[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Na 3 minuten slaat de auto automatisch af.


Gast dennis32

Recommended Posts

  • Forumlid
ergens tussen de 1 en 2 liter per uur.

sie van mij zit net over de 3L per uur , dan mag ie nog geen kuren krijgen ivb het melieu want dan kom ik gemakkelijk aan 9L per uur , maar dat duurd dan wel maar een half uur dat mijn relantie naar onhoog gaat tot 1100 t/m

je zal geen enkele wagen vinden die maar tussen de 1 a 2 liter verbruikt op relantie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier een topic op een Amerikaans forum. Deze chauffeur kan de motor alleen stationair maten lopen wanneer het kouder is dan 25F of warmer dan 75F. En daar is hij helemaal niet blij mee...

Where is the no idle temperature sensor?

die amerikanen zijn met niks blij , die zitten steeds te brommen en te grollen , LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sie van mij zit net over de 3L per uur , dan mag ie nog geen kuren krijgen ivb het melieu want dan kom ik gemakkelijk aan 9L per uur , maar dat duurd dan wel maar een half uur dat mijn relantie naar onhoog gaat tot 1100 t/m

je zal geen enkele wagen vinden die maar tussen de 1 a 2 liter verbruikt op relantie

Meestal nemen ze hier een gemiddelde van 1 gallon (3,78 ltr) per uur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is zit het kastje achter de luchtfilter onder de grill even de luchtfilter verwijderen dan kan je er bij stroomdraad loskoppelen van het kastje en de wagen blijft lopen is 10 min werk .

Of vraag het aan jullie MAN garage die kan je dat ook vertellen waar het kastje zit die heeft het mij toen ook verteld suc6 ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onze DAF XF 105 heeft dit ook, standaard af-fabriek waarschijnlijk.

Gewoon de cruise-control 1of 2 stops hoger zetten, met de versnelling in neutraal en de motor blijft gewoon lopen.

Moet er nog bij komen dat je als chauffeur niet meer zelf kan/mag bepalen wanneer je de motor aan/uit zet. Ik verdom t eewig in een koude vrachtwagen te stappen om m'n werk te gaan doen. Ik ben zelf een enorme koukleum en eerder afgekoelt dan dat het interieur warm geworden is. Dus gewoon lekker warm laten draaien en ook tijdens korte laad/losstops laat ik m gewoon lopen.Punt!

En zomers rijden we/ik altijd Cote d'azur; word je ook niet vrolijk als je na iedere stop in een snikhete auto komt, terwijl je bij iedere klant met zware plantenkarren hebt gesjouwd.Motor aan=airco aan. lekker hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
=>klik<= dit zeker niet gelezen, opgave van Scania zelf = 1,4 liter

Dan is Scania vast ook stationair draaiend zuiniger... ;)

Hier gaan alle rekenvoorbeelden uit van 3 - 4 liter per uur. Getallen die aardig overeen komen met wat ik zelf uitreken als ik ergens een dag oversta en de motor een paar keer een uurtje laat draaien.

Wat Candyman schrijft, wanneer je een re-gen doe bij stilstand, dan gebruikt hij ook nog diesel in om dat filter schoon te branden. Bovendien gaat het toerental dan omhoog naar 1100 toeren...

Overigens, in dat Scania stukje, 24% stationair draaien vind ik een heleboel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij krijgen af en toe eens een rij-evaluatie op ons dak.. die gelukkig meetelt voor code95 (nieuwe rijden).

Daarin wordt ook gekeken hoelang je de wagen stationair laat draaien, ik kwam op 11% en dat was volgens die instructeur behoorlijk weinig in ons bedrijf (daar zit ook stilstaan voor rood licht, file's, ... in).

Ik heb wel geen idee wat het gemiddelde dan zou zijn, maar ik weet hoe weinig ik de wagen laat draaien als ik stilsta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden