denk dat als onze regering transporteurs een korting geeft op de diesel, en daarmee het verschil in kosten tussen een MOE lander vervoerder en een Nederlandse vervoerder de concurrentie direkt weg valt, en beiden nog steeds tevreden zijn. Daarnaast denk ik dat vervoerders uit Nederland dan ook weer gaan tanken in Nederland wat de schatkist weer meer opbrengt dan nu.

Kort samengevat maak de kostprijs het zelfde en je bent van de oneerlijke concurrentie af in mijn ogen.

Lijkt me toch een slecht idee NCL. Nog afgezien van alle bureaucratie die dat met zich meebrengt.

Maar de dieselprijzen wijken in de oost-europese lidstaten al niet zoveel meer af van die in west-europa, sterker nog, soms is de diesel daar juist duurder. En niemand verbiedt een west-europese vervoerder om ook in die landen te tanken.

Luxemburg is goedkoper dan oost-europa en Duitsland goedkoper dan Hongarije Brandstofprijzen.info - Actuele benzine, diesel en LPG prijzen in Europa .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden