Spring naar bijdragen
Gast dennis32

Na 3 minuten slaat de auto automatisch af.

Recommended Posts

Gast dennis32

Sinds September dit jaar ben ik de gelukkige bereider van een nieuwe M.A.N. trekker, nu hebben de hoge heren bij ons verzonnen dat er op alle nieuwe auto's een "systeem" komt dat de auto na 3 minuten stationair draaien afslaat.

nu maakt me dat in de zomer niet zoveel uit maar in de winter is het wel lekker als je smorgen ff de ruiten kunt laten ontdooien, ik verrek het dus eeuwig om de raampjes schoon te gaan staan krabben.

maar nu mijn vraag, is dit systeem op de een of andere manier te omzeilen zodat die wel blijft lopen.

1 optie heb ik al gevonden maar dat gaat niet altijd op, dat is de auto tegen het dock aan te zetten en zonder handrem erop blijft die wel gewoon lopen, maar zoals ik al zei dit gaat niet altijd. auto's worden in de nacht voorgeladen en staat niet altijd aan het dock smorgen dit omdat er meerdere auto's aan hetzelfde dock geladen worden.

als die van het dock afstaat staat die op een vlak terrein en durf ik hem dus niet zonder handrem te laten staan, heb ook al geprobeerd om het toerental hoger te laten draaien maar dit werkt ook niet.

misschien dat iemand mij verder kan helpen en ik na me bakkie koffie in de kantine in een ijsvrije auto te stappen.

dennis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken het probleem ook...:rolleyes:

Ook een nieuw type MAN en na 3 of 4 minuten slaat de motor af. Alles in het kader van brandstofbesparing zeg maar.

Ik programmeer ook de standkachel, maar ik begreep dat jou auto daar niet over beschikt?

Het duurt anders toch wel even voor je begint met een koude motor en dan de ramen wil ontdooien.

De enige optie lijkt mij zoals al gezegd was, de handrem eraf en een blok ervoor.

Ik weet het anders ook niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
psssssst: luchtslang van de oplegger (of aanhanger) losgooien .. en de handrem gewoon eraf.:zegtniets:

Zoals gewoonlijk is het Orakel van het forum me weer eens voor :D.

Collega van mij rijdt inderdaad ook met zo'n voertuig en was er ook al achter gekomen dat als hij de rode voorraad slang loshaalt en de handrem er niet op zet, de motor gewoon blijft draaien.

Hendrik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast dennis32
psssssst: luchtslang van de oplegger (of aanhanger) losgooien .. en de handrem gewoon eraf.:zegtniets:

dat is tie, dat ik daar zelf nog niet ben opgekomen :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

even verder denken dan mijn neus lang is, en advocaat van de duivel spelen!

jouw werkgever heeft alle wagens van dit systeem laten voorzien of een wijziging laten doen aan de boordcomputer, dit met het oogmerk om brandstof te besparen.

deze ingrepen kosten hem geld!, en hij hoopt daardoor geld te besparen!

nu komt hij s'morgens op de zaak en ziet daar enkele wagens met de slang eraf of met wielkeggen staan die vrolijk stationair staan te draaien.

ik zou uit mijn vel springen van woede en de heren chauffeurs op hun gedrag aanspreken als ik hem was!

grote vraag is dan wat heb je dan bereikt met elkaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

grote vraag is dan wat heb je dan bereikt met elkaar?

Dat is de andere kant van de zaak en een terechte opmerking.

Ik ken bedrijven waar dergelijke spitsvondigheden van chauffeurs hebben geleid tot een officiële waarschuwing, of erger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

jouw werkgever heeft alle wagens van dit systeem laten voorzien of een wijziging laten doen aan de boordcomputer, dit met het oogmerk om brandstof te besparen.

IK denk eerder dat dit systeem hun "opgelegd "word door de fabrikant:cool:,het systeem zit erop,het uitschakelen kost extra geld.:ja::D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IK denk eerder dat dit systeem hun "opgelegd "word door de fabrikant:cool:,het systeem zit erop,het uitschakelen kost extra geld.:ja::D

Computer eraan, vinkje weghalen en klaar is de baas...

Het is jammer dat werkgevers zaken op zo'n wijze proberen op te lossen of misschien moeten oplossen. Stationair draaien is ook af te lezen via de computer. Je kunt ook een chauffeur daarop aanspreken wanneer hij te veel zijn motor laat lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig heb ik het er niet opzitten,lijkt mij knap waardeloos.Als ik bij de auto kom staat de standkachel al vrolijk zijn werk te doen en is het lekker warm.Wel laat ik de motor even met verhoogd toerental lopen zodat de olie een beetje rondgepompt wordt voordat ik ga rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar hoeveel verbruik een wagen nu als je hem stationar laar draaien want als dat al niet gaat om dat teveel kost :stom:dan kan je beter de deur dicht doen

ik weet dat mijn werk anders is maar soms loopt onze wagen gewoon een paar dagen achter elkaar ivm de kou

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou moet ik zeggen dat ik 3 minuten wel heel erg kort vind, en wel bijna zeker weet dat dat ook weer problemen gaat opleveren.

je zult maar wakker worden en even koffie gaan zetten, nadat de koffie gedronken en het ontbijt genuttigd is, wil je starten om je werkdag aan te vangen.

ver..... dat kreng start niet accu's leeg!

dit is dus geen horrorscenario, maar iets wat kan gebeuren op een koude morgen, want als de motor maar 3 minuten blijft lopen kun je wel starten, maar laad hij niet genoeg bij om nog eens te kunnen starten.

ook lekker handig als je in het donker in een file staat, na 3 minuten slaat de motor af terwijl je de verlichting aan hebt.

en die lampen kun je niet uit doen, tsja daar gaat je stroom de accu's raken leeg en sta je mooi stil in de file.

daarom is die 10 minuten ook veel te kort, maak er 15 minuten van en je voorkomt dit soort problemen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar hoeveel verbruik een wagen nu als je hem stationar laar draaien want als dat al niet gaat om dat teveel kost :stom:dan kan je beter de deur dicht doen

ik weet dat mijn werk anders is maar soms loopt onze wagen gewoon een paar dagen achter elkaar ivm de kou

ergens tussen de 1 en 2 liter per uur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden